مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل روانشناسی در سوئد

تحصیل روانشناسی در سوئد

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته روانشناسی را دارند، می باید از مهارت زبان انگلیسی برخوردار باشند، زیرا تدریس در دانشگاه های سوئد به زبان انگلیسی است. تحصیل روانشناسی در سوئد از جمله رشته های پرطرفدار و محبوب در این کشور است که از اهمیت بالایی در این کشور برخوردار است. دانشجویانی که نمره قبولی در مدرک زبان انگلیسی کسب ننموده اند و یا از مهارت این زبان برخوردار نیستند. امکان تحصیل در دوره های زبان انگلیسی در سوئد را خواهند داشت. برخی از دانشگاه های سوئد با ارائه دوره های زبان انگلیسی شرایط تحصیل در سوئد را برای دانشجویان تسهیل نموده اند.

دانشجویان با تحصیل روانشناسی در کشور سوئد به بررسی رفتار و فعل و انفعالات افراد در محیط های اجتماعی و سازمانی می پردازند. دانشگاه های این کشور برنامه های متعددی در این رشته ارائه می نمایند. دانشجویان برای کسب تخصص در رشته روانشناسی امکان ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را نیز خواهند داشت. روانشناسی یکی از مشاغل پر درآمد و مورد نیاز محسوب می شود. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این رشته می توانند در مشاغل گوناگون دولتی و خصوصی به ساماندهی و بهبود رفتارهای سازمانی پرسنل شرکت ها بپردازند. متقاضیان مهاجرت جهت آگاهی از شرایط تحصیل و پذیرش در دانشگاه های مختلف جهان می توانند از تجارب مفید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردند.

شرایط تحصیل روانشناسی در سوئد

تحصیل روانشناسی در سوئد علاقمندان زیادی دارد. با توجه به کمبود نیروی روانشناس متخصصین این حوزه در این کشور به خوبی مشاهده می گردد. روانشناسی یکی از اصلی ترین رشته های علوم انسانی است. این رشته به بررسی و ارزیابی رفتار و فرآیندهای ذهنی افراد می پردازد. رفتار در علم روانشناسی به فعالیت های موجودات زنده گفته می شود که امکان اندازه گیری بوسیه موجودات زنده دیگر با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی وجود دارد.

اگر چه فعالیت ها و رفتارهای ذهنی جانداران بطور مستقیم قابل مشاهده نیست. فرآیندهای ذهنی جانداران را با مشاهده آثار آن در فعالیت آنها تحلیل و استنباط نمود. تحصیل روانشناسی در کشور سوئد در مقطع کارشناسی به مدت 4 سال طول خواهد کشید. دانشجویان در این دوره به تحصیل در دوره های نظری و عملی می پردازند. دوره های عملی در بیمارستان ها و کلینیک های سوئد برگزار می گردد. دانشجویان می توانند از تجربه کار عملی نیز بهره مند گردند.

کسب تخصص روانشناسی در سوئد

دانشجویان امکان تحصیل روانشناسی در سوئد در گرایش های مختلفی را خواهند داشت. روانشناسی به گرایش های مختلفی تقسیم می گردد. متقاضیان تحصیل در این رشته با توجه به علاقمندی خود می توانند در هریک از گرایشات زیر تخصص مورد نظر را کسب نمایند.

تخصص های رشته روانشناسیتوضیحات
روانشناسی بالینیدر این گرایش دانشجویان به بررسی و مطالعه پریشانی های ذهنی و احساسی افراد می پردازند. روانشناسان در این شاخه به شناخت، درمان و دلایل مشکلات افسردگی بیماران را مورد بررسی قرار می دهند.
روانشناسی مغز و اعصاباین گرایش به مطالعه و عملکرد مغز در رابطه با فرآیندهای رفتاری می پردازد. دانشجویان برای کسب تخصص در این گرایش می باید شناخت لازم در زمینه مشکلات و بیماری های مغز را کسب نموده باشند.
روانشناسی آموزشیدر این گرایش دانشجویان مشکلات یادگیری، دلایل اضطراب و و نگرانی های اجتماعی و احساسی بیماران را مورد بررسی قرار داده واست. در جهت یافتن راه حل های درمانی آنها می کوشند.
روانشناسی جرم شناسیدر این گرایش از روانشناسی دانشجویان به مطالعه رفتار مجرمان و جرم شناسی تمرکز خواهند نمود. به تجزیه و تحلیل رفتار مجرمان و بررسی سلامت رفتاری آنان می پردازند.

شرایط اخذ پذیرش تحصیل روانشناسی در سوئد

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل روانشناسی را دارند، ابتدا می باید جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های روانشناسی در این کشور اقدام نمایند. مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش در سوئد عبارتند از:

  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات آنها
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  • مدارک هویتی دانشجو
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک تحصیلی دانشجویان

جهت تحصیل در این کشور ابتدا می باید از هزینه های زندگی در شهرهای مختلف این کشور نیز اطلاع یابید که در نمودار زیر شرح داده شده است:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف سوئد

دانشجویان پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور می توانند با اخذ ویزای تحصیلی سوئد مهاجرت بنمایند. آن دسته از دانشجویانی که قصد مهاجرت به همراه همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود را دارند، ملزم به اخذ ویزای همراه نیز می باشند.

شرایط اشتغال روانشناسی در سوئد

همانطور که بیان نمودیم روانشناسی یکی از مشاغل مورد نیاز در این کشور بشمار می رود. هر ساله روانشناسان زیادی از دیگر کشورها برای انجام کار در سوئد اقدام می نمایند. دانشجویان بین المللی که تحصیل روانشناسی را به اتمام رسانیده اند، با انجام کار در این کشور می توانند اقامت سوئد را اخذ نمایند. متوسط حقوق روانشناسان در سوئد SEK60 الی 130SEK (کرون سوئد) در ماه تخمین زده شده است. البته حقوق روانشناسان در سوئد در مناطق مختلف این کشور متغیر می باشد.

مزایای انجام کار روانشناسی در این کشور عبارتند از:

  • امکان ادامه تحصیل روانشناسی در مقاطع بالاتر
  • امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی و سوئدی
  • زندگی در کشوری با کیفیت ها و استانداردهای بالای زندگی
  • کودکان می توانند در مدارس سوئد به صورت رایگان به تحصیل بپردازند.
  • اخذ اقامت دائم پس از 4 سال کار و زندگی در این کشور

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل روانشناسی در سوئد

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل روانشناسی در سوئد

اگر چه سوئد از جمعیت کمی برخوردار است. اما این کشور دارای دانشگاه های معتبر و با کیفیت بسیاری می باشد. اکثر دانشگاه های این کشور مورد تأیید وزارت علوم است. از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل روانشناسی می توان موارد زیر را نام برد:

  • روانشناسی در دانشگاه کارولینسکا: این دانشگاه یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه ها است. این دانشگاه در سال 1810 تأسیس گردیده است. این دانشگاه در شهر استکهلم واقع گردیده است. این دانشگاه با هدف آموزش به جراحان ارتشی تأسیس گردید.
  • روانشناسی در دانشگاه اوپسالا: یکی دیگر از معتبرترین دانشگاه های سوئد دانشگاه اوپسالا است. در سال 1477 در این کشور تأسیس گردید. این دانشگاه بیش از 70 دوره کارشناسی را در رشته های هنر، علوم اجتماعی، پزشکی و علوم داروخانه ارائه می نماید.

دانشجویان قبل از اقدام به پذیرش در دانشگاه های این کشور بهتر است از مشاوره ها و راهنمایی های مفید موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید. همچنین می توانید در زمینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد یا تحصیل در نروژ با این مجموعه مشورت نمائید.

Rate this post

8 دیدگاه برای “تحصیل روانشناسی در سوئد

  1. مریم گفت:

    سلام وقتتون بخیر من دیپلم تجربی دارم و معدل پیش دانشگاهیم بنا یه مشکلاتی پایین هست ۱۵/۴۵ و وارد دانشگاه هم نشدم میخاستم بدونم میتونم تو رشته روانشناسی در یکی از دانشگاه های سوئد پذیرش بگیرم؟؟؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. در خصوص بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. مینا گفت:

    سلام من کارشناسی روانشناسی عمومی بودم و ارشد هم روانشناسی اموزش کودکان استثنایی میخونم برای دکتری امکان تحصیل در سوئد وجود دارد؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام، پذیرش در پروسه های دکترا کاملا به رزومه شما بستگی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  3. رایان گفت:

    سلام و عرض ادب.ایا با مدرک کارشناسی دانشگاه ازاد هم میشه برای ادامه تحصیل رشته روانشناسی مقطع ارشد در سوئد اقدام کرد؟و هزینه دانشگاه چقدر میشه حدودی به پول ایران؟و اینکه سوابق تحصیلی و سوابق ورزشی برای پذیرش در دانشگاه تاثیر داره؟
    سپاس از پاسخگویی

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما. بله این امکان وجود دارد. هزینه تحصیلی از 7500 الی 25000 یورو متغیر است. در خصوص شرایط
      پذیرش و ویزای تحصیلی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  4. ایدا گفت:

    سلام و خسته نباشید. آیا امکان دارد که : کارشناسی روان شناسی رو از دانشگاه معتبر ایران بگیرم که چهار سال طول میکشد و در طی این چهار سال نهایت سعی رو بکنم برای بالا بردن سواد روانشناسی ام تا بتونم هم مقاله ی دانشگاهی خوبی ارائه بدم هم نمرات دانشگاهی ام رو بالا ببرم. اگه به حد کافی سواد داشته باشم شاید یک کتاب هم بنویسم. تافل رو هم با نمره ی خوب کسب کنم. ولی به دلیل مشکلاتی در دوران پیش دانشگاهی، معدل دیپلمم پایین شد که 16.77 شد.
    آیا با این شرایط احتمال تحصیل در سوئد برای گرفتن ارشد وجود داره؟ یا باید برای دکترا اقدام کنم؟ و این که آیا می تونم بعد از بورسیه در این کشور در کنار روانشناسی ، فیزیک رو هم بخونم و مدرکش رو بگیرم؟؟؟؟ به فیزیک خییلیییی علاقه دارم.
    ممنون از سایتتون و متشکر خواهم شد اگر من را راهنمایی کنید.

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب بله امکان اخذ پذیرش در مقطع لیسانس و فوق لیسانس هم وجود دارد. برای مقطع دکترا باید استاد راهنما داشته باشید. برای بررسی بیشتر شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *