مهاجرت تحصیلی استونی

مدارس ایرانی در استونی

مدارس ایرانی در استونی

از آنجایی که جامعه ایرانی اندکی در کشور استونی جهت تحصیل حضور دارند، از اینرو مدارس ایرانی در استونی وجود ندارند. لذا هموطنان عزیزی که در این کشور هستند و یا قصد مهاجرت به استونی را دارند می توانند در مدارس بین المللی در استونی ثبت نام کنند. استونی کشوری در شمال اروپا یکی از گزینه های جذاب مهاجرت است. این کشور مهد علوم دیجیتال است و در این بخش پیشروست.

هزینه زندگی و تحصیل در این کشور ارزان تر از کشورهای غرب اروپاست و مورد توجه مهاجرین و متقاضیان تحصیل در اروپا قرار گرفته است. برنامه های مهاجرتی به این کشور در سال های اخیر باعث شده متقاضیان مهاجرت به استونی افزایش یابد. لذا بحث تحصیل دانش آموزان خارجی در استونی مطرح می شود که در این مقاله توسط همکاران ما در مؤسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پرداخته شده است.

مدارس بین المللی و ایرانی در استونی

مدارس بین المللی و ایرانی در استونی را می توان در بهترین شهرهای استونی از جمله تالین پایتخت این کشور یافت. مدارس بین المللی در استونی برنامه های متفاوت و متنوعی را در مقاطع مختلف از پیش دبستانی تا دبیرستان ارائه می کنند. این مدارس به زبان های انگلیسی، استونیایی و روسی دوره های آموزشی را ارائه می کنند و پذیرای دانش آموزان بین المللی در این زمینه هستند. مدارک دیپلم بین المللی که به IB معروف هست نیز در این مدارس معتبر ارائه می شود. تمامی دانش آموزان خارجی برای تحصیل در مدارس بین المللی و ایرانی در استونی ملزم به پرداخت شهریه هستند.

مدارس بین المللی جایگزین مدارس ایرانی در استونی

از آنجایی که مدارس ایرانی در استونی وجود ندارند، مدارس بین المللی جایگزین مدارس ایرانی در استونی هستند.

سیستم مدرسه در استونی دارای 4 سطح است:

  • پیش دبستانی
    پایه
    متوسطه
    آموزش عالی

مهاجران معمولاً ترجیح می دهند فرزندان خود را به مدارس بین المللی بفرستند زیرا این مدارس از برنامه درسی کشورهای خود پیروی می کنند. برخی از افراد محلی نیز وجود دارند که این مدارس را ترجیح می دهند، زیرا آنها یک محیط بین المللی را ارائه می دهند که می تواند برای آموزش بیشتر در خارج از کشور مفید باشد.

مدارس بین ‌المللی ممکن است از برنامه درسی ایالات متحده، بریتانیا یا فرانسه پیروی کنند و زبان آموزش می‌تواند انگلیسی یا فرانسوی باشد. مدارس بین ‌المللی در سراسر جهان از روش‌های آموزشی مشابهی پیروی می‌کنند و این به دانش ‌آموزان خارج از کشور اجازه می‌دهد تا انتقال آسان بین مدارس را انجام دهند. فرآیند پذیرش و ثبت نام ممکن است در بین مدارس بین المللی متفاوت باشد. مدارس بین المللی زیر در تالین و تارتو، دو تا از بزرگترین شهرهای استونی واقع شده اند.

مدرسه بین المللی استونی جایگزین مدارس ایرانی در استونی

مدرسه بین المللی استونی جایگزین مدارس ایرانی در استونی هستند. این مدارس برای کودکان 3 تا 19 ساله آموزش ارائه می دهد. برنامه درسی آن بر اساس برنامه های سازمان بین المللی لیسانس است و به زبان انگلیسی تدریس می شود. این مدرسه یک موسسه معتبر توسط انجمن مدارس و کالج های نیوانگلند (NEASC) و توسط شورای مدارس بین المللی (CIS) است. مدرسه بین المللی استونی برای کودکان 3 تا 19 ساله (از پیش دبستانی تا کلاس 12) که مایل به ادامه تحصیل در کشور خود یا پیوستن به یک برنامه انگلیسی زبان هستند، یک آموزش جامع ارائه می دهد.

از زمانی که در سپتامبر 1995 افتتاح شد، تعداد دانش‌آموزان از 17 نفر به حدود 141 نفر که نماینده 29 ملیت هستند، افزایش یافته است. کارکنان آموزشی همچنین دارای پیشینه گسترده ای از تجربه بین المللی هستند و آموزش هایی را از ایالات متحده، بریتانیا، پرتغال، فرانسه، اروگوئه، ژاپن و استونی ارائه می دهند. این مدرسه به طور کامل توسط سازمان بین المللی لیسانس (IBO) مجاز به ارائه برنامه سال های ابتدایی، برنامه سال های میانی و برنامه دیپلم IB است.

مدرسه بین المللی استونی جایگزین مدارس ایرانی در استونی

امکانات مدرسه بین المللی استونی

این مدرسه در منطقه مرکزی تالین واقع شده است و در حال حاضر 2400 متر مربع فضا در دو سطح دارد. امکانات مدرسه بین المللی استونی مناسب است. این مدرسه دارای 19 کلاس درس تمام وقت، یک آزمایشگاه علمی اختصاصی، یک کتابخانه (با بیش از 10000 جلد)، یک سالن ورزشی، و زمین بازی برای اوقات فراغت و ورزش است. این مدرسه از امکانات عالی ارائه شده در Tallinna Spordihall، Tallinna Kalevi Tenniseklubi، و Tallinna Kalev استفاده می کند.

دانش‌آموزان مسن ‌تر از میان وعده ‌های غذایی سرد و گرم مختلف در کافه تریا انتخاب می‌کنند، در حالی که دانش ‌آموزان پیش ‌دبستانی و پذیرش یک وعده غذایی با قیمت ثابت دارند. مدرسه دارای یک برنامه 1:1 iPad است. کل مدرسه قابل دسترسی به Wi-Fi و کاملاً شبکه است. دانش آموزان در سفرهای میدانی به رومانی، سیبری، فرانسه، مسکو، آلمان، سوئد، فنلاند و مکان های متعددی در استونی شرکت کرده اند.

مدرسه بین المللی تالین استونی

مدرسه بین المللی تالین استونی (IST) آموزش جامع به زبان انگلیسی را از دانش آموزان 3 تا 19 ساله ارائه می دهد. برنامه درسی، از پیش دبستانی تا دبیرستان، بر اساس برنامه های مطالعاتی بین المللی و مطابق با استانداردهای جهانی مدرک بین المللی (IB) است. در مدرسه بین المللی تالین، بر پتانسیل فردی تمرکز می شود و اعتقاد بر این است که هر دانش آموز منحصر به فرد است. مدرسه بین‌المللی تالین در منطقه اولمیست، شهری هوشمند با جامعه بزرگ مهاجران واقع شده است. مدرسه تنها دو دقیقه پیاده تا ایستگاه تراموا و اتوبوس فاصله دارد. در صورت تمایل به مهاجرت به استونی می توانید مطالب را در سایت بخوانید و یا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *