مهاجرت تحصیلی اکوادور

رشته مدیریت در اکوادور

رشته مدیریت در اکوادور

رشته مدیریت در اکوادور در مقایسه با برخی رشته های دیگر از جمله تربیت بدنی، تاریخ، فیزیک و غیره، بازار کار بهتری دارد. اما نباید فراموش کرد که اکوادور کشوری در حال توسعه است که اگرچه به ناامنی همسایه شمالی اش، یعنی کلمبیا، نیست، اما در مقایسه با کشورهای اروپایی میزان ارتکاب جنایت در اکوادور به مراتب بالاتر است. در واقع اگر کسی بخواهد اکوادور را به دلیل کم تر بودن هزینه های تحصیل و زندگی در آن در مقایسه با کانادا و آمریکا انتخاب کند بهتر است به سراغ کشورهای توسعه یافته و در عین حال ارزان قیمت اروپایی برود. از آن جمله می توان به مجارستان، ایتالیا و فرانسه اشاره نمود که امکان تحصیل در رشته مدیریت را نیز فراهم نموده اند. چرا که علاوه بر امکانات رفاهی و آموزشی بیشتر کشورهای گفته شده، عضو شنگن هم هستند یعنی دانشجو مجوز رفت و آمد به مناطق بیشتری دارد.

اکوادور کشوری در حال توسعه با سطح درآمد کاملا متوسط است که اقتصاد آن بیشتر بر تولید محصولات کشاورزی می گردد. اکوادور البته زیبایی های طبیعی زیادی دارد و یکی از کشورهای دنیا است که دارای بیشترین میزان تنوع گیاهی و جانوری می باشد. همچنین زمانی که در سال 2008 در قانون اساسی خود حقوق طبیعت و اکوسیستم را ذکر نمود، اولین کشور دنیا شد که چنین قوانینی را به تصویب رسانده بود. اکوادور همچنین در میان کشورهای آمریکایی جزو 5 کشوری است که پایین ترین نرخ خودکشی را دارند و درصد فقر آن نیز از 2006 تا 2016 از 36.7% به 22.5% رسیده است. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای علاقمندان به این کشور به سوالات ذیل پاسخ داده است:

  • هزینه های تحصیل رشته مدیریت در اکوادور چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های اکوادور برای رشته مدیریت کدام اند؟
  • درآمد مدیران در اکوادور حدودا چه میزان است؟

هزینه تحصیل رشته مدیریت در اکوادور

اکوادور نه تنها نظام تحصیلی رایگان ندارد بلکه هزینه های تحصیل و زندگی در آن هم خیلی پایین نمی باشد. خصوصا برای کسانی که تمایل به تحصیل رشته مدیریت در اکوادور را دارند چرا که در کنار رشته هایی مثل دندانپزشکی، پزشکی و دامپزشکی، مدیریت هم جزو رشته های گران دانشگاه های اکوادور محسوب می شود. در دانشگاه های نسبتا ارزان قیمت تر اکوادور شهریه سالانه رشته مدیریت حدودا سالانه 11500$ (دلار آمریکا) است. البته باید توجه نمود هر کدام از دانشگاه های اکوادور شهریه متفاوتی را از دانشجویان با توجه به گرایش رشته و مقطع تحصیلی آن ها دریافت می نمایند.

هزینه دیگری که باید از سوی دانشجویان علاقمند به تحصیل و زندگی در اکوادور لحاظ گردد، هزینه های زندگی در این کشور است. در اکوادور هزینه های زندگی معمولا ماهانه 800$ تا 1100$ (دلار آمریکا) است؛ اما دانشجویان می توانند با صرفه جویی در برخی از هزینه های خود این رقم را به ماهانه 600$ (دلار آمریکا) هم کاهش دهند. همچنین آن دسته از دانشجویانی که مشغول به کار دانشجویی در اکوادور شوند معمولا می توانند ماهانه 80$ تا 150$ (دلار آمریکا) در اکوادور درآمد داشته باشند و بخشی از این هزینه را تامین نمایند.

در نمودار ذیل نرخ تورم در اکوادور بیان شده که نشان می دهد هزینه های زندگی در این کشور به مرور افزایش عمده ای نخواهند داشت:

نرخ تورم در اکوادور

بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت در اکوادور

برای کاریابی در تمامی کشورهای دنیا از جمله اکوادور، تسلط داشتن به زبان رسمی آن کشور و فارغ التحصیل شدن از دانشگاهی که رنکینگ خوبی دارد لازم است. زبان رسمی اکوادور اسپانیایی است و اگرچه امکان تحصیل در دوره های مدیریت برخی از دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی هم وجود دارد، اگر کسی بخواهد شغلی در اکوادور پیدا کند، مستلزم است به زبان اسپانیایی هم مسلط شود. دانشگاه های مطرح اکوادور که فارغ التحصیل شدن از یکی از گرایش های مدیریت آن ها مزیت رزومه افراد جهت کاریابی در همین کشور محسوب می شود نیز عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های اکوادور برای تحصیل رشته مدیریترتبه در رنکینگ کلیشهری که دانشگاه مزبور در آن واقع شده است.
Escuela Superior Politécnica del Litoral1Guayaquil
Universidad San Francisco de Quito2Quito
Universidad Técnica Particular de Loja3Loja
Universidad Politécnica Salesiana4Cuenca
Pontificia Universidad Católica del Ecuador5Quito
Universidad de Las Américas6Quito
Universidad de Guayaquil7Guayaquil
Escuela Politécnica Nacional8Quito
Universidad de Cuenca9Cuenca
Universidad Técnica de Ambato10Ambato

اخذ پذیرش رشته مدیریت در اکوادور

هر دانشگاهی در اکوادور مدارک خاصی را برای پذیرش دانشجویان در مقاطع مختلف گرایش های متفاوت رشته مدیریت لازم می داند. مهم ترین و کلی ترین این مدارک در سال جاری عبارت هستند از:

  • مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی با توجه به زبان تدریس دوره
  • رزومه/CV
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید پیشین
  • انگیزه نامه راجع به دلایل انتخاب تحصیل در رشته مدیریت در دانشگاه مزبور و دلایل انتخاب کشور اکوادور
  • سابقه کار مدیریتی
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک (application fee) که در هر کدام از دانشگاه های اکوادور مبلغ آن متفاوت است.

اخذ پذیرش رشته مدیریت در اکوادور

اخذ ویزای تحصیلی اکوادور

پس از اخذ پذیرش از دانشگاهی در اکوادور نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد که به مدارکی از جمله موارد ذیل نیازمند می باشد:

  • پرداخت هزینه سفارت اکوادور (visa fee):
    • ویزای تحصیلی: 130$ (دلار آمریکا)
    • ویزای توریستی: 60$ (دلار آمریکا)
    • ویزای سرمایه گذاری: 450$ (دلار آمریکا)
  • نامه پذیرش قطعی رشته مدیریت از یکی از دانشگاه های اکوادور
  • ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • تمکن مالی راجع به توانایی فرد در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در اکوادور
  • رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه
  • پاسپورتی که بیش از 6 ماه پس از پایان دوره تحصیلی فرد در اکوادور هم معتبر باشد.
  • عکس پاسپورتی

در نهایت فرد می تواند با اخذ ویزای تحصیلی اکوادور به این کشور سفر کند و پس از فارغ التحصیلی نیز در صورت داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در اکوادور امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری اکوادور را خواهد داشت. لازم به ذکر است اگرچه نرخ بیکاری اکوادور در سال های 2021 و 2022 به ترتیب 5.64% و 5.51% می باشد، کاریابی در این کشور مستلزم تسلط به زبان اسپانیایی است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل رشته مدیریت در اکوادور، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *