شرایط آمریکا, مهاجرت به کشور آمریکا

ساعت جورجیا آمریکا

ساعت جورجیا آمریکا

برای اینکه متوجه شوید ساعت جورجیا آمریکا چقدر با ایران و یا دیگر ایالات متحده تفاوت زمانی دارد این مطلب را مورد توجه قرار دهید. جورجیا یکی از ایالت های تشکیل دهنده ایالات متحده آمریکا است. جورجیا در میان ایالت های ایالات متحده در شرق رودخانه می سی سی پی از نظر مساحت کل رتبه چهارم را دارد و سال ها جوان ترین از 13 مستعمره سابق انگلیس، جورجیا در سال 1732 تأسیس شد، در آن زمان مرزهای آن بود. حتی بزرگتر از جمله بسیاری از ایالت های کنونی آلاباما و می سی سی پی. چشم انداز آن تضادهای متعددی را ارائه می دهد، با انواع خاک های بیشتری نسبت به هر ایالت دیگر، زیرا از کوه های آپالاچی در شمال (در مرزهای تنسی و کارولینای شمالی ) عبور می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط زندگی و هزینه مهاجرت به آمریکا مشاور شماست.

در قرن بیستم، جورجیا به پیروی از همسایگان جنوبی خود ادامه داد و از اقتصادی متکی به کشاورزی به اقتصادی که بر فعالیت های تولیدی و خدماتی متمرکز بود، رفت. حدود چهار پنجم مشاغل این ایالت در خدمات، از جمله دولت، امور مالی و املاک، تجارت، ساخت و ساز، حمل و نقل و خدمات عمومی است. بخش تولید بسیاری از مشاغل باقیمانده را تشکیل می دهد و فعالیت های مرتبط با کشاورزی تنها بخشی از نیروی کار را استخدام می کند. در اواخر قرن بیستم، عملکرد اقتصادی جورجیا از بسیاری از ایالات دیگر در جنوب عمیق پیشی گرفت و در اوایل قرن بیست و یکم، اقتصاد گرجستان به یکی از قوی‌ترین اقتصادهای این کشور تبدیل شد.

معرفی ایالت جوریا آمریکا

باتلاق های سواحل اقیانوس اطلس در جنوب شرقی و مرداب که با فلوریدا مشترک است. رودخانه‌های ساوانا و چاتاهوچی به ترتیب مرزهای شرقی و غربی جورجیا را با کارولینای جنوبی و آلاباما تشکیل می‌دهند. اقتصاد اولیه گرجستان مبتنی بر سیستم برده ‌کاری بود. یکی از اولین ایالت هایی که در سال 861 از اتحادیه جدا شد، جورجیا به شدت از ایالات کنفدراسیون آمریکا (کنفدراسیون) در طول جنگ داخلی آمریکا حمایت کرد. با این حال، بهای گزافی را در رنج ویرانی های همراه با محاصره ارتش اتحادیه در شمال جورجیا و تصرف آتشین آتلانتا توسط ژنرال ویلیام تکومسه شرمن در سال 1864 پرداخت.

در اوایل قرن بیست و یکم، رونق ایالت عمدتاً در بخش خدمات و عمدتاً در آتلانتا و اطراف آن به دلیل ارتباطات ریلی و هوایی برتر آن شهر بود. آتلانتا خانه تاسیسات عمده ایالت و صنایع بانکداری، غذا و نوشیدنی، و فناوری اطلاعات است و در واقع یکی از مکان های پیشرو در کشور برای دفاتر مرکزی شرکت ها است. جورجیا در اواخر قرن بیستم با توجه به تصویر مترقی آتلانتا و رشد سریع اقتصادی و جمعیتی آتلانتا، از نظر رفاه کلی از دیگر ایالت‌های جنوب عمیق جلوتر بود.و همگرایی با هنجارهای اجتماعی-اقتصادی ملی. این ایالت همچنان در منطقه جنوبی پیشرو است.

تاریخ ایالت جورجیا

اولین مردم حداقل 13000 سال پیش به جایی که امروزه جورجیا نامیده می شود وارد شدند. تا 1000 سال قبل از میلاد قبایل بومی آمریکا از جمله آپالاچی، چروکی و چوکتا در اینجا زندگی می کردند. در سال 1733 جورجیا به عنوان سیزدهمین مستعمره تأسیس شد و در سال 1788 چهارمین ایالت ایالات متحده شد. اما در آغاز جنگ داخلی در سال 1861، گرجستان اتحادیه را ترک کرد و تا پایان جنگ در سال 1865 بازنگشت. جورجیا به افتخار پادشاه جورج دوم، که منشور مستعمره را در سال 1732 تصویب کرد، نامگذاری شد. تعجب می کنید که چگونه جورجیا نام مستعار خود را دریافت کرد؟

سرخپوست چروکی در اواسط دهه 1700 هلو را در جورجیا کشت می‌کردند و امروزه این ایالت حدود 2.6 میلیون بوشل در سال تولید می‌کند که آن را به سومین تولیدکننده بزرگ هلو در ایالات متحده تبدیل می ‌کند، پس از کالیفرنیا و کارولینای جنوبی. گرجستان در شمال با ایالت تنسی ، از شرق با کارولینای جنوبی و اقیانوس اطلس، از جنوب با فلوریدا و از غرب با آلاباما همسایه است. در گوشه شمال غربی ایالت، فلات آپالاچی، با غارهای عمیق و کوه مواظب 2393 فوتی قرار دارد. شرق و جنوب منطقه فلات، منطقه دره و ریج است که بر فراز دره های حاصلخیز، پشته های شیب دار و صخره ای دارد.

فصول و ساعت جورجیا آمریکا

بهار از ماه مارس تا پایان ماه مه معمولاً بهار شناخته می شود و مرطوب ترین هوای سال در ماه مه و در ماه های پاییز رخ می دهد. به طور کلی، بهار در جورجیا یک فصل هیجان انگیز از سال است که همه جورجیایی ها مشتاقانه منتظر آن هستند، زمانی که ظهور آزالیاهای مشهور این کشور اعلام می کند که بهار رسیده و تابستان در راه است. تابستان ‌های جورجیا گرم و خشک است و میانگین دمای آن بین 20 تا 24 درجه سانتی‌گراد است. شهرهای تفریحی ساحلی معمولاً در ماه‌های تابستانی ژوئن، جولای و آگوست مملو از جورجیایی هایی هستند که تعطیلات می‌کنند. با این حال، مناطق ساحلی به طور نامناسبی مرطوب هستند. پایان ماه می تا سپتامبر بهترین زمان برای سفر به این ایالت است.

هوای خنک و سرد پاییزی جورجیا دارای درختان رنگارنگ و زمین های پوشیده از یخبندان در بسیاری از مناطق است. پاییز، علاوه بر ماه های آخر بهار، معمولاً به عنوان فصل مرطوب شناخته می شود. به شما توصیه می شود برای محافظت از خود در برابر شرایط آب و هوایی معتدل جورجیا، چند لایه لباس بپوشید. به همین ترتیب، لباس ‌های سریع خشک ‌شونده و وسایل بارانی نیز اقلام هوشمندی هستند که اگر بین ماه ‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر به جورجیا سفر می‌کنید، باید بسته بندی کنید. ماه های زمستان (اواخر نوامبر تا اوایل مارس) سرد است و برف غیر معمول نیست. روی دمای بین 2-4 درجه سانتیگراد حساب کنید. بسیاری از بازدیدکنندگان هوای زمستانی جورجیا را به دمای سرد زمستانی نیوانگلند (ایالات متحده آمریکا) تشبیه کرده اند. علاقه مندان به ورزش های زمستانی از آب و هوای جامد زمستانی گرجستان لذت خواهند برد، که دارای شرایط اسکی عالی در کوه های پوشیده از برف است.

اختلاف ساعت ایران و جورجیا آمریکا

بین ایران و ایالت جورجیا آمریکا زمان های مناسب کمی وجود دارد اما شما باید محدوده ساعت برای کار را برای پوشش از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر به وقت شما آتلانتا، GA افزایش دهید. همچنین می توانید در شریک کاری شما بتواند و مواقت کند باید بین ساعت 8 صبح تا 9:30 صبح وقت خود را در آتلانتا، GA امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 16:30 تا 18 در تهران، ایران خواهد بود. یک تماس تلفنی از آتلانتا، GA به تهران، ایران برنامه ریزی کنید و بالعکس اگر در آتلانتا، GA زندگی می‌کنید و می‌خواهید با تهران، ایران تماس بگیرید، می ‌توانید بین ساعت 22:30 تا 2:30 بعد از ظهر به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 11 شب به وقت آنها خواهد بود، زیرا تهران، ایران 8 ساعت و 30 دقیقه از آتلانتا، جورجیا جلوتر است.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص ایالت جورجیا آمریکا می باشید:

زبان رسمیپایتخترتبه در پرجمعیت ترین ایالاتشعارها
انگلیسیآتلانتا9خرد عدالت توازن

مقاله شرایط زندگی در آمریکا پس از برنده شدن لاتاری ممکن است مطلب مورد نیاز شما باشد. نمودار زیر نرخ بیکاری در ایالت جورجیا آمریکا هستید:

نرخ بیکاری در ایالت جورجیا آمریکا

اختلاف ساعت جورجیا با دیگر ایالات آمریکا

شما می توانید با در نظر گرفتن اختلاف زمانی جورجیا و کالیفرنیا خود را برای تماس با دوستان و همکاران خود در این ایالت هماهنگ کنید. بدین منظور باید بین ساعت 12 بعد از ظهر تا 5 بعد از ظهر وقت خود را در جورجیا امتحان کنید. در نهایت بین 9 صبح تا 2 بعد از ظهر در کالیفرنیا خواهد بود. اگر در جورجیا زندگی می‌کنید و باید با کالیفرنیا تماس بگیرید، می‌توانید بین ساعت 10 صبح تا 2 بامداد به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این زمان بین 7 صبح تا 11 شب به وقت آنها خواهد بود، زیرا کالیفرنیا (CA) 3 ساعت از جورجیا GA عقب تر است. اگر هر زمانی در دسترس هستید، اما می‌خواهید در محل کار با فردی در کالیفرنیا تماس بگیرید، ممکن است بخواهید بین ساعت 12 تا 8 شب به وقت این کار را انجام دهید.

با توجه به سهمیه ایران در لاتاری آمریکا می توانید خود را برای مهاجرت به این کشور آماده کنید. در لیست زیر شاهد دانشگاه های ایالت جورجیا آمریکا می باشید:

  • دانشگاه اموری
  • دانشگاه جورجیا
  • انستیتو تکنولوژی جورجیا
  • دانشگاه ایالتی جورجیا

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تحصیل در آمریکا مشاور شما هستند.

5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه برای “ساعت جورجیا آمریکا

  1. فاضلی گفت:

    سلام خسته نباشید ممنونم که مقاله به این مفیدی درباره ساعت جورجیا امریکا نوشته بودید. چقدر خوب بود و چه خوب پرداخته بودید به این موضوع درباره فضل و اب و هوام گفته بودید که کامل کاملش کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *