مهاجرت تحصیلی فرانسه

رشته بیهوشی در فرانسه

رشته بیهوشی در فرانسه

به دلیل کیفیت آموزشی موسسات آموزش عالی فرانسه سالانه به تعداد متقاضیانی که برای تحصیل رشته بیهوشی در فرانسه اقدام می کنند افزایش یافته است. این کشور، کشوری است که در اروپای غربی واقع شده است و در مناطق خارج از کشور مانند آمریکای جنوبی، گویان فرانسه و جزایر مختلف اقیانوس آرام، هند و اقیانوس اطلس نیز گسترش یافته است. کشورهای همسایه آن بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، موناکو، ایتالیا، آندورا، اسپانیا و هلند مرز می باشند. در واقع، این کشور به دلیل مناطق مختلف در سراسر جهان، کشوری است که بیشترین منطقه زمانی (تعداد دوازده) را دارد.

تحصیل در این کشور بهترین انتخابی است که می توانید برای پیشرفت تحصیلی و پیشرفت فرهنگی خود داشته باشید. تصور کنید در کشوری پر از مناظر زیبا، از پایتخت چشمگیر، پاریس، تا روستاهای زیبای خیره کننده جنوب این کشور، تاکستان های بی پایان بوردو، شهر افسانه ای استراسبورگ یا کوه های آلپ رویایی فرانسوی پوشیده از برف زندگی می کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را در باب رشته بیهوشی در فرانسه نگارش کرده است تا متقاضیان با مطالعه این نگارش اطلاعات لازم را کسب نمایند.

معرفی دانشگاه های رشته بیهوشی در فرانسه

دانشگاه ‌ها مؤسسات دولتی هستند که به دانش ‌آموزانی که از دبیرستان فارغ ‌التحصیل شده ‌اند، مدارک تحصیلی، فنی و حرفه‌ ای ارائه می ‌دهند و مدرک کارشناسی خود را دریافت می‌ کنند و مدارک در 3 سطح مختلف موفقیت به نام دوره ‌ها اعطاء می‌شود. هر دبیرستان موظف است مقدمات مربوط به ورود به دانشگاه ها، مدارس عالی یا مدارس تخصصی را فراهم کند. محبوب ترین مطالعات در فرانسه شامل رشته هایی مانند اقتصاد و تجارت، مد، مهمان نوازی، فناوری و گردشگری است.

برخی از دانشگاه های رشته بیهوشی در فرانسه در جدول زیر آمده است:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در اروپا
دانشگاه پیر و ماری کوری330111
دانشگاه پاریس دکارت341117
دانشگاه پاریس-سود370126
دانشگاه بوردو389128
دانشگاه کلود برنارد لیون 1436139
دانشگاه مونپلیه462147
دانشگاه گرنوبل آلپ488155
دانشگاه لیل505158
دانشگاه پاریس دیدرو531168
دانشگاه استراسبورگ570181

معرفی رشته بیهوشی در فرانسه

معرفی رشته بیهوشی در فرانسه

اصطلاح بیهوشی به “از دست دادن حس” ترجمه می شود. این حالتی است که شامل از دست دادن موقت درد یا آگاهی است. متخصصان پزشکی بیهوشی را انجام می دهند تا افراد در طی اقدامات پزشکی احساس درد نکنند. پزشکان از داروهای بیهوشی برای القای بیهوشی استفاده می کنند. 4 نوع بیهوشی اصلی وجود دارد:

4 نوع بیهوشی در فرانسهبیهوشی های عمومی فرد را در حالت بیهوشی کنترل شده قرار می دهد تا در حین عمل درد نداشته باشد و نداند چه اتفاقی می افتد. بی ‌حس ‌کننده ‌های موضعی و منطقه ‌ای، بخشی از بدن را که نیاز به بی ‌حس کردن دارد، بی ‌حس می‌کنند و به بیمار اجازه می ‌دهند در طول عمل بیدار بماند. آرام بخش به فرد کمک می کند تا احساس آرامش کند. پزشکان بسته به نوع داروی بیهوشی و نوع روش پزشکی، ممکن است بیهوشی را از طریق منبع مورد اعتماد از طریق موارد زیر تجویز کنند:

  • تزریق
  • استنشاق
  • کاربرد موضعی

تا همین اواخر، کارشناسان منبع مورد اعتماد کمی در مورد نحوه عملکرد داروهای بیهوشی می دانستند. اکثر متخصصان اکنون توافق دارند که داروها با هدف قرار دادن پروتئین ها در غشای اطراف سلول های عصبی عمل می کنند. از آنجایی که بی حس کننده های داخل وریدی اثرات متفاوتی نسبت به بی حس کننده های استنشاقی دارند، دانشمندان گمان می کنند که این 2 نوع دارو مجموعه های مختلفی از پروتئین ها را هدف قرار می دهند.

حقوق ماهیانه کار در فرانسه برای متخصصان بیهوشی در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در فرانسه برای متخصصان بیهوشی

هزینه تحصیل در فرانسه

علیرغم هزینه های گران زندگی، هزینه های تحصیل برای دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. اگر دانشجوی اروپایی هستید، هزینه تحصیل در فرانسه در جدول زیر آمده است:

مقطع تحصیلیهزینه به یورو
کارشناسی170€
کارشناسی ارشد243€
دکترا380€

به عنوان یک دانشجوی بین المللی غیر اروپایی، دولت این کشور می تواند دو سوم شهریه شما را پوشش دهد. اگر بتوانید ثابت کنید که به طور دائم در این کشور اقامت ندارید، کاهش هزینه دریافت خواهید کرد. مدرسه ای که در آن تحصیل می کنید باید در محدوده وزارت آموزش عالی، تحقیقات و نوآوری باشد. در این راستا، از شما فقط 2770€ (یورو) در سال برای مدرک کارشناسی، 3770€ (یورو) برای کارشناسی ارشد و 380€ (یورو) برای دکترا درخواست می شود. در مورد مؤسسات خصوصی، هزینه های تحصیل بسیار بالاتر است و بین 3000€ تا 10000€ (یورو) در هر سال تحصیلی متغیر است. همین امر برای مدارس معتبر Grande écoles که در آن ها شهریه در فرانسه بین 450€ تا 1100€ (یورو) در سال در نوسان است، صدق می کند.

ویزای تحصیلی فرانسه

2 نوع ویزای تحصیلی فرانسه موجود است:

  • ویزای کوتاه مدت برای کمتر از 90 روز (Court Journ Pour études)
  • ویزای اقامت طولانی (visa étudiant long séjour valant titre de séjour) برای بیش از 90 روز

درخواست ویزا در این کشور نسبت به سایر کشورها زمان‌ بر و پیچیده‌ تر است. اما نگران نباشید. ویزای بلند مدت مورد استفاده به عنوان اجازه اقامت (VLS-TS) نام دارد. با این ویزا می توانید بیش از 3 ماه برای دوره کارآموزی در یک شرکت یا بیمارستان دولتی در این کشور بمانید. اگر دوره کارآموزی شما کمتر از 3 ماه باشد، نوع دیگری از ویزای کوتاه مدت مورد نیاز است. توجه داشته باشید که این ویزا باید بلافاصله پس از ورود دانشجو توسط اداره مهاجرت و ادغام فرانسه (OFII) تایید شود. مدارک لازم جهت این نوع ویزا در زیر آمده است:

  • پاسپورت معتبر
  • اثبات منابع مالی مانند کمک هزینه تحصیلی یا اثبات وجوه شخصی از طریق صورت حساب بانکی
  • مدارک اقامت در این کشور مانند قرارداد آپارتمان یا خوابگاه اجاره ای شما
  • یک قرارداد کارآموزی 3 جانبه با مهر رئیس و امضای شما، مؤسسه آموزشی یا کارفرما و سازمان آموزشی، شرکت یا مؤسسه بهداشتی شما در این کشور. تمبر پرفکت از اداره ای به نام منطقه ای رقابت، مصرف، کار و اشتغال گرفته شده است.

شما عزیزان برای مشاوره جهت تحصیل در خارج از کشور می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *