مهاجرت تحصیلی گرجستان

رشته آسیب شناسی در گرجستان

رشته آسیب شناسی در گرجستان

متقاضیانی که برای آغاز برنامه تحصیلی خود در رشته آسیب شناسی در گرجستان و یا سایر رشته ها به این کشور پا می گذارند. عموما از فرهنگ شاد و راحت زندگی در این کشور بسیار سخت می گویند. در واقع شادزیستی و آرامش بخشی از ویژگی های کلی زندگی در این کشور است. از سوی دیگر پیوند دانشگاه های گرجستان با موسسات اروپایی و برخی مراکز پژوهشی آمریکا به خصوص در حوزه پزشکی موجب افزایش اعتبار مدارک این کشور شده است و همین موضوع موجب سوق یافتن دانشجویان بین المللی و ایرانی به زندگی در گرجستان بوده است. در این زمینه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است آمادگی خود را مبنی بر طرح برنامه های مختلف و ارائه خدامات مشاوره ای به دانشجویان متقاضی مهاجرت به گرجستان اعلام می دارد و همکاران ما می توانند شما را تا آخرین لحظه اخذ مهاجرت همراهی نمایند.

هزینه زندگی دانشجویی در گرجستان

مانند هر کشور دیگری، بسیاری از دانشجویان همیشه می پرسند که هزینه زندگی و تحصیل در هر یک از مقاصد مختلف تحصیلی ما در خارج از کشور چقدر است. هزینه زندگی در گرجستان برای تجربه کلی به عنوان دانشجوی تحصیل در گرجستان ضروری است. به طور متوسط ​​یک دانشجو حداقل 2 سال را برای تحصیل در گرجستان صرف می کند و معمولا محل اقامت، بزرگترین جزء هزینه های زندگی یک دانشجو است، که بخش عمده ای از کل هزینه هر ماه را به خود اختصاص می دهد. برای اجاره یک واحد یک خوابه با آشپزخانه و حمام در یک منطقه معمولی، می توان انتظار پرداخت چیزی بین 150$ تا 250$ (دلار) در ماه را داشت. در بحث اجاره محل اقامت، ترتیبات اجاره در گرجستان قراردادی است و معمولاً برای مدت طولانی، مثلاً 6 ماه تا 1 سال است و داخل شهر، می تواند تا 300$ (دلار) هزینه داشته باشد.

البته قیمت های اقامتی نیز به عواملی مانند نوع ساختمان، امکانات ساختمان و موارد دیگر بستگی دارد. خدماتی مانند اینترنت، برق، آب، گاز، گرمایش تقریباً 150$ (دلار) یا گاهی کمتر هزینه خواهند داشت. حمل و نقل عمومی در گرجستان بسیار خوب است و تمام مناطق در هر یک از شهرها را پوشش می دهد. سیستم حمل و نقل در شهرهای بزرگ مانند تفلیس، باتومی و کوتایسی بسیار موثر و در دسترس است. اتوبوس، مترو، تراموا و تاکسی برای رفتن به هر نقطه از شهر وجود دارد. هزینه مترو و اتوبوس ثابت 0.50$ (دلار) برای رسیدن به هر نقطه از شهر است. هزینه تاکسی حدود 3 روپیه تا 1$ (دلار) بسته به فاصله کوتاه یا طولانی است.

در شکل زیر به سایر هزینه های زندگی در گرجستان اشاره شده است:

سایر هزینه های زندگی در گرجستان

سبک زندگی دانشجویی رشته آسیب شناسی در گرجستان

انقلاب رز باعث ورود «گرجستان جدید» شد که بسیار بهتر از جایی است که کشور قبلاً بود. تغییرات عظیم باعث اصلاحات بسیاری شده است که موضع اقتصادی کشور را تغییر داده و استاندارد زندگی را برای یک گرجی متوسط ​​بهبود بخشیده است. سیر صعودی کشور داستانی از پیروزی و بازگشت است. زیرساخت های جاده ای در گرجستان بسیار خوب است، با بزرگراه های مدرن که شهرهای بزرگ را به هم متصل می کند. در امتداد جاده ها، مناطقی مدرن با مناظر پانوراما و حتی توربین های بادی خواهید دید. اصلاحات امنیتی و پلیس 87%موثر بوده و میزان جرم و جنایت در پایین ترین حد خود قرار دارد. دوستداران ماجراجویی می توانند از مکان هایی مانند کازبگی دیدن کنند و جاده به شهر از مخزن آب ژینوالی می گذرد که در سال 1986 ساخته شده است. این سد دریاچه مصنوعی زیبایی را با محیطی عالی ایجاد کرده است.

باتومی یکی از زیباترین شهرهای گرجستان با پویایی ترین سایت ها و صداهاست. برخی از چیزهایی که در باتومی باید ببینید عبارتند از:

  • قلعه گونیو
  • مجسمه علی و نینو
  • باغ گیاه شناسی باتومی
  • برج ساعت چاچا
  • فواره های رقصان در شب

غذاهای گرجستانی بسیار منحصر به فرد، گوشتی و تند است و هر منطقه از این کشور انواع غذاهای خاص خود را دارد. خینکالی یکی از معروف ترین غذاهای گرجستانی است و در اصل کوفته های آبدار پر از گوشت یا سیب زمینی است. حتی منحصر به فردتر این است که چگونه خورده می شود، تاج را در دست بگیرید و آب خوشمزه را بمکید و سپس به خوردن پوشش شیرینی ادامه دهید. خاچاپوری یک غذای سنتی گرجستان از نان پر از پنیر است و محبوب ترین نوع آن خاچاپوری الجزایری است. حالت کمان باز دارد و روی آن یک تخم مرغ خام ریخته می شود.

ویزای دانشجویی رشته آسیب شناسی در گرجستان

اگر قصد تحصیل یا انجام هر نوع کاری را در طول تحصیل در گرجستان دارید، به ویزا نیاز دارید. اگر از کشوری هستید که یک سال دوره معافیت ویزا دارد، در واقع نیازی به ویزای دانشجویی ندارید. همچنین تا زمانی که واقعاً در گرجستان نباشید، لازم نیست نگران دریافت مجوز اقامت باشید. فقط باید مطمئن شوید که پاسپورت شما هنگام ورود مهر شده است و تا زمانی که قصد اقامت دارید اعتبار دارد. هنگامی که در گرجستان هستید، 45 روز فرصت دارید تا مجوز خود را مرتب کنید. برای انجام این کار، باید از تالار خدمات عمومی در تفلیس دیدن کنید و مدارکی مانند تاییدیه ثبت نام، رسید شهریه پرداخت شده و پاسپورت خود را تحویل دهید. چند روز پس از آن، مجوز اقامت دانشجویی برای شما صادر خواهد شد. این مجوز به شما این امکان را می دهد که در طول مدت تحصیل در گرجستان اقامت داشته باشید.

اگر از یکی از کشورهای معافیت 1 ساله نیستید، کل فرآیند از مسیر استانداردتری پیروی می کند. در کشور خود یا نزدیکترین کشور به شما که دارای سفارت یا کنسولگری گرجستان است، باید برای ویزای رده D3 ویزای تحصیلی درخواست دهید. شما باید به صورت حضوری به سفارت یا کنسولگری مراجعه کنید. مدارک مورد نیاز سختگیرانه تر از کسانی نیست که از تالار خدمات عمومی بازدید می کنند، فقط باید ویزا را در پاسپورت خود هنگام ورود به مرز داشته باشید. هزینه تقریباً 25$ (دلار) است که به ارز محلی پرداخت می شود، اگرچه این مقدار نسبتاً اغلب تغییر می کند. اعتبار ویزا 90 روز از تاریخ ورود است. پس از ورود به گرجستان، برای دریافت مجوز اقامت موقت باید از تالار خدمات عمومی تفلیس دیدن کنید. شما 45 روز پس از ورود خود فرصت دارید تا این کار را شروع کنید.

ویزای دانشجویی رشته آسیب شناسی در گرجستان

درآمد شاغلان رشته آسیب شناسی در گرجستان

فردی که در بخش بهداشت و درمان در گرجستان کار می کند، معمولاً حدود 11000GEL (لاری) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و از 2310 GEL (لاری) در ماه (حداقل حقوق متوسط) تا 32900 GEL (لاری) در ماه (حداکثر متوسط ​​حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر است. حقوق متوسط متوسط ​​حقوق 10800 لاری در ماه است، به این معنی که نیمی از افراد شاغل در بهداشت و پزشکی کمتر از 10800 GEL (لاری) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 10800 GEL (لاری) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از افراد شاغل در بخش بهداشت و درمان کمتر از 5900 GEL (لاری) درآمد دارند و 75% آنها بیش از 5900 GEL (لاری) درآمد دارند. همچنین 75% افراد شاغل کمتر از 21400 GEL (لاری) و 25% بیش از 21400 GEL (لاری) درآمد دارند.

به طور کلی، کارمندانی که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند، به طور متوسط ​​32% بیشتر از تازه واردها و جوانان در همه صنایع و رشته ها درآمد دارند. افراد حرفه ای با تجربه بیش از 5 سال به طور متوسط ​​36% بیشتر از افراد با تجربه کاری 5 سال یا کمتر درآمد دارند. به طور کلی، کارمندانی که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند، به طور متوسط ​​32% بیشتر از تازه واردها و جوانان در همه صنایع و رشته ها درآمد دارند.

در جدول زیر تغییر درصدهای حقوقی برحسب مدرک اشاره شده است:

نوع مدرکدرصد تغییر حقوق
کارشناسی%24 افزایش در حقوق
کارشناسی ارشد%29 افزایش در حقوق
دکتری%23 افزایش در حقوق

از طریق ارتباط مستقیم و یا غیرمستقیم و با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات بیشتری درباره گرجستان دست پیدا کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *