مهاجرت تحصیلی فیلیپین

مدارس ایرانی در فیلیپین

مدارس ایرانی در فیلیپین

با توجه به این که مدارس ایرانی در فیلیپین وجود ندارد متقاضیان بین المللی می توانند از مدارس بین المللی جایگزین جهت تحصیلات خود استفاده کنند. فیلیپین از کشورهای شرق آسیا با توجه به هزینه ‌های پایین زندگی و تحصیل در آن ممکن است هدف مهاجرت شهروندان ایرانی باشد. به‌ صورت کلی فیلیپین مانند بسیاری دیگر از کشورهای شرق آسیا نظام آموزشی مخصوص به خود را دارد البته زبان تحصیل در این کشور انگلیسی است و از این ‌رو می‌تواند نکته‌ ای مثبت تلقی شود.

با توجه به حضور دانش ‌آموزان خارجی و افزایش مهاجرین در این کشور شاهد رشد مدارس بین ‌المللی در فیلیپین نیز هستیم لذا افرادی که به‌ دنبال مدرسه ایرانی در فیلیپین هیتند می ‌توانند مدارس بین ‌المللی رو انتخاب کنند. در این مدارس با کیفیت نسبتاً بهتری نسبت ‌به مدارس دولتی تحصیل کنند. جهت بررسی بیشتر موضوع مدارس ایرانی در فلیپین به ادامه این مقاله تهیه شده در مؤسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه بفرمایید.

آموزش در فیلیپین

از سال 2011، آموزش در فیلیپین از سن 5 تا 17 سالگی اجباری شده است. مدرسه دولتی اکنون شامل 1 سال مهدکودک، 6 سال دبستان، 4 سال راهنمایی و 2 سال دبیرستان است. زبان انگلیسی رسانه اصلی آموزش است و 3 نوع دبیرستان عمومی، حرفه ای و علمی وجود دارد. دومی انتخابی هستند. فیلیپین در سال 1975 به ثبت نام اولیه جهانی دست یافت. ثبت نام ناخالص متوسطه در سال 2013 به %93 از گروه سنی دختران و %84 برای پسران رسید. نرخ ثبت نام ناخالص دوره سوم در میان دختران 40% و برای پسران %31 بود. سال تحصیلی در فیلیپین در ماه ژوئن آغاز می شود و در مارس به پایان می رسد. به والدین توصیه می شود ترتیبات اعتباربخشی مدارس را با نهادهایی مانند شورای مدارس بین المللی، انجمن مدارس و کالج های غربی یا فدراسیون مدارس بین المللی بریتانیا در آسیا بررسی کنند.

مدارس بین المللی و ایرانی در فیلیپین

مدارس بین المللی و ایرانی در فیلیپین را می توان در بهترین شهرهای فیلیپین یافت. اکثریت آنها در مانیل، سبو و داوائو متمرکز هستند. حدود %32 از جمعیت 101 میلیونی مجمع الجزایر، 14 سال یا کمتر هستند و تقاضا برای آموزش زیاد است. مدارس خصوصی حدود %46 از کل دبیرستان ها را تشکیل می دادند و حدود %21 از دانش آموزان دوره متوسطه را در آن ثبت نام می کردند. بسیاری از مدارس بین‌المللی از برنامه ‌های تحصیلی آمریکایی پیروی می‌کنند و از سیستم‌ های بریتانیا، آلمان، سنگاپور و استرالیا نیز استفاده می‌شود.

یک کالج معتبر یسوعی برای پذیرایی از دانش ‌آموزان چینی و فیلیپینی، یک مدرسه کاتولیک در خدمت جامعه چینی و یک مدرسه بین‌المللی اختصاص داده شده به مهاتما گاندی وجود دارد که هدف آن ارائه آموزش کلاس جهانی در دسترس بخش وسیع‌تری از جامعه است.

  • زبان انگلیسی رسانه آموزشی در 25 مدرسه جهانی IB در فیلیپین است که از این تعداد 22 نفر مجاز به ارائه مدرک بین المللی کارشناسی هستند و مدرسه Domuschola در نزدیکی مانیل مجوز این برنامه را در سال 2017 دریافت کرد.
  • برخی از مدارس دیپلم IB را در کنار برنامه های درسی و امتحانات ملی خارجی یا فیلیپینی ارائه می دهند.
  • مدرسه اروپایی آلمانی مانیل، دیپلم IB را به موازات آلمانی Abitur ارائه می دهد، در حالی که دانش آموزانی که با IB در مدرسه بین المللی مانیل تحصیل می کنند، دیپلم دبیرستان به سبک آمریکایی خود را نیز دریافت می کنند.

مدارس بین المللی و ایرانی در فیلیپین

مدارس بین المللی در مانیل فیلیپین

با توجه به تقاضا، انتخاب زیادی از مدارس بین المللی در مانیل فیلیپین وجود دارد. بسیاری از این مدارس غیر معتبر استانداردهای عالی مشابه همتایان معتبر خود را ارائه می دهند. با این حال، باید توجه داشته باشید که هیچ راه قطعی برای تعیین کمیت کیفیت آموزشی که ارائه می دهند وجود ندارد. قبل از درخواست تحقیق خود را انجام دهید و مطمئن شوید که از وضعیت مدرسه انتخابی خود مطلع هستید. در مورد مدارس بین المللی معتبر، آنها تمایل دارند تعداد زیادی دانش آموز از خانواده های مهاجر و بومی داشته باشند. این امر به ویژه در مورد مدارس واقع در مناطق پرطرفدار مانند شهر ماکاتی و فورت بونیفاسیو صادق است.

  • مانیل شهری بسیار متنوع است، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که طیف وسیعی از ملیت ها را در هر مدرسه بین المللی پیدا کنید.
  • تحصیلات بین المللی برای خانواده های بومی نیز بسیار مطلوب است، بنابراین احتمالاً بخش قابل توجهی از دانش آموزان محلی را نیز خواهید دید.
  • در مورد کیفیت آموزش، می توانید در مدارس بین المللی مانیل همان انتظار را داشته باشید که در سراسر آسیا انتظار دارید.
  • اندازه کلاس ها کوچک است و معلمان معمولاً گویشوران بومی زبان آموزش هستند. گزینه های اضافی گسترده ای برای مطابقت با علایق هر کودک وجود دارد و اغلب وعده های غذایی گرم ارائه می شود.
  • برخی از مدارس شبانه روزی ارائه می دهند، اما این امر در مانیل معمول نیست.

هزینه تحصیل در فیلیپین را در اینجا بررسی کنید.

مدارس بین المللی جایگزین مدارس ایرانی در فیلیپین

با توجه به نبود مدارس ایرانی در فیلیپین مدارس بین المللی جایگزین مدارس ایرانی در فیلیپین هستند. از آنجایی که اقتصاد فیلیپین از قدرتی به قوت خود ادامه می دهد، تقاضا برای مدارس بین المللی درجه یک بیشتر از همیشه وجود دارد. اکثر مدارس بین المللی در فیلیپین و معتبرترین آنها در مانیل واقع شده اند. تقاضا برای مدارس بین المللی درجه یک به ویژه در پایتخت این کشور زیاد است. با این حال، یک مانع مهم مانع از ساخت این مدارس می شود جایی برای قرار دادن آنها وجود ندارد!

املاک و مستغلات در مانیل برای هر نوع ساختمان جدید، به ویژه پردیس های بزرگ مورد نیاز برای مدارس بین المللی، سخت است. مناطق شهری جدید در حومه شهر در حال برنامه ریزی هستند یا در حال ساخت هستند، بنابراین به احتمال زیاد در چند سال آینده مجموعه ای از مدارس بین المللی در اطراف این مناطق جمع شده است. جای تعجب نیست که حمل و نقل به و از مدارس بین المللی مانیل می تواند مشکل ساز باشد. شهر بزرگ و گسترده است. یک سفر ممکن است مستقیم روی نقشه به نظر برسد، اما با در نظر گرفتن فاصله و ترافیک، همه چیز می تواند به شدت تغییر کند.

از جمله مدارس بین المللی جایگزین مدارس ایرانی در فیلیپین شامل:

  • Nord Anglia International School Manila
  • Assumption College San Lorenzo
  • Australian International School, Manila
  • Brent International School Baguio
  • Brent International School Manila
  • Fountain International School
  • Southville International School

در صورت تمایل به مهاجرت به فیلیپین می توانید مقاله های ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *