مهاجرت تحصیلی ایرلند

اعزام دانشجو به ایرلند

اعزام دانشجو به کشورایرلند

ایرلند یکی از کشورهای مدرن اروپایی است که سیستم آموزشی این کشور یکی از با کیفیت ترین متدهای آموزشی در جهان بحساب می­آید. تحصیل و اعزام دانشجو به ایرلند علاقمندان بسیاری دارد. دانشگاه های ایرلند دارای متنوع ترین رشته های آموزشی می­باشد و تحقیقات علمی و بین المللی که در این دانشگاه ها انجام می­گیرند از با کیفیت ترین تحقیقات علمی هستند. هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی متقاضی تحصیل در این کشور هستند. مجموعه سفیران سروش سعادت با کادری باتجربه آماده خدمت رسانی به تمامی عزیزان علاقمند به تحصیل در ایرلند می­باشند.

شرایط اعزام دانشجو به ایرلند بگونه ای است که دانشجویان می­توانند تحصیلاتشان را به زبان انگلیسی در بهترین و با کیفیت ترین دانشگاه های جهان به اتمام برسانند. تحصیل در دانشگاه های ایرلند آینده روشنی را برای دانشجویان رقم خواهند زد. ناگفته نماند آزمایشگاه ها و موسسات تحقیقاتی این کشور در سطح یک جهانی قرار گرفته اند.

اعزام دانشجو به ایرلند

تحصیل در مدارس ایرلند

سیستم آموزشی در مدارس ایرلند بدین گونه است که تحصیل کودکان از سن 5 سالگی آغاز می­گردد. تحصیل از سن 5 سالگی تا پایان دوره دبیرستان برای تمامی دانش­آموزان این کشور اجباری می­باشد. طول تحصیل در دوره ابتدایی 6 سال است و پس از آن دانش­آموزان وارد دوره دبیرستان خواهند شد. دانش­آموزان در مقطع ابتدایی به یادگیری علوم عمومی و در دوره دبیرستان دروس تخصصی تری را آموزش خواهند دید. تحصیل در مدارس و دانشگاه های ایرلند رایگان نمی­باشد و هزینه تحصیل دانش آموزان در دوره دبیرستان در این کشور 15000-27000 یورو تخمین زده شده است. پس از پایان دوره دبیرستان دانش­آموزان برای ورود به دانشگاه و یا به مدارس فنی و حرفه ای آماده می­شوند.

اعزام دانشجو به ایرلند و تحصیل در دانشگاه های این کشور

دانشگاه های ایرلند از برترین و معتبرترین دانشگاه های جهان می­باشند که رنکینگ های بالایی را بخود اختصاص داده اند. دانشگاه های این کشور از متقاضیان تحصیل در ایرلند آزمون ورودی اخذ می­نمایند و تنها کسانی که نمره قبولی در آزمون را کسب نموده اند، اجازه ورود به دانشگاه های ایرلند را خواهند داشت. همچنین ارائه مدارک زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه های ایرلند الزامی می­باشد. از آنجائیکه تدریس به زبان انگلیسی ارائه داده می­شود، دانشجویان باید از مهارت بالایی برای فهم و درک مباحث درسی برخوردار باشند. تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های این کشور 4 سال است و هر ساله دانشگاه های این کشور قوانین جدیدی را برا پذیرش دانشجویان تعیین می­نمایند. متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی نیز ملزم به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی این کشور هستند. این دانشجویان می­باید حداقل 480 امتیاز از آزمون وردی اخذ نموده و در دوره های پیش پزشکی شرکت نموده باشند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

اعزم دانشجو به ایرلند در مقطع کارشناسی ارشد نیز دارای شرایط مخصوص به خود می­باشد. پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های ایرلند نسبتاً دشوارتر می­باشد. دانشجویان در این مقطع می­بایست رشته تحصیلی خود را به درستی انتخاب نمایند. زیرا پس از انتخاب رشته دیگر امکان تغییر رشته برای دانشجویان وجود نخواهد داشت. زمان ثبت نام و پذیرش در دانشگاه های مختلف ایرلند در این مقطع با یکدیگر متفاوت است. اما بطور کلی دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می­بایست تسلط کامل به مهارت زبان انگلیسی را داشته باشند و ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز در این مقطع الزامی است. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایرلند 2 سال است و دانشجویان پزشکی برای ورود به این مقطع باید در آزمون GAMSAT شرکت نموده و نمره قبولی در این آزمون را کسب نموده باشند. ناگفته نماند امکان دریافت بورسیه تحصیلی در این مقطع برای دانشجویان وجود دارد که دارای شرایطی می­باشد.

تحصیل در مقطع دکترا

اعزام دانشجو به ایرلند در مقطع دکترا نیز همانند تحصیل در مقاطع فوق دارای شرایطی مشابه می­باشد. تحصیل در این دوره بمدت 3-4 سال است و دانشجویان این دوره می­باید از مهارت زبان انگلیسی بطور کامل برخوردار باشند. بیشترین تمرکز دانشجویان در این دوره بر روی تحقیقات و پژوهش هایی است که دانشگاه های ایرلند از دانشجویان درخواست می­نمایند. در پایان دوره تحصیلی دکترا تمامی دانشجویان ملزم به ارائه پایان نامه می­باشد و در صورتی که اساتید دوره آموزشی پایان نامه دانشجو را تأیید نمایند، مدرک دکترای دانشگاه های این کشور به آنان اعطا خواهد شد. دانشجویان مقطع دکترا جهت پذیرش در دانشگاه های این کشور ملزم به ارائه مدارک زیر می­باشند:

  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 5/6
  • عکس
  • انگیزه نامه
  • مدارک تمکن مالی دانشجو
  • رزومه های تحصیلی

ارائه تمامی مدارک تحصیلی قبلی دانشجو بهمراه ریز نمارتشان که می­بایست به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند.

دانشجویان عزیز توجه داشته باشید تمامی موارد فوق برای پذیرش در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز یکسان می­باشد.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های ایرلند

تحصیل و اعزام دانشجو به ایرلند به گونه ای می­باشد که دانشجویان برای ادامه تحصیل در این کشور می­باید شهریه هایی را پرداخت نمایند. این شهریه ها بسته به مقطع و رشته تحصیلی دانشجویان با یکدیگر متفاوت است. همچنین میزان شهریه ای که دانشجویان اتحادیه اروپا در این کشور پرداخت می­نمایند با دانشجویانی که از سایر کشورها جهت ادامه تحصیل به ایرلند سفر نموده اند با یکدیگر متفاوت می­باشد. اما بطور کلی هزینه های تحصیل برای دانشجویانی که خارج از اتجادیه اروپا به این کشور مراجعت نموده اند بین 9000-45000 یورو در سال برآورد شده است. بطو رمثال دانشجویان رشته های پزشکی شهریه ای برابر با 450000-54000 یورو و دانشجویان رشته های فنی مهندسی شهریه هایی معادل 9950-24958 یورو در سال پرداخت می­نمایند. جهت آگاهی از شهریه سایر رشته ها و چگونگی کاهش هزینه های تحصیل و زندگی در ایرلند می­توانید با کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از تجارب مفید آنان در این زمینه بهره­مند گردید.

اعزام دانشجو به ایرلند و بورسیه تحصیلی در این کشور

دانشجویان می­توانند از بورسیه تحصیلی ایرلند جهت تحصیل رایگان در این کشور بهره­منند گردند. بطوریکه سالانه صدها بورسیه توسط ارگان ها و موسسات مختلف به دانشجویانی که دارای شرایط اخذ بورسیه تحصیلی این کشور هستند ارائه داده می­شود. ناگفته نماند اکثر بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی متعلق به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا می­باشد. اما با اینحال دانشجویان مقطع کارشناسی نیز می­توانند از بعضی از این بورسیه ها بهره­مند گردند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *