مهاجرت تحصیلی سریلانکا

رشته هنر در سریلانکا

رشته هنر در سریلانکا

تحصیل رشته هنر در سریلانکا در سال 2023 امکان پذیر بوده و برای علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور می تواند یک تجربه عالی باشد. تاریخ مستند این کشور 3000 سال قبل بر می گردد. شواهدی از سکونتگاه های بشری قبل از تاریخ حداقل 125000 سال قدمت دارد. این میراث فرهنگی غنی است و اولین نوشته های بودایی شناخته شده این کشور، پالی کانن، به شورای چهارم بودایی در سال 29 قبل از میلاد باز می گردد. موقعیت جغرافیایی و بندرهای عمیق آن از زمان جاده ابریشم باستان تا جاده ابریشم دریایی مدرن از اهمیت استراتژیکی برخوردار بوده است.

موقعیت آن به عنوان یک قطب بزرگ تجاری باعث شده است که این منطقه هم در شرق دور و هم در قاره اروپا از دوره آنوراوداپورا شناخته شود. تجارت این کشور با کالاهای لوکس و ادویه جات، تجار بسیاری از کشورها را به خود جلب کرد و جمعیت متنوع این کشور را ایجاد کرد. در طی یک دوره بحران سیاسی بزرگ، پرتغالی ها که ورود آن ها به این کشور تا حد زیادی اتفاقی بود، سعی در کنترل مناطق دریایی جزیره و تجارت خارجی پرسود آن داشتند. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله درباره رشته هنر در سریلانکا و هنر در این کشور اطلاعات جمع آوری شده را نگارش کرده اند.

درباره رشته هنر در سریلانکا

این کشور به «مروارید اقیانوس هند» معروف است، به طوری که، دارای یک صحنه هنری متمایز و زندگی فرهنگی شلوغ می باشد. پایتخت کلمبو میزبان سالانه هنری کلمبو و جشنواره کالا پولا است. به طوری که، آن را به یکی از سرزنده ترین مقاصد فرهنگی در جنوب شرقی آسیا تبدیل کرده است. گالری برفوت (Barefoot) تحت چندین پوشش وجود دارد. از سال 1967 تا 1972 به عنوان گالری کلمبو شناخته می شود. سپس در 1991 با عنوان گالری 706 کلمبو بازگشایی شد و در نهایت نام فعلی خود را در سال 1999 به تصویب رساند.

اکنون این گالری، یکی از پویاترین گالری های این کشور است و محل برگزاری نمایشگاه های هنری می باشد که عبارتند از:

  • نمایشگاه هایی با حضور هنرمندان داخلی و بین المللی
  • کنسرت
  • شعرخوانی
  • نمایش
  • شب های فیلم

این نمایشگاه با فهرست های دائمی در حال تغییر خود، همچنان به عنوان عضوی تأثیرگذار در صحنه هنر این شهر باقی مانده و همچنان قهرمان آوانگارد و پرورش استعداد هنری شهر است. این فضا همچنین شامل یک کتابفروشی، بوتیک و کافه جهت محل اجتماع، هیپ های کلومبو، انواع خلاقانه است. بنیاد ساپومال، واقع در منطقه زیبا باغ سینمون، یک گالری هنری با میراث قابل توجه است. در سال 1974 توسط مرحوم هری پیریس، یکی از اعضای اصلی گروه تحسین شده 43 تاسیس شد و در محلی که قبلا خانه او بود واقع شده است. مجموعه اصلی از بیش از 200 اثر تشکیل شده است که پیشرفت هنری کشور را از دهه 1920 تا امروز ردیابی می کند.

این مجموعه بهترین نمونه کارهای ایجاد شده توسط اعضای بنیانگذار گروه 43 را شامل می شود، از جمله:

  • آثار هری پیریس
  • ریچارد گابریل
  • ایوان پریس و جاستین دارانیاگالا

علاوه بر موارد بالا، آثار دیگری از هنرمندان این کشور نیز وجود دارد.

تحصیل رشته هنر در سریلانکا

رشته هنر در سریلانکا طراحی را نیز شامل می شود. رشته هنر و طراحی شامل طیف گسترده ای از مطالب درسی است و موسسات در این کشور به شما امکان می دهند مسیری را که می خواهید دنبال کنید. تعدادی از دانشکده ها در زمینه های زیر برنامه های متنوعی را ارائه می دهند:

  • طراحی مد
  • معماری داخلی
  • طراحی گرافیک
  • موسیقی
  • عکاسی

برای اکثر افراد در این زمینه، مدرک تحصیلی و نمونه کارها با کیفیت برای شروع یک زندگی سالم کافی است. دانشجو می تواند جریان هنر را از مرحله A-Level انتخاب کند. همچنین وی می تواند، یکی از مدارک سطح دیپلم را دنبال کند که بیشتر مربوط به مشاغل است. در یک سطح بالاتر، شما می توانید مدرک کارشناسی یا صلاحیت مشابه را در طیف گسترده ای از موضوعات دنبال کنید، که بیشتر آن ها شامل ایجاد و ارزیابی نمونه کارهای حرفه ای شما خواهد بود.

تحصیل رشته هنر در سریلانکا

تحصیل در سریلانکا

تحصیل در خارج از کشور در یکی از کشورهای مورد استقبال دانشجویان بین المللی می تواند تجربه مفیدی واقع شود. دولت محلی این کشور، متعهد به بهبود فرصت ها برای دانشجویان و کار در زمینه بهبود بخش آموزش عالی در این کشور است. زیرساخت های عالی موجود در کشور به دانشجو این امکان را می دهد که از این کشور جزیره ای دیدن کند و فرهنگ غنی آن مانند آثار بودایی، مزارع چای زیبا، پارک های ملی و سواحل خیره کننده را بشناسد. دانشگاه های بین المللی دوره ها و مشارکت هایی را با برخی از دانشگاه های این کشور برای ارائه آموزش با کیفیت ارائه می دهند.

بسته به اینکه از کجا آمده اید، تحصیل در سریلانکا می تواند به کشور محل زندگی شما نزدیکتر باشد. بنابراین، مجبور نیستید هزینه زیادی را برای سفر صرف کنید و دیدار با خانواده و دوستان در تعطیلات راحت تر است. در بیشتر موارد، دانشگاه های این کشور که مدرک زبان انگلیسی ارائه می دهند توسط دولت ملی معتبر هستند و می توانند به طور کامل یا جزئی توسط دانشگاه های کشورهای دیگر شناخته شوند.

2 دانشگاه این کشور در رتبه بندی QSworld2023 قرار گرفته اند که در جدول زیر مشاهده می کنید:

دانشگاهرنکینگ
دانشگاه کلمبو1001
دانشگاه پرادنیا1001

بنابراین، از آنجا که شما در حال تحصیل در یک مدرک بین المللی هستید، شانس بیشتری برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، در مقاصد محبوب تر تحصیل و دانشگاه های معتبر از اروپا، ایالات متحده، کانادا یا استرالیا خواهید داشت.

هزینه تحصیل در سریلانکا

این کشور، یکی از باسوادترین کشورهای در حال توسعه می باشد. از این رو، این کشور علاوه بر ارائه آموزش ابتدایی و متوسطه رایگان، دانشگاه های دولتی خود را قادر می سازد تا تحصیلات رایگان را در مقطع کارشناسی به شهروندان خود ارائه دهند. برای دانشجویان بین المللی، شهریه در تمام دانشگاه های دولتی توسط کمیسیون کمک هزینه دانشگاه این کشور تعیین می شود.

در جدول زیر هزینه تحصیل مقطع کارشناسی را برای برخی از رشته ها مشاهده می کنید:

نام رشتههزینه سالانه به دلار
علوم انسانی، علوم اجتماعی، تجارت و حقوقبین 3000$ تا 5000$
علوم فیزیکی، علوم زیستی و ریاضی6000$
مهندسی و پزشکیبین 8000$ تا 12500$

همان طور که در جدول برنامه های علوم انسانی، علوم اجتماعی، تجارت و حقوق در مقطع کارشناسی سالانه بین 3000$ تا 5000$ (دلار) در این دانشگاه ها هزینه می کنند. هزینه برنامه های کارشناسی در زمینه های علوم فیزیکی، علوم زیستی، محاسبه 6000$ (دلار) در سال است. در همین حال، دانشگاه ها سالانه 8000$ تا 12،500$ (دلار) برای برنامه های مهندسی و پزشکی هزینه می کنند. همانطور که می بینید، هزینه تحصیل در سریلانکا در این کشور برای دانشجویان بین المللی نیز گران نیست. دانشجویان علاقه مند به رشته هنر در سریلانکا می توانند جهت بررسی بیشتر و مشاوره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *