مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته مهندسی شیمی در نروژ

رشته مهندسی شیمی در نروژ

تحصیل رشته مهندسی شیمی در نروژ یکی از برترین روش ها برای رسید به شغل مناسب در این کشور باشد. چرا که کارمندان حقوق بالایی دریافت می کنند. این کشور، به عنوان یک کشور دانش، نیاز زیادی به افرادی با مهارت های حرفه ای سطح بالا دارد و این یک هدف کلی برای دولت است که به آموزش با کیفیت برای دانشجویان بومی و بین المللی دست یابد. سیستم آموزشی این کشور بر این اصل استوار است که همه باید بدون توجه به پیشینه اجتماعی خود بتوانند تحصیل کنند.

سیستم آموزش عالی این کشور شامل کلیه موسسات و برنامه هایی است که دارای اعتبار هستند. به استثنای برخی از کالج های دانشگاهی خصوصی، همه موسسات آموزش عالی دولتی هستند. این کشور از سال 2003 اهداف فرآیند بولونیا را در آموزش عالی اروپا دنبال می کند. ساختار مطابق با استانداردهای اروپایی با معرفی سیستم مدرک جدید، برای دانشجویان بین المللی که تمام یا بخشی از تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانده اند، به رسمیت شناختن مدارک خود در کشورهای دیگر آسان تر شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش سعی بر بررسی رشته مهندسی شیمی در نروژ را دارند.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در نروژ

بخش آموزش عالی این کشور به دلیل استانداردهای بالای آکادمیک، روش های آموزشی نوآورانه و روابط نزدیک و غیررسمی بین دانشجویان و اساتید شناخته شده است. تحصیل در این کشور، شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های آزاد این کشور و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای دانشجویی این کشور علمی و تخصصی می باشد. علاقه مندان به تحصیل در این کشور معمولا با سوالاتی مانند امکان تحصیل رایگان در این کشور مواجه می شوند. اکثر دانشجویان اگر کمتر از 3 ماه در این کشور تحصیل کنند نیازی به مجوز ندارند. با این حال، شهروندان برخی از کشورها نیاز به ویزای بازدید کننده دارند. برای افرادی که بیش از 3 ماه در این کشور تحصیل می کنند، مجوز تحصیل لازم است. در وب سایت اداره مهاجرت این کشور در مورد روند درخواست بیشتر بدانید.

دانشگاه های رشته مهندسی شیمی در نروژ عبارتند از:

  • دانشگاه ترومسو دانشگاه قطب شمال نروژ
  • دانشگاه علم و صنعت نروژ

رتبه جهانی دانشگاه های ذکر شده در لیست بالا را می توانید در نمودار زیر مشاهده کنید:

رتبه جهانی دانشگاه های شیمی در نروژشما می توانید طیف وسیعی از تخصص ها انتخاب کنید که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • کاتالیزور
  • شیمی کلوئید و پلیمر
  • مهندسی سیستم های فرآیندی
  • مهندسی محیط زیست و فناوری راکتور
  • بیوانرژی و فناوری فیبر

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در نروژ

در این کشور، بیشتر دانشگاه ‌های دولتی شهریه دریافت نمی ‌کنند. این برای دوره های کارشناسی، برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا، و برای دانشجویان از همه کشورها، صرف نظر از اینکه عضو اتحادیه اروپا و EEA هستند یا خیر معتبر است. فقط یک هزینه اتحادیه دانشجویی وجود دارد که باید به طور کامل پرداخت شود که بین 30€ تا 60€ (یورو) در هر ترم است.

دانشگاه های خصوصی شهریه دریافت می کنند و هزینه تحصیل در نروژ برای این دانشگاه ها در جدول زیر نشان داده شده است:

مقطع تحصیلیهزینه سالانه به یورو
کارشناسیبین 7000€ تا 9000€
کارشناسی ارشدبین 9000€ تا 19000€

حضور در دانشگاه در این کشور مستلزم هزینه های زندگی متشکل از محل اقامت، کتاب و سایر مواد تحصیلی، غذا و آب و برق است. اگرچه، هزینه های زندگی در هر ماه می تواند بالاتر از میانگین کشورهای اروپایی باشد، اما هنوز هم برای یک کشور شمال اروپا بهترین هستند. و به عنوان یک امتیاز، استاندارد زندگی و کیفیت زندگی این کشور بسیار بالا است. به طور متوسط، شما می توانید انتظار داشته باشید که بین €800 تا 1400€ (یورو) در ماه برای زندگی در این کشور پرداخت کنید. هزینه ها در شهرهای بزرگ بسیار بیشتر است.

جدول زیر هزینه زندگی در برخی از شهرها را نشان می دهد:

نام شهرهزینه ماهانه به یورو
اوسلوبین 1200€ تا 1800€
برگنبین 1100€ تا 1800€
ترومسو و تروندهایمبین 1000€ تا 1600€

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در نروژ

کار حین تحصیل در نروژ

به عنوان یک دانشجو در این کشور، شما مجاز به کار و تحصیل هستید، اما حتما توجه داشته باشید که ممکن است نوعی محدودیت در نوع کار و مدت زمان کار دانشجو وجود داشته باشد. هر دانشجویی که مجوز اقامت دانشجویی برای او صادر شده است اساسا می تواند مشاغل پاره وقت داشته باشد. اما به طور کلی، مجوز تحصیلی دانشجو همیشه به مجوز کار در این کشور ترجمه نمی شود. در این کشور، دانشجویان فقط می توانند 20 ساعت در هفته کار کنند، اما در تعطیلات تابستانی تا 40 ساعت در هفته می توانند کار کنند.

افراد اتحادیه اروپا و EEA می توانند بدون نیاز به مجوز کار در نروژ، کار کرده و اقامت داشته باشند. اما باید وضعیت خود را به طور رسمی در مقامات ثبت کنند. دانشجویانی از سایر ملیت ها خارج از منطقه فوق الذکر، در سال اول تحصیلی خود نیازی به مجوز کار ندارند و باید قبل از بازگرداندن وضعیت پاره وقت آن ها با مجوز اقامت دانشجویی، برخی از معیارها را رعایت کنند. ثابت شده است که داشتن دانش خوب از زبان نروژی یک امتیاز اضافی برای کسانی است که پس از فارغ التحصیلی در این کشور به دنبال کار پاره وقت یا حتی کار طولانی مدت هستند.

مشاغل رشته مهندسی شیمی در نروژ

فارغ التحصیلان مهندسی شیمی در نروژ می توانند، طراحی تجهیزات کارخانه شیمیایی و ابداع فرآیندهایی برای ساخت مواد و محصولات شیمیایی مانند بنزین، لاستیک مصنوعی، پلاستیک، مواد شوینده، سیمان، کاغذ و خمیر با به کارگیری اصول و فناوری شیمی، فیزیک و مهندسی را انجام دهند. اما مهم ترین مشاغلی که می توانند انتخاب کنند، در نمودار زیر آمده است:

مشاغل مهندسی شیمی در نروژبرای تبدیل شدن به یک مهندس شیمی معمولا باید مدرک مهندسی را در دانشگاه با گرایش مهندسی شیمی یا شیمی صنعتی تکمیل کنید. از طرف دیگر، می‌توانید مدرک مربوطه را تکمیل کنید و به دنبال آن مدرک تحصیلات تکمیلی در مهندسی شیمی دریافت کنید. برای ورود به دوره های مدرک معمولا باید گواهینامه تحصیلات متوسطه ارشد خود را دریافت کنید. دروس پیش نیاز، یا دانش فرضی، در یک یا چند زبان انگلیسی، ریاضیات، زیست شناسی، شیمی و فیزیک معمولا مورد نیاز است. ورود به دوره های کارشناسی ارشد معمولا مستلزم تکمیل مدرک کارشناسی مناسب است. دانشگاه ها پیش نیازهای متفاوتی دارند و برخی شرایط ورود انعطاف پذیری دارند یا تحصیل خارجی ارائه می دهند. برای اطلاعات بیشتر با موسسات مورد نظر خود تماس بگیرید.

حقوق ماهیانه کار در نروژ برای مهندسان شیمی در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در نروژ برای مهندسان شیمیبرای اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل و اخذ ویزا از سایر کشورها کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *