مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل در مدارس سوئد

تحصیل در مدارس سوئد

مدارس در سوئد به 2 صورت دولتی و خصوصی است، از این رو تحصیل در مدارس سوئد بگونه ای است که دانش آموزان ترغیب به ارائه ایده های خلاق می شوند. طبق گزارشات بدست آمده دانش آموزان در مدارس سوئد بیشترین آمار ثبت اختراع در جهان را به خود تخصیص داده اند. اگر چه تحصیل در مدارس سوئد به صورت رایگان است. اما بودجه برخی از مدارس در این کشور از سوی کمک های محلی و مردمی تأمین می گردد، که این مدارس به عنوان مدارس خصوصی در این کشور تلقی می شود. تدریس در مدارس دولتی به زبان سوئدی است. برخی از این مدارس امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را نیز برای دانش آموزان فراهم نموده اند.

معمولاً اکثر دانش آموزان خارجی تحصیل در مدارس بین المللی این کشور را انتخاب می نمایند. همچنین برخی از کالج ها در زمینه تحصیل در مقطع دبیرستان را برای دانش آموزان بین المللی ایجاد نموده اند. تحصیل در این کالج ها به صورت رایگان نیست و دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند. دانش آموزان با 12 سال تحصیل در مدارس می توانند برای ورود به بازارهای کاری سوئد و یا تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شما دعوت می نمایند تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل در مدارس سوئد

تحصیل در مدارس به 2 مقطع ابتدایی و دبیرستان تقسیم می شود. طول دوره تحصیل در مقطع ابتدایی 9 سال است. تحصیل در این مقطع برای تمامی دانش آموزان به صورت اجباری است. اما پس از پایان این دوره دانش آموزان به دلخواه خود می توانند برای تحصیل در مدارس فنی و حرفه ای در این کشور برای ورود به بازارهای کاری، و یا تحصیل در دبیرستان های سوئد برای ورود به دانشگاه های سوئد اقدام نمایند. تحصیل در مقطع دبیرستان 3 ساله است. دبیرستان های این کشور تمرکز بیشتری برای آمادگی دانش آموزان برای ورود به دانشگاه دارند.

این کشور دارای مدارس ویژه ای برای تحصیل دانش آموزانی که دارای معلولیت هستند نیز می باشد. تحصیل در مدارس این کشور رایگان است. تمامی دانش آموزان بدون در نظر گرفتن جنسیت، نژاد، مذهب از امکانات آموزشی و رفاهی یکسانی برخوردار هستند. ناگفته نماند تمامی هزینه های تحصیلی از جمله کتاب، جزوات آموزشی، غذا، دسترسی به کتب همگی بصورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار داده می شود. تدریس در مدارس به زبان سوئدی است. دانش آموزانی که از مهارت زبان سوئدی برخوردار نیستند. ابتدا می باید دوره های زبان سوئدی را بگذرانند.

تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه سوئد

تحصیل در مقطع ابتدایی برای دانش آموزان در این کشور بصورت اجباری است. دانش آموزان در این مقطع مهارت های لازم برای پیشرفت در جامعه را می آموزند. علاوه بر این آموزش های نوین و خلاقانه ای به دانش آموزان ارائه می گردد که آنان را ترغیب به ایده پردازی می نماید. علاوه بر مدارس دولتی و خصوصی که از مورد حمایت کمک های محلی و شهرداری هستند. از این رو مدارس مذهبی نیز در حال فعالیت می باشند. دانش آموزان در دوره ابتدایی مهارت های خواندن و نوشتن، زبان هلندی، ریاضیات، علوم اجتماعی و طبیعی را فرا می گیرند.

میانگین تعداد متقاضیان تحصیلی در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان کشور سوئد

تحصیل در مقطع متوسطه به صورت اختیاری است. این دوره شامل 12 برنامه فنی و حرفه ای و 6 برنامه دیگر جهت آمادگی برای ورود به دانشگاه های این کشور ارائه می گردد. اگرچه تحصیل در این مقطع اختیاری است، اما متقاضیان زیادی دارد. دانش آموزان در این مدارس مهارت ها و استعدادهای خود را شناسایی نموده و برای انتخاب رشته در دانشگاه می توانند تصمیم گیری نمایند.

تحصیل در مدارس بین المللی سوئد

علاوه بر مدارس دولتی و خصوصی که در سوئد در حال فعالیت هستند، مدارس بین المللی نیز برای تحصیل دانش آموزان بین المللی وجود دارد. البته دانش آموزان محلی سوئد نیز امکان تحصیل در این مدارس را خواهند داشت. برنامه های درسی ارائه شده در این مدارس طبق برنامه های آموزشی مدارس انگلستان و آمریکا می باشد. دانش آموزان در نهایت مدرک دیپلم IB را اخذ می نمایند. دانش آموزانی که بطور موقت و تحت شرایط خاصی به سوئد مراجعت نموده اند. به تحصیل در این مدارس مشغول هستند. لازم بذکر است تحصیل در این مدارس رایگان نیست. دانش آموزان می باید سالانه شهریه هایی را پرداخت نمایند. جهت تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی سوئد را مطالعه بفرمائید.

برخی از مدارس معتبر بین المللی در این کشور عبارتند از:

  • مدرسه بین المللی اسکاتلند
  • مدرسه استکهلم
  • مدرسه بین المللی تانتو
  • مدرسه بین المللی سولنتانا
  • مدرسه بین المللی بلادین
  • مدرسه بین المللی گوتنبرگ
  • مدرسه بین المللی نورا رئال

هزینه مدارس بین المللی سوئد

همانطور که در بخش قبل بیان نمودیم دانش آموزان برای تحصیل در مدارس سوئد در مدارس بین المللی ملزم به پرداخت شهریه هستند. علاوه بر این دانش آموزان به هنگام درخواست پذیرش خود می باید مبلغی را معادل 1500€ (یورو) بابت بررسی مدارک تحصیلی پرداخت نمایند. این هزینه حتی در صورت عدم توافق مدارس این کشور غیر قابل استرداد است. ناگفته نماند والدینی که دارای چند فرزند هستند تخفیف هایی از سوی مدارس دریافت خواهند نمود. در جدول زیر هزینه تحصیل در مدارس سوئد نشان داده شده است.

البته ناگفته نماند هزینه تحصیل در هر یک از مدارس بین المللی سوئد با یکدیگر متفاوت است:

مقطعهزینه تحصیل سالانه به کرون سوئد
پیش دبستانیSEK110000
کلاس اولSEK99000
کلاس دومSEK99000
کلاس سومSEK99000
کلاس چهارمSEK99000
کلاس پنجمSEK99000
کلاس ششمSEK110000
کلاس هفتمSEK110000
کلاس هشتمSEK110000
کلاس نهمSEK110000
کلاس دهمSEK134000
کلاس یازدهمSEK134000
کلاس دوازدهمSEK134000

تحصیل در مدارس سوئد و اخذ ویزا

دانش آموزان کمتر از 18 سالی که قصد دریافت ویزای دانش آموزی سوئد را دارند، می باید به همراه والدین خود برای اخذ این ویزا به سفارت سوئد مراجعه نمایند. زیرا فرم درخواست ویزا می باید توسط والدین دانش آموز تکمیل گردد. البته در برخی از موارد که یکی از والدین فوت و یا از یکدیگر جدا شده باشند، با ارائه مدارک مربوطه حضور آنان الزامی نمی باشد. البته باید ذکر نمود که این مدارک می باید توسط مقامات اجتماعی و یا دادگاه های کشور مبدأ مورد تأیید قرار گرفته باشد.

دیگر مدارک لازم برای اخذ ویزای دانش آموزی سوئد به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر دانش آموز
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا سوئدی
  • ارائه رضایت نامه والدین
  • ارائه پاسپورت والدین ( در صورتی که والدین به همراه دانش آموز سفر نمی نمایند)
  • گواهی تولد دانش آموز

کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تمامی مسیر مهاجرتی بهمراه متقاضیان خواهند بود. مشاوره های مفیدی را در اختیار آنان قرار خواهند داد. دوستان می توانند در زمینه مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار سوئد و ویزای کار سوئد مطالعه فرمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *