مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

رشته ژنتیک در لوکزامبورگ

مرکز ملی ژنتیک لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یکی از کشورهای پیشرفته و ثروتمند در اروپاست. تحصیل در رشته ژنتیک در لوکزامبورگ در دانشگاه لوکزامبورگ امکان پذیر است. لوکزامبورگ یکی از کشورهای ثروتمند در قاره اروپاست. میزان حقوق کار در لوکزامبورگ بسیار بالاست و مشاغل ژنتیک در این کشور به عنوان مشاغل تخصصی در این کشور شناخته می شود. زبان تحصیل در این کشور با توجه به چند زبانه بودن این کشور به زبان های مختلف هلندی، آلمانی و فرانسوی است. چنانچه مایل به اخذ اقامت در لوکزامبورگ و کشورهای برتر اروپایی هستید می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی لازم را دریافت کنید.

درباره رشته ژنتیک در لوکزامبورگ

مهندسی ژنتیک نوعی مهندسی است که با ژن موجودات زنده سروکار دارد. شما می توانید انسان، پستانداران، درخت، گیاه، باکتری، حیات وحش یا هر موجود زنده روی زمین را در نظر بگیرید. یک ژن ترکیبی متوالی از DNA  است که مسئول وراثت است. این بدان معنی است که می توان ژن های والدین را به کودک منتقل کرد و به دلیل ژن ها، بدن ما قادر به ساخت انواع مختلف پروتئین است که برای زنده ماندن هر موجود زنده ضروری است. مهندسی ژنتیک به ما فرصت می دهد تا ژن های موجود زنده را با استفاده از بیوتکنولوژی مدرن اصلاح کنیم. به همین دلیل مهندسی ژنتیک به عنوان اصلاح ژنتیکی نیز شناخته می شود.

اصلاح ژنتیکی با استخراج ژن ها از یک ارگانیسم و ​​ترکیب آن با ژنوم ارگانیسم دیگر (کدهای ژنتیکی) برای به دست آوردن نتیجه مطلوب یا به منظور مطالعه و تحقیق به دست می آید. ارگانیسم اصلاح شده مورد نظر به نام GMO  (ارگانیسم اصلاح شده ژنتیکی). بنابراین می توان گفت که مهندسی ژنتیک علم و فناوری اصلاح ژنوم ارگانیسم با ترکیب دو ژن DNA مختلف ارگانیسم است.

کار در رشته ژنتیک در لوکزامبورگ

بیشتر اوقات مهندسین ژنتیک وقت خود را برای کار علوم آزمایشگاهی در لوکزامبورگ می گذرانند. به عنوان یک مهندس ژنتیک، می توانید برای این سازمان های زیر کار کنید:

  • پزشکی و بهداشتی
  • دارویی
  • کشاورزی
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع مراقبت از غذا
  • دانشگاه ها

موارد فوق مکان هایی است که اکثریت قریب به اتفاق مهندسان ژنتیک برای رفتن ترجیح داده اند. به غیر از این، شما می توانید بخشی از بخش تحقیق و توسعه (میکروارگانیسم و ​​مرکز تحقیقات DNA) تحت دولت و مقامات خصوصی باشید. آنها در این سازمان برای پیشرفت و بهبود دارو، مراقبت های بهداشتی، کشاورزی و سیستم زنجیره غذایی کار می کنند. آنها همچنین به توسعه ابزارها و روش های جدید و بهتر بیوتکنولوژی کمک می کنند. در حال حاضر میزان حقوق یک متخصص رشته ژنتیک در کشور لوکزامبورگ به صورت متوسط 8060€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است که کم ترین میزان درآمد اعلام شده در رشته ژنتیک در کشور لوکزامبورگ حدود 2810€ (یورو) می باشد و حداکثر حدود 13610€ (یورو) می باشد.

جهت بررسی حقوق کار در لوکزامبورگ در مشاغل ژنتیک می توانید نمودار زیر را بررسی کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل رشته ژنتیک در لوکزامبورگ تحصیل رشته ژنتیک در لوکزامبورگ

برای بدست آوردن یک شغل سطح پایین در حوزه ژنتیک به مدرک لیسانس نیاز دارید. برنامه هایی که می توانید از بین این رشته های زیر انتخاب کنید:

  • مهندسی ژنتیک
  • بیوتکنولوژی
  • میکروب شناسی
  • بیوشیمی
  • بیوانفورماتیک
  • علم شیمی
  • زیست شناسی
  • مهندسی پزشکی

به غیر از دوره های فوق می توانید کارشناسی خود را در ریاضیات، فیزیک یا هر رشته مرتبط با زیست شناسی انجام دهید. اما برای شما، مدرک کارشناسی ارشد برای تبدیل شدن به یک مهندس ژنتیک و استفاده از فرصت های لازم در صنعت بیوتکنولوژی اجباری است. اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای ادامه مسیر شغلی مهندسی ژنتیک، بیوتکنولوژی (و متخصص در فناوری ژنتیک) را ترجیح می دهند. مهندسی ژنتیک یک رشته بین رشته ای از بیوتکنولوژی است. اما طبق تقاضای صنعت مهندسین ژنتیک، بسیاری از دانشگاه ها آن را جداگانه می کنند. در دوره کارشناسی ارشد، شما در ژنتیک انسانی، ژنتیک گیاهی و مهندسی ژنتیک پزشکی تخصص خواهید داشت.

جهت تحصیل در لوکزامبورگ در رشته ژنتیک می توانید دانشگاه های زیر را در نظر داشته باشید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه لوکزامبورگ

الزامات تحصیل در کشور لوکزامبورگ

هزینه ثبت نام برای تکمیل ثبت نام شما الزامی است. وضعیت دانشجویی شما در آن مرحله رسمی و برای ترم حفظ می شود. پرداخت تنها پس از تکمیل تمامی ضوابط و شرایط انجام می شود و در صورت موفقیت آمیز بودن درخواست نامه پذیرش ارسال خواهد شد. شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به درخواست ویزای تحصیلی به لوکزامبورگ ندارند، همانطور که برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا، آنها باید برای دسته بندی ویزای نوع D برای تحصیل در لوکزامبورگ اقدام کنند. لطفاً توجه داشته باشید که در برخی کشورها ممکن است از متقاضیان خواسته شود که از طریق سفارت بلژیک برای دریافت ویزای تحصیلی لوکزامبورگ اقدام کنند.

در این بخش شاهد مدارک مورد نیاز جهت تحصیل رشته ژنتیک در لوکزامبورگ هستید:

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل رشته ژنتیک در لوکزامبورگ

مرکز ملی ژنتیک لوکزامبورگ

مرکز ملی ژنتیک لوکزامبورگ (NCG) LNS متعهد به ارائه مشاوره ژنتیک و تشخیص بیماری های ژنتیکی و انجام تجزیه و تحلیل مولکولی و ژنتیکی سرطان ها است. مشاوره ژنتیک با هدف ارائه اطلاعات به بیماران و خانواده های آنها در مورد بیماری ژنتیکی آنها است:

  • ماهیت آن
  • نحوه انتقال
  • خطر برای سایر اعضای خانواده
  • آزمایش ژنتیک برای ایجاد یا تأیید تشخیص

بیماران اطلاعات شفاهی و کتبی (گزارش های پزشکی و یا اطلاعات خاص) در مورد بیماری دریافت می کنند. این مشاوره ها شامل اختلالات ژنتیکی اساسی (ناتوانی، ناتوانی ذهنی، فیبروز کیستیک و مانند آن)، مشاوره ژنتیک پیش از بارداری و قبل از تولد، مشاوره ژنتیکی پیش بینی کننده (تشخیص بیماری ژنتیکی قبل از بروز علائم آن) و استعدادهای ژنتیکی ابتلا به سرطان ها است.  NCG همچنین مسئول تجزیه و تحلیل ژنتیکی انواع سرطان است. همه سرطان ها ناهنجاری های ژنتیکی را به دست آورده اند که مسئول تغییر سلول های سرطانی است. شناسایی این ناهنجاری ها ممکن است به تشخیص کمک کند، پیش آگهی و شدت بیماری را تعریف کند، به عنوان یک راهنما برای درمان عمل کند و دسترسی به داروهای خاص “هدفمند” را فراهم کند.

بستر فنی ژنتیک مولکولی یکی از اجزای مرکز است. این پلتفرم متعهد به توسعه روش هایی برای تجزیه و تحلیل ژنتیکی و مولکولی برای تشخیص بیماری های ژنتیکی و مطالعه ژنتیکی سرطان است. به همین منظور، این پلتفرم به ویژه در روش های تعیین توالی DNA (NGS) و ابزارهای بیوانفورماتیک برای تجزیه و تحلیل توالی های DNA، تخصص لازم را ایجاد کرده است. داروی ژنومیک در واقع در حال رشد است. این دارو شامل تجزیه و تحلیل پانل های ژنی بزرگ از بیمار یا تومور است تا مقدار زیادی اطلاعات ژنتیکی بدست آورد و در نتیجه روند تشخیص را تسریع کند.

کار در آزمایشگاه تشخیص پزشکی در لوکزامبورگ

آزمایشگاه های تشخیص ژنتیکی مهارت ها و ابزارهای لازم برای تشخیص شایع ترین بیماری های ژنتیکی را کنترل می کنند. روش های تحقیق به تکنیک های سیتوژنتیک (کاریوتیپ، FISH ، aCGH) و زیست شناسی مولکولی متکی هستند. بنابراین بیماری های بررسی شده شامل ناهنجاری های کروموزومی (تریزومی، حذف، تکثیر و مواردی از این دست)، بیماری های یکنواخت (فیبروز کیستیک، اختلالات هموگلوبین و مانند آن) و استعداد ژنتیکی سرطان ها (سرطان پستان و تخمدان، سندرم لینچ و موارد مشابه) است. این فعالیت تشخیصی شامل تشخیص قبل از تولد نیز می باشد.

در این زمینه، آزمایشگاه ها با توجه به سابقه خانوادگی یا علائم سونوگرافی تشخیص داده شده در دوران بارداری، در مورد جنین در مورد بیماری های جدی و صعب العلاج که در صورت تأیید تشخیصی و مطابق با خواسته ها و عقاید، ختم پزشکی بارداری را توجیه می کنند، درگیر هستند. هزاران بیماری ژنتیکی وجود دارد که برخی از آنها بسیار نادر هستند. برای دسترسی به تشخیص حداکثر بیماران، بخش ژنتیک در لوکزامبورگ با آزمایشگاه های معتبر خارجی همکاری می کند و نمونه ها را همراه با اطلاعات بالینی مناسب برای آنها می فرستد. جهت مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق کار می توانید با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید.

سوالات مکرر در خصوص رشته ژنتیک در لوکزامبورگ

در این بخش از مقاله به سوالات مکرر در خصوص رشته ژنتیک در لوکزامبورگ پاسخ داده ایم:

  • حقوق یک متخصص ژنتیک در لوکزامبورگ چقدر است؟ در حال حاضر میزان حقوق یک متخصص رشته ژنتیک در کشور لوکزامبورگ به صورت متوسط 8060€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند.
  • فرصت های کاری رشته ژنتیک در لوکزامبورگ چیست؟ پزشکی و بهداشتی-دارویی-کشاورزی-صنایع شیمیایی-صنایع مراقبت از غذا-دانشگاه ها
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *