مهاجرت تحصیلی سوئیس

رشته چشم پزشکی در سوئیس

رشته چشم پزشکی در سوئیس

اگر قصد تحصیل پزشکی را دارید بدون شک رشته چشم پزشکی در سوئیس یکی از انتخاب های شما می باشد. سوئیس یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل است. همانطور که می دانید 4 زبان در این کشور زبان رسمی است و علاوه بر آن زبان های دیگر هم رایج هستند. در سوئیس امنیت در سطح بالایی قرار دارد و شاخص های زندگی هم در بالاترین حد رضایت مانند امید به زندگی قرار دارند. دانشگاه های پزشکی این کشور نیز در رتبه های بالای جهان هر ساله حضور دارند. رشته چشم پزشکی در سوئیس به زبان های مختلف ارائه می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره کامل و همه جانبه شما را راهنمایی می کند.

تحصیل رشته چشم پزشکی در سوئیس

برنامه مطالعاتی رشته چشم پزشکی و اپتیک و بینایی سنجی، با هدف آموزش کارکنان مراقبت های بهداشتی غیرپزشکی مطابق با قانون حرفه های بهداشتی غیرپزشکی در زمینه درمان بیماری های چشم و جراحی و همچنین جلوگیری از شیوع بیماری های مسری در چشم است. فارغ التحصیلان این برنامه مقطع لیسانس می توانند در برنامه کارشناسی ارشد بعدی اپتومتری ادامه دهند. در طول مطالعه، بر ارتباط متقابل با شاخه های مرتبط در مراقبت از چشم، به ویژه چشم پزشکی تاکید شده است. این برنامه کارشناسی شامل تمرین مطابق با مقررات قانونی مربوطه حداقل 12 هفته است. دانش نظری به دست آمده در طول سخنرانی ها و سمینارها توسط دانشجویان در تمرینات عملی تأیید می شود. تمرین در آزمایشگاه های آموزشی تخصصی، در بینایی سنجی، محل کار بینایی سنجی، سرپایی چشم پزشکی و کلینیک ها انجام می شود.

دروس رشته چشم پزشکی در سوئیس

تمرین ها به صورت گروهی خواهد بود، سپس به صورت انفرادی با سرپرستی، در تمام ترم ها با تاکید بر نیمه دوم مطالعه پخش می شود. دروس رشته چشم پزشکی در کشور سوئیس عبارت است از: مطالعه بیماری های چشم، مقدمه ای بر چشم پزشکی، اپتیک و بینایی سنجی، دیوپتریک چشم، مطالعه کم بینایی، فیزیولوژی عصبی بینایی، مطالعه بر روی لنز تماسی قرنیه، مطالعه بر روی عینک، مطالعه بر روی دستگاه های پزشکی چشم پزشکی، تصویر و بینایی سنجی. برنامه بورسیه های شورای بین المللی چشم پزشکی پیشنهادی انحصاری برای چشم پزشکان جوان آینده دار کشورهای در حال توسعه است که مهارت های عملی خود را بهبود بخشند و دیدگاه های چشم پزشکی خود را گسترش دهند. از همکاران انتظار می رود دانش و مهارت های کسب شده را به کشور خود بازگردانند و در برنامه هایی برای حفظ بینایی و پیشگیری از نابینایی شرکت کنند.

فرصت های شغلی رشته چشم پزشکی در سوئیس

فعالیت های مربوط به ارائه مراقبت های بهداشتی (قانون حرفه های بهداشتی غیرپزشکی، اصلاح شده)، به طور کامل در محدوده مراقبت های پیشگیرانه، تشخیصی، پزشکی و توانبخشی در زمینه بینایی سنجی اعما می شود. فارغ التحصیلان دوره لیسانس به عنوان ارائه دهنده خدمات بهداشتی و یا به عنوان ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی به عنوان اپتومتریست استخدام می شوند. به طور خاص، فارغ التحصیل می تواند به طور مستقل در مؤسسات بینایی سنجی، سرپایی ها و مراکز چشم پزشکی و دولتی و خصوصی، مراکز انکساری، مراکز تجهیز لنزهای تماسی، کلینیک ها، تولیدکنندگان عینک و لنز، فریم های عینک، دستگاه های پزشکی تولیدی جداگانه، دستگاه های بینایی سنجی و چشمی، کار کند، که آنها نیز خدمت می کنند.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در حوزه کاری رشته چشم پزشکی در سوئیس هستید:

نرخ بیکاری در حوزه کاری رشته چشم پزشکی در سوئیس

مدارک لازم برای تحصیل رشته چشم پزشکی در سوئیس

برای درخواست برای تخصص پزشکی در سوئیس، متخصص آینده نگر باید دارای مدرک دیپلم و مدارک دانشگاهی باشد که پس از حداقل 6 سال تحصیلات دانشگاهی پزشکی از دانشگاه معتبر اخذ شده است. بیشتر از آن، متقاضی باید صحبت کند یا آماده یادگیری زبان تحصیل باشد. تمام این مدارک باید به زبان انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی باشند، در غیر این صورت، باید به یکی از آن زبان ها ترجمه شوند. البته نسخه های ترجمه شده باید نسخه اصل را نیز داشته باشند. نسخه های ترجمه شده یا کپی اسناد اصلی (اگر به زبان انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی باشد) باید توسط وزیر امور خارجه سوئیس و هیئت دیپلماتیک و یا هیات تخصصی دانشگاه یا توسط هر مقام ذیصلاح دیگری تایید شده باشد.

لیست مدارک مورد نیاز برای ورود به دوره فوق لیسانس پزشکی در سوئیس عبارتند از:

  • کپی مصدق مدرک لیسانس یا معادل آن (گواهی پایان دوره دبیرستان) و مدرک دانشگاهی؛
  • کپی تایید شده سوابق تحصیلی دانشگاه؛
  • کپی مصدق شناسنامه؛
  • گواهی پزشکی مبنی بر نداشتن هیچ گونه بیماری روانی، مسری و یا سایر بیماری‌های ناسازگار با حرفه پزشکی و بدین ترتیب سلامت وضعیت متقاضی را اثبات کند.
  • کپی تایید شده پاسپورت؛
  • رزومه متقاضی؛
  • 4 عکس اخیر (تایپ پاسپورت);
  • فرم درخواست برای به رسمیت شناختن دیپلم (متقاضی اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس)2 نسخه؛

دانشگاه های رشته چشم پزشکی در سوئیس

دانشگاه های رشته چشم پزشکی در سوئیس

با توجه به جمعیت سوئیس دانشگاه های این کشور متعهد به ارائه بهترین فرصت های ممکن برای دانشجویان بین المللی است که برای اولین بار به سوئیس می آیند. دانشگاه های متعدد در سوئیس طیف گسترده و متنوعی از گزینه های اقامتی تحت مدیریت دانشگاه دارند که ایمن، مقرون به صرفه و راحت هستند. تحصیل پزشکی در دانشگاه های پزشکی سوئیس به زبان انگلیسی منجر به صلاحیت حرفه ای پزشک یا دکترای پزشکی و اعطای مدرک کارشناسی ارشد با امتیازات کامل در سراسر جهان به عنوان نتیجه تحقق الزامات برنامه دانشگاهی می شود. پس از 1 سال موفقیت آمیز دوره پیش پزشکی، دانشجوی بین المللی به طور خودکار برای تحصیل پزشکی به ترتیب به زبان انگلیسی یا آلمانی و یا فرانسوی پذیرفته می شود. البته 1 دوره کارآموزی 1 ساله و گذراندن موفقیت آمیز امتحانات دولتی الزامی است.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های کشور سوئیس در رشته چشم پزشکی باشید:

نام دانشگاهرتبه در میان دانشگاه های چشم پزشکیرتبه در جهانامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه برن741207069
دانشگاه زوریخ78837074
دانشگاه بازل1071366868
دانشگاه ژنو1241276570
دانشگاه لوزان1322036465
موسسه فدرال فناوری سوئیس زوریخ350165280

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موسسه ای است با مشاوران با تجربه و متخصصان در امور مهاجرتی که شما در خصوص مهاجرت تحصیلی و کاری و ویزای دانشجویی سوئیس راهنمایی می کند.

Rate this post

2 دیدگاه برای “رشته چشم پزشکی در سوئیس

  1. یزدانی گفت:

    سلام خسته‌ نباشید
    با لیسانس بینایی سنجی میشه برای چشم پزشکی سوئیس اقدام کرد؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام لطفا در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *