مهاجرت تحصیلی نروژ

شرایط کار پس از تحصیل در نروژ

کار پس از تحصیل در نروژ

جهت اشتغال قانونی متقاضیان خارجی می باید شرایط خاصی را رعایت کنند، از این رو شرایط کار پس از تحصیل در نروژ وابسته به اجازه دولت است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند به هموطنان عزیز درباره شرایط کار پس از تحصیل در نروژ، کسب مجوز کار در کشور نروژ، قوانین کار در این کشور و همچنین سایر موارد اطلاعات کاملی ارائه دهند.

درباره شرایط کار پس از تحصیل در نروژ

نروژ که به تازگی شادترین کشور جهان نامیده شده است. یکی از محبوب ترین مناطق برای اشتغال در اروپا به شمار می رود. این کشور اسکاندیناوی یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. جمعیت حدود 5 میلیون نفری آن از بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه و دستمزد ساعتی در سراسر جهان برخوردار است. با این وجود، وضعیت اقتصادی خوب تنها دلیل محبوبیت نروژ نیست. در این کشور جاذبه های طبیعی و گرشگری می نظیری مانند سواحل، کوه ها، فلات ها و غیره وجود دارد. ساکنین این کشور نیز می توانند اوقات فراغت خود را با بازدید از این اماکن سپری کنند.

دانشجویان بین المللی که به تازگی دوره های تحصیلی خود را در کشور نروژ به پایان رسانده اند، حتما باید از شرایط کار پس از تحصیل در نروژ اطلاعات کافی داشته باشند. متقاضیانی که تحصیلات خود را در نروژ به پایان رسانده اند و قصد دارند برای یافتن یک شغل تمام وقت ساکن این کشور شوند باید زبان نروژی را به صورت کامل بدانند. داشتن تسلط بر زبان نروژی باعث می شود که متقاضیان از فرصت های شغلی بیشتری بهره مند شوند. کارفرمایان نروژی در بهترین شرایط ترجیح می دهند تا کارگران ماهر نروژی را به جای متقاضیان خارجی استخدام کنند. اما متقاضیان خارجی که به زبان انگلیسی و نروژی تسلط دارند، شانس بیشتری برای یافتن شغل بعد از فارغ التحصیل شدن خواهند داشت.

قوانین کار در نروژ

افرادی که در دانشگاه های کشوراین مشغول به کار می شوند می توانند راحت تر وارد بازارکار این کشور شوند. تمامی دانشجویان بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود در دانشگاه ها می توانند 1 سال در نروژ مقیم باشند. توجه داشته باشید که قبل از اتمام اعتبار مجوز اقامت تحصیلی و پس از گذراندن برنامه تحصیلی، متقاضیان باید به عنوان متقاضی شغل برای کسب مجوز اقامت جدید اقدام کنند.

جهت کار در این کشور ابتدا بهتر است با نرخ بیکاری در این کشور آشنا شوید:

نرخ بیکاری در نروژ

برای یافتن شغل پس از اتمام دوره های تحصیل در دانشگاه های نروژ متقاضیان می توانند به موسسه های کاریابی مختلف مراجعه کنند که از برجسته ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • MANPOWER
  • ORION
  • CAPUS
  • ADECCO
  • FINN

برای یافتن شغل مناسب داشتن اعتماد به نفس برای شرکت در مصاحبه های کاری بسیار مهم است. متقاضیان باید قدرت شخصی خود را در مصاحبه های شغلی اثبات کنند. بعد از مراجعه به موسسه های کاریابی و دریافت پیشنهادکاری از کارفرما یک کمپانی معتبر، متقاضیان می توانند به کمک کارفرما خود اقدام به کسب مجوز کار در این کشور کنند. سپس مجوز اقامت در این کشور را کسب کنند. لازم به ذکر است که مجوز اقامت نروژ با ویزای کاری این کشور مطابقت دارد.

مجوز و شرایط کار پس از تحصیل در نروژ

قبل از درخواست مجوز اقامت برای اهداف کار متقاضیان معمولاً باید در نروژ پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشند. به یاد داشته باشید که فارغ التحصیلان فقط 12 ماه وقت دارند تا با در نظر گرفتن شرایط کار پس از تحصیل در نروژ در این کشور شغل مناسبی پیدا کنند. مجوز اقامت کاری در این کشور را کسب کنند.

اما به طور کلی الزامات کسب مجوز کار در کشور نروژ بعد از اتمام دوره های تحصیلی به صورت زیر است:

  • پرداخت هزینه های کسب مجوز
  • متقاضی باید ثابت کند که کارجو است. قصد دارند به عنوان یک کارگر ماهر یا کارمند در کشور کار کند.
  • متقاضی باید ثابت کند که در یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل بوده است. مدرک تحصیلی در زمینه اشتغال مورد نظر را کسب کرده است.
  • متقاضی باید مجوز اقامت تحصیلی داشته باشد. قبل از اتمام اعتبار مجوز اقامت خود آن را تبدیل به مجوز اقامت کاری کند.
  • متقاضی باید ثابت کند که توان مالی کافی برای زندگی کردن در کشور نروژ را دارد.
  • متقاضی باید پیشنهادکاری داشته باشد. بتواند مسئولیت های کاری مورد نظر را به عهده بگیرد.

در زمان اقامت در کشور نروژ متقاضیان باید ثابت کنند که هر ماه حداقل 2200$ (دلار) درآمد دارند. تمامی هزینه های زندگی خود را پرداخت کنند. این مبلغ باید در حساب بانکی متقاضیان وجود داشته باشد. جهت تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی نروژ بسیار کارآمد می باشد.

مجوز و شرایط کار پس از تحصیل در نروژ

شرایط قراردادکاری در کشور نروژ

افرادی که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور نروژ قصد زندگی و اشتغال در این کشور را دارند باید با شرایط کار در نروژ آشنا باشند. درباره اشتغال در این کشور، متقاضیان باید در نظر داشته باشند که میزان دستمزد افراد نباید پایین تر از حد نرمال باشد. در قراردادکاری باید مسئولیت های متقاضی و همچنین مسئولیت های شرکت در قبال کارگر ماهر ذکر شود. همچنین افرادی که به فکر اقامت بعد از تحصیل در کشور نروژ هستند، حتما باید در یک شغل تمام وقت مشغول به کار شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط اشتغال در کشورهای برتر خارجی و همچنین شرایط زندگی در مدرن ترین کشور های دنیا می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *