مهاجرت تحصیلی به کویت

رشته گوارش در کویت

رشته گوارش در کویت

ورود به کویت بواسطه آغاز تحصیل در رشته گوارش در کویت فرصتی فوق العاده برای زندگی در یکی از کشورهای با درآمد سرانه بالا است. از زمان های دور زندگی در کویت به جهت رفاه بالای مادی موجود در این کشور، زبانزد ایرانیان است و برای همین با زندگی در این کشور شما نه فقط به سرزمین ثروتمندی پای می گذارید که درآمد خوبی نصیب شما می کند، بلکه از سوی دیگر به جهت وجود ایرانیان بی شمار در این کشور، احساس غربت و تنهایی نخواهید داشت که یکی از مسائل مهاجران است. با توجه به اعزام های تحصیلی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی به کویت می توانند برای ورود خود به کویت از تخصص کارشناسان موسسه بهره مند شوند.

اطلاعات تحصیل پزشکی رشته گوارش در کویت

برنامه پزشکی در کلیه گرایش ها اعم از رشته گوارش در کویت در مجموع 7 سال طول می کشد، شامل یک سال اول پیش حرفه ای، یک دوره آموزشی 3 ساله برنامه درسی پزشکی و یک دوره 3 ساله برنامه بالینی. بهترین دانشکده های پزشکی که در کویت وجود دارند، ابتدا خود دانشگاه کویت است در شهر کویت مستقر می باشد و در ابتدا در سال 1966 تاسیس شد. دانشکده پزشکی تنها در سال 1973 افتتاح شد، با این حال، با هدف ارائه بهترین کیفیت آموزش پزشکی برای متخصصان در کویت و منطقه خلیج فارس. دانشکده پزشکی دانشگاه کویت بهترین دانشکده پزشکی در کویت محسوب می شود. ماموریت دانشکده ارتقای تعالی حرفه ای، آشکار کردن دانش فرآیندهای زندگی انسان در سلامت و بیماری، تشویق رفتارهای پیشگیرانه بهداشتی و ترویج سبک زندگی سالم، ترکیب بورس تحصیلی و خدمات و به اشتراک گذاری دانش به نفع جامعه است.

مدارک پزشکی ارائه شده در کویت عبارتند از: لیسانس علوم پزشکی و لیسانس پزشکی و لیسانس جراح.( B.M.B.Ch) که برنامه درسی به یک سال ابتدایی “برنامه پیش حرفه ای” تقسیم می شود و به دنبال آن 3 سال برنامه درسی پزشکی در پایان آن دوره B.Med.Sc. مدرک قابل اعطا است. پس از این 4 سال، دانشجویان به مرحله نهایی مدرک می روند که 3 سال طول می کشد. بعد از این 7 سال کامل است که افراد محصل دکتر می شوند و مجوز اعطا شده توسط وزارت بهداشت در کویت تایید می شود که دارنده آن پس از ارزیابی موفقیت آمیز و گذراندن آزمون های وزارت بهداشت در ایالت کویت فعالیت می کند.

تائیدیه های لازم برای کار رشته گوارش در کویت

تائیدیه های لازم برای کار رشته گوارش در کویت

وزارت بهداشت کویت نهاد نظارتی بخش مراقبت های بهداشتی در کویت است و برتری در مراقبت های بهداشتی را برای جمعیت ایالت کویت تضمین می کند. برای کار به عنوان مشاور و مشاور ارشد در کویت، باید حداقل شرایط زیر را داشته باشید:

  • گواهی هیئت تخصصی آمریکایی
  • گواهی پایان دوره آموزش تخصصی انگلستان
  • درج در ثبت نام تخصصی GMC یا مدارک تحصیلی غربی

بعلاوه حداقل 5 سال تجربه (پست هیئت مدیره/گواهینامه) در سطح مشاور مورد نیاز است. اما در مورد صدور مجوز، همه متخصصان بهداشت موظفند قبل از شروع به کار در هر مرکز درمانی در کویت، مجوز خود را دریافت کنند. زمان انجام این عمل 3 تا 6 ماه طول می کشد که واجد شرایط بودن یا معیارها منوط به این است که موسسه پزشکی یا متقاضی باید درخواست را ارسال کند، متقاضی باید مصاحبه شخصی را پشت سر بگذارد.

از سوی دیگر متقاضی باید معاینه پزشکی را پشت سر بگذارد و تاییدیه اولیه باید از کمیته مجوز پزشکی اخذ شود. علاوه بر این گواهینامه های علمی و گواهی های تجربه عملی باید برای درخواست مجوز حرفه ای تایید شده باشند که مدارک مورد نیاز برای راه اندازی سیستم مجوز درخواست در کویت به شرح زیر است:

  • نامه متقاضی به وزارت بهداشت مبنی بر درخواست صدور پروانه حرفه ای.
  • گواهینامه علمی متقاضی.
  • کپی گواهی ملیت.
  • کپی شناسنامه مدنی.
  • 3 عکس شخصی.
  • مدرکی مبنی بر عضویت متقاضی در انجمن پزشکی کویت.
  • برای پزشکان غیر کویتی.
  • نامه متقاضی به وزارت بهداشت مبنی بر درخواست صدور پروانه حرفه ای.
  • گواهینامه علمی متقاضی.
  • کپی مجوز حرفه ای در کشور متبوع متقاضی.

در شکل زیر سایر مدارک مورد نیاز برای طی نمودن مراحل اداری کسب پذیرش در حوزه پزشکی کویت اشاره شده است:

درآمد شاغلان رشته گوارش در کویت

فردی که به عنوان پزشک متخصص گوارش در کویت کار می کند معمولاً حدود 3670KWD (دینار کویت) در ماه درآمد دارد. البته حقوق و دستمزد متخصص گوارش به شدت بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و از 1980KWD (دینار کویت) در ماه (حداقل حقوق) تا 5540KWD (دینار کویت) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق ماهیانه 3370KWD (دینار کویت) است، به این معنی که نیمی (50%) از افرادی که به عنوان پزشک متخصص گوارش کار می کنند کمتر از 3370KWD (دینار کویت) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 3370KWD (دینار کویت) درآمد دارند. علاوه بر این 25% پزشکان متخصص گوارش کمتر از KWD2410 (دینار کویت) درامد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 2410KWD (دینار کویت) حقوق دریافت می کنند.

همچنین بر اساس تجربه شرایط حقوقی تغییر می کند که بر این اساس یک پزشک متخصص گوارش با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 2300KWD (دینار کویت) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 2900KWD (دینار کویت) در ماه درآمد کسب کند، یعنی 26% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2سال. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 3830KWD (دینار کویت) در ماه به دست می آورد که 32% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی ماهانه بر حسب میزان کار در رشته گوارش در کویت می باشد:

درامد بر حسب سالهای کاری در کویتمهاجران علاقه مند به سفر تحصیلی به کویت از طریق تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند از مشکلات زندگی در کویت آگاه شوند تا بتوانند تصمیم درستی اتخاذ کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *