مهاجرت تحصیلی امارات

رشته مدیریت در امارات

رشته مدیریت در امارات

رشته مدیریت در امارات در مقایسه با سایر رشته های تحصیلی گران تر است. البته در کل امارات و علی الخصوص شهر دوبی، جزو مناطق گران دنیا است. چه به لحاظ هزینه های زندگی و چه از منظر شهریه دانشگاه ها. در این میان البته هر کدام از دانشگاه های امارات با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی شهریه متفاوتی را از دانشجویان اخذ می نمایند و رشته مدیریت و گرایش های مختلف آن جزو پرهزینه ترین ها هستند. در واقع به قدری هزینه های تحصیل رشته مدیریت در امارات بالا است که حتی به افرادی که تمکن مالی لازم را دارند پیشنهاد می شود تقریبا با صرف همان هزینه و گاهی اوقات حتی هزینه های پایین تر، در دانشگاه های بهتری در کشورهای اروپایی مثل هلند، مجارستان، ایتالیا، دانمارک، سوئد و غیره تحصیل نمایند.

با این وجود نمی توان منکر شد امارات کشوری لوکس است و دانشگاه هایی که در آن واقع هستند امکانات رفاهی و آموزشی خیلی زیادی دارند. به علاوه یکی از معایب امارات که همواره از آن یاد می شد، یعنی عدم صدور پاسپورت برای خارجی ها، در حال حاضر در شرف کنار گذاشته شدن است. چرا که در اواخر ژانویه سال 2021، شیخ دوبی اعلام نمود این کشور به دنبال آن است تا به کسانی که با سرمایه گذاری یا تخصص وارد امارات می شوند، در نهایت پاسپورت اعطا نماید. لازم به ذکر است پاسپورت امارات که در سال 2016، رتبه 27 را داشت، در سال 2021 جزوء 4 پاسپورت معتبر دنیا است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده برای علاقمندان به تحصیل در امارات به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته مدیریت در امارات چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های امارات برای رشته مدیریت کدام اند؟
  • درآمد مدیران در امارات چقدر است؟

هزینه های تحصیل رشته مدیریت در امارات

دانشگاه های دولتی امارات به لحاظ قانونی مجاز شده اند هر میزان که می خواهند شهریه در نظر بگیرند. البته میزان این شهریه اگرچه در هر دانشگاهی متفاوت از دیگری است، از عواملی مثل تابعیت دانشجویان، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی آن ها متاثر است. منتهی به طور کلی با بررسی تمامی دانشگاه های امارت می توان نتیجه گیری کرد که شهریه لازم برای رشته مدیریت معمولا سالانه بالای 27650€ (یورو) است. البته برخی رشته های تحصیلی ارزان تر هستند و شهریه ای حدود 5000€ تا 9000€ (یورو) در سال دارند که معمولا جزو رشته های علوم انسانی مثل خاورمیانه شناسی، ادبیات عرب و غیره هستند.

در کنار شهریه دانشگاه، هزینه های دیگری نیز برای دانشجویان در کشور امارات وجود خواهد داشت که عمده ترین آن هزینه های زندگی است. این مسئله خصوصا برای آن دسته از دانشجویانی که در یکی از دانشگاه های دوبی مشغول به تحصیل هستند پیش می آید؛ چرا که هزینه های زندگی در دوبی تقریبا مشابه آمریکا است. برای زندگی در دوبی ماهانه باید 1100$ تا 1600$ (دلار آمریکا) هزینه پرداخت نمود؛ اما هزینه های زندگی در سایر شهرهای اما

رات را می توان به ماهی 900$ (دلار آمریکا) هم کاهش داد. یکی از بخش های اصلی تشکیل دهنده هزینه زندگی در امارات مربوط به اجاره بهای ماهانه است که در نمودار ذیل میانگین آن نشان داده شده است:

هزینه زندگی در امارات مربوط به اجاره بهای ماهانه

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مدیریت در امارات

برای کاریابی در امارات پس از فارغ التحصیلی اهمیت دارد که فرد در دانشگاه خوبی تحصیل کرده باشد و به زبان عربی هم تسلط کامل داشته باشد. یعنی حتی اگر امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بسیاری از رشته ها، خصوصا گرایش های مدیریت، در دانشگاه های امارات فراهم است، برای استخدام شدن باید علاوه بر انگلیسی به عربی هم مسلط بود. دانشگاه های برتر امارات که فارغ التحصیل شدن از آن مزیت خوبی برای افراد به حساب می آید عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل رشته مدیریترتبه در رنکینگ ملیشهری که دانشگاه در آن واقع شده است.
United Arab Emirates University1Al-Ain
Higher Colleges of Technology2Al-Ain
University of Sharjah3Sharjah
American University of Sharjah4Sharjah
New York University Abu Dhabi5Abu Dhabi
Khalifa University6Abu Dhabi
Zayed University7Dubai
American University in Dubai8Dubai
Ajman University9Ajman
Abu Dhabi University10Abu Dhabi

پذیرش رشته مدیریت در امارات

تاریخ ددلاین هر کدام از دانشگاه های امارات برای بررسی مدارک دانشجویان متفاوت است اما معمولا 2 بار در سال پذیرش می دهند؛ یعنی فوریه و آگوست. به منظور اخذ پذیرش هر کدام از دانشجویان با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود باید مدارک متفاوتی را به دانشگاه مورد نظرشان در امارات ارائه نمایند. مهم ترین مدارکی که غالبا از سوی دانشگاه های امارات از دانشجویان درخواست می شود، عبارت هستند از:

  • رزومه/CV
  • مدرک زبان انگلیسی با عربی با توجه به زبان آموزش دوره تحصیلی که البته در دوره های مدیریتی معمولا انگلیسی است
  • توصیه نامه از 2 تن از اساتید پیشین
  • سابقه کار مرتبط با مدیریت
  • انگیزه نامه راجع به دلایل انتخاب دانشگاه مزبور و کشور امارات به طور کلی
  • تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در امارات
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی به زبان انگلیسی
  • GMAT
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک (application fee)

پذیرش رشته مدیریت در امارات

کار پس از تحصیل در امارات

نرخ بیکاری در امارات حدودا 3% است و موقعیت های شغلی زیادی در سال 2023 در این کشور وجود دارد. خصوصا با توجه به این که تجارت های متعدد و استارت آپ های زیادی در امارات تاسیس شده اند، از جمله رشته هایی که شرایط کاری خوبی در امارات دارند می توان به گرایش های مختلف مدیریت اشاره نمود. مدیران علاوه بر داشتن موقعیت های کاری زیاد، سطح درآمد بالا و قدرت خرید خوبی هم در امارات دارند. به طوری که کم ترین میزان درآمد ماهانه مدیران در امارات 8310AED (دینار امارات) است و بالاترین درآمد نیز 44700AED (دینار امارات) در ماه می باشد. همچنین متوسط درآمد ماهانه مدیران در امارات 26800AED (دینار امارات) می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شد راجع به رشته مدیریت در امارات، دانشگاه های برتر برای تحصیل رشته مدیریت در امارات و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *