مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته جراحی مغز و اعصاب در اوکراین

رشته جراحی مغز و اعصاب در اوکراین

رشته جراحی مغز و اعصاب در اوکراین از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است. در اوکراین جراح مغز و اعصاب، دانشمند و یک معلم کامل شناخته شده است. جراح مغز و اعصاب می تواند یک سازمان دهنده یک بیمارستان باشد. در کشور اوکراین عملیات ‌های جراحی مغز و اعصاب جدید با هدف بازگرداندن عملکردهای سیستم عصبی مختل شده، که توسط گواهی ‌های کپی رایت متعدد برای اختراعات و پتنت ‌ها محافظت می‌شوند، توسعه داده و در عمل بالینی پیاده‌ سازی شده است. برای مهاجرت به این کشور و تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب باید دارای شرایطی باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادر مجرب خود آماده ارائه مشاوره تخصصی به شما می باشد.

تحصیل در اوکراین

در حین تحصیل این رشته در اوکراین به طرز جدید مورد آموزش قرار خواهید گرفت. در مدل ‌های تجربی آسیب مغزی تروماتیک، آسیب نخاعی و اعصاب محیطی، ایسکمی مغزی، ضایعات تحلیل‌ گرهای بینایی و شنوایی، بیماری ‌های عصبی CNS تأثیر پیوند بافت عصبی جنینی را بر فرآیندهای بازسازی سیستم عصبی مورد مطالعه قرار دادند. به طور فعال مکانیسم های تأثیر سلول های بنیادی با منشاء مختلف را بر روند آسیب شناسی عصبی و جراحی مغز و اعصاب در آزمایش و کلینیک تحقیق می کند، روش های مهندسی عصبی درمان توانبخشی را توسعه می دهد. توسعه و اجرا در کلینیک سیستم های تحریک الکتریکی خانگی برای درمان سندرم های درد، اسپاستیسیتی، صرع نیز آموزش داده می شود.

اوکراین شروع به استفاده از داروهای مبتنی بر سم بوتولینوم A (Dysport) در اوکراین در ارتباط با درمان جراحی دیستونی کانونی کرد. درمان جراحی مغز و اعصاب متفاوتی را برای اشکال پیچیده هیپرکینزیس خارج هرمی و اختلالات تون عضلانی ایجاد کرده است. کار گسترده ای در زمینه آموزش در مقطع کارشناسی برای پزشکان آینده انجام می شود. یکی از فعال ترین مبتکران و سازمان دهندگان اقدام تمام اوکراینی Gamma-knife-Ukraine  که با ایجاد یک بخش رادیوسرجری مدرن به پایان رسید و افتخار کشور را دریافت کرد.

آمار و اطلاعات رشته جراحی مغز و اعصاب در اوکراین

در سال اخیر، به ازای هر 1 میلیون نفر جمعیت، 1127 بیمار جراحی مغز و اعصاب در اوکراین تحت عمل جراحی قرار گرفتند که کمتر از میانگین سطح مراقبت های جراحی مغز و اعصاب برای جمعیت اروپا است. میانگین اقامت یک بیمار در تخت در سال های اخیر 10 روز و اشغال تخت 81% بوده است که مطابق با استاندارد جهانی اشغال تخت 80% است. مناطق اوکراین در تراکم تخت های جراحی مغز و اعصاب و جراحان مغز و اعصاب متفاوت هستند، اما جمعیت کشور به طور کلی با آنها در سطح استانداردهای اروپایی ارائه می شود. عملکرد تراکم تخت و نیروی کار شبکه جراحی مغز و اعصاب اوکراین در چندین کشور اروپایی با این مطابقت دارد، اما با وجود پویایی مثبت، هنوز کمتر از میانگین شاخص اروپایی است و نیاز سالانه کشور را پوشش نمی دهد.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری جراحان مغز و اعصاب در اوکراین می باشید:

نرخ بیکاری جراحان مغز و اعصاب در اوکراین

مراکز آموزشی در اوکراین

انستیتو جراحی مغز و اعصاب به نام AP رومودانوف از آکادمی علوم پزشکی اوکراین بر پایه و به عنوان وارث موسسه روان شناسی کیف، که در سال 1927 تأسیس شد. با گذشت سال ها، مؤسسه به طور قابل توجهی گسترش و توسعه یافت، جهت تحقیقات خود را تغییر داد و دامنه مسائل علمی را گسترش داد. این مؤسسه تحقیقاتی را در مورد مسائل مهم علمی عملی و نظری از جمله تشخیص و درمان جامع تومور سیستم عصبی مغزی، توسعه و کاربرد بالینی جراحی جدید داخل عروقی، پیوند عصبی انجام می‌دهد. نوروایمونولوژی توسعه یافته است و دستاوردهای قابل توجهی در این زمینه ایجاد شده است، یک سیستم مراقبت های جراحی مغز و اعصاب برای مدیریت آسیب مغزی زایمان راه اندازی شده است.

این موسسه در بین موسسات جراحی مغز و اعصاب در کشورهای پیشرفته در این زمینه ها پیشرو است. در حال حاضر این موسسه 1197 پرسنل دارد، شامل 57 دانشمند (3 نفر از آنها یک دانشگاهیان، یک عضو متناظر، 13 استاد، 24 دکتر و 86 دکترا). پایگاه بالینی موسسه شامل 15 بخش اصلی با 361 تخت است که سالانه بیش از 8 هزار بیمار در آن درمان می شوند. جراحی ها در 15 اتاق عمل انجام می شود که نزدیک به 6000 بیمار به دلیل بیماری های سیستم عصبی مرکزی و محیطی تحت عمل جراحی قرار می گیرند. بخش پلی کلینیک هر سال به300000 بیمار مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در اوکراین

جراحی مغز و اعصاب (یا جراحی مغز و اعصاب) تخصص پزشکی مربوط به پیشگیری، تشخیص، درمان و توانبخشی اختلالاتی است که بر هر بخشی از سیستم عصبی از جمله مغز، نخاع، اعصاب محیطی و سیستم عروق مغزی خارج جمجمه تأثیر می گذارد. روش های جراحی مغز و اعصاب روش‌های رادیولوژی اعصاب در تشخیص و درمان جراحی مغز و اعصاب مدرن، از جمله توموگرافی کامپیوتری تصویربرداری به کمک کامپیوتر، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی، توموگرافی انتشار پوزیترون، مگنتوآنسفالوگرافی و جراحی استریوتاکتیک استفاده می‌شوند. برخی از روش های جراحی مغز و اعصاب شامل استفاده از MRI ​​و MRI عملکردی در حین عمل است. میکروسرجری در بسیاری از جنبه های جراحی مغز و اعصاب مورد استفاده قرار می گیرد. هنگام انجام جراحی EC-IC آناستوموز میکروواسکولار لازم است. برش آنوریسم ها با استفاده از میکروسکوپ انجام می شود.

لیست تخصص ها در کشور اوکراین که مرتبط با جراحی مغز و اعصاب است شامل موارد زیر است:

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در اوکراین

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در اوکراین

در رشته پزشکی مورد علاقه شما پس از اتمام دانشگاه پزشکی یا دوره رزیدنتی خانه دار می تواند گاهی پیچیده باشد. در برخی کشورها، به دلیل محدودیت ‌های دیکته شده توسط مقررات و تعداد صندلی‌ های موجود برای آموزش متخصص، دوره انتظار قبل از شروع تخصص پزشکی شما می‌تواند از 3 تا 5 سال افزایش یابد. ممکن است نتوانید به تخصص پزشکی مورد نظر خود بپیوندید و مجبور شوید در رشته ای که نمی خواهید یا اصلاً تخصص نخواهید داشت، تخصص پیدا کنید. اگر در اوکراین تحصیل می کنید، می توانید با پیوستن به تخصص پزشکی مورد نظر خود، اهداف خود را دنبال کرده و رویاهای خود را محقق کنید تا به متخصصی تبدیل شوید که شایسته آن هستید.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در زمینه نرخ پذیرش در رشته های جراحی و تحصیل دکتری در اوکراین می باشید:

نرخ پذیرشسال
29%2020
35%2021
42%2022

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه ویزای تحصیلی اوکراین و همچنین شرایط مهاجرت به این کشور مشاور شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *