مهاجرت کاری سوئد

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار سوئد

شرایط و مدارک لازم ویزای کار سوئد پس از فارغ التحصیلی

از این رو مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار سوئد مقدمه ای برای اخذ مجوز کار قانونی مدت دار در این کشور برای متقاضیان بین المللی خواهد بود. جهت کار قانونی در کشور سوئد آگاهی از شرایط لازم برای ارائه مدارک مورد نیاز، هزینه و شرایط کاریابی در این کشور بسیار ضروری می باشد. بدین منظور افراد می­ توانند بصورت آنلاین با کارفرماهای سوئدی ارتباط برقرار نمایند. بعد از موافقت بین شخص و کارفرما موفق به کسب پیشنهادکاری خواهند شد. چنانچه افراد دارای پیشنهاد کاری باشند برخلاف سایر کشورها دیگر نیازی به دریافت ویزای کاری سوئد ندارند.

در این صورت اداره مهاجرت سوئد با فرد جهت انجام سایر مراحل اداری برای مهاجرت به سوئد ارتباط برقرار می­ نماید. پس از تکمیل فرم پیشنهادکاری از سوی کارفرما، نامه مذکور به متقاضی ارسال می­ گردد. متقاضی سپس می ­تواند جهت دریافت مجوز کار این کشور اقدام نماید. از عزیزان دعوت می­ نمائیم جهت اطلاع از شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار سوئد مقاله پیش رو را به دقت مطالعه نمایند.

مدارک لازم جهت دریافت مجوز کار سوئد

از جمله مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار سوئد عبارتند از:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه قرارداد کاری که نشان دهنده حقوق فرد در شغل مورد نظر را بیان می­ کند.
  • ارائه فرم تکمیل شده پیشنهادکاری از سوی کارفرما

لازم به ذکر است که کارفرمایان در صورتی اجازه ارسال پیشنهاد کاری به خارج از این کشور سوئد و اتحادیه اروپا را دارند که نیروی مورد نظر در این کشورها پیدا نگردیده باشد.

درخواست آنلاین جهت گرفتن روادید کار سوئد

افراد برای اینکه بتوانند ویزای کار سوئد را اخذ نمایند بهتر است طبق مراحل زیر عمل نمایند:

در مرحله اول، افراد بایستی در ابتدا تمامی مدارک خود اعم از رزومه های تحصیلی و سوابق شغلی و سایر مدارکی که برای اخذ ویزای کار مورد نیاز است را آماده نمایند. در مرحله دوم، متقاضی بایستی دارای پیشنهادکاری از سوی کارفرمایان سوئدی باشد. کارفرما پس از تکمیل پیشنهادکاری برای متقاضی ایمیلی همراه با اطلاعات فرد درخواست دهنده ارسال می گردد. بدین صورت ثبت نام آنلاین فرد صورت گرفته و اداره مهاجرت این کشور سایر مراحل اداری برای صدور مجوز کاری فرد را انجام خواهد داد. پس از آن متقاضی منتظر پاسخ نهایی از سوی این اداره خواهد ماند.

در مرحله سوم که در این مرحله در صورت موافقت اداره مهاجرت با درخواست مجوز کاری، ایمیلی به متقاضی ارسال می­ نماید. در این مرحله فرد بایستی با در دست داشتن سایر مدارک به سفارت کشور سوئد مراجعه نماید. در مرحله آخر، دولت این کشور برای فرد مجوز کار صادر می­ نماید. اگر مجوز کار فرد دارای اعتبار بیشتر از 3 ماه باشد، برای متقاضی کارت شهروندی سوئد نیز صادر می ­گردد. جهت کار در این کشور مقاله کار در سوئد را مطالعه بفرمائید.

بررسی مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار سوئد

این کشور از جمله کشورهای مدرن در اتحادیه اروپا به شمار می ­روند. این کشور برای جبران کمبود نیروهای متخصص در کشور خود از نیروهای متخصص خارجی استفاده می­ نمایند. بسیاری از دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیلات با تبدیل ویزای تحصیلی سوئد به ویزای کاری به انجام کار در این کشور می­ پردازند. از جمله مهمترین مدارک برای اخذ ویزای کاری دریافت پیشنهادکاری است. کارفرمایان سوئدی بایستی برای فرد ارسال نمایند. افراد می­ باید در ابتدا مدارک لارم جهت اخذ ویزای کار را آماده و سپس اقدام به دریافت آن نمایند.

الزامات مورد نیاز برای کارکنان عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • پیشنهاد شغلی با شرایطی برابر با قراردادهای جمعی سوئد یا استانداردهای شغلی
  • حقوق ماهانه حداقل 13000SEK )کرون( قبل از کسر مالیات یا حقوق همتراز با موقعیت شغلی
  • پیشنهاد استخدام با بیمه درمانی، بیمه عمر و تامین اجتماعی
  • مدرک اقامت
  • قصد خروج از کشور پس از پایان قرارداد کار

شرایط و مدارک لازم ویزای کار سوئد پس از فارغ التحصیلی

افرادی که خارج از اتحادیه اروپا برای ادامه تحصیل به این کشور سفر نموده اند، پس از پایان تحصیلات خود در این کشور به مدت 6 ماه اجازه جستجوی کار دارند. افراد می­ توانند با مراجعه به موسسات کاریابی در این کشور شغل مورد نظر خود را بیایند. همچنین این افراد در صورتی که قبل از 6 ماه کاری را بیابند اجازه شروع کار در این کشور به آنها داده خواهد شد. جهت کار قانونی و شرایط مهاجرت به سوئد مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

دانشجویان بهتر است برای یافتن کار در این کشور به موارد زیر توجه فرمایند:

  • در دانشگاه خود برای انجام کار ثبت نام نمایند.
  • از نمایشگاه های شغلی که دراین برگزار می­ گردد بازدید نمایند.
  • به زبان سوئدی تسلط کافی پیدا کنند.
  • سعی کنند در دوره های کارآموزی این کشور شرکت نمایند.
  • در اتحادیه های دانشجویی در دانشگاه ها شرکت نمایند.
  • پاین نامه ها و پروژه های خود را به شرکت های سوئدی برای یافتن شغل ارسال نمایند.

شرایط و مدارک لازم ویزای کار سوئد پس از فارغ التحصیلی

لیست مشاغل مورد نیاز در کشور سوئد

سوئد کشوری است که از شرایط اقتصادی مناسب و بازارهای کاری فعالی برخوردار می باشد. اما این کشور در بازار کار خود با کمبود نیروی متخصص روبرو است. از همین رو از متخصصین بین المللی استقبال ویژه می نماید. افراد می ­توانند پس از چند سال اقامت در این کشور اقامت سوئد را کسب نمایند.

از جمله مهمترین متخصصین مورد نیاز این کشور معلم، مهندسین آی تی، کارکنان خدمات بهداشتی را می­ توان نام برد. سایر مشاغلی که دولت سوئد با کمبود نیرو در آنها مواجه است عبارتند از: انرژی و محیط زیست، لیزینگ، املاک، خدمات و پشتیبانی، خدمات شخصی و فرهنگی، کارخانجات، حمل و نقل عمومی.

افراد با سوالات بسیاری در زمینه مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار روبرو خواهند شد از جمله:

  • آیا کارکنان در کشور سوئد از بیمه های کارگری در این کشور بهره ­مند می گردند؟
  • پس از چند سال اقامت کاری در این کشور افراد می ­توانند اقامت دائم این کشور را کسب نمایند؟
  • افرادی که با استفاده از ویزای کاری به این کشور مهاجرت می کنند برای اعضاء خانواده چه نوع ویزایی را باید اخذ نمایند؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند به پاسخگویی به تمامی سوالات عزیزان در زمینه مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار سوئد می­ باشد. همچنین از عزیزان دعوت می ­نمایئم جهت مشاوره با کارشناسان با این موسسه ارتباط برقرار نمایند.

5/5 - (9 امتیاز)

8 دیدگاه برای “مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار سوئد

  1. امیرحسین گفت:

    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.

  2. علی رام رادین فر گفت:

    بابت مطلبجالبتون در مورد مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار سوئد تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد کار ضمن تحصیل در سوئد هم مطلب بذارید

  3. علی رام رادین فر گفت:

    بابت مطلب جالب تون در مورد مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار سوئد تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد شرایط تحصیل در سوئد هم مطلب بذارید

  4. هزاره گفت:

    با سلام
    بابت مطالب مفیدتون متشکرم

  5. قراری گفت:

    سلام. ویزای کار این کشور میشه چند بار تمدید کرد؟

  6. کیخسرو قبادیانی گفت:

    زبان سوئدی هم جزء این مدارک محسوب میشه؟

  7. محمد گفت:

    شما دعوت نامه کاری هم دارید

  8. لیلا گفت:

    خیلی عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *