مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته ژنتیک در بلغارستان

رشته ژنتیک در بلغارستان

یکی از رشته هایی که می توانید در اروپا تحصیل کنید رشته ژنتیک در بلغارستان می باشد که برای تحصیل در این رشته باید شرایط مناسبی داشته باشید. به عبارت دیگر باید تحصیلات مرتبطی با رشته ژنتیک و نمرات مورد قبولی داشته باشید تا بتوانید پذیرش تحصیل از دانشگاه های بلغارستان را اخذ کنید. بلغارستان یکی از متنوع ترین کشورها در اروپا و کشوری مدرن و آینده نگر است که دارای فرهنگ نوآوری قوی در مراکز تجاری در حال گسترش است. صوفیه به عنوان یکی از ارزان ترین شهرهای اروپا برای زندگی در نظر گرفته می شود. ساکنان صوفیه شهری با تاریخ و فرهنگ و سنت و معماری غنی و غالباً از تنوع این مکان تعریف کرده اند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه نحوه مهاجرت تحصیلی به بلغارستان به شما اطلاعات کاملی ارائه می دهد.

تحصیل رشته ژنتیک در بلغارستان در مقطع کارشناسی

مدت زمان تحصیل رشته ژنتیک در بلغارستان در مقطع کارشناسی 4 سال و در مقطع ارشد 2 سال است. در برنامه کارشناسی ژنتیک هدف آن است که عمدتا به دانشجویان در شیمی، فیزیک، علوم کامپیوتر و خصوصا ژنتیک آموزش دهد. این روش با روش های مختلف آموزشی ارائه می شود. شامل سخنرانی ها، دوره های کوتاه عملی، سمینارهای عملی مبتنی بر رایانه یا بحث های مقاله ای است که توسط کارکنان گروه ژنتیک دانشگاه صوفیه تدریس می شود. این مرحله به 3 ترم تدریس شده تقسیم می شود که هر یک 30 واحد اعتبار را ارائه می دهد. بعد از آن ترم چهارم، با یک پروژه مدرک در یک محیط آزمایشگاهی دنبال می شود. این پروژه به صورت جداگانه نظارت می شود. از این رو می تواند نه تنها در بخش ژنتیک بلکه در سایر موسسات علمی نیز انجام شود.

در جدول زیر شاهد برترین دانشگاه های کشور بلغارستان به همراه رتبه های آنان در کشور و در جهان در سال اخیر می باشید:

نام دانشگاهرتبه در کشوررتبه جهانی 
Trakia University1795
Bulgarian Academy of Sciences2802
Medical University of Sofia3810
Sofia University4922
Institute of Organic Chemistry5943
University of Plovdiv Paisii Hilendarski6952

تحصیل رشته ژنتیک در بلغارستان در مقطع کارشناسی

دانشگاه رشته ژنتیک در بلغارستان

در واقع مهم ترین مسائلی که برای دانشجویان بین المللی حائز اهمیت است دانشگاهی است که در آن تحصیل می کنند. دانشگاه صوفیه، بلغارستان دوره ها و برنامه های مختلفی در سطوح مختلف دارد. از برنامه های مقدماتی به بلغاری، انگلیسی و سایر زبان های خارجی گرفته تا دوره های زبان. به همین ترتیب، این دانشگاه برنامه هایی از دیپلم های پیشرفته تا برنامه های تحصیلات تکمیلی را که دارای اعتبار و مقبولیت جهانی هستند، پوشش می دهد. دانشگاه صوفیه به عنوان یک موسسه عمومی، یکی از ارزان ترین موسسات بلغارستان است که خدمات کلاس جهانی را جهت تحصیل در بلغارستان ارائه می دهد. این دانشگاه گزینه های یادگیری پاره وقت و تمام وقت را به دانشجویان ارائه می دهد، از این رو یک فضای یادگیری فراگیر را ترویج می دهد که برای همه جذاب خواهد بود.

در نمودار زیر شاهد میزان تحصیل در دانشگاه صوفیه بلغارستان به صورت پاره وقت و تمام وقت هستید:

میزان تحصیل در دانشگاه صوفیه بلغارستان به صورت پاره وقت و تمام وقت

شرایط تحصیل در دانشگاه صوفیه بلغارستان

دانشگاه صوفیه در 1 اکتبر 1888 تاسیس شد. اولین و قدیمی ترین موسسه آموزش عالی بلغارستان است. تاریخچه آن به معنای تجسم و ادامه سنت فرهنگی آموزشی در بلغارستان است. این دانشگاه از زمان تاسیس تا کنون یکی از برترین دانشگاه های دولتی در کشور و حتی در اروپا محسوب می شود. این دانشگاه خوب در سال تعداد زیادی از فارغ التحصیلان را به جوامع جهان ارائه می دهد. دانشگاه صوفیه در ارائه تخصص و اشکال مختلف تحصیلی برای همه داوطلبانی که شرایط لازم را دارند خدمات ارائه می دهد. برخی از این شرایط این است که برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید تحصیلات متوسطه را به پایان برسانید و نمرات مربوط به رشته مورد درخواست برای سیستم درجه بندی در کشور، که متقاضی تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده است را نیز داشته باشید.

تحصیل رشته ژنتیک در مقطع ارشد در بلغارستان

این ترم همچنین 30 اعتبار پس از نوشتن و دفاع از رساله پایان نامه کارشناسی ارشد ارائه می دهد. مراحل تدریس شده شامل دوره های اصلی اجباری با هدف شناخت کامل دانش دانشجویان از مفاهیم ژنتیک، ژنومیک و بیوانفورماتیک و مهارت های تجربی پایه در این زمینه ها است. در هر ترم، دانش آموزان یکی از چندین دوره انتخابی (حداقل) را انتخاب می کنند که دانش آنها را در زمینه های مرتبط ژنتیک گسترش می دهد. این برنامه زمینه مهمی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا ابزار ژنتیکی، ژنتیکی مولکولی و ژنومی را در سوالات اساسی تحقیق در زمینه های مختلف درک کنند و از آنها استفاده کنند. کارشناسی ارشد ژنتیک و ژنومیک به منظور تجهیز دانشجویان به منظور پاسخگویی به نیازهای رو به رشد دانشگاهی، صنعتی و عملی بالینی برای دانشمندان، واجد شرایط ژنتیک ، ژنتیک مولکولی و تجزیه و تحلیل داده های ژنومیک طراحی شده است.

برخی از گرایش های ارشد ژنتیک در بلغارستان را در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • ژنتیک مولکولی
  • ژنومیک
  • زیست شناسی مولکولی
  • بیوتکنولوژی و کشاورزی

دانشجویانی که در برنامه کارشناسی ارشد ژنتیک و ژنومیک برای افراد غیر متخصص فارغ التحصیل می شوند، شایستگی های زیر را کسب می کنند:

  • رویکردهای روش شناختی مدرن برای زیست شناسی ژنتیکی ، مولکولی و تجزیه و تحلیل بیوانفورماتیک این مکانیسم ها
  • فرصت های رویکرد خلاقانه برای تجزیه و تحلیل پایه ژنتیکی ژنتیکی و مولکولی بسیاری از فرآیندهای ناشناخته و کمی بررسی شده در سلول زنده
  • توانایی کار در یک تیم و تصمیم گیری و ابتکار عمل

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص این رشته و تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان هستید:

مقطعرشتهزبان تحصیلترم پذیرشتاریخ شروعطول تحصیلهزینه در هر ترم به یورو
ارشدژنتیک و ژنومیکانگلیسیپاییزسپتامبر4 ترم2000€

مزایای تحصیل رشته ژنتیک در بلغارستان

تقاضای تحصیلات در بلغارستان بسیار بالا است، زیرا دانشگاه های پزشکی صوفیه و پلوودیو به عنوان برخی از بهترین ها در جهان طبقه بندی می شوند. شناخت آنها دانشجویان بیشتری را جذب می کند، دانشگاه صوفیه بیش از 9000 دانشجو دارد که 3100 نفر آنها خارجی هستند، بنابراین همه دانشجویان بین المللی احساس می کنند که در خانه خود هستند. همچنین می توانید دانشگاه ولیکو تارنوو را که در سال 1962 تاسیس شد و همچنین به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کشور با دانشکده های زبان شناسی، تاریخ، حقوق، آموزش، ریاضیات، مهندسی و هنر طبقه بندی می شود، پیدا کنید. بلغارستان در مسابقات بین المللی آموزش، شایستگی خود را در کسب مدال هایی در زمینه ریاضیات ثابت کرده است. همه اینها تا حد زیادی ثابت می کند که چرا دانشجویان برای تحصیل، بلغارستان را انتخاب می کنند.

بلغارستان کشوری بسیار زیبا با دیدنی های فراوان و تاریخ باورنکردنی برای هر یک از آنهاست. آیا می دانستید که می توانید دریای سیاه را در بلغارستان پیدا کنید؟ بنابراین وقتی تحصیل خود را در آنجا انجام می دهید، می توانید یک سفر برای تفریح داشته باشید. دانشجویان قبلی که به بلغارستان رفته اند همیشه می گویند که بلغارها با همه بسیار مهمان نواز و خوش اخلاق هستند، آنها مردمی مهربان و خوش برخورد هستند. بلغارها دوست دارند مهمانی بگیرند و از زندگی لذت ببرند بدون اینکه از چیزی خجالت بکشند. به نظر می رسد این سناریوی عالی برای دانشجویان بین المللی است که اغلب از صحبت با مردم خجالتی هستند. در بلغارستان، مردم محلی همیشه با آغوش باز از شما استقبال می کنند.

در بخش زیر شاهد مزایای تحصیل در بلغارستان در رشته ژنتیک هستید:

مزایای تحصیل در بلغارستان در رشته ژنتیک

فرصت های شغلی رشته ژنتیک در بلغارستان

دانشجویانی که فارغ التحصیل می شوند در کشورهای مختلف در واحدهای علمی و تحقیقاتی آزمایشگاه های تولید، شرکت های بیوتکنولوژی، آزمایشگاه های پزشکی قانونی امکان تحقق و کار حرفه ای را دارند. آنها همچنین می توانند شغل آکادمیک را در دبیرستان ها و دانشگاه ها و هرجای دیگری که به ژنتیک و آموزش زیست شناسی مولکولی نیاز است انتخاب کنند. شرایط کار پس از تحصیل در بلغارستان بنابر تحصیلات شما تحصیلات می تواند شرایط خوبی باشد. مطالعه رشته هایی که در آینده به دانشجویان فارغ التحصیل اجازه می دهد تا با استفاده از روش های زیست شناسی ژنتیکی و مولکولی، مانند زیست شناسی مولکولی مدرن و روش های مهندسی ژنتیک، روش های تجزیه و تحلیل DNA دستکاری های ژنتیکی و غیره در کارهای آزمایشی کار کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص ویزای دانشجویی بلغارستان اطلاعات کامل ارائه می دهد.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته ژنتیک در بلغارستان

در بخش پایانی مقاله پاسخ گوی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • تحصیل رشته ژنتیک در مقطع ارشد در بلغارستان چگونه است؟ این ترم همچنین 30 اعتبار پس از نوشتن و دفاع از رساله پایان نامه کارشناسی ارشد ارائه می دهد. مراحل تدریس شده شامل دوره های اصلی اجباری با هدف شناخت کامل دانش دانشجویان از مفاهیم ژنتیک، ژنومیک و بیوانفورماتیک و مهارت های تجربی پایه در این زمینه ها است. در هر ترم، دانش آموزان یکی از چندین دوره انتخابی (حداقل) را انتخاب می کنند که دانش آنها را در زمینه های مرتبط ژنتیک گسترش می دهد. این برنامه زمینه مهمی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا ابزار ژنتیکی، ژنتیکی مولکولی و ژنومی را در سوالات اساسی تحقیق در زمینه های مختلف درک کنند و از آنها استفاده کنند. کارشناسی ارشد ژنتیک و ژنومیک به منظور تجهیز دانشجویان به منظور پاسخگویی به نیازهای رو به رشد دانشگاهی، صنعتی و عملی بالینی برای دانشمندان، واجد شرایط ژنتیک ، ژنتیک مولکولی و تجزیه و تحلیل داده های ژنومیک طراحی شده است.
  • تحصیل رشته ژنتیک در بلغارستان در مقطع کارشناسی چگونه است؟ مدت زمان تحصیل رشته ژنتیک در بلغارستان در مقطع کارشناسی 4 سال و در مقطع ارشد 2 سال است. در برنامه کارشناسی ژنتیک هدف آن است که عمدتا به دانشجویان در شیمی، فیزیک، علوم کامپیوتر و خصوصا ژنتیک آموزش دهد. این روش با روش های مختلف آموزشی ارائه می شود. شامل سخنرانی ها، دوره های کوتاه عملی، سمینارهای عملی مبتنی بر رایانه یا بحث های مقاله ای است که توسط کارکنان گروه ژنتیک دانشگاه صوفیه تدریس می شود. این مرحله به 3 ترم تدریس شده تقسیم می شود که هر یک 30 واحد اعتبار را ارائه می دهد. بعد از آن ترم چهارم، با یک پروژه مدرک در یک محیط آزمایشگاهی دنبال می شود. این پروژه به صورت جداگانه نظارت می شود. از این رو می تواند نه تنها در بخش ژنتیک بلکه در سایر موسسات علمی نیز انجام شود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *