مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته مدیریت بهداشت عمومی در جمهوری چک

رشته مدیریت بهداشت عمومی در جمهوری چک

رشته مدیریت بهداشت عمومی در جمهوری چک یک رشته بسیار عالی و پردرآمد است که در سال های آینده یک رشته لازم و ضروری در جهان محسوب می شود. در کشور جمهوری چک می توانید رشته مدیریت بهداشت عمومی را در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دنبال کنید. همچنین می توانید برای کار پس از اتمام تحصیل خود در این حوزه اقدام کنید. در جمهوری چک شرایط به طور کلی برای تحصیلات دانشجویان بین المللی فراهم است و در صورتی که بخواهید رشته هایی نیز به زبان انگلیسی در دانشگاه های جمهوری چک ارائه می شود. همچنین می توانید برای ادامه تحصیل در دانشگاه های بین المللی این کشور درخواست دهید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت برای تحصیل و زندگی به کشور جمهوری چک به شما مشاوره ارائه می دهد.

درباره گروه اپیدمیولوژی و مدیریت بهداشت عمومی در جمهوری چک

دپارتمان اپیدمیولوژی و بهداشت عمومی در زمینه آموزش و پژوهش با ابعاد ملی و بین المللی فعالیت دارد. این دپارتمان دوره های اپیدمیولوژی و بهداشت عمومی را برای دانشجویان پزشکی عمومی و همچنین برای مدارک مراقبت های بهداشتی غیرپزشکی در دانشکده پزشکی تدریس می کند. این برنامه تدریس در مقطع کارشناسی مدارک را در برنامه مدیریت بهداشت عمومی دانشکده، که فارغ التحصیلان آن واجد شرایط کار به عنوان متخصص بهداشت عمومی هستند، هماهنگ می کند. رشته مدیریت بهداشت عمومی در جمهوری چک شامل یک مدرک لیسانس و یک مدرک کارشناسی ارشد است. در دانشگاه جمهوری چک مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا به صورت کاملا تخصصی و معتبر تدریس می شوند. هنگامی که می خواهید برای مقطع ارشد و دکترا درخواست دهید باید مدارک تحصیلی قبل خود را ارائه دهید.

در نمودار زیر شاهد تعداد دانشجویان در حال تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در کشور جمهوری چک می باشید:

تعداد دانشجویان در حال تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در جمهوری چک

رشته مدیریت بهداشت عمومی در جمهوری چک در مقطع کارشناسی

این مدرک در درجه اول بر پیشگیری از بیماری و بیماری و حفاظت و ارتقای سلامت عمومی متمرکز است. این یک مدرک بین رشته ای است که دانش پزشکی ضروری را به دانشجویان ارائه می دهد، همراه با مهارت ها و دانشی که آنها را قادر می سازد تا عوامل محیطی و شغلی مؤثر بر کیفیت زندگی و سلامت انسان را ارزیابی کنند. دانش آموزان در روش شناسی نظارت بر سلامت عمومی توسط مقامات دولتی، تکنیک های بهداشت حرفه ای، و اپیدمیولوژی (هم برای بیماری های عفونی و هم برای بیماری های غیر عفونی، از جمله روش شناسی اپیدمیولوژیک و آمار زیستی پایه) آموزش می بینند. فارغ التحصیلان واجد شرایط کار به عنوان دستیار بهداشت عمومی در مقامات بهداشت عمومی منطقه ای و محلی در سراسر جمهوری چک، در تمام زمینه های بهداشت عمومی و اپیدمیولوژی هستند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته برتر کشور جمهوری چک می باشید:

نام دانشگاهشهررتبه در میان بهترین دانشگاه های رشته مدیریت بهداشت عمومیرتبه جهانیامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
Charles University in PraguePrague3152184263
Masaryk UniversityBrno4535683350
Palacky University OlomoucOlomouc4705683250

رشته مدیریت بهداشت عمومی در مقطع ارشد در جمهوری چک

مدرک کارشناسی ارشد بهداشت عمومی حرفه ای، تحصیلات تمام وقت، مدت استاندارد 2 سال می باشد. این مدرک بر دانش و مهارت های کسب شده به عنوان بخشی از مدرک لیسانس در بهداشت عمومی استوار می شود و آن را گسترش می دهد. این دانش‌آموزان را با دانش نظری و مهارت‌های عملی لازم تجهیز می‌کند که آنها را قادر می‌سازد در طیف وسیعی از موقعیت‌ها در سیستم‌های نظارت بر سلامت بخش عمومی، از جمله نظارت بر رعایت قوانین بهداشت عمومی، کار کنند. فارغ التحصیلان واجد شرایط کار به عنوان متخصص بهداشت عمومی در مقامات بهداشت عمومی منطقه ای هستند. در موسسات تخصصی در زمینه های فیزیولوژی شغلی، سم شناسی یا روانشناسی شغلی؛ در بخش های طب کار و بهداشت حرفه ای؛ به یک کارشناس ارشد مدیریت بهداشت عمومی در مقطع ارشد نیاز دارند.

کارشناسی ارشد در بهداشت عمومی نگاهی جامع به رشته های مختلف ارائه می دهد که شامل بهداشت عمومی، یعنی اپیدمیولوژی، اقتصاد سلامت، ارتقای سلامت، سیاست ها و مدیریت، بهداشت شغلی و محیطی و غیره است. هدف این دوره برای دانش‌آموزان ایجاد ظرفیت مستقل برای تحقیق و تجزیه و تحلیل مسائل بهداشتی و در عین حال داشتن رویکردی چند رشته‌ای برای یافتن راه‌حل‌ها است. با محوریت جامعه و ملت سازی، این دوره از مشارکت خود با موسسات دولتی و خصوصی استفاده می کند تا راه های مربوطه را برای تمرین یا ارزیابی راه حل های فعلی و چگونگی بهبود آنها فراهم کند. این دوره با افتخار توسط آژانس ارزیابی و اعتباربخشی آموزش عالی معتبر است و فرصت های شغلی عالی در تحقیقات، موسسات بهداشتی محلی و بین المللی و موارد مشابه را فراهم می کند.

رشته مدیریت بهداشت عمومی در جمهوری چک در مقطع دکترا

رشته مدیریت بهداشت عمومی در جمهوری چک در مقطع دکترا

مدرک دکترا بهداشت عمومی، تحصیلات تمام وقت یا پاره وقت، مدت استاندارد 4 سال می باشد. این مدرک دانش آموزان را با دانش نظری گسترده در زمینه بهداشت عمومی و روش شناسی اپیدمیولوژیک در کار تحقیقاتی مجهز می کند. فارغ التحصیلان برای انجام نظرسنجی های جمعیتی در قالب مطالعات اپیدمیولوژیک برای بررسی تأثیر عوامل سبک زندگی و شرایط محیطی / شغلی بر ارگانیسم انسان مجهز هستند، از جمله دانش نظری و مهارت های عملی شامل روش هایی برای به حداقل رساندن اثرات منفی این عوامل. فارغ التحصیلان قادر به طراحی و اجرای برنامه های بهداشت عمومی از جمله برنامه های مبتنی بر پیشگیری هستند. فارغ التحصیلان به ابزارهای لازم برای انجام کارهای تحقیقاتی مستقل مجهز هستند. توجه داشته باشید با داشتن این مدرک تحصیلی حقوق شما در مشاغل افزایش خواهد یافت. رشته ایمنی شناسی در چک نیز رشته ای در خوب و مرتبط با این رشته می باشد.

فرصت های شغلی رشته مدیریت بهداشت عمومی در جمهوری چک

پژوهشگران دانشکده منعکس کننده ماهیت چند رشته ای موضوعات مطالعه، ادغام تخصص در خدمات بهداشتی، مدیریت سلامت، اقتصاد سلامت، علوم اجتماعی، مدیریت، تحقیقات عملیات، علوم کامپیوتر و پزشکی هستند. تخصص بین المللی در کنار تخصص ارائه شده توسط این دانشگاه در سراسر سیستم بهداشتی جمهوری چک به توسعه و ماهیت معاصر این برنامه کمک کرده است. یک فارغ التحصیل در موسسات نظارت بر بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای بخش عمومی؛ برای شرکت ها و سازمان های مختلف صنعتی و غیر صنعتی (در بخش هایی که با مسائل مرتبط با بهداشت حرفه ای کار می کنند می تواند مشغول به کار شود. در مدیریت فرآیندهای صنعتی و طراحی صنعتی و در سازمان های تحقیقاتی و مشاوره ای متخصص در زمینه بهداشت محیط و حرفه ای نیز فرصت های شغلی وجود دارد.

شرایط کار پس از تحصیل در چک در رشته مدیریت بهداشت عمومی شامل موارد زیر نیز می باشید:

  • رهبران مشاغل بهداشتی و سلامتی
  • مدیر پزشکی
  • مدیر پرستاری در یک بیمارستان
  • کارآفرین خانه سالمندان
  • کار در خانه مراقبت از سالمندان
  • کار در آبگرم پزشکی
  • کار در مرکز سلامت

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط تحصیل و اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور جمهوری چک و همچنین ویزای تحصیلی چک مشاوره تخصصی و کامل ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *