مهاجرت کاری دانمارک

کارآفرینی در دانمارک

کارآفرینی در دانمارک

با توجه به شرایط ایده آل و مناسب زندگی افراد به طرق مختلفی قصد مهاجرت به این کشور را دارند. کارآفرینی در دانمارک یکی از بهترین طرق مهاجرت است. که فرد از این طریق می تواند در یکی از کشورهای مدرن اقدام به ایجاد کسب و کار نماید. دولت دانمارک از کارآفرینانی که با ایده نو و خلاقانه تصمیم به ایجاد کسب و کار در این کشور را دارند، حمایت می نماید. این کشوررتبه 14 را در میان 137 کشور کارآفرین جهان بخود اختصاص داده است. از مهمترین دلایل جذب کارآفرینان می توان به محیط های تجاری منعطف، شفاف و امن، امکان به اشتراک گذاشتن تجربیات کارآفرینان و غیره اشاره نمود. کارآفرینان و سرمایه گذاران عزیز می توانند جهت آگاهی بیشتر در زمینه محیط های کاری و سرمایه گذاری می توانند از تجربیات مفید کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردند.

اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای کارآفرینی در دانمارک ملزم به اخذ مجوز کار هستند. این مجوز از طریق سیستم امتیازدهی به متقاضیان اعطاء می گردد. سیستم امتیازدهی مجوز کارآفرینی در دانمارک طبق امتیازات 1 تا 5 می باشد. افرادی که حداقل نمره 3 را کسب نمایند، امکان ایجاد کسب و کار و کارآفرینی در کشور دانمارک را خواهند داشت. در ابتدا اقامتی 2 ساله به کارآفرینان اعطاء می نماید. در صورتیکه در کسب و کار خود موفق عمل نمایند، امکان تمدید اقامت برای آنها وجود دارد.

بررسی شرایط کارآفرینی در دانمارک

کارآفرینان به 2 طریق می توانند درخواست کارآفرینی را بنمایند: آنلاین و حضوری. درخواست بصورت آنلاین روشی ساده و آسان می باشد. اما در روش حضوری، فرد می باید به سفارت دانمارک مراجعه نموده و درخواست کارآفرینی را ارائه نماید. متقاضیان می باید قبل از مراجعه هزینه بررسی درخواست خود را پرداخت نمایند. در ضمن متقاضیان توجه داشته باشند تا مبلغ و یا هزینه بررسی درخواست را به درستی پرداخت نمایند.

زیرا در صورتیکه مبلغ پرداخت شده کمتر از هزینه ذکر شده باشد، درخواست افراد رد می گردد. در صورت پرداخت مبلغی بیش از مبلغ اعلام شده، درخواست متقاضی با تأخیر بررسی و ارزیابی می گردد. کارآفرینان می باید دارای ایده های تجاری مناسبی باشند که موجب رشد اقتصادی در دانمارک گردد. بهتر است کارآفرینان قبل از اقدام به مجوز کار و اقامت دانمارک ایده های کارآفرینی خود را به هیئت کارشناسان ایجاد کسب و کار دانمارک معرفی نمایند.

این هیئت توانایی های فرد را بر اساس معیارهای زیر بررسی می نماید:

  • نوآوری و خلاقیت
  • پتانسیل بازار
  • توانایی کار گروهی
  • مقیاس پذیری
  • توسعه پروژه

کارآفرینان می توانند، ایده های تجاری خود را در سایت اداره بازرگانی دانمارک آپلود نمایند. پس از بررسی نتیجه را مشاهده و برای اخذ مجوز کار و اقامت اقدام نمایند. از دیگر شرایط کارآفرینی در دانمارک برخورداری از تمکن مالی برای پشتیبانی از فعالیت های کسب و کار خود می باشد. متقاضی می باید دارای حقوقی برابر با 130188 DKK(کرون) در سال بوده باشد.

انواع شرکت های کارآفرینی در دانمارک

انواع شرکت های کارآفرینی در دانمارک

کارآفرینان می توانند با توجه به شرایط کسب و کار خود به یکی از روش های زیر نسبت به ثبت شرکت خود اقدام نمایند:

انواع شرکت ها در دانمارکشرایط
شرکت با مسئولیت محدود و خصوصیحداقل با یک سهامدار

برای ثبت این نوع شرکت ها متقاضی نیازی به سرمایه اولیه ندارد. اما می باید خود توانایی پرداخت بدهی ها و تعهدات لازم را داشته باشد.

شرکت با مسئولیت محدود و عمومیحداقل با یک سهامدار

ثبت شرکت با 670DKK (کرون)

در صورت تمایل می توان با سرمایه ای معادل 50000DKK (کرون) این شرکت را توسعه داد.

شراکت های عمومیحداقل 2 سهامدار

نیاز به سرمایه ای معادل 500000DKK (کرون)

پرداخت 670DKK (کرون) برای ثبت شرکت

شراکت های محدودحداقل 2 شریک

هر یک از شرکا خود مسئول حیطه کاری خود هستند.

این کشور یکی از بهترین کشورها برای ایجاد کسب و کار و کارآفرینی بشمار می رود. کارآفرینان در این کشور می توانند با پرداخت کمترین مالیات به درآمدهای بالایی دست یابند. طبق گزارشات بدست آمده میزان مالیات پرداختی شرکت ها 25% است. شرکت ها ملزم به گزارشات مالی خود بصورت سالانه می باشند. جهت سرمایه گذاری در این کشور مقاله سرمایه گذاری در دانمارک را مطالعه بفرمائید.

شرایط ویزای کارآفرینی دانمارک

متقاضیانی که قصد کارآفرینی را دارند، امکان اخذ ویزایی با عنوان ویزای استارت آپ دانمارک را دارند. مهمترین شرط اخذ این ویزا ارائه نمودن برنامه تجاری قوی است که موجب بیشترین سودآوری در اقتصاد دانمارک گردد. علاوه بر این کارآفرینان می باید برنامه های کاری خود را بصورت دقیق بیان نمایند. در صورتیکه ایده های تجاری کارآفرینان تأیید گردد. سفارت این کشور اقامتی 2 ساله به آنان اعطاء می نماید. فرد می تواند به همراه همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود به این کشور مهاجرت نمایند.

جهت سرمایه گذاری و شروع کارآفرینی در این کشور ابتدا می باید از رشد اقتصاد این کشور اطلاع یابید، که در نمودار زیر بیان شده است:

رشد نرخ اقتصاد در کشور دانمارک

ناگفته نماند فرد می باید از تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه زندگی خود و اعضاء خانواده خویش برخوردار باشد. در پایان اعتبار اقامت دانمارک، در صورتیکه فرد در کسب و کار خود موفق عمل نموده باشد. امکان تمدید اقامت را به مدت 3 سال دیگر نیز خواهد داشت. در نهایت فرد می تواند اقامت دائم را برای خود و اعضاء خانواده دریافت نماید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری دانمارک عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • گواهی عدم سوء سابقه پیشینه
  • سوابق کاری
  • گواهی سلامت
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری دانمارک
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی متقاضی را برای تأمین هزینه زندگی در دانمارک بیان می نماید.

آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت به همراه خانواده خود را دارند، ملزم به ارائه مدارک همراهان خود نیز هستند.

مزایای سرمایه گذاری و کارآفرینی در دانمارک

با توجه به آنچه تاکنون بیان نمودیم، کارآفرینی در این کشور با مزایای بسیاری همراه است. اما در این بخش بطور کلی مزایای کارآفرینی در این کشور را بیان خواهیم نمود:

  • امکان استخدام نیروهایی که به زبان های مختلف مسلط هستند.
  • زیر ساخت های مستحکم و صعود اقتصادی در دانمارک
  • پایین بودن نرخ مالیات در دانمارک نسبت به دیگر کشورهای اروپایی
  • کسب و کارهای خدماتی
  • امکان صادرات و واردات در بخش های مختلف

دوستان و کارآفرینان جهت آگاهی در زمینه اقامت از طریق خرید ملک می توانند از تجربه های کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردند. این مجموعه مشاوره های مفیدی را در رابطه با مهاجرت به دانمارک و اقصی نقاط دنیا به متقاضیان ارائه می نمایند.

5/5 - (4 امتیاز)

1 دیدگاه برای “کارآفرینی در دانمارک

  1. صبا گفت:

    بابت مقاله مفیدتون ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *