مهاجرت کاری سوئد

درآمد کار سیاه freelancer در سوئد

درآمد کار سیاه freelancer در سوئد

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی درآمد کار freelancer در سوئد برای متقاضیان می پردازد. درآمد کار سیاه freelancer در سوئد که در این مقاله بررسی می شود. در سوئد همانند سایر مشاغل بستگی به مدرک تحصیلی و سوابق کاری دارد. کار freelancer در سوئد منجر به اخذ اقامت دائم می شود. منظور از کار fereelancer در سوئد برخلاف برخی از کشورها که به انجام دادن کار به صورت غیرقانونی برای فرار از پرداخت مالیات اطلاق می گردد معنا نمی شود، بلکه به معنای کارآفرینی و ایجاد کسب و کار جدید و نو است. فریلانسرها در سوئد تعهدی در مقابل شرکت ها و سازمان ها ندارند و خود به عنوان خویش کارفرما در این کشور عمل می نمایند. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با در نظر گرفتن شرایط متقاضیان مهاجرت پیشنهادات و نظرات مفیدی را ارائه می نمایند.

افرادی که قصد کسب درآمد کار سیاه freelancer در سوئد را دارند، می باید از شرایطی همچون ثبت شرکت، مجوز و غیره برخوردار باشند. سوئد یکی از کشورهای پیشرفته و مدرن در جهان بشمار می رود که مهاجرت و زندگی در این کشور متقاضیان زیادی دارد. تحصیل در مدارس سوئد رایگان است. علاوه بر این افراد پس از اخذ اقامت این کشور می توانند از بیمه رایگان در این کشور بهره مند گردند. انجام کار یکی از روش های اخذ اقامت دائم و تابعیت در سوئد محسوب می شود. از همین رو افراد زیادی در صدد اخذ ویزای کاری و مهاجرت کاری به این کشور هستند.

بررسی شرایط و درآمد کار  freelancer در سوئد

همانطور که در مقدمه اشاره شد، freelancer در سوئد به افرادی اطلاق می شوند که قصد کارآفرینی در این کشور را دارند. متقاضیان کارآفرینی در سوئد همانند سایر مشاغل ملزم به اخذ مجوز کاری سوئد هستند. از همین رو فریلانسرها می باید در اداره مالیاتی سوئد ثبت نام نمایند تا از این طریق بتوانند هم مجوز کار سوئد را دریافت نمایند. هم به کسب درآمد کار سیاه در سوئد بپردازند. تمامی مراحل ثبت نام در اداره مالیاتی سوئد به صورت آنلاین انجام می گردد. از این رو نیازی به مراجعه حضوری افراد به این اداره نیست.

بدین ترتیب فریلانسرها اداره مالیات سوئد را در جریان برنامه های کاری خود قرار می دهند. در پایان پروسه ثبت نام به فرد یک شماره مالیاتی و یک شماره شناسائی شخصی اختصاص می یابد که از این طریق کسب و کار فرد مورد شناسائی و تأیید می گردد. بدین ترتیب فرد در پایان هر سال ملزم به پرداخت مالیات مربوطه به این کشور می باشد. با توجه به موارد بیان شده می توان دریافت که کسب درآمد کار سیاه freelancer در سوئد همانند سایر مشاغل تابع رعایت قوانین و مقررات می باشد.

میزان درآمد کار سیاه freelancer در سوئد

اگرچه فریلانسرها در سوئد در دسته کارآفرینان در این کشور قرار دارند. اما درآمد کار سیاه freelancer در سوئد نسبت به دیگر کارآفرینان بیشتر گزارش شده است. بطوریکه طبق آخرین گزارشات درآمد کارسیاه freelancer در سوئد در سال های اخیر 8.1% افزایش یافته است. درآمد کار سیاه freelancer در سوئد بطور میانیگین ماهانه 26000SEK (کرون سوئد) پس از کسر مالیات تخمین زده شده است. رقم بیان شده بیشتر از متوسط درآمدی است که سایر کارآفرینان در کشورهای اروپایی دریافت می نمایند. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در سوئد را مطالعه بفرمائید.

از این رو نرخ بیکاری در این کشور با توجه به آمار نمودار زیر می باشد:

نرخ بیکاری در سوئد

از دیگر مزایای انجام کار فریلانسر می توان موارد زیر را نام برد:

  • امکان اخذ اقامت سوئد و کشورهای اروپایی
  • برخورداری از خدمات آموزشی و درمانی رایگان
  • امکان انجام کار و سرمایه گذاری در سوئد و دیگر کشورهای اروپایی
  • اخذ تابعیت سوئد

شرایط اخذ اقامت سوئد برای freelancer ها

آن دسته از افرادی که قصد کسب درآمد کار سیاه freelancer در سوئد را دارند، ملزم به اخذ ویزای سوئد می باشند. این افراد می باید بیان نمایند که قصد انجام کار فریلانسری را دارند. در صورتیکه مدت زمان درخواست اقامت فریلانسرها در سوئد بیش از 3 ماه باشد، می باید درخواست ویزای اقامت را بنمایند. ویزایی که به این افراد تعلق می گیرد به مدت 2 سال دارای اعتبار است. پس از پایان این اعتبار قابلیت تمدید را نیز خواهد داشت.

با توجه به شرایط ویزای کار سوئد، ارائه مدارک زیر به سفارت این کشور الزامی است:

  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ارائه قراردادکاری با حداقل دستمزد 13000SEK (کرون سوئد)
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • بیمه سلامت
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی متقاضی را برای تأمین هزینه های زندگی در ماه های اولیه ورود اثبات می نماید.

شرایط اخذ اقامت سوئد برای freelancer ها

هزینه های زندگی در سوئد

طبق شاخص های بررسی کیفیت زندگی (EQLS) این کشوریکی از بهترین کشورهای اروپایی است که در تمامی شاخص ها درصدهای بالایی را بخود اختصاص داده است. تناسب میان دستمزد و هزینه های زندگی یکی از مهمترین فاکتورهای موثر بر کیفیت زندگی در این کشور محسوب می شود. اگر چه نرخ پردخت مالیات در سوئد در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بالاست. اما افراد با حقوق و درآمدهای مناسبی که در این کشور دریافت می نمایند. به راحتی می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تأمین نمایند.

بیشترین هزینه ها در سوئد مربوط به هزینه های مسکن است. بطور متوسط هزینه های زندگی در سوئد SEK10000 الی 15000SEK (کرون سوئد) در ماه تخمین زده شده است. با بررسی هایی که در زمینه میزان درآمد و حقوق افراد و هزینه های زندگی در این کشور انجام گرفته است. می توان گفت شرایط زندگی در این کشور مطلوب است.

جدول زیر مزایا و معایب زندگی در سوئد را بررسی نموده ایم.

مزایای زندگی در سوئدمعایب زندگی در سوئد
کیفیت بالای زندگیهزینه های بالای زندگی
نرخ پایین بیکاریسخت بودن زبان سوئدی
کیفیت بالای آموزشیرایگان نبودن تحصیل در دانشگاه های سوئد برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا
اقتصاد قدرتمندنیاز به مدرک تحصیلی مرتبط با شغل مورد نظر
آرامش و امنیت بالا

مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده یاری رساندن به متقاضیان مهاجرت به سوئد و دیگر کشورها هستند و اطلاعات کاملی در زمینه هزینه تحصیل و زندگی در سوئد ارائه می نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *