مهاجرت کاری چین

حقوق ماهیانه کار در چین

حقوق ماهیانه کار در چین

حداقل حقوق ماهیانه کار در چین در سال 2023 برای متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به این کشور دارند از اهمیت بسیاری برخوردار است. این کشور در شرق قاره آسیا قرار دارد. این کشور پرجمعیت ترین کشور جهان است که حدود 1.4 میلیارد نفر جمعیت دارد. این کشور با مساحت تقریبی 9.6 میلیون کیلومتر مربع سومین یا چهارمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است. این کشور رسما به 23 استان، 5 منطقه خودمختار، 4 شهرداری های تحت کنترل که شامل پکن، تیانجین، شانگهای و چونگ کینگ است. به علاوه، دارای مناطق ویژه اداری هنگ کنگ و ماکائو نیز می باشد.

این کشور به عنوان یکی از اولین تمدن های جهان در حوضه حاصلخیز رودخانه زرد در دشت شمال این کشور ظهور کرد. این کشور از قرن اول تا نوزدهم یکی از برجسته ترین قدرت های اقتصادی جهان بود. برای هزاره ها، نظام سیاسی این کشور بر سلطنت های کاملا موروثی، یا سلسله ها بنا نهاده شده بود، که از سلسله شیا در قرن بیست و یکم قبل از میلاد آغاز شد. از آن زمان، این کشور چندین بار گسترش یافته، شکسته و دوباره متحد شده است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد تا درباره حقوق ماهیانه کار در چین به خصوص استان های آن اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

دستمزد ماهانه کار در چین

تا اول دسامبر سال 2020، فقط 3 استان استانداردهای حداقل دستمزد خود را در سال افزایش داده اند. تعداد استان ها و شهرهایی که استانداردهای حداقل دستمزد خود را در سال 2020 تنظیم کردند. حداقل حقوق ماهیانه کار در چین در مقایسه با 2 سال گذشته به شدت کاهش یافت. متوسط نرخ رشد استانداردهای حداقل دستمزد ماهانه در سال 2020 حدود 7.21% است. در حال حاضر، شانگهای بالاترین حداقل دستمزد ماهیانه در این کشور، میان 31 استان و پکن بالاترین حداقل دستمزد ساعتی را دارند. 6 منطقه که شامل شانگهای، گوانگدونگ، پکن، تیانجین، جیانگسو و ژجیانگ می باشند، در استانداردهای حداقل دستمزد ماهیانه خود از مرز 308$ (دلار) پیشی گرفتند.

سال گذشته، به دلیل همه گیری بیماری کرونا، بیشتر مناطق برنامه تنظیم حداقل دستمزد خود را به تعویق انداختند. فقط 3 استان فوجیان، چینگهای و گوانگشی حداقل دستمزد را افزایش دادند. دولت های محلی در این کشور موظفند حداقل هر چند سال دستمزد خود را به روز کنند اما انعطاف پذیری لازم را دارند تا دستمزد را با توجه به شرایط محلی تنظیم کنند. اکثر استان ها بسته به سطح توسعه و هزینه زندگی منطقه، طبقات مختلفی از حداقل دستمزد را برای مناطق مختلف تعیین می کنند.

دستمزد ماهانه کار در چین

راهنمای حقوق ماهیانه کار در چین

15 استان و شهر در سال 2018 و 7 در سال 2019 استانداردهای حداقل حقوق ماهیانه را افزایش دادند. هدف از استاندارد حداقل دستمزد نه تنها حمایت از حقوق قانونی کارگران، بلکه توسعه شرکت ها است. به دلیل اپیدمی کرونا در سال جاری، تجارت بسیاری از شرکت ها متضرر شد. بنابراین، تعداد استان ها و شهرهایی که استانداردهای حداقل دستمزد خود را در سال 2020 تنظیم کردند، در مقایسه با 2 سال گذشته به شدت کاهش یافت.

از سال 2019، حداقل دستمزد در شانگهای 10 سال است که هر ساله تنظیم می شود. با این حال، دفتر منابع انسانی و تأمین اجتماعی شهرداری شانگهای در تاریخ 19 ژوئن اعلام کرد که استاندارد حداقل دستمزد در شانگهای در سال 2020 تنظیم نمی شود. استاندارد حداقل حقوق ماهیانه کار در چین 2.480¥ (یوان) است، این مقدار از سال 2019 حفظ می شود. شهر پکن، شهر تیانجین و استان شاندونگ اطلاعیه هایی را مبنی بر تعلیق تعدیل استانداردهای حداقل دستمزد خود در سال 2020 صادر کرد. طبق مقررات وزارت منابع انسانی و تأمین اجتماعی، استاندارد حداقل دستمزد باید هر 2 یا 3 سال تنظیم شود.

تا اول دسامبر، 9 استان و شهر بیش از 3 سال حداقل دستمزد را تنظیم نکرده اند، که عبارتند از:

  • تیانجین
  • شانشی
  • مغولستان داخلی
  • جیلین
  • هیلونگجیانگ
  • ژجیانگ
  • هوبئی
  • گانسو
  • نینگشیا

حقوق ماهیانه کار در استان های چین

حقوق ماهیانه کار در چین، در استان های مختلف، متفاوت می باشد. استان های هونان، گانسو، گوئیژو و ژجیانگ از جمله مناطقی هستند که با توجه به اینکه در 3 سال گذشته این کار را نکرده اند، حداقل دستمزد خود را از اواسط تا اواخر سال 2021 تنظیم می کنند. مناطق این کشور معمولا برای همگام شدن با افزایش هزینه های زندگی ترجیح می دهند حداقل دستمزد را افزایش دهند. بنابراین، سایر مناطق نیز در اواخر سال 2021، استانداردهای حقوق خود را تنظیم خواهند کرد.

در سال 2021، ممکن است شاهد افزایش بسیاری از دستمزدها به دلیل همه گیری ویروس کرونا نباشد. زیرا کاهش بار مالی شرکت ها و تثبیت شغل در اولویت خواهد بود. تغییر جهت اولویت ها نیز در پس زمینه جنگ تجاری آمریكا و این کشور و كندی اقتصادی تعیین شده است. مناطق ممکن است برای حفظ رقابت اقتصادی خود در میان عدم اطمینان، دستمزد محلی را مسدود کنند.

حقوق ماهیانه کار در استان ها در جدول زیر آمده است:

نام استانحقوق ماهیانه به دلار
شانگهای339$
هونان174$
آنهویی177$
لیائونینگ172$

با این حال، در حالی که این کشور هنوز از نظر در درآمد در بین نابرابرترین کشورهای جهان است، اما در دهه گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته است. طبق اداره ملی آمار این کشور، ضریب جینی این کشور از 0.491 در سال 2008 به 0.465 در سال 2019 کاهش یافته است. جایی که تعداد بالاتر نشان دهنده نابرابری بزرگتر است. توجه داشته باشید که جهت کار در این کشور به ویزای کاری چین نیاز دارید. به علاوه، برای آگاهی بیشتر جهت هزینه ها، می توانید مقاله هزینه زندگی در چین را مطالعه نمایید. متقاضیانی که قصد کار در این کشور را دارند، می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در چین در سال 2023

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب حقوق ماهیانه کار در چین در سال 2023 می باشیم:

  • استان هایی که دستمزد بالاتری در کشور چین پرداخت می کنند کدام اند؟  3 استان فوجیان، چینگهای و گوانگشی
  • حداقل حقوق ماهیانه کشور چین چه میزان می باشد؟ حداقل میزان دستمزد ماهیانه کار در این کشور 2300¥ (یوان) است.
  • پارامترهای موثر در میزان حقوق دریافتی در کشور چین چه مواردی است؟ تحصیلات، سابقه کاری، سن مناسب
  • شرایط اخذ ویزای کاری چین در سال 2023  شامل چه مواردی است؟ اخذ پیشنهاد کاری معتبر، ارسال رزومه، جستو در سایت های معتبر، تکمیل مدارک و پرداخت هزینه ویزا
  • مشاغل پردرآمد در کشور چین کدام اند؟ حوزه سلامت و درمان
  • پردرآمدترین شهرهای چین کدام شهرها هستند؟ بیجینگ، ووهان و شانگهای
  • اقتصاد پرطرفدار در کشور چین کدام است؟ نوآوری و خدمات، سرمایه گذاری در شرکت های خارجی
  • استاندارد حداقل دستمزد پرداختی در کشور چین در سال 2023  چگونه می باشد؟ طبق مقررات وزارت منابع انسانی و تأمین اجتماعی، استاندارد حداقل دستمزد باید هر 2 یا 3 سال تنظیم شود.
3.8/5 - (5 امتیاز)

1 دیدگاه برای “حقوق ماهیانه کار در چین

  1. علی گفت:

    سلام حداقل حقوق ماهیانه کار در چین به نظرم پایینه و میزان افزایش هر ساله ام خیلی کمه. با توجه به شرایط چین که انقدر جمعیتش بالاست بعید بدونم بشه به عنوان یک کارگر معمولی کار کرد. باید به عنوان متخصص یا یه کارشناس ارشد کار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *