مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه

رشته مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه

رشته مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه رشته ای است که میتوانید در طول تحصیل در مورد سلامت و بهداشت بین المللی و خصوصا کشور ترکیه بیشتر بدانید. مدیریت سلامت یا تخصص مدیریت بهداشت عمومی یکی از تخصص های مدرن منشعب از مدیریت بازرگانی و پزشکی محسوب می شود. همانطور که برای همگان مشخص است علم و دانش در عصر مدرن ما به سمت تخصصی شدن پیش می رود و از هر روز دانش دور می شود. بنابراین، به عنوان مثال، مدیریت بازرگانی به بخش‌های متعددی که در زمینه‌های مختلف تخصص دارند، از جمله، همانطور که اشاره کردیم، مدیریت سلامت، مدیریت مالی و مدیریت مؤسسات غیردولتی و غیره، منشعب شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه سابقه درخشانی دارد.

جایگاه رشته مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه

تخصص مدیریت بهداشت عمومی یکی از حیاتی ترین تخصص هایی است که با بهره گیری از توانمندی های موجود در مواجهه با موانع مدیریت، بر موفقیت یا شکست بیمارستان ها و موسسات بهداشتی و درمانی کار می کند. تخصص مدیریت بیمارستان مبتنی بر به کارگیری اصول علم مدیریت در ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی است که نشان دهنده تضمین ارائه خدمات بهداشتی متمایز با هزینه مناسب به بیماران است. تخصص مدیریت بیمارستان یکی از تخصص های شناخته شده بین المللی به ویژه در کشورهای پیشرفته است. اهمیت تخصص مدیریت بیمارستانی در این است که بسیاری از کشورها متوجه شوند مشکلات و مسائل موسسات بهداشتی که با اثربخشی، کارایی و عدالت مرتبط است به تخصص مدیریت بیمارستان بستگی دارد و با تمرکز بر این امر قابل حل و فصل است.

منطقه خاورمیانه و بسیاری از کشورها این محدوده توجه زیادی به تخصص مدیریت بهداشت عمومی برای تامین کادر اداری آموزش دیده و شایسته برای مقابله با مسائل و مشکلات مختلف بخش بهداشت و درمان کرده اند. کار در حوزه تخصصی مدیریت بهداشت عمومی کار آسانی نیست، بنابراین فرد باید علاوه بر تحصیلات آکادمیک، دارای یک مدرک عملی نیز باشد. اگر شما علاقه مند به دنبال کردن نقش رهبری در صنعت مراقبت های بهداشتی هستید، مدیریت مراقبت های بهداشتی مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت بهداشت عمومی را توصیه می کنیم.

در لیست زیر شاهد برخی از ویژگی های یک کارشناس رشته مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه می باشید:

  • حرفه ای گرایی در زمینه مدیریت
  • توانایی تصمیم گیری
  • مهارت در سازماندهی
  • شناخت جامع رشته پزشکی و قوانین آن

تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه

به طور کلی، که هر دانشگاه در مورد دوره های مورد نیاز برای فارغ التحصیلی تصمیم می گیرد محدود نمی شود شما در مورد مبانی اقتصاد، فناوری اطلاعات، آناتومی، فیکولوژی، حسابداری، ریاضیات کسب و کار در مراقبت های بهداشتی، اصطلاحات پزشکی، جامعه شناسی برای علوم بهداشتی، یاد خواهید گرفت. برنامه ریزی سلامت، سیاست سلامت، اپیدمیولوژی، مدیریت و سازمان بیمارستان، استخدام، قانون تامین اجتماعی، فناوری پزشکی، مدیریت خدمات سلامت، سیستم اطلاعاتی در خدمات سلامت، مدیریت منابع انسانی، بهداشت عمومی، اخلاق در مراقبت های بهداشتی، علوم رفتاری، رفتار سازمانی، آگاهی از بیماری ها، آمار علوم بهداشتی، روش های تحقیق علمی، بهداشت و ایمنی شغلی، بازاریابی در موسسات بهداشتی. علاوه بر موارد فوق، مدیر موسسه سلامت آینده به ویژگی های رهبری، مهارت های مدیریتی، مهارت های ارتباط شفاهی، نوشتاری و بین فردی عالی، تفکر استراتژیک و تصمیم گیری نیاز دارد.

مدرک لیسانس مدیریت بهداشت عمومی به مدت چهار سال در یک دانشگاه تمام وقت به طول می انجامد. در صورتی که به زبانی متفاوت از زبان مادری خود یاد می گیرید، ممکن است برای آماده سازی زبان به یک سال زمان نیاز داشته باشید. عملکردهای مرتبط با مراقبت های بهداشتی در 20 سال گذشته به دلیل تغییرات ساختار بیماری، فناوری پیشرفته جدید و جمعیت به سرعت در حال پیر شدن با کاهش نرخ زاد و ولد تغییر زیادی کرده است. اخیراً مشاغل جدید بسیاری در بخش مدیریت بهداشت راه اندازی شده است و زمینه کاری فارغ التحصیلان این رشته از مدیریت مراکز بهداشتی تا مدیریت بیمارستان ها و حتی مجتمع های پزشکی بزرگ متغیر است. در دانشگاه های کشور ترکیه می توانید این رشته به شرط داشتن مدرک لیسانس از رشته مرتبط داشته باشید.

کار در رشته مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه

کار در رشته مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه

دانشجوی مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه یکی از خوش شانس ترین فارغ التحصیلان است زیرا نرخ بیکاری حدود %2 است. با توجه به اداره آمار کار پیش‌بینی می‌شود که اشتغال در مدیریت مراقبت‌های بهداشتی از سال 2019 تا 2029 به میزان %32 رشد کند که بسیار سریع‌ تر از میانگین شناخته شده برای همه حرفه‌ها به دلیل رونق عظیمی است که در تعداد جمعیت در سراسر جهان رخ داده است. جهان نیاز زیادی به این تخصص ایجاد کرد که باعث افزایش تقاضا برای خدمات مراقبت های بهداشتی شد. انتظار می رود که نرخ اشتغال در مطب پزشکان به ویژه با افزایش تقاضا برای مدیران گروه های پزشکی افزایش یابد. با پیشرفت فناوری های پزشکی، آنها به طور قابل توجهی بزرگتر و پیچیده تر می شوند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های کشور ترکیه برای تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی می باشید:

نام دانشگاهرتبه دانشگاه در مدیریت بهداشت عمومی
دانشگاه آیدین استانبول1
دانشگاه مدیپل استانبول2
دانشگاه ایستینیه3
دانشگاه ÜSKÜDAR4
دانشگاه گلسیم استانبول5

فرصت های شغلی رشته مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه

افزایش تقاضا برای مدیران و کارشناسان با دانش فناوری اطلاعات سلامت و سیستم های انفورماتیک، به ویژه برای سازماندهی، مدیریت و ادغام سوابق در حوزه های مراقبت های بهداشتی انتظار می رود. فرصت ارتقاء و اشتغال برای کسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بهداشت و درمان یا رشته مرتبط هستند افزایش می یابد. كاركنان خدمات پزشكي اداري با جابجايي به مشاغلي با حقوق بالاتر و مسئوليت هاي بيشتر ارتقا مي يابند. به عنوان مثال، برخی از مدیران و متخصصان اطلاعات سلامت و مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه ممکن است ارتقاء یابند تا مسئول مبدا یا کل شرکت وابسته آن شوند، و افراد ممتاز ممکن است به سمت‌های اجرایی بالاتر در سازمان ارتقا یابند، و این معمولاً مستلزم دریافت مدرک کارشناسی ارشد است. قابل توجه است دانشگاه های فارسی زبان در ترکیه نیز وجود دارند.

در لیست زیر شاهد فرصت های شغلی رشته مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه هستید:

  • مدیر بخش بهداشت و درمان
  • مدیر کیفیت و بهبود
  • مدیر مراقبت از بیمار
  • مدیر مالی بهداشت و درمان
  • مدیر مطب پزشکی
  • مدیر برنامه بهداشت و درمان
  • مدیر مدارک پزشکی
  • مدیر بهداشت و خدمات اجتماعی
  • مدیر مرکز توانبخشی
  • مشاور بهداشت و درمان
  • مدیر بهداشت و درمان

در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغال در حوزه رشته مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه می باشید:

نرخ اشتغال در حوزه رشته مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه

مزایا تحصیل در ترکیه

آیا می توانید با طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه ها و خدمات آموزشی در محیط های مختلف، خود را در یک شغل پربار برای ترویج رفتارهای سلامت مثبت ببینید؟ آیا به تحصیلات تکمیلی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، دستیار پزشک یا بهداشت عمومی علاقه مند هستید و می خواهید رشته ای داشته باشید که تمام پیش نیازهای لازم و پایه ای در بهداشت عمومی را فراهم کند؟ مدرک لیسانس مدیریت بهداشت عمومی افراد علاقه مند به بهبود و ارتقای سلامت را آموزش می دهد. فارغ التحصیلان ما به عنوان اعضای حیاتی جامعه و تیم های مراقبت های بهداشتی کار می کنند. آنها در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، آژانس‌های غیرانتفاعی، و بخش‌های بهداشتی، و همچنین در صنایع، مدارس، ادارات دولتی محلی، ایالتی و ملی و مشاغل خصوصی خدمت می‌کنند. برخی از رشته‌ ها مانند رشته ایمنی شناسی در ترکیه نیز می توانند به رشته مدیریت بهداشت عمومی بپیوندند.

5 دلیل اصلی برای تحصیل مدیریت بهداشت عمومی در ترکیه عبارتند از:

  • تقاضای بالا در بازار با نرخ رشد بالا.
  • ترکیه دارای تعداد زیادی دانشگاه خصوصی و دولتی است که مدیریت مراقبت های بهداشتی را تدریس می کنند.
  • توسعه سریع سیستم مراقبت های بهداشتی و گسترش حرفه.
  • طیف متنوعی از مهارت ها را بیاموزید
  • شهریه مقرون به صرفه و هزینه زندگی در ترکیه

شرایط پناهندگی در ترکیه در مجموع شرایط راحتی نخواهد بود لذا توصیه می شود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که یک موسسه حقوقی مهاجرتی با کادری مجرب است در خصوص سوالات خود تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *