مهاجرت تحصیلی به کویت

رشته همه گیرشناسی در کویت

رشته همه گیرشناسی در کویت

از دهه 70 میلادی کویت به صورت فعالی به مدرن سازی نهادهای علمی دست زده و توجه فراوانی به رشته هایی نظیر رشته همه گیرشناسی در کویت داشته است. بر اساس همین تغییرات، تا کنون بیش از 2434 دانشجو تا سال 2022 فقط از یکی از دانشگاه های دولتی کویت با موفقیت برنامه را به پایان رسانده و مدرک B.M.B.Ch./M.D را دریافت کرده اند. به عنوان مثال دانشگاه سلامت عمومی در کویت در بخش‌ های مختلفی از جمله آناتومی، بیوشیمی، پزشکی اجتماعی و علوم رفتاری، پزشکی، میکروبیولوژی، پزشکی هسته‌ای، آسیب‌ شناسی، فارماکولوژی و سم‌ شناسی، فیزیولوژی و همه گیرشناسی در حال پژوهش علمی است. اگر شما یکی از متقاضیان علاقه مند مهاجرت تحصیلی به کویت هستید، می توانید برای مشورت با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت برداشتن گام های درست در مسیر مهاجرت، در ارتباط باشید.

هزینه زندگی دانشجویی درکویت

در تاریخ فعلی انتظار می رود هزینه کلی حدود 1000 KWD(دینار) 13000 KWD(دینار) در هر ترم باشد. هزینه برای مواردی مانند سوخت، کرایه اتومبیل، حمل و نقل عمومی، خرید وسیله نقلیه و نگهداری متوسط ​​است. میانگین قیمت در سال گذشته برای بالاترین بنزین (1 لیتر) 1.20 KWD(دینار) است. هزینه برای مواردی مانند نرخ روزانه اتاق هتل، وعده‌ های غذایی و نوشیدنی‌ ها در رستوران و غذا و نوشیدنی ‌ها پایین است. میانگین قیمت کاپوچینو (معمولی، متوسط) 2.10 KWD(دینار) ، کک/پپسی (330 میلی‌لیتر) 0.50 KWD(دینار) ، غذای همبرگر (فرانچایز بین‌المللی یا مشابه) 6.5 KWD(دینار) ، و یک غذای رستوران بین‌ المللی میان‌ رده برای 2 نفر 17 KWD(دینار) است. قیمت مسکن بسته به اینکه مکان در مرکز شهر یا نزدیک آن باشد متفاوت است. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 500 KWD(دینار) در ماه یا 1000 KWD(دینار) برای یک آپارتمان 3 خوابه هزینه دارد.

در خارج از مرکز شهر، قیمت ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد و به ترتیب برای آپارتمان های 1 و 3 خوابه به 400 KWD(دینار) و 800 KWD(دینار) می رسد. مواد غذایی مانند بسیاری از کشورهای ایرانی، بهترین مکان برای خرید هر چیزی بازارهای محلی است که به آن سوک می گویند. بودجه ماهانه کسانی که به زندگی ساده علاقه دارند باید ماهیانه بین 500 KWD(دینار) یا کمتر بودجه داشته باشند. به طور کلی، این بودجه امکان سواری با اتوبوس و تاکسی های گاه به گاه، سفرهای بزرگ به بازار و چند وعده غذا در رستوران را در هر ماه فراهم می کند. در حالی که می توانید زندگی در تجملات نسبی را انتخاب کنید، استخدام خانه دار تمام وقت، رفت و آمد با ماشین، لذت بردن از خانه های نفیس، و مصرف کالاهای وارداتی مانند سبک زندگی به راحتی می تواند به 1000 KWD(دینار) یا بیشتر در ماه، هزینه بردار شود.

سیاست های دولت رشته همه گیرشناسی در کویت

به طور کلی در کویت رشته همه گیرشناسی به عنوان مجموعه سیاست های بهداشت عمومی شناخته می شود که بر محافظت از سلامت مردم، ترویج سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری ها، در نتیجه کاهش بیماری، ناتوانی، آسیب و مرگ زودرس در کل جمعیت تمرکز دارد. بهداشت عمومی نیازهای بهداشتی جمعیت را شناسایی می کند و راه حل هایی برای رفع این نیازها ارائه می دهد. بر این مبنا و نگاه دولت، حفاظت از سلامت به اقداماتی اطلاق می‌ شود که در خانه، محل کار و جامعه از تماس‌ های مضر محافظت می ‌کند. نمونه هایی از این امر عبارتند از اطمینان از ایمنی و کیفیت غذا، آب، هوا و محیط های عمومی و کاری. جلوگیری از انتقال بیماری های عفونی و مدیریت شیوع و سایر حوادثی که سلامت مردم را تهدید می کند.

در دانشگاه های پزشکی کویت پیشگیری که از حیطه های اصلی رشته همه گیرشناسی است به مداخلاتی اطلاق می شود که افراد و جوامع می توانند برای کاهش خطر بیماری، جراحات، ناتوانی یا مرگ زودرس انجام دهند. می فهمد که در این دنیا اعمال عواقبی دارد. به عنوان مثال، اگر جامعه آب سالمی را برای جمعیت خود فراهم کند، تعداد کودکانی که بر اثر بیماری همه گیر می میرند کاهش می یابد. یا اگر قانونی برای محدود کردن استعمال دخانیات در اماکن عمومی اجرا شود، منجر به قرار گرفتن کمتر جمعیت در معرض دود و در نتیجه سرطان و بیماری قلبی کمتر می شود. بهداشت عمومی خطرات را از طریق فعالیت های تحقیقاتی شناسایی می کند. با توجه به کلیات نگاه فوق، باید گفت که دولت کویت در حوزه اشتغال زایی و به کارگیری دانشجویان رشته همه گیرشناسی به صورت فعالی عمل می کند.

مدارک ویزا برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در کویت

مدارک ویزا برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در کویت

برای بررسی اینکه آیا برای تحصیل در کویت به ویزا نیاز دارید یا خیر و از مراحل درخواست ویزا مطلع شوید. اما به طور کلی پس از اخذ پذیرش در موسسه آموزش عالی کویت، دانشجویان بین المللی برای دریافت اطلاعات کامل برای درخواست ویزای دانشجویی باید با سفارت کویت تماس بگیرند. دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کویت هستند باید برای ویزای دانشجویی به نزدیکترین سفارت کویت خود مراجعه کنند. دانشجویان برای درخواست ویزای دانشجویی باید مدارک زیر را به همراه داشته باشند:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا و رسید هزینه ویزا
  • نامه تایید / نامه پذیرش از موسسه آموزشی در کویت
  • شواهد منابع مالی مبنی بر اینکه شما دارای بودجه کافی برای پوشش هزینه های زندگی خود در کویت هستید
  • نامه پوششی از طرف حامی شما که دوره را توضیح می دهد
  • گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه قبل از تاریخ انقضا

در جدول زیر سایر موارد مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی کویت اشاره شده است:

ردیفنوع مدرک مورد نیاز
11 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
2گواهی سلامت که نشان می دهد متقاضی در سلامت کامل است و هیچ بیماری. مسری ندارد
3ترخیص پلیس مبنی بر اینکه متقاضی سابقه کیفری ندارد.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در کویت

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در کویت کار می کند، معمولاً حدود 2170 KWD(دینار) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. بر این اساس حقوق اپیدمیولوژیست ها در کویت از 1090 KWD(دینار) در ماه (حداقل حقوق) تا 3370 KWD(دینار) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق 2180 KWD(دینار) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند، کمتر از 2180 KWD(دینار) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 2180 KWD(دینار) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 1470 KWD(دینار) روز درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 1470 KWD(دینار) روز درآمد دارند. همچنین 75% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 2770 KWD(دینار) روز درآمد دارند.

بر اساس تجربه یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 1300 KWD(دینار) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 1730 KWD(دینار) در ماه درآمد کسب کند که 32% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 2310 KWD(دینار) در ماه دارد که 34% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در کویت می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در کویتبا توجه به اینکه رشته همه گیرشناسی در زیرمجموعه پزشکی قرار می گیرد، شما با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید نسبت به هزینه تحصیل پزشکی در کویت اطلاعات بیشتری پیدا کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *