مهاجرت تحصیلی دانمارک

رشته هنر در دانمارک

رشته هنر در دانمارک

رشته هنر در دانمارک به دلیل تئاترها و نویسندگان و شعرای معروف این کشور در سراسر جهان محبوب بوده و دانشجویان بسیاری را جذب خود کرده است. این کشور، شبه جزیره جوتلند (ژیلند) را اشغال کرده است. به طوری که، از مرکز قاره غرب اروپا به سمت شمال امتداد دارد و مجمع الجزایری با بیش از 400 جزیره در شرق شبه جزیره است. در انتهای شمالی آن، جزیره وندسیسل – تو با مسافت 1680 کیلومتر مربع واقع شده است که توسط رشته کوه لیم از سرزمین اصلی جدا شده است. بزرگترین جزایر این کشور عبارتند از:

  • زلاند
  • وندسیسل – تو
  • فونن

در کنار نروژ و سوئد، این کشور بخشی از منطقه شمال اروپا است که به اسکاندیناوی معروف است. پایتخت این کشور، کپنهاگ در درجه اول در زلاند واقع شده است. دومین شهر بزرگ، اورهوس، مرکز اصلی شهر یوتلند است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش دوره ها و آکادمی های معروف این کشور را جهت تحصیل رشته هنر در دانمارک به شما عزیزان معرفی کرده است.

بررسی رشته هنر در دانمارک

تاریخ غنی فرهنگی این کشور در هنر و مصنوعات با ارزش قرن ها عبارتند از:

  • گنجینه های وایکینگ ها
  • قلعه های متعدد و خانه های مانور
  • کلیساها
  • قلعه ها
  • موزه های تحریک کننده
  • بهترین طراحی معاصر در جهان

رشته هنر در دانمارک محبوبیت بسیاری در جهان دارد. سنت ادبیات قوی این کشور شامل حماسه ها و آوازهای محلی قرون وسطایی، پرمخاطب ترین نمایشنامه نویس دانمارکی، لودویگ هولبرگ، شاعر رمانتیک آدام اوهلنشلاگگر و در قرن نوزدهم، هانس کریستین آندرسن و سورن کی یرگگارد است. آندرسن احتمالا هنوز هم پرمخاطب ترین نویسنده دانمارکی امروز است. قصه های فرزندان او از جمله جوجه اردک زشت، لباس جدید امپراطور و شاهزاده خانم و نخود شهرت جهانی او را به دست آورد. به طوری که، منبع مداوم نمایش ها، باله ها، فیلم ها، هنرهای تجسمی و خواندن قبل از خواب است.

نمایش ها هنوز در صحنه قدیمی تئاتر سلطنتی در کپنهاگ اجرا می شود. این تئاتر، در سال 1748 تاسیس شده است. اما توسط یک خانه نمایش در آینده در کنار آب جایگزین شده است، که در سال 2008 افتتاح شد. در سال های اخیر صحنه هنرهای کپنهاگ نیز اهدا شده است یک اپرای هدفمند، که اپرای رویال این کشور و سالن کنسرت DR جدید را در خود جای داده است. جایی که ارکستر سلطنتی این کشور گاهی اوقات در آنجا اجرا می کند. باله سلطنتی این کشور، 150 سال پیش یکی از تأثیرگذارترین در سراسر جهان است. این استادان بزرگی مانند آگوست بورنونویل خالق «باله کلاسیک» امروز می باشد.

بررسی رشته هنر در دانمارک

تحصیل رشته هنر در دانمارک

یکی از شاخه های رشته هنر در دانمارک رشته هنرهای زیبا در مقطع کارشناسی (BFA) است. این برنامه بسیاری از رشته ها را پوشش می دهد. وظیفه اصلی این است که دانشجویان را قادر به حمایت و پشتیبانی از هنر خود کنند. این امر شامل تولید آثار هنری در یک روند مداوم است که شامل اکتشاف و آزمایش فردی، مطالعات تاریخ هنر و فرهنگ، و مطالعه مواد و رسانه های مختلف است.

BFA بر آزمایش، مهارت های مطالعه و تحقیق تأکید دارد. ضمن اینکه دیدگاه دانشجویان درباره فرآیندها، روش های کار و استفاده از مواد را نیز به چالش می کشد. دانشجویان با طیف گسترده ای از اعمال، رسانه ها و دیدگاه های هنری آشنا می شوند. این آموزش بر ایجاد یک واژگان و یک چارچوب مفهومی متمرکز است که به دانش آموزان کمک می کند تا در تئوری هنر، تاریخ هنر، فرهنگ، جامعه و عملکرد هنری خود حرکت کنند. تأمل در کار خود شخص و کاری که دیگران انجام داده اند یکی از جنبه های اساسی BFA است.

گروه BFA در یک زمان بین 80 تا 90 دانشجو را پوشش می دهد. 4 معلم ثابت همه هنرمندانی هستند که در حال تمرین هستند. روش های تدریس شامل گروه های مبتنی بر تمرین و همچنین جلسات یک به یک در کارگاه ها می باشد. این ها به صورت مکالمه براساس تولیدات هر دانشجو صورت می گیرد. BFA همچنین دوره های مختلفی را در زمینه ساخت عملی و جنبه های نظری هنر ارائه می دهد. آن ها شامل یک دوره اجباری در مورد تئوری هنر و تاریخ هنر هستند.

در این دوره، دانشجویان با رشته ها و رسانه های خاصی آشنا می شوند که عبارتند از:

  • نقاشی
  • مجسمه سازی
  • سرامیک
  • ویدئو
  • هنر رسانه ای
  • هنر صدا
  • عکاسی

تحصیل هنر در آکادمی سلطنتی دانمارک

یکی از آکادمی های معروف جهت تحصیل رشته هنر در دانمارک، آکادمی سلطنتی دانمارک می باشد. این آکادمی، مدارس هنرهای تجسمی یک موسسه آموزشی و پژوهشی بین المللی است که براساس کار مستقل هر فرد، سنتی بیش از 250 ساله در توسعه استعدادهای هنری و شرکتی با بالاترین استانداردها ادامه می دهد. در طول سال ها، بسیاری از هنرمندان برجسته در اینجا آموزش دیده و پرورش یافته اند. از کاسپار دیوید فریدریش و برتل توروالدسن از طریق ویلهلم همرسشاوی گرفته تا اولافور الیاسون، کرستین روپستورف و یسپر جاست.

امروزه، مدارس هنرهای زیبا حدود 200 دانشجو و 50 کارمند دارند که 22 نفر از آن ها کارکنان هنری و دانشگاهی هستند. آموزش هنر توسط کادر بزرگی از استادان و مدرسین با سابقه هنر تجسمی انجام می شود که در تولید نمایشگاه ها فعال هستند. بسیاری از آن ها مستقر در سطح بین المللی می باشند. آن ها توسط کارمندان دیگری که در طیف گسترده ای از رشته های فنی مهارت بالایی دارند، تکمیل می شود.

علاوه بر این، تعداد زیادی از سخنرانان مهمان هنری و دانشگاهی از داخل و خارج این کشور برای سخنرانی، برگزاری کارگاه های آموزشی و انجام آموزش ها و بازدید از استودیو می آیند. حضور آن ها، در کنار تعداد فزآینده ای از دانشجویان با پیشینه قومی غیر دانمارکی، به تأمین دائمی دانش و تجربه جدید موسسه کمک می کند. دوره هایی که جهت تحصیل رشته هنر در این آکادمی می باشد شامل کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

طول دوره ها را در نمودار زیر مشاهده می کنید:

طول دوره های آکادمی سلطنتی دانمارک به سال

همان طور که در نمودار مشاهده می کنید، دوره 6 ساله است. 3 سال اول تحصیل برای دریافت مدرک کارشناسی در هنرهای زیبا و هنرهای تجسمی است. 3 سال بعد به دریافت مدرک کارشناسی ارشد اختصاص داده شده است.

تحصیل در دانمارک

عملا کل جمعیت بزرگسال باسواد می باشند. 9 سال حضور در مدرسه برای کودکان 7 تا 16 سال اجباری است. آموزش پیش دبستانی و کودکستان اختیاری است اما برای همه کودکان در دسترس است. پس از رسیدن به کلاس 9، دانش آموزان ممکن است برای ورود به نیروی کار مدرسه را ترک کنند. اما اکثریت تحصیلات خود را ادامه می دهند.

برخی از آن ها برنامه های شغلی یا آموزشی را انجام می دهند. در حالی كه برخی دیگر در یک مدرسه متوسطه عمومی (سالن ورزشی) یا موسسه دیگری كه تحصیلات مقدماتی بالاتر ارائه می دهد، ثبت نام می كنند. در حالی که بسیاری از فارغ التحصیلان این مدارس متعاقبا وارد نیروی کار می شوند، بسیاری دیگر به دانشگاه ها یا مدارس و آکادمی های دانشگاهی ادامه می دهند که در زمینه های فنی و هنری تخصص دارند.

برخی از دانمارکی ها تحصیل در دبیرستان های مردمی این کشور را انتخاب می کنند. مدارسی که برای اولین بار در قرن نوزدهم تأسیس شدند و همچنان برنامه های آموزشی غیررسمی را برای بزرگسالان ارائه می دهند. تحصیل در دانمارک برای شهروندان اتحادیه اروپا و EEA رایگان است. اما دانشجویان غیر عضو باید شهریه بپردازند در جدول زیر شهریه و بودجه ای که باید برای یک ماه در نظر بگیرید آمده است:

شهریه و بودجههزینه به کرون دانمارکی
شهریهبین 45000DKK تا 120000DKK
هزینه ماهانهبین 6000DKK تا 13500DKK

همان طور که در جدول بالا مشاهده می کنید، هزینه ها برای دانشجویان گران است. اما شما با دریافت بورسیه تحصیلی و یا انجام کار پاره وقت می توانید هزینه های خود را پوشش دهید. چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته هنر در دانمارک می باشید، برای پذیرش تحصیلی و اطلاع از اعزام دانشجو به دانمارک می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *