مهاجرت کاری سوئد

بازار کار رشته مدیریت در سوئد

بازار کار رشته مدیریت در سوئد

مدیریت از جمله رشته های ارائه شده در دانشگاه های سوئد است که متقاضیان تحصیل در این رشته می توانند به تحصیل و کسب تخصص در گرایش ها تجاری .بپردازند. افراد زیادی علاقمند ورود به بازار کار رشته مدیریت در سوئد از طریق تحصیل در این کشور هستند. سوئد یکی از از کشورهای پیشرفته اروپایی است با توجه به شرایط بسیار مناسب زندگی در سوئد، مهاجرت به این کشور متقاضیان زیادی دارد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجارب مفیدی که در این زمینه دارند. بهترین راه های مهاجرتی را معرفی و علاقمندان به این موضوع را راهنمائی می نمایند.

کار در سوئد یکی از راه هایی است که پس از گذشت 4 سال زندگی و پرداخت مالیات به دولت سوئد منجر به اخذ اقامت دائم این کشور می گردد. مدیران در تخصص های مختلف علاقمند ورود به بازار کار رشته مدیریت هستند. برای ورود به بازارهای کاری در این رشته متقاضیان می باید دارای شرایطی همچون برخورداری از مهارت زبان انگلیسی و یا سوئدی باشند. اگر چه مردم این کشور به زبان سوئدی صحبت می نمایند، اما اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند. اما افرادی که از مهارت زبان سوئدی برخوردارند، شانس بیشتری برای انجام کار خواهند داشت.

بررسی بازار کار رشته مدیریت در سوئد

رشته مدیریت خود به بخش های مختلفی تقسیم گردیده است. متخصصین این حوزه با توجه به گرایشات تحصیلی خود می توانند در زمینه های مدیریت مالی، مدیریت منابع، مدیریت بازرگانی و غیره بپردازند. هر یک از مدیران وظایف و نقش های متفاوتی را در جامعه ایفا می نمایند. اما از وظایف عمومی تمامی مدیران می توان به ارائه آموزش های بروز به کارمندان، برقراری ارتباط مناسب با کارمندان و برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف مشترک سازمان ها اشاره نمود.

یکی از مهمترین شرایط ورود مدیران به بازار کار این رشته برخورداری از انگیزه کافی برای انجام کار در این رشته است تا بتوانند مهارت ها و توانایی های مدیریتی خود را در این کشور اثبات نمایند. متخصصین این حوزه برای یافتن کار در این حوزه می توانند به موسسات معتبر کاریابی، روزنامه های محلی مراجعه نمایند. علاوه بر تمامی موارد بیان شده برخورداری از مدرک زبان انگلیسی و یا سوئدی از دیگر ملزومات ورود به بازار کار این رشته بشمار می رود.

شرایط بازار کار رشته مدیریت در سوئد

توانایی در مدیریت و رهبری یکی از مهمترین ویژگی های مدیران در کسب و کارهای مدیریتی است. مدیران می باید توانایی مقابله با چالش ها و مشکلات را داشته باشند. از این رو با استفاده از روش های صحیح نسبت به حل مشکلات اقدام نمایند. مدیران در این کشور می باید بر تمامی فعالیت های کارمندان نظارت کامل داشته باشند. همچنین کارمندان را در راستای اهداف پروژه و انجام فعالیت های مختلف هدایت نمایند. علاوه بر این انتخاب بهترین روش ها برای رهبری تیم کاری از دیگر خصوصیات مدیران بشمار می رود.

نرخ بیکاری در این کشور مطابق با آمار نمودار زیر می باشد:

نرخ بیکاری در سوئد

هماهنگی، برنامه ریزی، اجرای برنامه ها و استراتژی های خلاقانه مدیران نقش موثری در پیشرفت و هدایت سازمان ها دارد. در بازارهای تجاری سوئد مدیران می باید محصولات را از لحاظ فنی و تجاری مورد بررسی قرار داده است. در پست های شغلی خود ممکن است با افراد با ملیت های مختلف تعامل داشته باشند. در این گونه موارد متقاضی می باید به عنوان مدیری خبره نقش صدای مشتری را در سازمان ها ایفا نمایند. جهت کار و شروع به اشتغال در این کشور ابتدا می باید ویزای کار سوئد را دریافت نمایید.

درآمد بازار کار رشته مدیریت در سوئد

حقوق و دستمزد مدیران در این کشور با توجه به تخصص، سوابق کاری و مدرک تحصیلی آنها تعیین می گردد. در جدول زیر حقوق مدیران در بازارکار این رشته بررسی شده است:

زمینه های مدیریتیحقوق ماهانه به کرون سوئد
مدیر پروژهSEK57733
مدیر پروژه های فناوری اطلاعاتSEK25312 الی 77517SEK
مدیر برنامه ITSEK25312 الی 77517SEK
مدیریت مالیSEK98714
مدیر پروژه های فنیSEK77517

مدیران خارج از کشورهای اروپایی برای انجام کار در سوئد ملزم به اخذ ویزای کاری و مجوز کار این کشور هستند. بدین منظور می باید پیشنهادکاری از سوی کارفرمایان در سوئد اخذ فرمایند. پس از اخذ ویزای کاری به این کشور مراجعت نمایند. کارفرمایان تنها در صورتی مجاز به ارسال دعوتنامه کاری هستند، که نیروی مورد نظر خود را سوئد و کشورهای اروپایی نیابند.

شرایط اخذ ویزای کاری سوئد نسبتاً دشوار است. بهترین راه برای مهاجرت و ورود به بازار کار این رشته این است که متقاضیان با اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد، ابتدا تحصیلات خود را در رشته های مدیریتی بگذرانند. پس از پایان تحصیلات با تبدیل نمودن ویزای تحصیلی به ویزای کاری به انجام کار در این کشور بپردازند. علاقمندان تحصیل روانشناسی در سوئد می توانند در این زمینه مطالعه فرمایند.

درآمد بازار کار رشته مدیریت در سوئد

تحصیل مدیریت در کشور سوئد

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های مدیریتی را دارند، می باید مدرک متوسطه خود را اخذ نموده باشند. دانشگاه های سوئد در لیست برترین دانشگاه هی جهان قرار دارند. دانشجویان با تحصیل در سوئد امکان انجام کار در سایر کشورهای جهان را خواهند داشت. شرایط پذیرش در دانشگاه های سوئد با یکدگیر متفاوت است. اما آنچه در میان تمامی دانشگاه های سوئد مشترک است. از این رو برخورداری از مدرک زبان انگلیسی می باشد.

لیست برترین دانشگاه های این کشور در جدول زیر نشان داده شده است:

نام دانشگاهرتبه بندی QSرتبه بندی ARWU
دانشگاه کارولنیسکا38
دانشگاه لوند92101 تا 150
دانشگاه اوپسالا11662
دانشگاه استکهلم19173
دانشگاه گوتنبرگ256200 الی 151

افرادی که علاقمند مهاجرت کاری به این کشور و دیگر کشورها هستند، جهت آگاهی و رفع ابهامات در این زمینه می توانند به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند. همچنین می توانند در دیگر زمینه های کاری همچون اجازه کار در سوئد و شرایط تحصیل در سوئد از مشاوره های مفید این مجموعه بهره مند گردند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *