مهاجرت تحصیلی چین

رشته مدیریت بهداشت عمومی در چین

رشته مدیریت بهداشت عمومی در چین

رشته مدیریت بهداشت عمومی در چین مناسب برای اشخاصی که می خواهند در فضاهایی مانند بیمارستان و در ارتباط با سلامتی افراد کار کنند می باشد. در این کشور پرجمعیت بهترین و بین المللی ترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته اند که این امر موجب می شود تا شما بتوانید رشته مدیریت بهداشت عمومی را به زبان انگلیسی تحصیل کنید. در کشور چین دانشجویان بین المللی در دانشگاه ها و شهرهای مختلفی تحصیل می کنند. برای تحصیل رشته مدیریت بهداشت در چین باید الزاماتی را برآورده کنید که به طور مثال شامل تحصیل در رشته تجربی در دبیرستان و یا مدارک تحصیلی معتبر در رشته های خاصی می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط مهاجرت به کشور چین و کار در حوزه مدیریت بهداشت عمومی مشاور شماست.

مزایا تحصیل در چین

کشور چین مراکز تحقیقاتی تحقیقات و همکاری های پیشرفته ای را در زمینه های مراقبت های بهداشتی و پزشکی دارند که در زمینه های بین المللی و همکاری با بهترین کشورها فعالیت می کنند. برای مثال، مرکز ارزیابی و اعتباربخشی بیمارستان های داخلی و خارجی، در حال حاضر روی یک پروژه تحقیقاتی مشترک بهبود کیفیت با انجمن بین المللی کیفیت در مراقبت های بهداشتی، ایرلند کار می کند. لذا برای تحصیل و کار در این کشور اگر علاوه بر زبان چینی به زبان انگلیسی نیز مسلط باشید شانس خوبی خواهید داشت. تعدادی موسسات تحقیقاتی نیز در زمینه اصلاحات پزشکی و ساخت بیمارستان در چین راه اندازی شده اند. این مؤسسات بیشتر از منابع خارج از کشور برای تسریع ایجاد یک پلت فرم تحقیقاتی در سطح جهانی برای مدیریت بیمارستان و افزایش نفوذ بین المللی مؤسسه استفاده خواهند کرد.

دانشگاه های چین دانشجویان را تشویق می‌کنند تا از شراکت‌های بین المللی برای به دست آوردن دیدگاه‌های جهانی در مورد سیستم مراقبت‌های بهداشتی ما و ادغام نظریه در عمل استفاده کنند. موسسات این کشور با دانشگاه هاروارد، دانشگاه ییل، دانشگاه جانز هاپکینز، دانشگاه بیرمنگام آلاباما، دانشگاه تورنتو، دانشگاه بیرمنگام و دانشگاه تایوان برای سازماندهی تبادلات علمی و بازدید برای دانشجویان قراردادهایی امضا کرده اند/ همچنین با بیمارستان های پیشرو در سراسر جهان برای ارائه دوره های کارآموزی و برنامه های مختلف دانشجویی همکاری می کنند. لذا تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی یک شرایط خوبی در کشور چین دارد و برای دانشجویان آسیایی کشور چین یکی از انتخاب های اول برای تحصیل و کار در این رشته است.

گرایش رشته مدیریت بهداشت عمومی در چین

دانشگاه های کشور چین برنامه کارشناسی ارشد تمام وقت در مدیریت بیمارستان و برنامه کارشناسی ارشد پاره وقت در مدیریت اجرایی بیمارستان را برای گرایش رشته مدیریت بهداشت عمومی نیز ارائه می دهد که دلیل جذب بسیاری از دانشجویان به این کشور است. ارائه می دهد که هر دو 3 سال یا 5 تا 6 ترم هستند. برنامه MHA تمام وقت در پردیس Tsinghua SIGS Shenzhen واقع در قلب منطقه خلیج بزرگ است که گوانگدونگ، هنگ کنگ و ماکائو را به هم متصل می کند. برنامه پاره وقت EMHA عمدتاً در پردیس پکن THU واقع شده است. دانشجویان برای فارغ التحصیلی ملزم به تکمیل پایان نامه و دفاع هستند. مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت بیمارستان پس از اتمام رضایت بخش تمام دوره ها و تایید کمیته امتحان اعطا می شود.

برنامه درسی اصلی در زیر فهرست شده است:

  • مقایسه سیستم خدمات پزشکی بین المللی
  • مقدمه ای بر مدیریت بیمارستان
  • آمار سلامت
  • قوانین و سیاست های پزشکی و بهداشتی
  • روش های تحقیق خدمات سلامت
  • مدیریت استراتژی بیمارستان
  • ایمنی پزشکی و مدیریت کیفیت
  • اقتصاد سلامت
  • بیمه درمانی
  • مدیریت مالی بیمارستان
  • مدیریت اطلاعات بیمارستان
  • مدیریت منابع انسانی بیمارستان
  • مدیریت عملیات و فرآیند بیمارستان
  • ابزارهای ارزیابی بیمارستان و مدیریت بیمارستان
  • اخلاق مدیریت بیمارستان

در جدول زیر شاهد دروس رشته مدیریت بهداشت عمومی در مقطع ارشد در کشور چین می باشید:

دروستعداد واحد
دیالکتیک طبیعت3
مقاله نویسی3
تحقیق2
تحلیل آماری2
همه گیرشناسی3
تغذیه و بیماری های ناشی از غذا2
اتیولوژی3
ایمونولوژی3
ژنتیک2
نوروبیولوژی2

کارآموزی رشته مدیریت بهداشت عمومی در چین

کارآموزی رشته مدیریت بهداشت عمومی در چین

دوره های کارآموزی بیمارستان برای دانشجویان برنامه های MHA و EMHA ما ارائه می شود. این موسسه با بیمارستان‌هایی در سرزمین اصلی، تایوان وAHMC Healthcare Inc در کالیفرنیا، ایالات متحده وابستگی دارد. این بیمارستان‌های وابسته بسته به برنامه درسی فرصت‌های آموزشی 6 هفته‌ای تا 8 ماهه را ارائه می‌دهند و فرصت‌های بی‌نظیری را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند تا دانش خود را عملی کنند. این موسسه در تلاش است تا رویکردهای نوآورانه و دیدگاه های بین المللی را برای آموزش بهداشت عمومی ارائه دهد. برای افزایش تنوع و کیفیت تدریس، دوره های مذکور توسط اعضای هیئت علمی پردیس اصلی Tsinghua و همچنین دانشگاه های آمریکا و تایوان چین تدریس می شود. دانشجویان تشویق می شوند تا در فعالیت های تحقیقاتی در مؤسسه با اعضای هیئت علمی و اساتید کمکی در بیمارستان های وابسته شرکت کنند. بسیاری از دانشجویان برای کار در چین به عنوان دستیار پژوهشی پاره وقت عمل می کنند.

موسسه مدیریت بهداشت عمومی در حال حاضر دارای پنج مرکز تحقیقاتی است که عبارتند از:

  • مرکز ارزیابی بیمارستان های داخلی و خارجی و اعتبارسنجی
  • مرکز مدیریت خدمات و تحقیقات پزشکی
  • مرکز قوانین پزشکی و بهداشتی و سیاست های
  • مرکز بهره برداری موسسات درمانی و بهداشتی و توسعه
  • مرکز داده های بزرگ مراقبت های بهداشتی و مبتنی بر شواهد دارو

شهریه تحصیل در چین

همانطور که گفته شد، تحصیل در چین در مقایسه با سایر کشورهای خارجی چندان گران نیست و به دلیل آسیایی بودن دانشجویان کشورهای آسیایی می توانند کمتر از دیگر کشورها هزینه کنند. شما برای تحصیل در مقاطع مختلف چین و هزینه شهریه خود باید حدود $4670 (دلار) تا $7783 (دلار) سال برای بپردازید. همچنین ممکن است در صورت اخذ بورسیه شهریه شما کاهش یابد. اگر در حوزه تحقیقات نیز فعالیت کنید شانس شما برای اخذ بورسیه افزایش می یابد. هزینه زندگی بستگی به شهر و محلی دارد که می خواهید کارشناسی و یا ارشد و دکترای خود را در رشته بهداشت عمومی در چین بگذرانید. در مناطق روستایی می توانید با $700 (دلار) در ماه زندگی خود را تامین کنید. در مورد شهرهای بزرگتر مانند پکن یا شانگهای، ممکن است مجبور شوید ماهانه حدود 1000$ (دلار) هزینه کنید.

در نمودار زیر شاهد هزینه تحصیل در چین در سال های اخیر می باشید:

هزینه تحصیل در چین به دلار

الزامات تحصیل مدیریت بهداشت عمومی در چین

متقاضیان برنامه ارشد و دکترا تمام وقت باید دارای مدرک لیسانس 4 ساله باشند، در حالی که متقاضیان برنامه پاره وقت EMHA باید 4 سال سابقه حرفه ای مرتبط با بیمارستان یا مراقبت های بهداشتی و مدرک لیسانس داشته باشند دانشگاه های چین از متقاضیان می خواهند که دارای مدرک لیسانس در زمینه های مرتبط – بهداشت، پزشکی، پرستاری، زیست شناسی یا علوم زیستی باشند. در مدارسی مانند دانشگاه Tsinghua ، دانش آموزان همچنین باید حداقل دو سال تجربه کاری در زمینه بهداشت عمومی یا زمینه های مرتبط داشته باشند. با توجه به آنچه گفته شد، چنین برنامه های رقابتی برای مقامات بهداشتی، متخصصان کنترل/پیشگیری از بیماری، و مدیران پزشکی که مایل به ادامه تحصیل هستند توصیه می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیان مهاجرت به چین و ویزای تحصیلی چین اطلاعات کاملی ارائه می دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *