مهاجرت تحصیلی تاجیکستان

شرایط بورسیه تحصیلی در تاجیکستان

شرایط بورسیه تحصیلی در تاجیکستان

با رعایت شرایط بورسیه تحصیلی در تاجیکستان دانشجویان خارجی و داخلی می توانند برای تحصیل در تاجیکستان کمک هزینه دانشجویی دریافت کنند. اکثر دانشگاه های تاجیکستان دولتی هستند و بورسیه های تحصیلی ین کشور لذا از سوی دولت ارائه می شود. لازم به ذکر است اکثر بورسیه های تحصیلی در این کشور به دلیل فقر بالا و شرایط بد برخی از دانشجویان تاجیک به دانشجویان بومی این کشور ارئه می شود و مقدار بسیار کمی از بورسیه ها به دانشجویان خارجی تعلق می گیرد.

در هر صورت هزینه تحصیل در تاجیکستان بسیار کم است و دانشجویان خیلی نیاز به بورسیه تحصیلی در تاجیکستان ندارند. اما با داشتن شرایط بورسیه تحصیلی در تاجیکستان این دانشجویان می توانند در این کشور به صورت رایگان تحصیل نمایند. برای بررسی بیشتر شرایط بورسیه تحصیلی در تاجیکستان به قلم همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه کنید.

انواع بورسیه تحصیلی در تاجیکستان

در کشور تاجیکستان نیز انواع مختلفی از بورسیه های تحصیلی ارائه می شود که برخی از آنها مختص دانشگاه و برخی مختص کل کشور است. به صورت کلی در تاجیکستان حدود 40% از دانشجویان تحت بورسیه تحصیلی تحصیل می کنند. تاجیکستان کشوری فقیر و ضعیف از نظر اقتصادی است و لذا جزو کشورهای نیازمند از نظر مالی برای تحصیلات است. همچنین در همین راستا برای حمایت دانشجویان تاجیک برای تحصیل برخی از بورسیه های خارجی نیز به دانشجویان این کشور برای تحصیل در خارج تعلق می گیرد. لذا چنانچه دارای پاسپورت تاجیکستان باشید می توانید برای تحصیل در کشورهای خارجی از این بورسیه ها استفاده کنید.

در جدول زیر می توانید انواع بورسیه تحصیلی در تاجیکستان را مشاهده کنید:

ردیفشرح
1سهمیه ریاست جمهوری
2بورسیه های ریاست جمهوری
3بورسیه تحصیلی درخشندگان برای دانشجویان ممتاز
4کمک هزینه تحصیلی دولتی برای دانشجویان با نتایج خوب تحصیلی
5بورسیه تحصیلی برای کودکان بی سرپرست
6بورسیه و کم هزینه های تحصیلی دانشگاه های عالی تاجیکستان
7بورسیه های بین المللی برای دانشجویان تاجیک جهت تحصیل در خارج

شرایط بورسیه تحصیلی ریاست جمهوری در تاجیکستان

بورسیه ریاست جمهوری هر سال به دسته ای از دانشجویان بی بضاعت و یا با لیاقت از نظر تحصیلی ارائه می شود تا مسبب تحصیل و کسب آموزش رایگان در تاجیکستان شود. بورسیه تحصیلی ریاست جمهوری در کل به افراد زیر تعلق می گیرد:

  • دانشجویان فقیر و مقیم در مناطق دور افتاده و یا کوهستانی
  • دانشجویانی که در طول تحصیل خود 75% نمره عالی و 25% نمره خوب را در تمام دروس و زمینه ها کسب کرده اند.
  • دانشجویانی که یتیم هستند و یا دارای معلولیت می باشند

در این بورسیه دانشجویان ممتاز ماهیانه 50$ (دلار) کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند. دانشجویانی که در دسته اول و یا سوم ذکر شده هستند یعنی جزو دانشجویان فقیر و یا دارای معلولیت هستند معمولا پوشش کامل هزینه و شهریه تحصیل در تاجیکستان را دریافت می کنند. لازم به ذکر است در این بورسیه شرایط سنی لحاظ نمی شود اما دانشجویان جوان از اولویت برخوردارند. همچنین دانشجویان یتیم و دارای معلولیت نیز می توانند از کمک های موسساتی خیریه برای پوشاک، خوراک روزانه و غیره بهره مند شوند.

شرایط بورسیه تحصیلی در تاجیکستان در کارشناسی

طبق قانون آموزش عالی و حرفه ای، دانشجویانی که خواهان تحصیل در درجه کارشناسی در تاجیکستان هستند باید در آزمون ملی شرکت کنند و طبق نمره واجد شرایط تحصیل در این کشور هستند. در همین راستان به دانشجویان برتر و ممتاز در این آزمون که فقط مختص دانشجویان تاجیکستان است بورسیه تحصیلی “درخشندگان” به دانشجویانی که در این آزمون جزو نفرات برتر هستند ارائه می شود. این بورسیه تحصیلی به صورت کم هزینه تحصیلی بخشی از هزینه تحصیل در تاجیکستان را برای این دانشجویان فراهم می آورد. این بورسیه تحصیلی به دانشجویانی اهدا می شود که 70% نمرات برتر را کسب کنند. این بورسیه به صورت کامل نیست و تقریبا 90% از هزینه تحصیل را پوشش می دهد. لازم به ذکر است این بورسیه در بهترین شهرهای تاجیکستان به خصوص در دوشنبه و خوجند ارائه می گردد.

مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی و سایر مقاطع در تاجیکستان آورده شده است:

دوره کارشناسی و سایر مقاطع در تاجیکستان

درباره شرایط بورسیه تحصیلی در تاجیکستان

اکثر این بورسیه ها و فرصت های مرتبط بودجه ای هستند که به شما در تأمین بودجه تحصیلات کمک می کنند و در طولانی مدت می توانید پایه علمی مورد نظر خود را بدست آورید. فرصت های بورسیه تحصیلی در تاجیکستان شامل بورسیه تحصیلی، کارآموزی، آموزش رایگان، کمک هزینه تحصیلی برای چندین مقطع تحصیلات تکمیلی، مسابقات، کمک هزینه ها و جوایز مختلف است. بورسیه تحصیلی برای همه کسانی که در تاجیکستان و یا خارج ساکن هستند ارائه می شود. اخذ بورسیه تحصیلی در تاجیکستان بسیار آسان است، فقط برای استفاده از هر یک از فرصت های واجد شرایط به سایت دانشگاه مورد نظر و یا به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کنید و می توانید جزئیات کامل بورسیه تحصیل در خارج و داخل کشور تاجیکستان را دریافت کنید.

شرایط بورسیه تحصیلی JSP در تاجیکستان

این بورسیه یک بورسیه تحصیلی بین المللی برای دانشجویان تاجیک جهت تحصیل در خارج از کشور و ژاپن می باشد. برنامه بورسیه تحصیلی بانک توسعه آسیا – ژاپن (JSP) از 150 بورسیه تحصیلات تکمیلی برای تحصیل در رشته های اقتصاد، مدیریت، علوم و فن آوری و سایر زمینه های مرتبط با توسعه در موسسات دانشگاهی شرکت کننده درخواست می کند. بانک توسعه آسیا (ADB) متعهد به دستیابی به یک آسیای مرفه، فراگیر و پایدار است و در عین حال تلاش های خود را برای ریشه کن کردن فقر شدید ادامه می دهد. این شرکت با ارائه وام، کمک فنی، کمک های مالی و سرمایه گذاری برای ارتقا توسعه اجتماعی و اقتصادی به اعضای و شرکای خود کمک می کند. کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان واجد شرایط این برنامه بورس تحصیلی هستند.

این بورس تحصیلی هزینه های کامل شهریه، کمک هزینه ماهیانه برای هزینه ها، مسکن، کتاب و مواد آموزشی، بیمه درمانی و سفر را فراهم می کند. برای دانش پژوهانی که مشغول تحقیق هستند، ممکن است کمک هزینه ویژه ای برای تهیه پایان نامه در دسترس باشد. در شرایط خاص، رایانه، زبان مقدماتی و سایر دوره های مشابه ممکن است تحت بورسیه تحصیلی قرار بگیرند. رشته های ارائه شده در این بورسیه در حال حاضر شامل:

  • مدیریت بازرگانی
  • اقتصاد
  • جغرافیا
  • حقوق
  • منابع طبیعی و مدیریت محیط زیست
  • مهندسی اقیانوس و انرژی
  • اقیانوس شناسی
  • مدیریت دولتی
  • جامعه شناسی
  • علوم گیاهان
  • برنامه ریزی شهری و منطقه ای

شرایط بورسیه تحصیلی JSP در تاجیکستان

شرایط بورسیه تحصیلی WFSA در تاجیکستان

این بورسیه یک بورسیه تحصیلی بین المللی برای دانشجویان تاجیک جهت تحصیل در کشور تایلند برای رشته بیهوشی می باشد. و مرکز آموزش بیهوشی بانکوک (BARTC) و فدراسیون جهانی آموزش بیهوشی این بورسیه را مشترکا ارائه می دهند و برای کشورهای آسیایی و متخصصین بیهوشی در تاجیکستان در دسترس است. هدف از این بورس تحصیلی امکان آموزش کارآموزان کشورهای مختلف برای منطقه آسیا است. این بورسیه تحصیلی برای پیگیری برنامه آموزش متخصصان بیهوشی در دسترس است و موارد زیر را پوشش می دهد:

  • بودجه برای سفر، هزینه زندگی در تایلند
  • هزینه دوره و محل اقامت طبق تصمیم کمیته پشتیبانی
  • هزینه ویزا را شامل نمی شود.

برای دریافت این بورسیه تحصیلی در تاجیکستان باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • پست دائمی در بیمارستان آموزشی دولتی
  • مدرک پزشکی
  • مهارت زبان انگلیسی گفتاری و نوشتاری خوب
  • تجربه قبلی کار در بیهوشی حداقل 3 سال در کشور تاجیکستان

جهت تحصیل در سیار کشورهای جهت به خصوص کشورهای اروپایی مانند آلمان، هلند، مجارستان و سایر کشورها می توانید با مشاورین و متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گفتگو کنید و از آنها اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “شرایط بورسیه تحصیلی در تاجیکستان

  1. رضاخدا نظری گفت:

    سلام
    امیدوارم صحت و سلامت باشید
    ضمنآ . من مشفق کشور تاجیکستان هستم و میخواهم در اون کشور زیبا و پر تراوت ادامه تحصیل بدهم من خودم پرستارم و می‌خوام ادامه تحصیل ( طب معالجوی ) بخوانم

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره در باب بورسیه تحصیلی تاجیکستان با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *