مهاجرت تحصیلی سوئد

مدارک لازم برای تحصیل در سوئد

مدارک لازم برای تحصیل در سوئد

مدارک لازم برای تحصیل در سوئد در مقاطع مختلف تحصیلی با توجه به ملیت متقاضی متغیر می باشد و دانشجویان بین المللی باید با آگاهی اقدام کنند. سوئد دارای 10 میلیون جمعیت می باشد. در مقابل دانشگاه های بسیاری در این کشور در حال فعالیت هستند. یکی از مهمترین پارامترهای اجرایی در دانشگاه های این کشور ارائه روش های جدید و نوین آموزشی می باشد. در این دانشگاه ها دانشجویان تشویق به خلاقیت و نوآوری می گردند. دانشگاه های این کشور رتبه های و رنکینگ های بالایی را اخذ نموده اند. بطوریکه در سال های اخیر آمار مهاجرت تحصیلی به این کشور بطور قابل توجهی افزایش یافته است. دوستان در زمینه تحصیل در دانشگاه های برتر جهان می توانند با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند.

از جمله مدارک لازم برای تحصیل در سوئد مدرک زبان انگلیسی است. اگر چه زبان اصلی مردم این کشور سوئدی است، اما تدریس در دانشگاه های سوئد به زبان های سوئدی و انگلیسی ارائه می گردد. می توان گفت یکی از دلایل مهاجرت دانشجویان بین المللی به سوئد تحصیل به زبان انگلیسی است. از همین رو دانشگاه های این کشور مورد توجه دانشجویان خارجی قرار گرفته است. تحصیل در سوئد با مزایای بسیاری همچون مهاجرت به همراه اعضاء خانواده را برای آن دسته از دانشجویان متأهل شامل می شود.

شرایط تحصیل در سوئد

دانش آموزان می باید از سن 6 سالگی برای تحصیل در مدارس اقدام نمایند. تحصیل تا سن 16 سالگی در این کشور اجباری است. مدارس سوئد به صورت دولتی و خصوصی فعالیت می نمایند. تحصیل در هر 2 مدارس به صورت رایگان است. با این تفاوت که بودجه مدارس دولتی در این کشور از سوی دولت سوئد و بودجه مدارس خصوصی از طریق کمک های محلی و شهرداری این کشور تأمین می شود. تدریس در مدارس سوئد به زبان سوئدی ارائه می گردد. امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی برای دانش آموزان بین المللی وجود دارد. از آنجائیکه دانشگاه های سوئد نیز امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم نموده اند، مورد توجه اکثر دانشجویان بین المللی قرار گرفته و در سال های اخیر مهاجرت تحصیلی به سوئد افزایش یافته است.

تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رایگان نیست. اما امکان تحصیل در مقطع دکتری برای دانشجویان وجود دارد. البته دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با اخذ بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی می توانند هزینه های تحصیل خود در این کشور را پوشش دهند. علاوه بر این آن دسته از دانشجویانی که فاقد شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی نیستند. از این رو مجاز به انجام کار ضمن تحصیل در این کشور بوده است. از این طریق می توانند تقربیاً 70% هزینه های زندگی در این کشور را تأمین نمایند.

مدارک لازم برای تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی در این کشور 4 سال به طور می انجامد. اولین گام برای تحصیل در این مقطع اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور می باشد. تدریس در رشته های پزشکی به زبان سوئدی است. دانشجویان می باید از مهارت زبان سوئدی برای تحصیل در این مقطع برخوردار باشند. اما تحصیل در دیگر مقاطع به زبان انگلیسی می باشد.

جهت تحصیل در این کشور تعداد متقاضیان بین المللی متفاوت می باشد که در نمودار میانگین تعداد بدین شرح می باشد:

تعداد دانشجویان کشور سوئد

مدارک لازم برای تحصیل در این کشور در این مقطع عبارتند از:

  • مدارک تحصیلی پیشین (دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آنها که می باید به زبان انگلیسی ترجمه گردیده باشند.)
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6
  • مدارک هویتی متقاضیان

بطور متوسط هزینه تحصیل در این مقطع €12000 الی 14000€ (یورو) در سال است. متقاضیان تحصیل به هنگام اخذ پذیرش می باید هزینه یکسال تحصیلی را پرداخت نمایند. دانشجویانی که طول دوره تحصیلی آنان بیش از 3 ماه طول می کشد، ملزم به اخذ اقامت تحصیلی هستند.

مدارک لازم برای تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

آن دسته از دانشجویانی مدرک کارشناسی خود را اخذ نموده اند، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می توانند اقدام نمایند. تدریس در این مقطع نیز به زبان های سوئدی و انگلیسی ارائه می گردد. دانشجویان متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی می باید از مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5 برخوردار باشند. تحصیل در این مقطع به مدت 2 سال است. دانشجویان با پرداخت هزینه یکسال تحصیلی در این مقطع می توانند پذیرش نهایی خود را دریافت نمایند. متوسط هزینه تحصیل در این مقطع 10000€ الی 12000€ (یورو) تخمین زده شده است. لازم بذکر است امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای آن دسته از دانشجویانی که از رزومه های تحصیلی قوی و سطح علمی بالایی برخوردارند وجود دارد. جهت تحصیل در این کشور پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله ویزای تحصیلی سوئد است.

مدارک لازم برای تحصیل در سوئد در مقطع دکترا

همانطور که می دانید، تحصیل در مقطع دکترا در هر کشوری دارای شرایطی می باشد. پذیرش در این مقطع همانند پذیرش در دیگر مقاطع نیست. دانشجویان می باید از طریق مکاتبه با سوپروایزر و یا استاد راهنما و ارائه مدارک تحصیلی خود نسبت به پذیرش در مقطع دکترا اقدام نمایند. پذیرش در این مقطع محدود و بسیار رقابتی است. اخذ پذیرش در این مقطع نسبتاً دشوار است. معمولاً دانشجویان بین المللی ابتدا با اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی به این کشور مراجعت می نمایند. با گذراندن این دوره شانس خود را برای تحصیل دکتری در سوئد افزایش می دهند.

مدارک لازم برای تحصیل در مقطع دکترا عبارتند از:

  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات آن ها
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 7
  • ارائه مقالات بین المللی

مدارک لازم برای تحصیل در سوئد در مقطع دکترا

مزایای تحصیل در سوئد

سوئد یکی از کشورهای امن در جهان است که مردم این کشور از استانداردها و کیفیت بالایی در زندگی برخوردار هستند. با توجه به اعتبار دانشگاه های سوئد، دانشجویانی که تحصیلات را در این کشور به پایان رسانیده اند، امکان انجام کار در سایر کشورها را خواهند داشت.

از دیگر مزایا می توان موارد زیر را بر شمرد:

  • هزینه های مناسب زندگی و تحصیل
  • امکان اخذ بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی
  • امکان کار ضمن تحصیل در سوئد
  • انجام کار پس از تحصیل و دریافت اقامت دائم
  • تحصیل در با کیفیت ترین دانشگاه های جهان
  • امکان بهره مندی از آموزش های نوین و نوآورانه
  • تنوع فرهنگی و جاذبه های گردشگری فوق العاده

دانشجویان و متقاضیان مهاجرت از طریق تحصیل در آلمان و دیگر کشورها می توانند جهت کسب آگاهی از شرایط زندگی در دیگر کشورها با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از مشاوره های مفید این مجموعه با تجربه بهره مند گردند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *