مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته ژنتیک در لیتوانی

رشته ژنتیک در لیتوانی

رشته ژنتیک در لیتوانی در دانشگاه های معتبر این کشور مانند دانشگاه ویلنیوس ارائه میشود. علاقه مندان میتوانند از امکانات دانشگاهی استفاده کنند. لیتوانی به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در اروپا در تلاش برای افزایش موقعیت علمی خود در رشته های مختلف از جمله رشته ژنتیک است. علاقه مندان به تحصیل در این رشته می توانند برنامه هایی را در سطح دانشگاهی به زبان انگلیسی در این کشور بیابند. جهت اخذ اطلاعات بیشتر در ادامه این مقاله همراه با باشید. همچنین در صورت نیاز به اخذ مشاوره و بررسی شرایط خود کارشناسان و متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همکاری هستند.

کار در رشته ژنتیک در لیتوانی

اولین مدرک مورد نیاز برای کار در رشته و مشاغل ژنتیک، داشتن مدرک تحصیلی در این زمینه است. در وهله بعدی شما باید از یک کارفرما در کشور لیتوانی پیشنهاد کاری دریافت کنید. برای این کار باید خود را به کارفرمایان جویای کار از طرق مختلف مانند موسسات کاریابی و یا شبکه های مختلف به آنها معرفی کنید. در نهایت موضوع قرارداد کاری و میزان حقوق بررسی می شود. طبق بررسی های انجام گرفته یک متخصص ژنتیک در کشور لیتوانی به صورت متوسط 1578€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است یک متخصص ژنتیک در کشور لهستان در کم ترین حالت ماهیانه 870€ (یورو) و در بیشترین حالت 2429€ (یورو) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در لیتوانی در رشته ژنتیک در لیتوانی را مشاهده کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل رشته ژنتیک در لیتوانی

تحصیل رشته ژنتیک در لیتوانی

تحصیل رشته ژنتیک در لیتوانی در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر است. دوره های ژنتیک در این کشور مطابق با دوره های ارائه شده در سایر دانشگاه ها می باشد. نظام آموزش عالی لیتوانی نیز تحت روند بولونیا دروس را ارائه می دهد و هماهنگ با اتحادیه اروپاست. دانشجویان با داشتن ویزای تحصیلی لیتوانی می توانند در شهرهای برتر این کشور اقامت یابند.

در بخش زیر شاهد سیستم آموزشی تحصیلی در لیتوانی هستید:

سیستم آموزشی تحصیلی در لیتوانی

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته ژنتیک در لیتوانی را مشاهده کنید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه ویلنیوس
2دانشگاه ویتاتوس مگنوس
3دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی
4دانشگاه ورزش لیتوانی

کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در دانشگاه ویلنیوس لیتوانی

هدف این برنامه توسعه تجربه در کار تجربی در ژنتیک است. این کار با کارهای آزمایشی اصلی در زمینه های مختلف ژنتیک انجام می شود:

  • مولکولی
  • گیاهی
  • ژنتیکی انسانی یا ژنتیکی میکروارگانیسم ها
  • مهندسی ژن
  • سیتوژنتیک
  • سمیت ژنی.

این برنامه دانش مدرن و مهارت های عملی در زمینه ژنتیک را برای یک حرفه علمی و حرفه ای مستقل در زمینه های سریع در حال توسعه فناوری های ژنتیکی، پزشکی زیستی و بیوتکنولوژی ارائه می کند. مطالعه نه تنها بر اساس تئوری بلکه تکالیف عملی علمی نیز انجام شود.

  • پایان نامه نهایی بر اساس تحقیقات اصلی در یک زمینه علمی انتخاب شده است.
  • تجهیزات مدرن و آزمایشگاه هایی که دانشجویان می توانند پروژه های علمی خود را انجام دهند.
  • کسب مهارت برای یک کار حرفه ای.
  • امکان شرکت در پروژه مبادله بین المللی “زیست شناسی سرطان گروه کویمبرا”.

یک فارغ التحصیل می تواند در زمینه صنعت بیوتکنولوژی و پزشکی در موسسات تحقیقاتی مشخصات پزشکی و موسسات آموزشی کار کند. دانش تحلیلی می تواند در مطالعات دکترا در زمینه های زیست شناسی (ژنتیک)، زیست شناسی مولکولی یا بیوشیمی بهبود یابد.

الزامات خاص برنامه:

  • مدرک لیسانس
  • مهارت زبان انگلیسی آیلتس 6 یا تافل 75
  • ارائه توصیه از استاد راهنما یا استاد سابق
  • ممکن است از متقاضیان خواسته شود مصاحبه انگیزشی انجام دهند تا عوامل انتخاب برنامه و مهارت های زبان انگلیسی خود را ارزیابی کنند.

برنامه کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در دانشگاه ویلنیوس لیتوانی

برنامه ارائه شده کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در دانشگاه ویلنیوس لیتوانی در 4 ترم به زبان انگلیسی ارائه می شود. برنامه ها به شرح زیر هستند:

ترمبرنامه
ترم 1دوره های اجباری، روش ها در ژنتیک مولکولی، تجزیه و تحلیل بیوانفورماتیک داده های بزرگ، اپی ژنتیک، تکامل ژنوم، تجزیه و تحلیل داده ها با R، علوم دامی آزمایشگاهی، ژن زایی، آنالیز ژنوم انسانی، زیست شناسی مصنوعی، ساختار کروموزوم یوکاریوتی
ترم 2دوره های اجباری، سم شناسی، نوترکیب زایی و ترمیم DNA، پروژه تحقیقاتی مدت دار، ژنتیک و ژنومیک گیاهی کاربردی، ژنتیک رفتار، ویروس شناسی مولکولی، فناوری های سلول
ترم 3اپی ژنتیک، تکامل ژنوم، تجزیه و تحلیل داده ها با R، علوم دامی آزمایشگاهی، ژن زایی، آنالیز ژنوم انسانی، زیست شناسی مصنوعی، ساختار کروموزوم یوکاریوتی
ترم 4پایان نامه کارشناسی ارشد

برنامه کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در دانشگاه ویلنیوس لیتوانی

تحصیل زیست شناسی و ژنتیک در دانشگاه ویتاوتاس مگنوس

برنامه مطالعه زیست شناسی و ژنتیک با هدف آماده سازی متخصصین با کیفیت بالا، طیف گسترده در زمینه زیست شناسی و ژنتیک است که با تفکر خلاق و انتقادی متمایز می شوند، دارای دانش بنیادی و دانش لازم برای کارهای مختلف مرتبط با زیست شناسی و ژنتیک است. برنامه متمرکز بر فراهم آوردن تمام دانش لازم برای ارتقا سطح وسیع تخصص، دانش و احساس رضایت فکری در طول مطالعه، تمرین و کار است. این برنامه همچنین به دنبال ایجاد علاقه عمیق به زیست شناسی و ژنتیک، استفاده از آن در شرایط مختلف و حفظ صلاحیت های حرفه ای در طول یادگیری مادام العمر است. برنامه زیست شناسی دانشجویان را تشویق می کند تا به دنبال راه حل های ابتکاری و اصلی برای مشکلات بیولوژیکی باشند.

فارغ التحصیلان این برنامه قادر خواهند بود:

  • اصول سیستم ایمنی، عصبی و سیستم های دیگر، ساختار آنها، ادغام با سایر سیستم های حیاتی اشیا بیولوژیکی را درک کنید.
  • برای ارزیابی فرآیندهای در حال انجام سلول، کار با کشت سلول در شرایط آزمایشگاهی، برای اعمال نتایج بدست آمده برای مدل سازی سیستم های بیولوژیکی، ارزیابی ارتباطات بین سلولی، روابط بین افراد مجرد و جمعیت.
  • استفاده از روش های نوین تحقیق، کار بر اساس اصول روشهای آزمایشگاهی خوب، قوانین اخلاق زیستی، جمع آوری، پردازش، حفظ و آماده سازی مواد تحقیقاتی در شرایط آزمایشگاهی و میدانی
  • استفاده از دانش کسب شده برای حل مشکلات در حال ظهور، شناخت، تجزیه و تحلیل مشکلات بیولوژیکی
  • برنامه ریزی استراتژی برای حل مشکلات، برنامه ریزی و انجام اندازه گیری های مختلف
  • پردازش و تفسیر داده های بیولوژیکی، طبقه بندی و ارائه این داده ها
  • تجزیه و تحلیل تنوع، ساختار ریخت شناسی، ترکیب، تغذیه، تولید مثل، چرخه های زندگی، طبقه بندی اشیا بیولوژیکی، عملکرد و تعامل آنها.

گروه ژنتیک و پزشکی مولکولی دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی

گروه ژنتیک و پزشکی مولکولی در سال 2015 تاسیس شد. هدف گروه ژنتیک و پزشکی مولکولی سازماندهی فعالیت های علمی، عملی و بالینی در پیشرفت آنهاست. ژنتیک شناسان بالینی گروه ژنتیک و پزشکی مولکولی با بیماران در کلینیک های بیمارستان کاواناس بیمارستان علوم بهداشتی لیتوانی با بیماران مشورت می کنند. مشاوره های ژنتیکی در بخش های درمانی، بخش زنان و زایمان و بخش اطفال در دسترس است. گروه آزمایشگاه ژنتیک و پزشکی مولکولی طیف گسترده ای از آزمایشات ژنتیکی را شامل می شود:

  • سیتوژنتیک
  • سیتوژنتیک مولکولی
  • ژنتیکی مولکولی

دوره های عملی به دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، ساکنان و شرکت کنندگان دوره آموزش پیشرفته منتقل می شود. برنامه ها شامل:

مقطعبرنامه ها
برنامه های کارشناسیژنتیک پزشکی و دامپزشکی
برنامه های کارشناسی ارشدپزشکی (سال 5 مطالعه، ژنتیک بالینی)، پزشکی (پایان نامه کارشناسی ارشد)، زیست شناسی پزشکی آزمایشگاهی (پایان نامه کارشناسی ارشد)، ژنتیک بالینی و عصب شناسی (مبانی نوروپاتولوژی و نوروژنتیک).

زیست شناسی مولکولی و بیوتکنولوژی دانشگاه ویتاوتاس مگنوس

برنامه زیست شناسی مولکولی و بیوتکنولوژی، تحقیقات اساسی را با کاربردهای آن متصل می کند و ژنتیک، فناوری ژن، زیست شناسی سلولی، زیست شناسی مولکولی، میکروبیولوژی، بیوشیمی، بیولوژی سیستم، بیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک را با هم ادغام می کند. برنامه متمرکز بر فراهم آوردن تمام دانش لازم برای ارتقا سطح وسیع تخصص، دانش و احساس رضایت فکری در طول مطالعه، تمرین و کار است. در طول این برنامه، شما از طریق آموزش نظری و عملی دانش و مهارت های عمیقی کسب می کنید. شما در زمینه زیست شناسی مولکولی و بیوتکنولوژی، با چشم اندازهای عالی برای یک حرفه مستقل در یک محیط تحقیقاتی دانشگاهی یا صنعتی، کاملاً شایسته می شوید.

با تحصیل این برنامه می توانید در زمین های زیر کار کنید:

  • شرکت های مرتبط با زیست شناسی مولکولی، بیوتکنولوژی، بیوفاراسوتیک و صنایع غذایی.
  • نهادهای نظارتی در بخش های مختلف دولت ملی.
  • بخش های تحقیق و توسعه و کنترل کیفیت شرکت های فعال در بخش های پزشکی، علوم دارویی، آرایشی، کشاورزی، غذا و بیوتکنولوژی
  • همچنین بیمارستان ها، آزمایشگاه های خصوصی و مراکز لقاح آزمایشگاهی
  • سازمان های تحقیق و مطالعه ای که با فعالیت های مختلف مربوط به زیست شناسی مولکولی، بیوتکنولوژی، بیوانفورماتیک، بیوفاراسوتیک و حفظ محیط زیست سروکار دارند.
  • شرکت های بین المللی که با طراحی و تولید تجهیزات مورد استفاده در زمینه زیست شناسی مولکولی و ژنتیک یا پزشکی سروکار دارند.

جهت تحصیل در لیتوانی می توانید از اطلاعات ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

سوالات مکرر در مورد رشته ژنتیک در لیتوانی

در این قسمت از مطلب به سوالات مکرر شما در مورد رشته ژنتیک در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • میزان درآمد در رشته ژنتیک در لیتوانی چقدر است؟ طبق بررسی های انجام گرفته یک متخصص ژنتیک در کشور لیتوانی به صورت متوسط 1578€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است یک متخصص ژنتیک در کشور لهستان در کم ترین حالت ماهیانه 870€ (یورو) و در بیشترین حالت 2429€ (یورو) حقوق دریافت می کند.
  • کدام دانشگاه ها رشته ژنتیک را در لیتوانی ارائه می دهند؟ دانشگاه ویلنیوس-دانشگاه ویتاتوس مگنوس-دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی-دانشگاه ورزش لیتوانی
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *