مهاجرت تحصیلی گرجستان

رشته گوارش در گرجستان

اطلاعاتی پیرامون تحصیل پزشکی گوارش در گرجستان

رشته گوارش در گرجستان از جمله رشته هایی می باشد که از محبوبیت بالایی در بین متقاضیان بومی و بین المللی بر خوردار است. %50 از دانشجویان خارجی در گرجستان در رشته های پزشکی، مراقبت های بهداشتی، داروسازی یا دندانپزشکی تحصیل می کنند. برنامه های آموزشی پزشکی گرجستان بر اساس استانداردهای روز اروپا و با اصول بین المللی سازگار است. موسسات دارای کادر علمی بسیار ماهر هستند و آموزش پزشکی را مطابق با مقررات و توصیه های بین المللی ارائه می دهند. هیئت علمی دانشگاهی توسط تیمی از اساتید مجرب که در ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپای غربی آموزش دیده اند، نمایندگی می شود. فرآیند آکادمیک، بر اساس سیستم ECTS، به دانش آموزان اجازه می دهد تا به رسمیت شناختن دانشگاهی بین المللی دست یابند. ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مسیرهای کم هزینه و سهل الوصولی را در اختیار متقاضیان تحصیل گرجستان قرار می دهد.

اطلاعاتی پیرامون تحصیل پزشکی گوارش در گرجستان

یک نکته کلی در مورد پزشکی در گرجستان این است که اکثر دانشگاه های گرجستان که در رشته پزشکی انسانی تحصیل می کنند توسط سازمان بهداشت جهانی WHO به رسمیت شناخته شده اند، و بدنه آموزشی برای فارغ التحصیلان پزشکان خارجی ECFMG است، به این معنی که فارغ التحصیلان پزشکی انسانی از گرجستان واجد شرایط آزمون گواهینامه آمریکایی هستند یا USMLE و بدون هیچ مشکلی برای کمک هزینه تحصیلی آمریکایی اقدام کنید و سایر ارگان هایی که گواهینامه های گرجستان را به رسمیت می شناسند شامل می شوند. در گرجستان دوره آموزشی دکتر پزشکی از طریق زبان انگلیسی تدریس می شود و مدت آن 6 سال است. هدف از آن توسعه پزشکان دلسوز، صالح و مطمئن از طریق رویکرد آموزشی مبتنی بر نتیجه است که کیفیت بالای مراقبت های بهداشتی و تحقیقات زیست پزشکی را در محیط های دانشگاهی، بستری و سرپایی تضمین می کند.

ارائه آموزش های پزشکی، عمدتاً در یک محیط عملی (که در آن کسب و سازماندهی دانش با کاربرد عملی شایستگی های به دست آمده مطابقت دارد)، بر اساس ارزش های اخلاقی، احترام به استقلال فردی و بر اساس فرض مداخله منطقی و کارآمد. 2 سال اول برنامه به شدت بر مناطق پیش بالینی متمرکز شده است و تمرکز آن به مطالعه بالینی برای سال های 3-5 تغییر می کند. در سال آخر، یک سال کارآموزی در یک بیمارستان محلی وجود خواهد داشت و تکمیل امتحانات دولتی نیز الزامی است. پس از تکمیل تمام الزامات در طول 6 سال، دانش آموزان دکترای پزشکی می شوند و مدرک کارشناسی ارشد دریافت می کنند. همه فارغ التحصیلان فرصت کافی برای به دست آوردن مشاغل عالی در گرجستان یا در بیمارستان و کشور مورد علاقه خود در سراسر جهان خواهند داشت.

اطلاعاتی پیرامون تحصیل پزشکی گوارش در گرجستان

هزینه تحصیل پزشکی در گرجستان

هزینه های دانشگاه به دلیل تعداد مداوم دانشجویان خارجی و نرخ رشد 20% هر ساله به طور مداوم در حال افزایش است. شهریه تحصیل در رشته پزشکی انسانی حداقل 4800$ (دلار) در سال و گران ترین دانشگاه برای تحصیل در رشته پزشکی 12500$ (دلار) در سال بوده است. اما میانگین قیمت اکثر دانشگاه های پایتخت، تفلیس، از 6000$ تا 7000$ (دلار) در سال متغیر است. هزینه های سال اول باید به طور کامل برای یک سال پرداخت شود و برای سال های بعد، اکثر دانشگاه ها هر ترم پرداخت می کنند. یعنی دو بار در سال در ابتدای هر ترم پرداخت می شود و با توجه به همه ‌گیری کرونا، برخی از دانشگاه‌ ها اجازه داده ‌اند که شهریه ترم به صورت اقساط تا ۳ بار پرداخت شود و این امر پس از تکمیل فرم درخواست ویژه است.

نکته دیگر این است که برخی از دانشگاه ها قبل از صدور برگه دعوت به تحصیل، حق بیمه مبلغ را می خواهند و در صورتی که دانشجو نتواند وارد گرجستان شود یا ویزای تحصیلی دریافت نکند، در این صورت دانشگاه مبلغ را مسترد می کند. اما اکثر دانشگاه ها این مرحله را درخواست نمی کنند، بنابراین زمانی که به اینجا به گرجستان می آیید، هزینه را پرداخت می کنند. روش پرداخت بسته به بانک فرستنده متفاوت است. دانشگاه اطلاعات مربوط به نقل و انتقالات بین المللی را از طریق ایمیل در اختیار شما قرار می دهد، اما اگر دانشجو در داخل گرجستان باشد، می تواند با مراجعه به هر بانکی در گرجستان، به عنوان مثال بانک TBC یا بانک گرجستان، یا با استفاده از اپلیکیشن موبایل، مبلغ را انتقال دهد.

نکات دیگر در مورد تحصیل پزشکی در گرجستان غیر از بحث هزینه ها، در شکل زیر اشاره شده است:

موارد تحصیل پزشکی در گرجستان

درآمد شاغلان رشته گوارش در گرجستان

شاغلین متخصص گوارش در گرجستان، به طور معمول حدود 18200GEL (لاری گرجستان) در ماه درآمد دارند که شامل قوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و از 9080GEL (لاری گرجستان) در ماه (حداقل حقوق) تا 28100GEL (لاری گرجستان) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق 18200GEL (لاری گرجستان) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک متخصص گوارش کار می کنند کمتر از 18200GEL (لاری گرجستان) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 18200GEL (لاری گرجستان) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% پزشکان متخصص گوارش کمتر از 12300GEL (لاری گرجستان) درآمد دارند و 75% آنها بیش از 12300GEL (لاری گرجستان) درآمد دارند.

این میزان از حقوق بر مبنای فاکتورهای مختلفی تغییر می یابد که تجربه یکی از این موارد است. بطوریکه یک پزشک متخصص گوارش با کمتر از 2سال سابقه در ماه تقریباً 10900GEL (لاری گرجستان) درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 14400GEL (لاری گرجستان) در ماه درآمد داشته باشد که 32% بیشتر از فردی با سابقه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 19300GEL (لاری گرجستان) در ماه به دست می آورد که 34 % بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. بر مبنای جنسیت کارمندان متخصص مرد گوارش در گرجستان به طور متوسط ​​5% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته گوارش در گرجستان می باشد:

سطح حقوق بر حسب سال های کاری در گرجستانمتقاضیان علاقه مند به دانستن شرایط مهاجرت به گرجستان 2023 در گفتگو با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند از جزئیات آغاز مهاجرت تحصیلی به گرجستان آگاهی پیدا کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *