مهاجرت سرمایه گذاری در ایرلند

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ایرلند

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ایرلند

در میان روش های مهاجرتی به این کشور یکی دیگر از روش های رایج سرمایه گذاری در این کشور، سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ایرلند می باشد. امروزه در بسیاری از کشور های دنیا پروژه های خرید ملک زمینه ساز مطلوبی هم برای سرمایه گذاری و هم اخذ اقامت به شمار می رود. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کسب تجربه های موفق در خصوص سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور اطلاعاتی جامع در این مقاله در اختیار شما قرار خواهند داد.

سوالاتی از این باب ذهن متقاضی را به خود مشغول خواهد ساخت، که در این مقاله سعی خود را بر این داشته ایم که به اکثر سوالات پاسخ داده شود:

  • آیا خرید ملک در این کشور راهی برای سرمایه گذاری در این کشور می باشد؟
  • شرایط خرید ملک و سرمایه گذاری برای متقاضیان بین المللی چگونه است؟
  • آیا این روش سرمایه گذاری قانونی است؟

بررسی سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ایرلند

در طول چند سال گذشته، به خصوص در سال 2023 میلادی این کشور به مقصدی مطلوب برای سرمایه گذاری شکل گرفته است. دلیل اصلی که می توان اشاره نمود زیبایی طبیعی، آب و هوای معتدل، موقعیت جغرافیایی مناسب و قابلیت سرمایه گذاری درآمد زا در این کشور خواهد بود. پس از بحران مالی که در سال 2010 میلادی در این کشور رخ داد، این کشور توانست بحران را پشت سر بگذارد و در مسیر سرمایه گذاری و خرید ملک پیشرفت بسیاری را به خود اختصاص دهد.

هر فرد خارجی می تواند در این کشور از طریق خرید ملک از اقامت و زندگی در این کشور برخوردار شود. جهت خرید ملک در این کشور از هیچ گونه محدودیتی برخوردار نمی باشید. متقاضیان کشورهای غیر اروپایی می توانند با خرید ملک در حدود 250000€ (یورو) پروسه اخذ اقامت و سرمایه گذاری خود را شروع نمایند. پس از گذشت 7 سال اقامت در این کشور متقاضی می تواند برای خود و همراهان اصلی که شامل (همسر و فرزند زیر 18 سال) می باشد، اقامت و تابعیت این کشور را اخذ نماید.

قیمت خرید هر متر مربع در این کشور در سال 2016 میلادی در نمودار زیر بیان شده است:

شرایط سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ایرلند

متقاضیان بین المللی که برای اولین بار خواهان خرید ملک در این کشور می باشند، می باید در ابتدا برای ثبت پروسه قانونی خرید ملکی که به طور مثال حدود 250000€ (یورو) در این کشور ارزش دارد، پرداخت حداقل 10% به عنوان پیش پرداخت الزامی می باشد. علاوه بر پرداخت این مبلغ ارائه مدارک مستند و معتبر به سفارت مربوطه این کشور الزامی می باشد. ارائه گردش حساب بانکی حدود 2 تا 3 ماه برای متقاضی اصلی از دیگر شروط اصلی پروسه خرید ملک در این کشور خواهد بود. در صورت ارائه مدارک فوق سند قانونی جهت تایید نهایی به متقاضی اصلی ارائه خواهد شد.

در مجموع مدارک و شرایط اصلی برای خرید ملک در این کشور به شرح زیر می باشد:

مدارک و شرایط اصلی برای خرید ملک در ایرلند

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در دوبلین ایرلند

در دوبلین پایتخت و مرکز پیشرفت این کشور، بر اساس اعلام سازمان CSO شاخص قیمت خرید ملک در این شهر در اکتبر 2019 میلادی 1.48% رو به کاهش بوده است. در حالی که در مقایسه با اکتبر سال 2018 میلادی حدود 6.31% شاخص قیمت خرید ملک رو به افزایش و سود بوده است. پایتخت این کشور در سال های اخیر با افزایش تقاضای ساخت و ساز رو به رو بوده است. همین امر موجب گردیده است که متقاضیان بین المللی در خصوص امر سرمایه گذاری به دلیل موقعیت مکانی مناسب و قابل پیشرفت این شهر را انتخاب می کنند.

در سال 2023 میلادی سرمایه گذاری خرید ملک در بخش های مختلف پایتخت این کشور در جدول زیر شرح داده شده است:

قسمت های مختلف شهر دوبلینمیزان هزینه سرمایه گذاری به یورو
مرکز شهر348551€
شمال شهر364113€
جنوب شهر431098€
غرب شهر335980€

در شهرهای خارج از پایتخت این کشور نیز هزینه های متفاوتی جهت خرید ملک صورت می پذیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کشور می توانید مقاله مقایسه ایرلند شمالی و جنوبی را از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما مطالعه فرمائید.

در جدول زیر چند نمونه از هزینه های مربوط به خرید ملک ارائه شده است:

شهرهای بزرگ این کشورمیزان هزینه سرمایه گذاری به یورو
Crok291251€
Galway208850€
Limerick city221865€

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در دوبلین ایرلند

بررسی هزینه های سرمایه گذاری خرید ملک در ایرلند

هزینه های سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور با پرداخت مالیات به دولت این کشور و هم چنین پرداختی حدود 1.5% الی 5% از کمیسیون فروش به املاک فروش ملک در این کشور صورت پذیر خواهد بود. در میان هزینه های پرداختی حدود 2% جهت ارزش ملک و 3% در خصوص تمامی انتقال های قانونی در نظرگرفته می شود. متقاضیان بین المللی مانند افراد مقیم کشور فرانسه که به خرید ملک و سرمایه گذاری در این کشور پرداخته اند نیازی به پرداخت دوباره مالیات نخواهند داشت. هم چنین متقاضیان بین المللی باید این نکته را در نظر داشته باشند که سودی که از سرمایه گذاری در این کشور به دست می آید، مشمول پرداخت مالیات می باشد.

پس از خرید ملک در این کشور هزینه های پرداختی بابت مالیات در این کشور در جدول زیر بیان شده است:

ارزش ملک مذکور جهت سرمایه گذاری به یوروپرداختی مالیات
200000€0.15%
300000€0.25%
400000€0.35%

امروزه بسیاری از کشور های اروپایی جهت مهاجرت مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته شده است. در این مقاله اطلاعاتی در باب ارتباط موضوع اقامت ایرلند و سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ایرلند در اختیار شما قرار گرفته شد. این کشور در سال های اخیر از جهات مختلف مهاجرتی به خصوص در سال 2023 میلادی مورد توجه متقاضیان بین المللی بوده است. در میان روش های مهاجرتی به این کشور روش تحصیلی بازخورد بهتری نسبت به سایر روش ها داشته است، در این خصوص مطالعه مقاله اعزام دانشجو به ایرلند پیشنهاد داده می شود. مشاورین ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از طریق مشاوره تلفنی و حضوری راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *