مهاجرت تحصیلی سریلانکا

رشته مهندسی شیمی در سریلانکا

رشته مهندسی شیمی در سریلانکا

رشته مهندسی شیمی در سریلانکا یکی از برنامه های پرمخاطب بوده و دانشجویان بین المللی می توانند برای پذیرش تحصیلی برای این برنامه اقدام کنند. دولت محلی این کشور متعهد به بهبود فرصت‌ها برای دانشجویان و کار بر روی بهبود بخش آموزش عالی در این کشور است. زیرساخت های عالی در این کشور به شما این امکان را می دهد که از این کشور جزیره ای دیدن کنید و با فرهنگ های غنی آن مانند بناهای تاریخی بودایی، مزارع زیبای چای، پارک های ملی و سواحل خیره کننده آشنا شوید. دانشگاه های بین المللی دوره ها و مشارکت با برخی از دانشگاه های این کشور را برای ارائه آموزش با کیفیت بالا ارائه می دهند.

تحصیل در رشته زبان انگلیسی در این کشور فرصت های شغلی با درآمد بهتری را در داخل یا خارج از کشور به شما ارائه می دهد. در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی بین المللی، این کشور مقرون به صرفه تری مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. بسته به اینکه از کجا آمده‌اید، تحصیل در این کشور می‌تواند به کشور خود نزدیک ‌تر باشد. بنابراین، نیازی به هزینه زیادی برای سفر نخواهید داشت و بازدید از خانواده و دوستانتان در تعطیلات آسان ‌تر است. رشته مهندسی کشاورزی در سریلانکا توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش بررسی شده است.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در سریلانکا

رشته مهندسی شیمی در سریلانکا در یک تعریف گسترده، طراحی و توسعه فرآیندهایی برای تولید، تبدیل و حمل و نقل مواد است. به طوری که، با آزمایش در آزمایشگاه و سپس اجرای فناوری در تولید در مقیاس کامل آغاز می شود. مهندسان شیمی در صنایع متعددی که به سنتز و پردازش مواد شیمیایی و مواد وابسته هستند، تقاضای زیادی دارند. مهندسان شیمی امروزی که به طور سنتی با تولید مواد شیمیایی، صنایع مرتبط با سوخت و انرژی مرتبط هستند،. پیشرفت‌های جدیدی را در پزشکی، بیوتکنولوژی، میکروالکترونیک، مواد پیشرفته، انرژی، محصولات مصرفی، تولید و راه ‌حل‌های زیست ‌محیطی پیشروی می‌کنند. آموزش منحصر به فرد مهندس شیمی در این زمینه ها زمانی ضروری می شود که فرآیندها شامل تبدیل شیمیایی یا فیزیکی ماده باشند.

زیرا، دانشجویان لازم است درک کامل و کمی از اصول مهندسی و علمی زیربنای این فرآیندهای تکنولوژیکی داشته باشند. این موضوع در برنامه درسی رشته مهندسی شیمی شامل مطالعه ریاضیات کاربردی، تعادل مواد و انرژی، ترمودینامیک، مکانیک سیالات، انتقال انرژی و جرم، فناوری‌های جداسازی، سینتیک واکنش شیمیایی و طراحی راکتور و طراحی فرآیند این دوره ها براساس پایه ای در علوم شیمی، فیزیک و زیست شناسی ساخته شده اند. وسعت و عمق آموزش در مهندسی شیمی و فرآیند به فارغ التحصیلان اجازه می دهد تا در صنایع تولیدی، دانشگاهی، مشاوره، حقوق، پزشکی، مالی، فناوری اطلاعات و بسیاری از زمینه های دیگر کار کنند.

دانشگاه های مهندسی شیمی در این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه پرادنیا
  • دانشگاه کلمبو

نمودار زیر رتبه جهانی دانشگاه های ذکر شده در بالا را نشان می دهد:

رتیه جهانی دانشگاه های مهندسی شیمی در سریلانکا

مشاغل رشته مهندسی شیمی در سریلانکا

فارغ التحصیلان مهندسی شیمی در سریلانکا از اصول علمی و مهندسی برای تحقیق، توسعه و تولید مواد شیمیایی، داروها، سوخت‌ها، غذا و طیف وسیعی از محصولات دیگر استفاده می‌کنند. آن ها آزمایش‌هایی را طراحی می‌کنند، رویه‌های ایمنی را برای کار با مواد شیمیایی خطرناک ایجاد می‌کنند، آزمایش‌ها را انجام می‌دهند و نتایج را در طول تولید نظارت می‌کنند. پیشینه قوی در شیمی، فیزیک، زیست شناسی و ریاضیات بسیار مهم است. به طور معمول، مهندسان شیمی در یک فرآیند خاص، از جمله اکسیداسیون، یا در یک زمینه یا محصول خاص تخصص دارند. آن ها باید قادر به حل مشکلات در هنگام بروز و ارزیابی فرآیند مهندسی برای رعایت ایمنی و مقررات زیست محیطی باشند.

یک مهندس شیمی معمولا در زمینه تولید، بیوتکنولوژی یا مراقبت های بهداشتی کار می کند. مهندسان شیمی با تکیه بر اکتشافات اولیه شیمیدانان، از مدل های کامپیوتری و سایر فرآیندها برای آزمایش کارایی این محصولات و تعیین ایمنی آن ها برای مصرف کنندگان و محیط زیست استفاده می کنند. وظایف شغلی شما به عنوان مهندس شیمی شامل تحقیق در مورد روش‌های جدید تولید مواد شیمیایی، ایجاد فرآیندی برای جداسازی اجزای گاز یا مایع، جمع‌آوری برآورد هزینه تولید و طراحی و اجرای روش‌های ایمنی برای کارکنانی است که با مواد شیمیایی بالقوه خطرناک کار می‌کنند. حوزه های تخصصی که می توانند انتخاب کنند در نمودار زیر ذکر شده است:

حقوق ماهیانه کار در سریلانکا برای مهندسان شیمی در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترحقوق ماهیانه به روپیه
کمترین41000LKR
متوسط89000LKR
بیشترین142000LKR

مشاغل رشته مهندسی شیمی در سریلانکا

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در سریلانکا

کشور سریلانکا که یکی از باسوادترین کشورهای در حال توسعه است برای تحصیل بسیار مورد توجه قرار می گیرد. از این رو، علاوه بر ارائه آموزش رایگان ابتدایی و متوسطه، این کشور  دانشگاه‌های دولتی خود را قادر می‌سازد تا آموزش رایگان در مقطع کارشناسی را به شهروندان خود ارائه دهند. برای دانشجویان بین المللی، شهریه در همه دانشگاه های دولتی توسط کمیسیون کمک هزینه دانشگاه این کشور تعیین می شود.

در حال حاضر، برنامه های علوم انسانی، علوم اجتماعی، بازرگانی و حقوق در مقطع کارشناسی هزینه تحصیل در سریلانکا سالانه بین 3000$ تا 5000$ (دلار) در این دانشگاه ها هزینه دارد. هزینه برنامه های کارشناسی در رشته های علوم فیزیک، علوم زیستی، محاسبات 6000$ (دلار) در سال است. در همین حال، دانشگاه ها سالانه 8000$ تا 12500$ (دلار) برای برنامه های مهندسی و پزشکی دریافت می کنند. همان طور که می بینید، تحصیلات دانشگاهی در این کشور برای دانشجویان بین المللی نیز بسیار گران نیست.

کار حین تحصیل در سریلانکا

کار حین تحصیل در سریلانکا مبحثی می باشد که ذهن دانشجویان را به سمت خود در باب پوشش هزینه های تحصیل و زندگی به سمت خود سوق داده است. موسسات کاریابی کشور سریلانکا فرصت های نامحدودی را برای به نمایش گذاشتن مهارت های فردی و به کارگیری دانش آکادمیک پلت فرم صنعتی به دانشجویان ارائه می دهند. اگر در طول تعطیلات تابستانی در محوطه دانشگاه بمانید، انتخاب کار تمام وقت شانس شما را برای کسب درآمد بیشتر افزایش می دهد، این می تواند به هزینه های ترم بعدی شما کمک کند.

دانشجویان می توانند در بخش های زیر مشغول به کار شوند:

  • بازاریابی دیجیتال
  • آموزش زبان انگلیسی
  • صندوقدار سوپرمارکت
  • خانه داری
  • آموزش زبان انگلیسی
  • مشاغل کامپیوتری
  • فریلنسینگ

برای اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی به سریلانکا در سال جاری می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *