مهاجرت تحصیلی سوئیس

ویزای تحصیلی سوئیس

ویزای تحصیلی سوئیس برای مقطع کارشناسی

اخذ ویزای تحصیلی سوئیس 2023 گزینه مطلوبی برای مهاجرت محسوب می شود. چراکه دانشگاه های سوئیس در سطح بین المللی زبانزد علم دوستان است. اقتصاد سوئیس و رفاه اجتماعی مردم در این کشور، در سطح بالایی در جهان قرار دارد. افراد فارغ التحصیل از دانشگاه‌ های سوئیس می ‌توانند به راحتی وارد بازارکار شوند. رسیدن به کار در این کشور یکی از بزرگترین اهداف علاقه مندان مهاجرت به این کشور است. پیش از مهاجرت افراد باید در مورد قوانین و شرایط بیشتر بدانند. شاید سوالات بسیاری در زمینه مهاجرت به سوئیس وجود داشته باشد.

  • در چه دانشگاه هایی در کشور سوئیس می توان به عنوان دانشجوی خارجی تحصیل کرد؟
  • چه شرایطی برای ویزای تحصیلی سوئیس نیاز است؟
  • برای دریافت ویزای تحصیلی سوئیس چه مراحلی را باید طی نمود؟

در این گفتار تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند در پیمودن این مسیر طبق قوانین سال 2024-2023 شما را همراهی نماید. کافی است با وکلاء و کارشناسان این موسسه ارتباط گرفته و کسب مشاوره نمایید.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی سوئیس

معرفی کشور سوئیس

سوئیس یک کشور اروپایی است که جمعیت 7 میلیون و 500 هزار نفری را در خود جای داده است. نسبت به مساحتی که دارد، به عنوان پرجمعیت ترین کشور اروپایی شناخته شده است. شهر زوریخ لقب بزرگ ترین شهر در کشور سوئیس را دارد. بسیاری از دانشگاه های مشهور و بنام در این شهر قرار گرفته اند. بسیاری از افراد از جای جای جهان با هدف دریافت ویزای تحصیلی سوئیس جهت تحصیل روانه این کشور می شوند. دانشگاه های کشور سوئیس دارای رتبه بین المللی بوده و از سطح کیفیت آموزشی بالایی برخوردارند.

دیگر ویژگی های این کشور به شرح زیر است:

پارامترشرح
همسایهاتریش، فرانسه، ایتایا، لیختن اشتاین و آلمان
پایتختشهر برن
شهرهای اقتصادیژنو و زوریخ
دین مردممسیحی و کاتولیک

7 دانشگاه معتبر سوئیس

کشور پیشرفته و درجه اول اروپایی سوئیس تقریبا 20 دانشگاه معتبر دارد. در موضوع اخذ ویزای تحصیلی سوئیس و مهاجرت دانشجویان به این کشور، لازم است با اسامی برخی از دانشگاه‌های برتر و معروف سوئیس آشنا شوید.

فهرست این دانشگاه ها به قرار ذیل است:

نام دانشگاهرتبه بندی سال 2023رتبه بندی شانگهای
دانشگاه ای تی اچ تکنولوژی زوریخ919
دانشگاه تکنولوژی لوزان1678
دانشگاه زوریخ8376
دانشگاه بازل13687
دانشگاه برن120101
دانشگاه ژنو12558
دانشگاه لوزان203151

درباره ویزای تحصیلی سوئیس در سال 2023

سالیانه شمار زیادی از دانشجویان برای دانشگاه های فوق الذکر تقاضای ویزای تحصیلی سوئیس را می نمایند. دانشجویی که درخواست این نوع ویزا را می کند، بایستی در وضعیت علمی بسیار خوبی قرار داشته باشند. به طور مثال افرادی که مقاله یا کتاب تالیف نموده و یا در زمینه علمی نوآوری داشته‌اند، در اولویت هستند. بنابراین باید این نکات مهم از سوی دانشجویان متقاضی مورد توجه قرار گیرد.

لازم است بدانید به دانشجویانی که از دانشگاه های دولتی بورسیه دریافت می نمایند، کمک هزینه‌هایی نیز اعطاء می گردد. این کمک هزینه ها برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی وی در نظر گرفته شده است. در نتیجه با خیالی آسوده و بدون هیچ نگرانی می توانند به ادامه تحصیل در مقاطع مختلف مشغول شوند. اولین اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی سوئیس، وقت سفارت سوئیس است که دانشجو بایستی رزرو نماید.

ویزای تحصیلی سوئیس برای مقطع دکتری

ویزای تحصیلی سوئیس برای مقطع کارشناسی

تحصیل کارشناسی در سوئیس از شراط زیر برای دانشجویان برخوردار است:

پارامتر شرح
طول دوره تحصیلی4 سال
مدارک مورد نیازدیپلم متوسطه
زبان تحصیلآلمانی و فرانسوی
مدرک زبان مورد نیاززبان آلمانی یا فرانسوی B1 یا B2

در باب کار حین تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئیس می توان گفت فعالیت شغلی پاره وقت می باشد. قبل از هرگونه اقدام برای کار ضمن تحصیل بایستی از دولت سوئیس اجازه کار دریافت گردد مدت زمانی که هر دانشجو در این مقطع می تواند کار کند، به مدت 10 ساعت به طور هفتگی می باشد. حتی می توانند در روزهای تعطیل رسمی نیز با اخذ مجوز کار از دولت، به کار پاره وقت بپردازند.

چنان چه دانشجویان مدرک زبان را در دست داشته باشد، آسان تر می توانند ویزای تحصیلی سوئیس را دریافت کنند. دانشجویان مقطع تحصیلی کارشناسی در سوئیس، این امکان را دارند که ضمن تحصیل به کار نیز مشغول شوند. از این رو درآمد حاصله از کار ضمن تحصیل برای دانشجو می تواند هزینه های زندگی و تحصیلی او را پوشش دهد.

ویزای تحصیلی سوئیس برای مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان تحصیل در سوئیس بایستی دارای مدرک معتبر تحصیلی کارشناسی از دانشگاه قبلی باشند. کسانی که از طریق ویزای تحصیلی سوئیس، موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد می‌شوند، برای بورسیه دکتری در اولویت قرار دارند. شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور سوئیس به این صورت است که:

پارامترشرح
طول دوره2 سال
زبان تحصیلآلمانی، انگلیسی و فرانسوی
مدرک زبان مورد نیازآیلتس نمره 6.5

در باب کار حین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بایستی به این نکته اشاره کرد که مدت زمانی که دانشجوی کارشناسی ارشد مجاز به کار ضمن تحصیل در سوئیس در طول هفته است، به مدت 20 ساعت می باشد. امکان کار در روزهای تعطیل رسمی در صورت اخذ مجوز از دولت، برای دانشجو امکان پذیر خواهد بود خانواده دانشجویان مجاز هستند از راه اخذ ویزای توریستی به سوئیس آمده و با فرزندان ملاقات نمایند.

ویزای تحصیلی سوئیس برای مقطع دکتری

مقطع دکتری برای کشور سوئیس یا سایر کشورها اهمیت ویژه‌ای را دارا است. بنابراین دولت سوئیس همواره بهترین شرایط را برای دانشجویان این مقطع تحصیلی فراهم می ‌آورد. بورسیه های تحصیلی از جمله امکاناتی است که در اختیار دانشجویان مقطع دکترا قرار می ‌گیرد. در واقع بهترین گزینه های بورسیه تحصیلی در این مقطع به دانشجویان اعطاء می گردد. به همین دلیل پذیرش در مقطع دکتری در کشور سوئیس کمی دشوار خواهد بود. چرا که تعداد متقاضیان افزایش یافته و سطح رقابت بالا می‌ رود. در صورتی که دانشجویان بورسیه تحصیلی مقطع دکتری را داشته باشند، مجاز به اخذ ویزای تحصیلی هستند.

ناگفته نماند که نحوه ادامه تحصیل هر دانشجویی در این کشور به 2 طریق می‌باشد:

  • روش اول این که از بورسیه تحصیلی استفاده نموده و مشغول تحصیل شود.
  • روش دوم این که خود به تنهایی شهریه و هزینه‌های تحصیلی و زندگی خودش را بپردازد.

تحصیل در مقطع دکترا برای سوئیس و همچنین سایر کشورهای اروپایی برای دانشجو یک فعالیت شغلی محسوب می گردد. به همین دلیل دولت سوئیس مبلغی را به عنوان حقوق و دستمزد برای این دسته از دانشجویان تعیین می ‌نماید. این مبلغ به‌ طور ماهیانه معادل 2000$ (دلار) خواهد بود که البته دلیل دیگر رقابت بین دانشجویان می‌تواند همین گزینه باشد. جهت کار در این کشور پس از تحصیل ابتدا ویزای کاری سوئیس را مطالعه بفرمائید.

اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

اخذ ویزای تحصیلی سوئیس دارای ضوابط و مقرراتی است که بایستی مرحله به مرحله توسط دانشجو رعایت گردد. در مرحله اول متقاضی تقاضای کتبی خود در خصوص اخذ بورسیه را به دانشگاه انتخابی ارسال می نماید. دانشگاه مورد نظر تحقیقات و بررسی های لازم را در خصوص رزومه علمی و سوابق تحصیلی وی انجام می دهد. اگر نتیجه این بررسی ها از سوی دانشگاه مثبت اعلام گردید، دانشجو موفق به اخذ ویزای تحصیلی می گردد. مدت زمان اعتبار این نوع ویزا به مدت زمان دوره تحصیلی متقاضی بستگی دارد. اما اگر دانشجو پس از پایان دوره تمایل به اقامت دائم داشته باشد، باید پیش از اتمام اعتبار اقدام نماید.

مدارک لازم ویزای تحصیلی سوئیس

ویزای تحصیلی کشور سوئیس در صورتی به دانشجو تعلق می گیرد که مدارک ذیل را ارائه دهد. مدارک لازم عبارتند از:

  • ارائه اصل و کپی کلیه صفحات مدارک هویتی و شناسایی مانند شناسنامه، کارت ملی و غیره همراه با ترجمه
  • ارائه تعداد 3 قطعه عکس (بدون هیچ گونه آرایش و بدون عینک)
  • ارائه گواهی تمکن مالی از سوی بانک که توانایی دانشجو را در پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی اثبات کند.
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی به صورت ترجمه شده
  • ارائه نامه پذیرش که از سوی دانشگاه مقصد برای فرد دانشجو ارسال گردیده است.

در این مقاله با نحوه اخذ ویزای تحصیلی سوئیس آشنا و آگاه شدید. اگر در این زمینه ابهاماتی وجود دارد، می توانید از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید. مشاوره های تخصصی در زمینه مهاجرت به سوئیس و اروپا می تواند شما را در این راه موفق گرداند. کسب مشاوره از طریق تماس تلفنی رایگان و یا مراجعه حضوری امکان پذیر خواهد بود. جهت اخذ ویزای تحصیلی سایر کشورهای اروپایی می توانید مقاله ویزای تحصیلی اسپانیا را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *