مهاجرت تحصیلی اسپانیا

تحصیل در مقاطع مختلف در اسپانیا

تحصیل در مقاطع مختلف در اسپانیا

تحصیل در مقاطع مختلف در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی واجد شرایط در دسترس می باشد. اسپانیا هر ساله پذیرا دانشجویان زیادی است. اسپانیا ممکن است آسمان آفتابی و سواحل شنی را به ذهن متبادر کند، اما به جز طبیعت زیبا و فرهنگ جالب در اسپانیا تعداد زیادی از موسسات آموزش عالی در عرصه بین المللی مورد احترام هستند و به نسبت برخی دیگر از کشورهای اروپایی و کمترین شهریه در اروپا و از کم هزینه ترین کشورها برای زندگی است. سالانه هزاران دانشجوی خارجی در اسپانیا تحصیل می کنند و نمی توان دلیل آن را دانست. آب و هوای مدیترانه ای آن فقط یکی از مزیت های تحصیل در اسپانیا است. برخی دیگر شامل سابقه طولانی تعالی آموزشی آن است. قدمت قدیمی ترین دانشگاه اسپانیا، Universidad de Salamanca به سال 1218 باز می گرد.

وقتی نوبت به محل تحصیل در مقاطع مختلف در اسپانیا می رسد، شما دارای گزینه های زیادی خواهید بود زیرا این کشور دارای دانشگاه های مختلف است. از شهرهای معروف دانشجویی می توان به بارسلونا، گرانادا، مادرید ، سویل و والنسیا اشاره کرد. اسپانیا تاریخ و فرهنگ غنی خاص خود را دارد، شما همچنین می توانید به سایر مقصد های مورد علاقه مانند لندن و پاریس متصل شوید. در حالی که در اسپانیا تحصیل می کنید، می توانید دومین زبان گفتاری جهان یعنی اسپانیایی را تقویت کرده و همچنین ارتباطات بین المللی زیادی برقرار کنید. در صورتی که می خواهید درباره تحصیل در اسپانیا و مهاجرت به اسپانیا بیشتر بدانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که در امر مهاجرتی متبحر هستند تماس حاصل فرمایید.

اینفوگرافیک تحصیل در مقاطع مختلف در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا

دانشگاه ها و موسسات بسیاری با الگوی آموزشی معتبر برای تحصیل در مقاطع مختلف در اسپانیا وجود دارد. دانشجویان بین المللی می توانند در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا در رشته مورد علاقه خود به زبان انگلیسی و یا اسپانیایی تحصیل کنند.در کشور اسپانیا می توانید در حالی که تحصیل می کنید به صورت پاره وقت کار کنید و درآمد مناسبی برای مدیریت هزینه های خود داشته باشید.

همچنین از ساعات بدون مطالعه خود و در زمان فراغت و استراحت خود برای کاوش در مشهورترین جاذبه های اسپانیا مانند الحمرا در گرانادا، باسیلیکا د لاساگرادا فامیلیا و لارامبلا در بارسلونا، موزه گوگنهایم در بیلبائو، شهردار پلازا در مادرید و کلیسای جامع سویل و آلکازار واقعی سویل دیدن کنید تا تجربه تحصیل خود را تکمیل کنید. همچنین می توانید در شهرهای اطراف به مسافرت های 1 روزه بروید و از تعطیلات خود استفاده کنید.

دوره های کارشناسی در اسپانیا در رشته های مختلفی در دسترس است و توسط اکثر موسسات ارائه می شود. دوره های محبوب در اسپانیا عبارتند از:

  • موضوعات هنر و علوم انسانی
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
  • مدیریت مهمان نوازی
  • قانون و حقوق
  • بازاریابی
  • علوم پایه

ویزای تحصیل مقاطع مختلف در اسپانیا

اگر برای تحصیل در اسپانیا اقدام کردید و نامه پذیرش گرفتید، چگونه ویزای تحصیلی خود را دریافت می کنید؟ پاسخ بستگی به این دارد که اهل کدام کشور هستید! ویزای دانشجویی در اسپانیا معمولاً پس از پذیرش در یک دانشگاه اسپانیایی آسان است. دانشجویان خارجی (غیر اتحادیه اروپا) معمولاً برای ورود به اسپانیا نیاز به ویزای طولانی مدت دارند که می تواند از کنسولگری یا سفارت اسپانیا در کشور محل اقامت دائم شما درخواست شود. اگر دانشجویان ایالات متحده قصد دارند کمتر از 90 روز در این کشور باشند، نیازی به ویزای تحصیلی ندارند. برای اطلاع از اینکه آیا برای تحصیل در اسپانیا به ویزا نیاز دارید و چه مدارکی برای دریافت آن باید ارائه دهید، ادامه مطلب را بخوانید.

اگر اقامت شما در اسپانیا بیش از 90 روز باشد، اجباری است که برای اجازه اقامت یا کارت شناسایی خارجی TIE  ظرف 30 روز پس از ورود درخواست دهید. این کار در دفتر خارجی محلی شما  Oficina de Extranjeros انجام می شود. لیست کامل دفاتر مسئول مناطق را می توانید از اینجا بیابید و حضوری درخواست دهید. حتماً کارت شناسایی ملی یا پاسپورت و همچنین کارت بیمه سلامت اروپایی معتبر به همراه داشته باشید تا به طور رسمی به فهرست جمعیت اضافه شود. داشتن بیمه درمانی دانشجویی در صورت بروز بیماری یا حوادث ناگهانی بسیار مهم است. مدرکی مبنی بر اینکه شما منابع مالی و محل اقامت را برای دوره ای که درخواست ویزا می کنید، و در صورت لزوم، وجوه تضمین بازگشت شما به کشورتان را دارید. صورت ‌حساب بانکی که ثابت می ‌کند می ‌توانید در طول تحصیل از خود حمایت کنید.

مقاطع قبل دانشگاه در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا در سنین 3 تا 18 سالگی شامل مقاطع قبل دانشگاه در اسپانیا می شود. پس از اتمام دوره تحصیلی مورد نیاز، دانش آموز می تواند ادامه تحصیل در دبیرستان خود را انتخاب کند یا به مدرسه حرفه ای برای آموزش حرفه ای متوسط برود. آموزش پیش دبستانی در اسپانیا به دو دوره تقسیم می شود. سیکل اول برای کودکان 0-3 سال و اختیاری است. دوره دوم آموزش پیش دبستانی در اسپانیا اجباری است، بنابراین دانش آموزان 3 تا 6 می توانند به صورت رایگان در پیش دبستانی عمومی شرکت کنند.

در اسپانیا، مدرسه ابتدایی یا کالژیو از 6 سالگی تحصیلی شروع می شود و تا تا 12 سالگی ادامه دارد. پس از آن دوره 12 سالگی تا 16 سالگی شامل آموزش متوسطه است. 2 سال بعدی به عنوان آموزش پیش از دانشگاه ارائه می شود و دانش آموز آماده ورود به مقطع دانشگاه در اسپانیا می شود.

مقاطع قبل دانشگاه در اسپانیا

دانشگاه های تحصیل در مقاطع مختلف در اسپانیا

در کشور اسپانیا مدرک لیسانس از طریق یک برنامه آموزشی در مقطع کارشناسی بدست می آید که تکمیل آن می تواند حدود سه تا چهار سال طول بکشد، به شرط آنکه دانشجویان بتوانند به طور تمام وقت در مدرسه شرکت کنند. مقطع لیسانس در اسپانیا از پرطرفدارترین مقاطع محسوب می شود. میزان فارغ التحصیلان در این بخش بیش از دیگر مقاطع می باشد. بیشترین سهم موسسات پیشرو در اسپانیا را می توان در مادرید، و پس از آن در بارسلون یافت. در سال 2007، اسپانیا برای مطابقت با روند بولونیا، سیستم آموزش عالی خود را مورد بازنگری قرار داد و اطمینان حاصل کرد که مدارک تحصیلی آن با مدارک تحصیل شده در سایر کشورهای حوزه آموزش عالی اروپا (EHEA) قابل مقایسه است. 2 نوع موسسه آموزش عالی یا universidades در اسپانیا وجود دارد:

  • دولتی
  • خصوصی

از 75 دانشگاه در کشور اسپانیا، 50 دانشگاه با بودجه دولتی وجود دارند و 25 دانشگاه خصوصی متعلق به كلیسای كاتولیک هستند. در مجموع 27 دانشگاه اسپانیا در رتبه بندی جهانی حضور دارند. در جدول زیر رتبه بندی دانشگاه ها را مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه QS در سال 2023رتبه TIMES
دانشگاه پمپئو فابرا233186
دانشگاه خودمختار بارسلونا178183
دانشگاه بارسلونا184182
دانشگاه ناوارا253251
دانشگاه خودمختار مادرید215301
دانشگاه های CEU401501
دانشگاه والنسیا250601

دانشگاه های تحصیل در مقاطع مختلف در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا در مقطع ارشد

با اخذ مدرک کارشناسی ارشد از اسپانیا شما نیز در سطح بین المللی شناخته خواهید شد. مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا می تواند ضمن ایجاد مهارت در یکی از محبوب ترین زبان های بین المللی جهان، فرصتی عالی برای تحصیل در یک سنت آموزش عالی معتبر باشد. اسپانیا با داشتن شبکه گسترده ای از موسسات که برخی از آنها به قرن سیزدهم باز می گردندبه دلیل کیفیت آموزش خود مشهور است. مقطع ارشد برای دانشجویانی که مقطع لیسانس و یا معادل آن را گذرانده اند در دسترس است. همچنین تنوع موضوعات و گرایش ها در این کشور بسیار است. از انرژی های تجدید پذیر تا روش های جدید پیوند اعضا، دانشگاه های اسپانیا و تحقیقات آنها در سراسر جهان تأثیرگذار است. با توجه به اینکه اسپانیا بخشی از روند بولونیا است، مدارک دانشگاهی کسب شده در سایر کشورهای اروپایی معمولاً توسط دانشگاههای اسپانیا شناخته و پذیرفته می شود.

در این کشور دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کارشناسی و ارشد و دکترا پذیرش تحصیلی اخذ می کنند. در نمودار زیر میزان تحصیل دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف را مشاهده می کنید:

نمودار تحصیل در مقطع مختلف در اسپانیا

دلایل تحصیل در مقاطع مختلف در اسپانیا

بنابراین جای تعجب نیست که سالانه بیش از 70000 دانشجوی بین المللی به دنبال کارشناسی ارشد در اسپانیا می روند. مهم ترین دلایل تحصیل در اسپانیا را برای شما توضیح می دهیم. در این کشور تدریس کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی است. بسیاری از برنامه های اسپانیایی در حال حاضر به زبان انگلیسی تدریس می شوند، بنابراین نیاز به یادگیری زبان اسپانیایی نیست. دلیل دوم کسب مهارت های زبانی است. اگر تصمیم بگیرید زبان محلی را یاد بگیرید، از دانستن زبانی که حدود500 میلیون نفر به آن صحبت می کنند بهره مند می شوید. اسپانیایی علاوه بر اینکه زبان اول چندین کشور آمریکای لاتین است، دومین زبان رایج در ایالات متحده آمریکا است. اسپانیا طیف وسیعی از مشارکت های تجاری، میراثی، علمی و فرهنگی جهانی را حفظ می کند، که می توانید در طول مدت حضور در آنجا از آنها استفاده کنید.

شرایط تحصیل در مقطع مختلف در اسپانیا

رقابت برای مکان های کارشناسی زیاد است. مقطع ارشد نیز دانشجویان را برای کارهای آکادمیک، تحقیقاتی یا حرفه ای آماده می کند. این مدارک معمولاً در طی یک یا دو سال پخش می شوند. دوره های تحصیلات تکمیلی در رشته های مختلفی در دسترس هستند و برای ورود باید مدرک لیسانس یا معادل آن را داشته باشید. مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا به صورت تمام وقت سه سال است. بیشتر دکتراها به دو مرحله تقسیم می شوند: آموزش تحقیق پیشرفته و پایان نامه. مانند سایر مقاطع دکترا در سایر کشورهای اروپایی، تحقیقات شما حداقل توسط یک استاد راهنما نظارت و نظارت می کند. برای پذیرش در دوره های دکترا، باید مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در یک موضوع مرتبط داشته باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تحصیل در کالج های اسپانیا شما را یاری می کند.

سوالات مهم در باب تحصیل در مقطع مختلف اسپانیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات مهم در باب تحصیل در اسپانیا در مقاطع مختلف می باشیم:

  • چه دوره هایی در اسپانیا برای تحصیل کارشناسی محبوب هستند؟ موضوعات هنر و علوم انسانی، دارایی، مالی، سرمایه گذاری، مدیریت مهمان نوازی، قانون و حقوق، بازاریابی و علوم پایه و کامپیوتر از دوره های محبوب در اسپانیا هستند.
  • شهرهای معروف دانشجویی در اسپانیا کدامند؟ از شهرهای معروف دانشجویی در اسپانیا می توان به بارسلونا، گرانادا، مادرید ، سویل و والنسیا اشاره کرد.
  • تحصیل در مقاطع دانشگاهی در اسپانیا به چه مدارکی نیاز دارد؟ حداقل دیپلم 12 ساله، مدرک زبان، مدرک تحصیلی معتبر و دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا نیاز است
4.6/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در مقاطع مختلف در اسپانیا

  1. ساداتی گفت:

    من تحصیل در اسپانیا رو به خاطر دانشگاه های خوب و هم به خاطر جاذبه های گردشگری و از همه مهم تر فوتبالی بودنم انتخاب کردم بنظرم میشه تو بخش دلایل تحصیل در مقاطع مختلف در اسپانیا فوتبال جذاب اسپانیا و دیدن بازی تیم های محبوب بارسلونا هم اضافه شه. برای تحصیلات به زبان اسپانیایی میشه راحت تر از زبان انگلیسی اماده شد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. برای تحصیل در اسپانیا می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *