مهاجرت تحصیلی چین

رشته مهندسی شیمی در چین

رشته مهندسی شیمی در چین

رشته مهندسی شیمی در چین در گرایشات مختلف از جمله فناوری شیمی، شیمی صنعتی و سایر گرایشات ارائه می شود. چین یکی از کشورهای مطرح برای تحصیل است. این کشور با نظام آموزشی بزرگ خود میزبان دانشجویان بین المللی بسیاری است. از این رو دوره های بیشتری به زبان انگلیسی در چین ارائه می شود. با تحصیل رشته مهندسی شیمی در چین می توانید مدرک معتبر در رشته مهندسی شیمی را بدست آورید و واجد شرایط کار در مشاغل این رشته شوید. در حال حاضر دانشگاه های با کیفیت در چین رشته مهندسی شیمی را ارائه می کنند. اگر علاقه مند به تحصیل در چین هستید می توانید با تیم تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همکاری کنید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در چین

مهندسی شیمی شاخه ‌ای از مهندسی است که علوم طبیعی و میکروبیولوژی علوم زیستی را به همراه ریاضیات و اقتصاد برای تولید، تبدیل، حمل و نقل و استفاده مناسب از مواد شیمیایی، مواد و انرژی به کار می‌ گیرد. اساساً با مهندسی مواد شیمیایی، انرژی و فرآیندهایی که آنها را ایجاد و یا تبدیل می‌ کنند، سروکار دارد. مهندسان شیمی مدرن درگیر فرآیندهایی هستند که مواد خام یا مواد شیمیایی را به اشکال مفیدتر یا با ارزش تر تبدیل می کنند. آنها همچنین به مواد با ارزش و تکنیک های مرتبط پیشگام می پردازند که اغلب برای زمینه های مرتبط مانند فناوری نانو، سلول های سوختی و مهندسی زیستی ضروری هستند. تحصیل مهندسی شیمی در چین در کارشناسی 4 سال در کارشناسی ارشد 2 سال و سپس در دکترا برای دانشجویان خارجی و بومی امکان پذیر است.

برخی از بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل رشته مهندسی شیمی در زیر معرفی شده اند:

نمره موضوع شیمیدانشگاه
100دانشگاه تسینگوا
99.2دانشگاه فنی ووهان
94.6دانشگاه هونان
88.4دانشگاه فنی جنوب چین
87.9دانشگاه آکادمی علوم چین
87.6دانشگاه سوچو
87.5دانشگاه جیانگسو
87موسسه فنی هاربین
85.5دانشگاه پتروشیمی چین

تحصیل رشته مهندسی شیمی در چین در مقاطع مختف

همانطور که گفته شد رشته مهندسی شیمی در چین در 3 مقطع مختلف دانشگاهی ارائه می شود که به مدارک آن به صورت زیر است:

مدرکشرح
مدرک لیسانسهمیشه برای یک دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی به دست می آید که اسماً به 4 سال تحصیل در چین نیاز دارد، در برخی از دوره ها ممکن است زمان اخذ مدرک لیسانس کوتاه شود. به طور کلی، مدرک لیسانس شامل رشته های مختلف است.
مدرک کارشناسی ارشدیک مدرک دانشگاهی است که به افرادی اعطا می شود که تحت مطالعه قرار گرفته اند و نشان دهنده تسلط یا مروری کلی بر یک رشته تحصیلی خاص یا حوزه فعالیت حرفه ای هستند. این مدرک بین مدرک لیسانس و دکترا قرار دارد. به طور کلی، دانشجویانی که می خواهند این مدرک را در چین دریافت کنند، با توجه به رشته هایی که درخواست کرده اند، زمان های مختلفی را طی می کنند، دوره معمولی دریافت مدرک کارشناسی ارشد 2 تا 5 سال است.
مدرک دکترابالاترین سطح علمی است که نشان می دهد افرادی که این عنوان را دارند به بالاترین سطح دانش حرفه ای رسیده اند. به طور کلی، گرفتن این مدرک دشوار است، دانشجویان برای به پایان رساندن آن به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارند. به طور معمول، دریافت این مدرک در چین بیش از 3 سال طول می کشد.

هزینه تحصیل و زندگی در چین را می توانید در این نگارش برآورد کنید.

تحصیل رشته مهندسی شیمی و فناوری در چین

تحصیل رشته مهندسی شیمی و فناوری در چین

حوزه ها و اهداف رشته مهندسی شیمی و فناوری شامل فرآیندهای شیمیایی متداول برای سوخت حمل و نقل، پتروشیمی، مواد شیمیایی معدنی پایه، مواد شیمیایی آلی پایه، فلز و آلیاژ و همکاران، و فرآیندهای جدید پررونق برای مواد کاربردی و پیشرفته و انرژی های تجدیدپذیر، ذخیره انرژی و پیل سوختی، دارویی و آفت کش ها، مواد غذایی و آشامیدنی و غیره هستند. به عنوان نتایج، رشته مهندسی شیمی و فناوری به طور عمیق و گسترده در هر زمینه مرتبط با ثروت و شادی مردم و رفاه و امنیت ملی درگیر است. برای دانشجویان مقطع کارشناسی در چین، دروس پایه شامل نظریه پایه، روش و تکنیک تجربی شیمی آلی، شیمی معدنی، شیمی تجزیه، شیمی فیزیک و فیزیک، و ریاضیات و انگلیسی نیز می شود.

دروس اصلی شامل پدیده های انتقال، عملیات واحد، مهندسی واکنش، مهندسی جداسازی، مهندسی سیستم، کاتالیز کاربردی و هیدرودینامیک جریان است. دوره های تخصصی شامل:

  • طراحی فرآیندهای شیمیایی
  • اتوماسیون فرآیند و ابزار
  • ماشین آلات فرآیند
  • مهندسی محصول
  • الکتروشیمی کاربردی

حقوق مهندسین شیمی در چین

یکی از نکات مهم برای افرادی که خواهان تحصیل در رشته مهندسی شیمی در چین هستند میزان درآمد این رشته پس از تحصیل است. بسیاری پس از فارغ التحصیلی خواهان کار پس از تحصیل در چین هستند. میزان حقوق ماهیانه کار در چین برای یک مهندس شیمی در چین به صورت متوسط به میزان 29600CNY (یوان چین) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 355000CNY (یوان چین) در سال است. همچنین افراد کم تجربه در مشاغل مهندسی شیمی در چین در حدود 15500CNY (یوان چین) درآمد دارند و افراد با تجربه کاری بالا به صورت متوسط به میزان 40600CNY (یوان چین) درآمد دارند.

مقایسه میزان حقوق مهندسین شیمی در بهترین شهرهای چین در زیر مشخص است:

حقوق مهندسین شیمی در بهترین شهرهای چین

تحصیل مهندسی شیمی در دانشگاه شانگهای جیائو چین

دپارتمان مهندسی شیمی هم مسئولیت تحصیل در مقاطع کارشناسی (لیسانس) و هم تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) و ساخت رشته سطح اول مهندسی شیمی و فناوری را بر عهده دارد که از پنج سطح تشکیل شده است. رشته ها یا گرایش ها:

  • مهندسی شیمی
  • فناوری شیمی (محور انرژی، مواد گرا، یا محیط زیست)
  • شیمی کاربردی
  • مهندسی بیوشیمی
  • کاتالیز صنعتی

رشته مهندسی شیمی و فناوری موقعیت منحصر به فردی را بین اساسی و کاربردی برای پردازش مواد (خام یا متوسط) به محصولات با ارزش افزوده بالا اشغال می کند. شیمیدانان واکنش های شیمیایی پایه را مطالعه می کنند، سپس مهندسان شیمی مطالعه پایه را به تولید در مقیاس کامل به روش های کارآمد، سالم، ایمن و سبز مقیاس می دهند. مهندسین شیمی که به شدت بر پایه ریاضیات، فیزیک، شیمی و زیست شناسی است و همچنین با همکاری نزدیک با رشته های مهندسی دیگر مانند کامپیوتر، مکانیک، برق و مهندسی عمران، می توانند فرصت هایی را برای انجام کارهای بزرگ به دست آورند. دپارتمان دانشگاه شانگهای جیائو در سال 1946 تأسیس شد.

در سال 1952، به دلیل اصلاح نظام دانشگاهی ملی، این دانشگاه مهاجرت کرد و با بخش مهندسی شیمی 5 دانشگاه دیگر به مؤسسه فناوری شیمی چین شرقی (دانشگاه علم و فناوری چین شرقی امروزی) ادغام شد. اکنون، این بخش می تواند 4 نوع مدرک ارائه دهد:

  • لیسانس
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا
  • کارشناسی ارشد تخصصی

برای مهاجرت به چین و سایر کشورهای جهان می توانید از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *