مهاجرت تحصیلی تایلند

رشته همه گیرشناسی در تایلند

رشته همه گیرشناسی در تایلند

مردم تایلند شگفت‌ انگیز و مودبانه با مهاجران برخورد می کنند و همین موضوعات برخی از دلایل جذابیت تحصیل رشته همه گیرشناسی در تایلند هستند. علاوه بر این زندگی در تایلند از نظر درآمدها و هزینه ها همخوانی مناسبی ندارند و شما برای تحصیل در صورت شروع در یک دانشگاه دولتی، نیاز به خرید خانه ندارید و می توانید در دانشگاه سکونت خود را آغاز کنید. موضوعات مختلفی دیگر وجود دارد که شاید شما را به انتخاب تایلند برای تحصیل ترغیب نماید و برای آگاهی از آن می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید و از راهنمایی مشاوران بهره مند شوید.

شرایط و فضای تحصیل رشته همه گیرشناسی در تایلند

با توجه به اینکه رشته همه گیرشناسی در حوزه رشته پزشکی در تایلند تعریف می شود، باید گفت که ورود به دانشکده پزشکی در تایلند می تواند بسیار رقابتی باشد. برخی از دانشگاه ها، مانند Mahidol Ramathibodi، از آزمون BMAT به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش استفاده می کنند (یک آزمون استعداد پزشکی که در تعدادی از کشورها رایج است). میزان موفقیت برای پذیرش در دانشگاه می تواند بسیار پایین باشد. شایان ذکر است که اکثر دانشگاه ها برای مدرک پزشکی تمام وقت در مقطع کارشناسی دانشجوی بین المللی نمی پذیرند. در عوض، می ‌توانید در تعدادی از برنامه ‌های مبادله ثبت‌ نام کنید، در واقع، مشارکت‌ های بین‌ المللی بسیار مهم هستند و همه دانشگاه ‌های پزشکی برتر آنها را دارند. برنامه های پزشکی و زیرمجموعه آن در تایلند از مقطع کارشناسی شروع می شود و به مدت 6 سال ادامه دارد.

پس از آن گزینه های زیادی برای برنامه های کارشناسی ارشد یا دکترا در دسترس است و برخی از دانشگاه ها MD/PhD یا MD/M.Eng را ارائه می دهند. درجه. برترین دانشکده های پزشکی در تایلند برای تحصیل رشته همه گیرشناسی از سویی دانشگاه ماهیدول و دانشکده پزشکی بیمارستان راماتیبودی است کهاین دانشگاه به لطف کمک مالی بنیاد راکفلر، سبک آموزشی آمریکایی را اتخاذ کرده است. آنها بر تحقیقات و همچنین بر توسعه مهارت های زبان انگلیسی برای پزشکان تأکید دارند. دانشکده پزشکی دانشگاه چولالانگکورن دومین دانشکده پزشکی قدیمی در تایلند است که اهمیت زیادی برای توسعه پزشکان برای مناطق روستایی قائل است، بنابراین برای حمایت از این پروژه در سال 1978 آموزش پزشکی برای دانشجویان در مناطق روستایی را آغاز کرد. این دانشگاه برنامه های مشارکتی زیادی در سراسر جهان برای تقویت تبادلات و مشارکت های تحقیقاتی دارد. اینها عبارتند از سازمان بهداشت جهانی، دانشگاه لیورپول.

هزینه زندگی برای دانشجویان رشته همه گیرشناسی در تایلند

هزینه زندگی در تایلند بستگی به وضعیت شما دارد، به عنوان یک دانشجو خواهید دید که هزینه زندگی در تایلند به طور کلی دوستانه است. به طور مشابه، مانند هر کشور دیگری، هزینه های فردی بسیار متفاوت است و به عادات هزینه شخصی و انتخاب سبک زندگی بستگی دارد. اما اگر بخواهیم جزئی نگاه کنیم، دانشجویان برای خرید غذا از فروشگاه های بزرگ مانند Big C یا 7/11 دیدن می کنند تا تمام مواد غذایی و لوازم خود را خریداری کنند و با مجموع 100 تا 150$ (دلار)، می توانند به راحتی برای یک ماه غذا، نوشیدنی و میوه خرید کنند. غذا خوردن در تایلند به طور قابل توجهی ارزان است زیرا وعده های غذایی به طور معمول با قیمت 1 تا 4$ (دلار) در هر وعده همراه با نوشیدنی های دیگر مانند قهوه و نوشابه کمتر از 1$ (دلار) است.

در حمل و نقل، بسیاری از خدمات حمل و نقل مانند مترو و قطار برای دانشجویان یارانه داده می شود، اما معمولاً یک سفر حدود 1.50$ (دلار) هزینه دارد. حمل ‌و نقل عمومی نه تنها ارزان ‌تر، بلکه مؤثرتر از تاکسی ‌های تایلند است، زیرا در عرض 15 دقیقه یا کمتر به آنجا می‌روید. همچنین، تاکسی های موتوری نیز وجود دارند که سریع و ارزان هستند، یک سواری 10 دقیقه ای حدود 3$ (دلار) و برای چند بار در ماه حدود 12$ (دلار) هزینه دارد. در مورد مسکن باید گفت که مسکن در تایلند بسیار متنوع است. به طور کلی، خانه‌ هایی که در مرکز شهر یا داخل شهر هستند، کمی بیشتر از خانه‌ های دیگر در حومه شهر هزینه دارند. میانگین هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در شهر بین 300 تا 400$ (دلار) است و هزینه آپارتمان دو خوابه 500 تا 650$ (دلار) است.

 شرایط پذیرش ویزا برای رشته همه گیرشناسی در تایلند

شرایط پذیرش ویزا برای رشته همه گیرشناسی در تایلند

برای پذیرش در مقطع کارشناسی در تایلند، متقاضی باید دوره متوسطه (12 سال تحصیلات ابتدایی و متوسطه) را گذرانده باشد و باید دارای دیپلم یا گواهی دبیرستان باشد. از سوی دیگر متقاضی باید به زبان انگلیسی مسلط باشد و در یک آزمون ورودی دانشگاه یا مصاحبه شرکت کند. دوره های کارشناسی در تایلند در 4 سال تکمیل می شود. در زمینه زبان، از طریق آزمون های زبانی مانند آیلتس با حداقل نمره 6.5 یا تافل با حداقل نمره 80 باید کسب شده باشد. و در برنامه های تحصیلات تکمیلی در تایلند که طی 1 تا 2 سال تکمیل می شود، متقاضی باید دوره لیسانس 4 ساله را گذرانده باشد و سایر شرایط پیش تر گفته شده را احراز کرده باشد. علاوه بر موارد فوق برخی اسناد لازم است که عبارتند از: کپی رسمی مدرک یا گواهی دیپلم یا گواهی ثبت نام با تاریخ مورد انتظار فارغ التحصیلی برای دانشجویان سال آخر.

علاوه بر این به مدارکی همچون گواهی پایان دوره دبیرستان، نتایج دبیرستان رسمی از یک نهاد معاینه شناخته شده، ریز نمرات رسمی تحصیلی، رزومه، انگیزه نامه یا بیانیه قصد، 2 توصیه نامه، کپی پاسپورت بین المللی یا شناسنامه مسافرتی، اثبات پرداخت هزینه درخواست به مبلغ 45$ (دلار)، مدرک مهارت زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)، گواهی وضعیت اشتغال (اختیاری برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد) نیاز است.

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در تایلند

در تایلند حقوق شاغلان رشته همه گیرشناسی در حوزه بهداشت عمومی تعریف می شود. فردی که به عنوان بهداشت عمومی در تایلند کار می کند، معمولاً حدود 166000THB (بات) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق و دستمزد شاغلان سلامت عمومی بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و از 76100 THB (بات) در ماه (حداقل حقوق) تا 263000 THB (بات) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق 179000 THB در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان تحلیلگر بهداشت عمومی کار می کنند کمتر از 179،000 THB (بات) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 179،000 THB (بات) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25٪ از تحلیلگران بهداشت عمومی کمتر از 115000 THB (بات) و 75% بیش از 115000 THB (بات) درآمد دارند.

همچنین 75% از شاغلان بهداشت عمومی کمتر از 239000 THB (بات) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 239000 THB (بات) درآمد دارند. بر مبنای تجربه، بهداشت عمومی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 86400 THB (بات) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 115000 THB (بات) در ماه درآمد داشته باشد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از دو سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 171000 THB (بات) در ماه به دست می آورد.

علاقه مندان به حضور در تایلند برای تحصیل رشته همه گیرشناسی از طریق مشاوره های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند درباره قوانین تایلند به آگاهی کامل دست پیدا کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *