مهاجرت تحصیلی عمان

رشته هنر در عمان

رشته هنر در عمان

تحصیل رشته هنر در عمان برای دانشجویان بین المللی که علاقمند به فرهنگ عرب هستند فرصت خوبی است تا در این کشور تحصیل کنند. در کشور عمان هنر و میراث فرهنگی برای کشور و همچنین جامعه بسیار مهم باشد. عمانی ها برای نشان دادن مذهب و خواسته و نگرش و انتقاد خود از هنر استفاده می کنند. تمایزها و تنوع فرهنگی برای کشورهای مختلف، اشکال مختلف هنری خاص کشور را ایجاد می کند. مطالعات اخیر در کشور عمان نشان می دهد هنرهای زیبا در عمان تحت تأثیر سنت ها و آداب و رسوم فرهنگی در این کشور قرار گرفته است. آثار هنری و انواع مختلف صنایع دستی در عمان براساس سنت ها و آداب و رسوم محلی ساخته شده است. بنابراین، هنرهای زیبا در عمان نمایانگر فرهنگ این کشور است.

علاوه بر این، مطالعات نشان داد که اشکال دیگری از هنرهای زیبا مانند بناهای تاریخی، صنایع دستی، سرامیک ها نیز وجود دارد که فرهنگ کشور را نیز نشان می دهد. تحصیلات عالیه در عمان در دانشگاه های این کشور انجام می شود. در حالی که سیستم دانشگاه نسبتاً جدید است، با افتتاح اولین دانشگاه در دهه1980، ثابت شده است که یک تجربه آموزشی جامع را برای کسانی که تحصیل در داخل کشور را انتخاب می کنند ارائه می دهد. تحصیل در عمان به دانشجویان این فرصت را می دهد تا زندگی در فرهنگ عرب را تجربه کنند. دانشجویان در عمان از آزادی مذهب و تجارت بیشتر از آنچه در سایر كشورهای عربی تجربه می كنند برخوردار هستند و این به جذابیت تحصیل در این كشور می افزاید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به عمان به شما مشاوره ارائه می دهد.

ساختار آموزشی عمان

پس از فارغ التحصیلی، دانشجویانی که در عمان تحصیل کرده اند به طور منحصر به فرد برای کار در کشورهای عربی یا مشاغل با کشورهای عربی آماده می شوند. دانشگاه های عمان سعی دارند که دانشجویان را با رویکرد شغلی تعلیم دهند. به طور مثال یک شرکت نوپای عمانی که توسط سه خواهر عمانی اداره می شود ، باعث ارتقا هنر و ایجاد انگیزه در یادگیری به عنوان سرگرمی در مسقط شده است. استودیوی جدید در این شرکت فضایی مستقل است که عشق به هنر را در میان بزرگسالان و کودکان گسترش می دهد. این استودیو به طور کامل توسط هنرمندان محلی اداره می شود که هدف آن ایجاد یک جامعه و یک محیط راحت برای یادگیری است. آنها همچنین از رویدادهای شرکتی و خصوصی حمایت می کنند.

دانشگاه هنر در عمان

گروه آموزش هنر در دانشکده آموزش دانشگاه سلطان قابوس در سال1991 برای تأمین نیازهای روزافزون در زمینه آموزش هنر در مقاطع مختلف تحصیلی و کنار آمدن با رشد آموزش در سلطنت تاسیس شد. 17 گروه بین سال های 1991 و 2011 فارغ التحصیل شده اند. کالج آموزش در دانشگاه سلطان قابوس تنها موسسه آموزشی است که این تخصص را در بین سایر کالج های آموزش معلمان در سلطنت ارائه می دهد. برنامه های درسی این دپارتمان از روش های نوین هنری و علمی برای ساختن هویت دانشجویان و القای ارزش های اسلامی و عربی استفاده می کند. هدف این برنامه در عمان هنرهای جدید این است که به دانشجویان با استعداد و علاقه مند کمک کند تا پتانسیل های خلاقانه خود را در زمینه های مختلف درک و بیان بصری به فعلیت برسانند.

بیشتر دانشجویان چه در طول دوره تحصیلی خود و چه پس از ان در زمینه کاری خود با فرهنگ و مذهب و دین اسلام در عمان مرتبط هستند. در نمودار زیر ارتباط هنر و عمان در کارهای دانشجویان را مشاهده می کنید:

هنر و فرهنگ در عمان

تحصیل در دانشگاه رشته هنر در عمان

این گروه با توسعه زیرساخت های این بخش به منظور تمایز و منحصر به فرد بودن تلاش می کند تا به عنوان مرکزی برای تعالی آکادمیک و حرفه ای در آموزش هنر در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و تحقیق و انجام خدمات اجتماعی باشد. مأموریت این گروه در عمان آماده سازی متخصصان بین المللی در زمینه هنرهای زیبا با توجه به جدیدترین تحولات در این زمینه است که توانایی کار در زمینه های مختلف حرفه ای را دارند تا بتوانند وظایف خود را با اطمینان و موفقیت انجام دهند. دانشجویان بین المللی می توانند تحصیلات تکمیلی را دنبال کنند. علاوه بر این، این اداره با توسعه ذائقه هنری و زیبایی شناختی جامعه به دنبال دستیابی به رسالت خود از طریق خدمات اجتماعی است.

این بخش از طریق برنامه ها و فعالیت های مختلف خود برای دستیابی به اهداف زیر هدف دارد:

  • ارائه دانش آکادمیک، نظری و عملی و مفاهیم هنری ویژه را برای تولید دانش آموختگان واجد شرایط در همه زمینه های هنری به دانشجویان
  • ارائه مهارت های برنامه ریزی، اجرا و تجزیه و تحلیل پروژه های مختلف هنری را در زمینه هنری به دانشجویان
  • دانشجویان از طریق زمینه های مختلف هنری به رشد فردی و آزادی بیان می رسند
  • گسترش استراتژی های آموزشی را که مهارت های تفکر انتقادی و حل مسئله را توسعه می دهد
  • بهره گیری از دانش و مهارت لازم برای استفاده از فناوری مدرن و دیجیتال در زمینه هنری
  • کمک به دانشجویان در جهت ارتقا مهارت های تحقیق دانشگاهی در زمینه های مختلف هنری

دروس رشته هنر در عمان

لیسانس آموزش هنر برنامه معلمان آموزش هنر را برای آموزش هنرهای زیبا در مدارس آموزش مقدماتی و پس از مقدماتی آماده می کند. دانشجویان در طراحی، عکاسی، سرامیک، چاپ، پارچه، مبانی طراحی و چاپ، مجسمه سازی، استفاده از مواد مختلف، طراحی گرافیک، ساخت جواهرات و ظروف نقره ای و صنایع دستی عمان خلاقیت خود را نشان می دهند. برای اینکه معلمان توانایی هایی داشته باشند که دانشجویان را قادر به آموزش این موضوعات کند، آنها دوره های مختلف آموزشی مانند برنامه درسی و روش های آموزش، روانشناسی تربیتی، مبانی آموزش و فناوری آموزش را نیز می خوانند. مأموریت برنامه هنرهای زیبا این است که دانشجویان را برای ایجاد، تمرین و انتقال ایده ها و مفاهیم خود به زبان تصویری از طریق ارائه دانش نظری و آموزش مبتنی بر استودیو آماده سازد تا به طور موثر در زمینه تحصیل آنها کمک کند.

برای دانشجویان بین المللی جالب است که بدانند در عمان چه دروسی را می گذرانند. در جدول زیر برخی از دروس رشته های هنری را مشاهده می کنید:

سال تحصیلیبرنامه
سال اولمقدمه ای بر آموزش هنر و نظریه های آن- تاریخ هنرها و تمدن های باستان
سال دومبرنامه های طراحی- تاریخچه هنر معاصر- نقد و تقدیر از هنر
سال سوماصول طراحی- مجسمه سازی- تاریخ هنر اسلامی- چاپ پارچه- طراحی گرافیک
سال چهارمکارورزی- مقالات-پایان نامه

تحصیل رشته هنر در عمان

تحصیل رشته هنر در عمان

بیشتر برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شوند، این امر باعث می شود بسیاری از دانشجویان بین المللی بتوانند به مدرسه بروند و آنچه را که آموزش می یابد، درک کنند. عمان یک کشور اسلامی است به همین دلیل تقویم آموزشی آن از تقویم اسلامی تبعیت می کند و برای تعطیلات مهم در دین اسلام تعطیل است. بسیاری از مدارس سال را به سه سه ماهه تقسیم می کنند، اولین آموزش در آگوست یا سپتامبر شروع می شود و تا دسامبر یا ژانویه ادامه دارد، و سپس یک ترم شروع می شود از اواخر فوریه و تا اواخر آوریل ادامه دارد و یک ترم کوتاه از ژوئن شروع می شود و تا جولای یا آگوست ادامه دارد. هزینه شهریه در عمان را ایالت تعیین نمی کند و بسته به برنامه تحصیل و دانشگاه انتخابی متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال، هزینه سالانه برای مدرک لیسانس در یکی از کالج های عمر 1800 ORM احتیاط است. در اکثر موارد هزینه زندگی در عمان کمتر از سایر کشورهای خاورمیانه است. از آنجا که عمان چندین دانشگاه دارد، فرصت های تحصیل برای دانشجویان بین المللی بسیار متنوع است. تمرکز زیادی بر تجارت، فناوری و مهندسی در بسیاری از مدارس عمان دیده می شود. متقاضیان تحصیلات دوره کارشناسی باید قبل از اقدام به تحصیل در دوره متوسطه یا معادل بالاتر باشند و بعضی از مدارس حداکثر سن مهاجران را برای ورود به برنامه های تمام وقت دارند. هر برنامه برای دانشجویان بین المللی که وارد برنامه می شوند، الزامات منحصر به فرد خود را شامل تست و حداقل امتیازات را دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به عمان از طریق تحصیل و اقامت پس از تحصیل در عمان مشاوره ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *