دسته بندی نشده

رشته قلب و عروق در فنلاند

رشته قلب و عروق در فنلاند

رشته قلب و عروق در فنلاند به صورت تخصصی و تحقیقاتی در دانشگاه های این کشور ارائه می شود. فنلاند دارای دانشگاه های معتبری در سطح اروپاست. با تحصیل پایه پزشکی و دوره عمومی پزشکان واجد شرایط تحصیل دوره های تخصصی در فنلاند هستند. رشته قلب و عروق در فنلاند به صورت دوره های تحقیقاتی و تحصیلات تکمیلی با همکاری بیمارستان ها و آزمایشگاه های مجهز فنلاند دنبال می شود. برای مهاجرت تحصیلی و سایر روش های مهاجرتی می توانید شرایط را از کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

تحصیل رشته قلب و عروق در فنلاند

قلب و عروق یک رشته پزشکی است که بر درمان بیماری های قلبی عروقی متمرکز است. بسیاری از بیماری‌هایی که در رشته قلب و عروق قرار می‌گیرند، بیماری ‌هایی هستند که به عنوان بیماری ‌های مهم بهداشت عمومی شناخته می‌شوند، چیزی که هر پزشک در کار خود با آن مواجه می‌شود. این رشته همچنین شامل بسیاری از بیماری های نادر است که درمان آنها عمدتاً در بیمارستان های دانشگاه های فنلاند به عنوان یک کل متمرکز است. فوریت درمان بیماری های قلبی عروقی بین بیماری های بیش حاد و مزمن متفاوت است، در حالی که اشکال درمان از درمان محافظه کارانه گرفته تا پیوند قلب و روش های کاتتر نیاز دارد.

متخصصان قلب و عروق نه تنها باید با روش‌های اولیه معاینه بیمار (گرفتن شرح حال، سمع، نبض و ضربه‌های کوبه‌ای) بلکه با تکنیک ‌های مدرن تصویربرداری (کاردیوگرافی اولتراسونیک، تصویربرداری CT و MR و همچنین اسکن ایزوتوپی) و همچنین معاینات متمرکز و در مورد فیزیولوژی بدن (تست های تمرینی ارگومتر و اندازه گیری فشار داخلی قلب) آشنا باشند.

در جدول زیر دانشگاه ها برای تحصیل رشته قلب و عروق در فنلاند معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه هلسینکی
2دانشگاه تورکو Turku فنلاند
3دانشگاه اولو
4دانشگاه فنلاند شرقی
5دانشگاه تامپره

بیماری های قلب و عروقی در فنلاند

بیماری های قلبی عروقی در فنلاند بومی است. شایع ترین بیماری های قلبی عروقی شامل بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی و بیماری های عروق مغزی است. برخی از این شرایط قبل از اینکه اتفاق مهم یا فاجعه ‌باری رخ دهد نیاز به درمان دارند. اکثر بیماران مبتلا به بیماری قلبی عروقی نیز نیاز به ادامه درمان دارویی دارند. برخی از بیماری های دریچه قلب فقط نیاز به نظارت بر وضعیت بیمار و هرگونه علائم احتمالی دارند. چنین بیماری هایی شامل آنوریسم آئورت نیز می شود. افراد نمی توانند سبک زندگی خود را برای درمان آنوریسم یا بیماری های دریچه ای تنظیم کنند، اما شیوه های زندگی سالم می تواند از درمان سایر بیماری های قلبی عروقی حمایت کرده و از بروز چنین بیماری هایی جلوگیری کند.

گروه های خطر بیماری های قلبی عروقی شامل مردان بالای 55 سال و زنان بالای 65 سال است. بیماری های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر در فنلاند است. اکثر مردم بر اثر بیماری عروق کرونر جان خود را از دست می دهند. بر اساس آمار فنلاند، بیماری عروق کرونر علت مرگ %20 از مرگ و میرها در سال 2014 بوده و بیش از 10000 نفر را به کام مرگ کشانده است. میانگین سنی مردان و زنان متوفی به ترتیب 65 و 73 سال بود. مردان نسبت به زنان اندکی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری عروق کرونر هستند. میزان مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر در 40 سال گذشته کاهش یافته است.

عوامل بیماری های قلبی عروقی در فنلاند عبارتند از:

  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالا
  • فشار
  • چاقی
  • سیگار کشیدن
  • استفاده بیش از حد از الکل
  • عدم ورزش
  • رژیم غذایی ناسالم، به ویژه نمک ها و چربی های اشباع شده
  • دیابت و
  • عوامل ژنتیکی خاص

رشته قلب و عروق در دانشگاه هلسینکی فنلاند

رشته قلب و عروق در دانشگاه هلسینکی فنلاند

بخش داخلی دانشگاه هلیسنکی شامل 12 واحد است. در کنار ارائه آموزش های پایه، این دپارتمان یکی از پربازده ترین واحدهای آموزشی تخصصی در فنلاند است. علاوه بر آموزش ابتدایی و آموزش تخصصی، این بخش با همکاری تعدادی از شرکا، آموزش مداوم حرفه ای را برای پزشکان سازماندهی می کند. تحقیقات بین المللی شناخته شده با استاندارد بالا یکی از سنگ بنای بخش است. تحصیل رشته قلب و عروق در دانشگاه هلسینکی فنلاند به شرح زیر است:

آموزششرح
آموزش مقدماتیآموزش پایه در دوره درد قفسه سینه، تنگی نفس و جراحی عروق ارائه شده توسط دانشکده پزشکی دانشگاه هلسینکی، در سال سوم و چهارم تحصیل در بخش قلب و عروق بیمارستان دانشگاه هلسینکی سازماندهی شده است.
آموزش تخصصیدوره آموزشی تخصصی قلب و عروق 6 سال طول می کشد. آموزش تخصصی که باید پس از دوره آموزشی رایج در قلب و عروق یا داخلی انجام شود، در بیمارستان های مرکزی یا بیمارستان های منطقه ای مورد تایید دانشگاه که به عنوان واحد آموزشی معتبر هستند تکمیل می شود. حداقل 18 ماه از دوره آموزش تخصصی باید در بیمارستان مرکزی و حداقل 12 ماه در بیمارستان دانشگاهی گذرانده شود. آموزش متنوع است و کل رشته قلب و عروق را در بر می گیرد. پیشرفت در آموزش با کمک یک لاگ کنترل می شود. از آنجایی که قلب یک رشته پروسیجرمحور است، تعداد اقدامات خاصی که در طول دوره آموزشی انجام می شود، پایش می شود.

درآمد متخصصین قلب و عروق در فنلاند

میزان درآمد رشته های پزشکی در فنلاند بسیار بالاست و متخصصین در این کشور حقوق بالایی کسب می کنند. البته تبدیل شده به یک متخصص پزشکی در فنلاند شامل چندین سال تحصیل و زحمت فراوان است.

میزان درآمد متخصصین قلب و عروق در فنلاند جهت کار در فنلاند در نمودار زیر آمده است:

درآمد ماهانه متخصص قلب و عروق در فنلاند

تحقیقات رشته قلب و عروق دانشگاه هلسینکی فنلاند

مطالعات پیشرفته بخشی از آموزش پایه در پزشکی است. در بخش قلب، مطالعات پیشرفته را می توان با شرکت در یک پروژه تحقیقاتی تکمیل کرد. برای بسیاری، مطالعات پیشرفته شروع تلاش های تحقیقاتی بوده است که منجر به پایان نامه دکترا می شود. پرس و جو در مورد موضوعات و پروژه های تحقیقات رشته قلب و عروق دانشگاه هلسینکی فنلاند می تواند از استاد رشته مربوطه و یا از طریق تماس مستقیم با مدیران گروه های تحقیقاتی باشد. شرکت در پروژه های تحقیقاتی ممکن است حتی قبل از تکمیل دوره جراحی درد قفسه سینه، تنگی نفس و عروق امکان پذیر باشد.

  • دپارتمان قلب و عروق با بیش از 30 پروژه پایان نامه دکتری در حال انجام و بیش از 120 مقاله علمی بین المللی که هر ساله در این بخش نوشته می شود، تحقیقات فعالی را انجام می دهد
  • فعالیت‌های تحقیقات رشته قلب و عروق دانشگاه هلسینکی متنوع هستند و زمینه‌های پژوهش فعال انفارکتوس میوکارد، کاردیومیوپاتی، نارسایی قلبی، ژنتیک، تصویربرداری، پیوند قلب و بیماری‌های التهابی قلب را شامل می‌شود.
  • رویکردهای تحقیقاتی بین اپیدمیولوژی و زیست شناسی مولکولی متغیر است.
  • در میان راه های تحقیقاتی بزرگی که در حال حاضر فعال هستند، مطالعات گسترده ای بر روی کاردیومیوپاتی، سارکوئیدوز، نارسایی قلبی و دریچه آئورت متمرکز شده است.

در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید درباره اخذ ویزای تحصیلی فنلاند شرایط را مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *