مهاجرت تحصیلی نروژ

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در نروژ

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در نروژ

داشتن اطلاعات کافی از شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در نروژ اولین و اصلی ترین گام برای مهاجرت تحصیلی به این کشور پیشرفته می باشد، زیرا نقطه قوت در اخذ صحیح ویزا و پذیرش تحصیلی این کشور ارائه مدارک دقیق، و پیشبرد به موقع پروسه تحصیلی می باشد. مزایای تحصیلی بی شمار، هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه و سایر موارد موجب افزایش تعداد متقاضیانی می باشد که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز قصد دارند با ارائه این نوشتار تمامی هموطنان گرامی را از شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی آگاه سازند.

درباره شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در نروژ

مراحل، شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در نروژ به چند بخش تقسیم می شوند. برای ورود به دانشگاه های این کشور، متقاضیان بین المللی باید طبق مراحل زیر اقدام کنند:

  • انتخاب یک برنامه
  • آماده سازی مقالات
  • بررسی الزامات خاص پذیرش
  • ارسال درخواست
  • انتظار برای پذیرش
  • درخواست ویزا تحصیلی
  • مهاجرت به نروژ

اگر تحصیلات متوسطه را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید. مدرک معتبر دیپلم را با نمرات بالا کسب کنید. از این رو می توانید وارد دانشگاه های این کشور شوید. برای ورود و تحصیل در دانشگاه های نروژ کافی نیست. متقاضیان باید از سایر شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در این کشور آگاه باشند. در ادامه با مراحل ورود به دانشگاه های کشور نروژ و کسب پذیرش در مراکز آموزش عالی در این کشور آشنا خواهید شد.

انتخاب برنامه تحصیلی در نروژ

در دانشگاه های کشور نروژ چندین برنامه انگلیسی زبان وجود دارد. دانشجویان می توانند در کنار برنامه های تحصیلی که به زبان نروژی آموزش داده می شوند، در این برنامه های تحصیلی شرکت کنند. قبل از مهاجرت تحصیلی به کشور نروژ متقاضیان باید با توجه به میزان تحصیلات و علایق خود برنامه تحصیلی خود را انتخاب کنند. در دانشگاه های نروژ برنامه های تحصیلی مختلف در زمینه های علوم انسانی، تجارت، امور مالی، مهندسی، پزشکی و غیره در 3 سطح اصلی یعنی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به متقاضیان و دانشجویان بین المللی ارائه می شوند.

رشد متقاضیان تحصیلی در این کشور طبق نمودار زیر می باشد:

تعداد متقاضیان تحصیلی در کشور نروژ

شرایط مقاله و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در نروژ

برای ورود به دانشگاه های این کشور متقاضیان و دانشجویان بایستی مدارک اساسی از جمله انگیزه نامه، توصیه نامه، نمونه کار و مدارک سوابق تحصیلی و ریز نمرات خود را ارائه دهند. همچنین برای ورود به همه دانشگاه های این کشور نیاز به ارائه مدارک تحصیلی کسب شده دارد. متقاضیان باید پرونده سابقه های تحصیلی خود را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند. برای تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه های این کشور ارائه مدرک دیپلم، برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ارائه مدرک کارشناسی ارشد و برای تحصیل در برنام های تحصیلی دوره دکترا می باید مدرک کارشناسی ارشد معتبر ارائه دهند. جهت تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی نروژ را مطالعه بفرمائید.

تمامی متقاضیانی که قصد دارند در دانشگاه های نروژ مشغول به تحصیل شوند باید با ارائه مدارک مورد نیاز و شرکت در آزمون های تعیین سطح، تسلط خود را بر روی زبان های نروژی و انگلیسی اثبات کنند. اگر متقاضیان تسلط لازم بر زبان نداشته باشند، ممکن است لازم باشد در دوره های آموزش زبان شرکت کنند. به طور کلی، موسسات آموزش عالی در اروپا از دانشجویان می خواهند که مطابق مقیاس دستور زبان اروپایی، سطح دستور زبان معادل B1 یا B2را داشته باشند.

بررسی شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در نروژ

با توجه به دانشگاه، مستندات خاصی برای کسب پذیرش لازم است که دانشجویان باید آنها را به صورت کامل ارائه دهند. دانشجویانی که از سراسر دنیا قصد دارند در دانشگاه های این کشور کسب پذیرش کنند. برای مطلع شدن از شرایط خاص پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود به وب سایت دانشگاه مراجعه کنند. در صورت وجود هر گونه سوال با دفتر دانشگاه مربوطه تماس حاصل فرمایند. در این کشور شرایط ورود و پذیرش توسط دانشگاهی که متقاضی قصد ورود به آن را دارد تعیین می شود. شرایط ورود به دانشگاه های این کشور از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است. دانشجویان می توانند همزمان اقدام به کسب پذیرش در دانشگاه های مختلف کشور نروژ کنند. جهت کار در این کشور از شرایط کار در نروژ ابتدا اطلاع یابید.

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش مقاطع تحصیلی در نروژ

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور عبارتست از:

مقطع تحصیلیمدارک لازم
کارشناسی (لیسانس)قبولی در آزمون کنکوری سراسری در رشته تحصیلی مورد نظر
ارائه مدرک تحصیلی دیپلم 12 ساله
ارائه مدرک زبان آیلتس 6.5
ارائه مدرک تحصیلی قبلی
کارشناسی ارشد (فوق لیسانس)معدل 15 به بالا
ارائه مدرک دیپلم 12 ساله
ارائه مدرک کارشناسی حتی الامکان از دانشگاه های دولتی یا آزاد مراکز استان
ارائه مدرک زبان آیلتس 6.5
دکتریارائه مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس)
ارائه مدرک دیپلم 12 ساله
ارائه مدرک زبان آیلتس 6.5
رزومه پژوهشی و تحقیقاتی
مقالات بین المللی
مدرک GRE

 

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش مقاطع تحصیلی در نروژ

ارسال درخواست ورود به دانشگاه های نروژ

بیشتر درخواست های پذیرش در برنامه های تحصیلی در دانشگاه های این کشور از طریق یک سیستم پذیرش آنلاین انجام می شود. فرم های درخواست از طریق وب سایت های خاص دانشگاه های کشور نروژ در دسترس هستند. اغلب نیاز به پرداخت هزینه برنامه دارند. پس از تکمیل فرم درخواست، دانشجویان باید اسناد و مدارک لازم را آماده سازی و ضمیمه کنند. به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند و سپس منتظر نتایج درخواست شوند. جهت مهاجرت به این کشور مقاله شرایط مهاجرت به نروژ را مطالعه بفرمائید.

نتایج درخواست برای ورود به دانشگاه در این کشور اغلب تا پایان بهار اعلام می شوند. افرادی که قصد دارند در یک دانشگاه خصوصی در کشور نروژ مشغول به تحصیل شوند. باید در نظر داشته باشند که تحصیل در این دانشگاه ها در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضی بعد از کسب پذیرش، شهریه اولین ترم تحصیلی خود را پرداخت کند. در غیر این صورت، دانشگاهی که متقاضی تحصیلات خود را در آن دنبال خواهد کرد، نامه رسمی پذیرش، تأیید پذیرش برای اهداف ویزا و سایر اطلاعات در مورد تحصیل در خارج از کشور در نروژ را برای متقاضی ارسال می کند.

کمک هزینه های دولتی در کشور نروژ

لازم به ذکر است که اگر شخص بخواهد در هنگام تحصیل از تسهیلات، وام های دولتی و یا دانشگاهی برخوردار شود باید از ابتدا ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشد. شما با دریافت ویزای تحصیلی می توانید به اقامت دائم این کشور بعد از مدت زمان برسید. دانشجویان امکان کار کردن را دارند و با کار کردن می تواند هزینه های تحصیل و زندگی شان را تامین کنند.

  • نکته اول: ارائه مدارک بالا به سفارت این کشور و دریافت تاییدیه از آن ها، کسانی که خارج از کشورهای عضو شنگن هستند باید حتما دریافت کنند.
  • نکته دوم: کسانی که تقاضاء تحصیل در این کشور را دارند باید به صورت تمام وقت طول دوره تحصیل مطمئن باشند. در از این تهسیلات به صورت رایگان استفاده کنند.

مهاجرت تحصیلی به نروژ

بعد از اینکه متقاضی در دانشگاه پذیرفته شد و ویزای لازم را دریافت کرد. زمان آن خواهد رسید که متقاضی وارد خاک این کشور شود. برای مهاجرت تحصیلی به این کشور، متقاضیان علاوه بر شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی، باید از هزینه تحصیل و زندگی در نروژ نیز اطلاعات کافی کسب کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت معمولا به متقاضیانی که قصد تحصیل در کشورهای خارجی را دارند توصیه می کنند که قبل از مهاجرت تحصیلی به کشور مورد نظر، محل اقامت خود را در آن کشور مشخص کنند. از هزینه های مربوطه برای اجاره مسکن و یا سکونت در خوابگاه مطلع شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و مدارک لازم برای پذیرش در نروژ و همچنین کسب پذیرش در بهترین دانشگاه های دنیا می توانید با همکاران ما در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *