مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال

رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال

یکی از برنامه ها که همواره مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال می باشد. که در دانشگاه های برتر این کشور تدریس می شود. بیش از 50000 دانشجوی بین المللی هر ساله این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود در خارج از کشور انتخاب می کنند و دلیل خوبی هم دارند. این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، هزینه زندگی و شهریه کمتری دارد. دانشجویان بین المللی محتاط از بودجه می توانند مطمئن باشند که این کشور تحصیلات با کیفیت بالا را با شور و نشاط هیجان انگیز سبک زندگی مدیترانه ای ارائه می دهد، بدون اینکه قلک شما را خراب کند.

مانند بسیاری از کشورهای دیگر در قاره اروپا از نظر جغرافیایی فشرده، فرهنگ مردم این کشور به شدت تحت تأثیر محیط اطراف خود است. کشوری عمدتا ساحلی، ماهی و غذاهای دریایی بخش بزرگی از غذاهای سنتی این کشور را تشکیل می دهند. هنگامی که یک وعده غذایی سنتی این کشور را می خورید، زمانی که به فرهنگ و سبک زندگی مدیترانه ای می پردازید، اهمیت زمان غذا را درک خواهید کرد. برای اطلاع از رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال و فرصت های شغلی این رشته این نگارش را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است را مطالعه کنید.

معرفی دانشگاه های رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال

از طریق فرآیند بولونیا، آموزش عالی در این کشور با سایر کشورهای اروپایی همسو شده به طوری که مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور را در سراسر اروپا قابل مقایسه می کند. مانند سایر کشورها، این کشور بین دانشگاه‌های عمدتا پژوهش محور و پلی تکنیک‌های تمرین محور تمایز قائل می‌شود. بیشتر دوره‌ها به زبان پرتغالی تدریس می‌شوند. اما تعداد دوره‌های تحصیل در پرتغال که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند به ‌ویژه در سطح کارشناسی ارشد در حال افزایش است.

دانشگاه های زیر رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال را ارائه می دهند:

  • دانشگاه پورتو
  • موسسه سیاسی براگانکا
  • دانشگاه لیسبون
  • دانشگاه مینهو
  • دانشگاه آویرو

می توانید رتبه جهانی و رتبه در بین دانشگاه های علوم کشاورزی دانشگاه های لیست بالا را در جدول زیر مشاهده کنید:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های علوم کشاورزی
دانشگاه پورتو25594
موسسه سیاسی براگانکا115
دانشگاه لیسبون197124
دانشگاه مینهو484126
دانشگاه آویرو517239

بزرگترین دانشگاه این کشور دانشگاه لیسبون (ULisboa) است که در پایتخت این کشور واقع شده است. در سال 1911 تأسیس شد و امروزه نزدیک به 50000 دانشجو وجود دارد. طیف گسترده ای از موضوعات را ارائه می دهد و در سطح بین المللی مورد احترام است. دانشگاه دوم از نظر اندازه، دانشگاه پورتو است که در میان دانشگاه‌ های این کشور در رتبه‌بندی جهانی قرار دارد و 10% از دانشجویان آن بین‌المللی هستند.

فرصت های شغلی رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال

فرصت های شغلی رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال

فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال مشکلات فنی را حل می کنند که بر کارایی و تولید کشاورزی تأثیر می گذارد. آن ها می توانند در زمینه های مختلفی مانند کشاورزی، جنگلداری، آبزی پروری و سوخت های زیستی تخصص داشته باشند. مهندسان کشاورزی دانش خود را از علوم و مهندسی بیولوژیک برای بهبود تامین برق، ماشین آلات کشاورزی، آبیاری، مسائل آلودگی، سازه های ساختمانی، پردازش مواد غذایی، حفاظت از خاک و آب و غیره ترکیب می کنند.

مهندسان کشاورزی می توانند در کشاورزی هیدروپونیک، آئروپونیک و سنتی، جنگلداری و مدیریت منابع طبیعی یا تولید و فرآوری مواد غذایی کار کنند. مشاغل مهندسی کشاورزی می تواند شامل طراحی یا بهبود سیستم های تامین برق و آبیاری و همچنین ماشین آلات برداشت و تولید باشد. آن ها همچنین با مسائل آلودگی و کوددهی و پردازش و ذخیره سازی محصولات کشاورزی سروکار دارند.

مشاغل مهندسی کشاورزی عبارتند از:

  • مشاور کشاورزی
  • دانشمند خاک
  • مدیر مزرعه
  • اصلاح کننده گیاهان یا متخصص ژنتیک
  • نقشه بردار عمل روستایی

حقوق ماهیانه کار در پرتغال برای مهندسان کشاورزی در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه کار در پرتغال برای مهندسان کشاورزی

هزینه تحصیل در پرتغال

هزینه تحصیل در پرتغال برای دانشگاه های دولتی در جدول زیر نشان داده شده است:

مقطع تحصیلیهزینه به یورو
کارشناسیبین 550€ تا 1050€
کارشناسی ارشدبین 500€ تا 2500€

البته، استثناهایی وجود دارد. به عنوان مثال، شما باید 4000€ (یورو) در سال برای بسیاری برنامه های کارشناسی در دانشگاه مادیرا بپردازید. و اگر می خواهید در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آویرو تحصیل کنید، انتظار داشته باشید بین 4500€ تا 5500€ (یورو) در سال بپردازید. شهریه های ذکر شده در بالا عمدتا برای دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا و EEA نیستید، می توانید انتظار داشته باشید که شهریه بیشتری بپردازید. این برای همه برنامه های تحصیلی صادق نیست.

توجه داشته باشید که هر موسسه آموزش عالی می تواند هزینه های خود را تعیین کند. برای جلوگیری از سردرگمی، همیشه بررسی کنید که چه هزینه های شهریه برای دانشجویان کشور شما اعمال می شود. در حالی که هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی بالاتر است، اما در مقایسه با کشورهایی مانند ایالات متحده، بریتانیا یا استرالیا هنوز پایین تر است. شما می توانید انتظار داشته باشید که برای برخی از برنامه های تحصیلی بیش از 7000€ (یورو) در سال بپردازید، اما به خاطر داشته باشید که هزینه ها ممکن است برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا یا EEA بالاتر باشد.

دلایل تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال

هر ساله دانشجویان بی شماری از نقاط مختلف جهان به دلایل گوناگونی تحصیل رشته  مهندسی کشاورزی در پرتغال را برای آینده خود انتخاب می کنند. به عبارت دیگر، تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال مزیت های بی شماری را برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان به همراه دارد. یکی از اصلی ترین دلایل تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال وجود چشم انداز شغلی مطلوب در این کشور برای فارغ التحصیلان می باشد. زیرا صنعت کشاورزی در پرتغال بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار گسترده تر می باشد.

برای درک عمیق تر از دلایل تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال به موارد زیر توجه فرمایید:

دلایل تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال

کار حین تحصیل در پرتغال

کار در پرتغال در حالی که شما دانشجو هستید دانشجویان غیر اتحادیه اروپا با ویزای دانشجویی این کشور و اجازه اقامت مجاز به کار در این کشور مشروط به مجوز SEF هستند. همچنین می توانید برای انجام کارهای تحقیقاتی مجوز درخواست کنید. آموزش آکادمیک به شرط داشتن مهارت‌ها و صلاحیت‌های لازم، در فعالیت‌های بسیار واجد شرایط شرکت می‌کند. همچنین مجوزهایی برای کارآموزان و داوطلبان بدون حقوق وجود دارد. اگر می خواهید داوطلب شوید یا یک موقعیت کارآموزی یا آموزشی بدون حقوق داشته باشید، کارفرمای شما باید با SEF تماس بگیرد تا مجوز لازم را جویا شود.

دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند بدون نیاز به مجوز کار، در این کشور مشغول به کار شوند. بسیاری از دانشجویان خارجی به راحتی شغل خود را در رستوران ها یا بارها به عنوان کارکنان انتظار یا شغل در شرکت های بین المللی به عنوان پشتیبانی مراقبت از مشتری یا صندوقدار در سوپرمارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی انتخاب می کنند.

مشاغل دیگر عبارتند از:

مشاغل دانشجویی در پرتغالبرای مشاوره جهت مهاجرت به سایر کشورها می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و با کارشناسان این موسسه ارتباط برقرار کنید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته مهندسی شیمی در پرتغال گزینه مناسبی برای دانشجویان بین المللی می باشد؟ تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال به دلیل وجود دانشگاه های معتبر بین المللی در این کشور بهترین گزینه برای دانشجویان خارجی می باشد.
  • آیا برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال به مجوز اقامت این کشور نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال هستند، باید در قدم اول برای دریافت مجوز اقامت پرتغال اقدام نمایند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *