مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته همه گیرشناسی در ترکیه

رشته همه گیرشناسی در ترکیه

ورود به ترکیه برای آغاز تحصیل رشته همه گیرشناسی در ترکیه فرصتی برای تحصیل در کشوری نزدیک به ایران که حس غربت کمتری را به شما منتقل می کند. یک موضوع مهم در مورد رشته همه گیرشناسی در ترکیه، تنوع بی شمار دانشگاه ها است و شما می توانید از دانشگاه استانبول و آنکارا تا دانشگاه های Hacettepe، بسکت، دانشگاه دوکوز ایلول، اولوداگ، آکدنیز و اژه را انتخاب کنید. بنابراین شما درگیر رقابت های سخت پذیرفته شدن که سایر دانشگاه های خارجی پیش روی شما می گذارند، نخواهید شد و تنها باید به فراهم کردن موقعیت اقامت خود فکر کنید. در همین زمینه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا از طریق کارشناسان حقوقی خود، اطلاعات مهم در این ارتباط را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه

بدون شک به هر کجای دنیا که آرزوی رفتن را داریم، هزینه زندگی عامل محرکی است که به ما کمک می کند انتخاب هایمان را تعیین کنیم. وقتی صحبت از مخارج روزانه به میان می آید، ترکیه می تواند به طور شگفت انگیزی مکانی ارزان باشد و گران ترین مکان ها برای زندگی تنها مراکز شلوغ تجاری، گردشگری و اقتصادی هستند و البته بازدید روزانه از رستوران ها می تواند سوراخ بزرگی در جیب شما ایجاد کند. وقتی قیمت مواد غذایی را در ترکیه در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که هزینه خواربارفروشی نسبت به کشورهای اروپایی همسایه معقول تر است. حمل و نقل قیمت بنزین نه به اندازه سایر کشورهای اروپایی بالاست و نه آنقدر پایین است که بتوان آن را مقرون به صرفه دانست. اکثر مردم محلی رانندگی می کنند و رانندگی کمی شلوغ است، بنابراین برای تازه واردان توصیه نمی شود، به خصوص در شهرهای بزرگ.

خدمات رفاهی هزینه آب و برق در کشور زیاد نیست و اداره یک خانوار فوق العاده ارزان است. خدمات اولیه بیش از 70$ (دلار) در ماه نیست و دسترسی به اینترنت کاملاً مقرون به صرفه است با تنها صرف 15$ (دلار). اجاره بها پول زیادی می گیرد و یکی از قابل توجه ترین هزینه ها درترکیه محسوب می شود.

در جدول زیر برخی هزینه های دیگر در ترکیه اشاره شده است:

نوع کالاقیمت بر اساس لیر ترکیه
12 عدد تخم مرغ، بزرگ12.50TRY
1 کیلوگرم گوجه فرنگی8.50TRY
مرغ کامل 2 کیلوگرم38.75TRY
1 لیتر آب میوه 100%8.50TRY
کیلوگرم (2 پوند) سیب7.50TRY

دلایل تحصیل رشته همه گیرشناسی در ترکیه

اولین نکته در مورد ترکیه، این است که هزینه های تحصیل مقرون به صرفه است و دانشجویان بین المللی در هر سال تحصیلی بین 100 تا 4000$ (دلار) شهریه پرداخت می کنند. این بسیار کمتر از متوسط ​​شهریه در کشورهایی مانند بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، استرالیا یا چین است. از سوی دیگر از محل اقامت گرفته تا غذا و مواد غذایی، از حمل و نقل گرفته تا تفریح ​​و سفر، همه این هزینه های زندگی در ترکیه به طرز شگفت آوری پایین است. با بودجه ماهانه 600 تا 800$ (دلار) می توانید راحت زندگی کنید. علاوه بر این طیف گسترده ای از بورسیه ها برای بین المللی هایی که می خواهند در دانشگاه های ترکیه ثبت نام کنند در دسترس است. موضوع دیگر اینکه در ترکیه محل تلاقی فرهنگ های اروپایی و آسیایی را مطالعه کنید، چراکه ترکیه به عنوان پل ارتباطی بین اروپا و آسیا عمل می کند.

این جنبه منحصر به فرد منجر به ایجاد یک محیط چند فرهنگی با سنت ها، غذاها و عادات ترکیبی شده است. اگر می خواهید بهترین های هر دو دنیا را تجربه کنید، ترکیه بهترین مکان برای رفتن است. همسو با این موضوع برای کسانی که علاقه مند به تاریخ و تمدن های قدیمی هستند، زندگی و تحصیل در ترکیه مانند یک رویا خواهد بود. آثار باستانی و مکان‌های بسیار زیادی وجود دارند که ارزش دیدن را دارند، مکان‌هایی که هاله‌ای از رمز و راز و انعطاف پذیری برای مقاومت در برابر آزمون زمان را حفظ کرده‌اند. برخی از جاذبه های برتر عبارتند از ویرانه های قدرتمند افسس، دره های کاپادوکیه، کاخ توپکاپی، صومعه سوملا، کوه نمرود، تئاتر رومی آسپندوس و غیره.

الزامات ویزا برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در ترکیه

الزامات ویزا برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در ترکیه

تمامی دانشجویانی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند برای ورود به ترکیه به ویزای دانشجویی نیاز دارند. این به متقاضی اجازه می دهد تا بتواند برای مجوز اقامت موقت درخواست دهد. هنگامی که نامه پذیرش خود را تضمین کردند، آماده درخواست ویزا هستند. از دانشجویان انتظار می رود پس از درخواست مدارک فوق را ارائه دهند: نامه پذیرش، 2 عکس بیومتریک، کپی پاسپورت، اثبات پرداخت شهریه، کپی تمام مدارک تحصیلی، اثبات منابع مالی، گواهی عدم سو پیشینه، فرم گزارش پزشکی پزشکان شناخته شده سلامت، جزئیات حساب بانکی افراد و صورت حساب ترجیحاً به ارز خارجی یورو، دلار و پوند انگلیس، بلیط رفت و برگشت به ترکیه (لطفا توجه داشته باشید که نیازی به خرید بلیط هواپیما ندارید، بلیط سفر کافی است)، فرم تکمیل شده درخواست ویزا که از سفارت ترکیه مربوطه دریافت شده است. پس از تهیه این مدارک، ویزای دانشجویی از سفارت ملی مربوطه دریافت می شود.

معمولاً متقاضی مانند ویزای کاری چند بار ورود می دهد. فرآیند درخواست ویزا زمانی آغاز می شود که دانشجو با موفقیت در دانشگاه مورد نظر ترکیه پذیرفته شود و تا زمانی که تمام مدارک مورد نیاز در دسترس باشد، طی چند هفته نسبتاً به موقع انجام می شود.در کل فرآیند تهیه ویزا باید به موقع انجام شود، زیرا شامل جمع آوری اسناد ذکر شده در بالا مانند گزارش پلیس، گواهی پزشکی، گواهینامه مدارک و غیره است. پس از اخذ ویزا و ورود به ترکیه. در ماه اول ورود به ترکیه، دانشجویان بین ‌المللی مجوز اقامت دانشجویی را که باید سالانه تمدید شود، از اداره مهاجرت ترکیه دریافت می ‌کنند. مجوز اقامت دانشجویی ترکیه به دانشجویان بین ‌المللی امکان می‌ دهد در ترکیه تحصیل کنند، به صورت پاره وقت کار کنند و همچنین به عنوان مهاجران قانونی از آنها حمایت شود و واجد شرایط دریافت خدمات اجتماعی باشند.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در ترکیه

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در ترکیه کار می کند، معمولاً حدود 13300TRY (لیره) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و حقوق اپیدمیولوژیست ها بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. حقوق اپیدمیولوژیست ها در ترکیه از 7170 TRY (لیره) در ماه (حداقل حقوق) تا 20100 TRY (لیره) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق 12200 TRY (لیره) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند، کمتر از 12200 TRY (لیره) درآمد دارند، در حالیکه نیمی دیگر بیش از 12200 TRY (لیره) درآمد دارند. از سوی 25% از اپیدمیولوژیست ها کمتر از 8730 TRY (لیره) درآمد دارند، در حالیکه 75% از آنها بیش از 8730 TRY (لیره) درآمد دارند. همچنین 75% از اپیدمیولوژیست ها کمتر از TRY (لیره) 14900درآمد دارند.

یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 8330 TRY (لیره) در ماه می گیرد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 10500 TRY (لیره) Y در ماه کسب کند، که 26% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 13900 TRY در ماه دارد که 32% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. بر مبنای جنسیت نیز کارمندان مرد اپیدمیولوژیست در ترکیه به طور متوسط ​​9% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

برای اقامت در ترکیه جهت آغاز تحصیل در رشته همه گیرشناسی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند امور مهاجرتی خود را برای اخذ ویزای اقامت دانشجویی با مشاوران ما در میان بگذارند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *