مهاجرت تحصیلی اسپانیا

رشته قلب و عروق در اسپانیا

رشته قلب و عروق در اسپانیا

رشته قلب و عروق در اسپانیا در قالب دوره های تخصصی یا دوره های ارائه شده در بیمارستان های اسپانیا با همکاری دانشگاه ها ارائه می شود. دانشگاه های اسپانیا دارای اعتبار و تجهیزات به روز پزشکی برای دوره های پزشکی هستند. دانشگاه های معتبر این کشور از جمله دانشگاه بارسلونا دوره های تخصصی رشته قلب و عروق را ارائه می کند.

با افزایش جمعیت، این احتمال وجود دارد که تقاضا برای متخصصان قلب در سال های آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد. از آنجایی که افراد مسن تر نسبت به افراد جوان تر به خدمات مراقبت های بهداشتی بیشتری نیاز دارند و به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت با سرعت بیشتری مبتلا می شوند، اسپانیایی های بیشتری به مراقبت های پزشکی از پزشکان متخصص در پزشکی قلب و عروق نیاز دارند. در ادامه این مقاله همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره رشته قلب و عروق در اسپانیا بیشتر توضیح داده اند.

تحصیل رشته قلب و عروق در اسپانیا

در اسپانیا، پزشکان جوان می توانند به 2 روش متخصص شوند:

  • از طریق سیستم MIR (Médico Interno Residente، یا رزیدنتی پزشکی داخلی)
  • یا از طریق سیستم MESTO (Médico Especialista Sin Titulo Official یا متخصص پزشکی بدون مدرک رسمی)

مسیر رسمی از طریق MIR است. فارغ التحصیلان پزشکی در MIR برای پذیرش در یک دوره رزیدنتی که در رشته قلب و عروق به مدت 5 سال طول می کشد، باید یک آزمون رقابتی را پشت سر بگذارند. پزشکان MIR برنامه مشابهی را برای آموزش دستیاران دنبال می کنند، با این تفاوت که آنها فقط یک سال برنامه داخلی را دنبال می کنند و برای معاینه هیئت پزشکی داخلی شرکت نمی کنند. در طول 20 سال گذشته، تنها 20% تا %60 از این پزشکان معاینه را گذرانده اند، نه به این دلیل که شکست خورده اند، بلکه به این دلیل که تعداد پست های کمتری نسبت به پزشکانی که می خواستند متخصص شوند. لازم به ذکر است که MIR پزشکان توسط دولت حقوق می گیرند؛ محدودیت واقعی در تعداد متخصصانی است که می توانند توسط مالیات دهندگان حمایت شوند.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده رشته قلب و عروق در اسپانیا معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه بارسلونا
2دانشگاه خودمختار بارسلونا
3دانشگاه مادرید

کار در رشته قلب و عروق در اسپانیا

قلب و عروق در اسپانیا بهترین گزینه برای مطالعه، تشخیص و درمان بیماری های قلب و سیستم گردش خون است. مقرون به صرفه ترین درمان های قلب و عروق و بهترین تضمین های بهبودی را در کلینیک های این کشور می توان یافت. متخصصین قلب و عروق در اسپانیا می توانند برای کار در بیمارستان ها و مراکز خدماتی و درمانی در این کشور به خصوص در مادرید و بارسلونا کار یابند. بیماران قلبی در اسپانیا در صورت نیاز به مشاوره، تشخیص یا متخصص قلب در خارج از کشور به واحد قلب در اسپانیا مراجعه می کنند. بیماران در این کشور به آخرین پیشرفت ها در زمینه قلب و عروق دسترسی خواهند داشت که نتایج قابل اعتماد و قابل اعتمادی را هم در تشخیص و هم در درمان ارائه می دهند.

فرصت های ارائه شده توسط پزشکی در این کشور به قدری گسترده است که سالانه هزاران نفر از سراسر جهان برای درمان به این کشور مراجعه می کنند. برای درمان و بهبودی خود از بیماری قلبی یا هر آسیب شناسی مرتبط، صرف نظر از سن، به اسپانیا مراجعه می کنند. اسپانیا معتبرترین پزشکان را برای قلب کودکان و بزرگسالان ارائه می دهد. لذا بازار کار در اسپانیا در رشته های تخصصی ماند قلب و عروق در اسپانیا بسیار مناسب است.

درآمد متخصصین قلب و عروق برای کار در اسپانیا به شرح زیر است:

درآمد متخصص قلب و عروق در اسپانیا

کارشناسی ارشد قلب و عروق اطفال در بیمارستان SJD بارسلونا

بیمارستان کودکان SJD بارسلونا یک بیمارستان دانشگاهی وابسته به دانشگاه بارسلونا است، بنابراین این بیمارستان دانش خود را به اشتراک می گذارد و متخصصان را برای تخصص در پزشکی با پیچیدگی بالا آموزش می دهد. مدرک کارشناسی ارشد در قلب و عروق اطفال با همکاری این دانشگاه ارائه می شود. هدف از مدرک کارشناسی ارشد در قلب و عروق کودکان ارائه آموزش جامع در زمینه فوق تخصص قلب کودکان است.

این برای فارغ التحصیلان پزشکی و جراحی است که در اطفال یا قلب و عروق بزرگسالان تخصص دارند:

  • مدت زمان: 2 ترم
  • مدیریت: دکتر Joaquim Bartrons Casas
  • مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد (عنوان خود دانشگاه بارسلونا)
  • اعتبار: 126 اعتبار ECTS

مزایای تحصیل رشته قلب و عروق در اسپانیا

اسپانیا یکی از ارجح ترین مقاصد با موسسات آموزشی و دانشگاه های تحسین شده برای دانشجویان بین المللی است. این کشور به عنوان یک مقصد تحصیلی محبوب در بین دانشگاه های برتر جهان شناخته شده است. برنامه های آموزش عالی ارائه شده توسط دانشگاه های اسپانیا شامل تعدادی مطالعات در مقوله های مختلف است. برای دانشجویان بین المللی که می خواهند برای مدت طولانی تری در اسپانیا تحصیل کنند، تحصیل در مقطع لیسانس و ارشد بهترین انتخاب است. شما می توانید به زبان انگلیسی یا اسپانیایی مدرک بگیرید. دوره های لیسانس 4 سال است، در حالی که دوره های کارشناسی ارشد بین 1 تا 2 سال طول می کشد. سال تحصیلی به 2 ترم تقسیم می شود. درخواست در مقطع کارشناسی اساساً از دو مرحله عبور می کند.

در این بخش شاهد مزایای تحصیل رشته قلب و عروق در اسپانیا هستید:

مزایای تحصیل رشته قلب و عروق در اسپانیا

گروه تحقیقاتی قلب و عروق وال دهبرون اسپانیا

گروه تحقیقاتی بیماری های قلبی عروقی تحقیقات پایه، بالینی و اپیدمیولوژیک را انجام می دهد. هدف آن تولید دانش برای بهبود پیشگیری و تشخیص و درمان بیمار است. این گروه 19 محقق اصلی و 32 پروژه و کارآزمایی بالینی در حال حاضر دارد. این گروه تحقیقاتی بخشی از شبکه CIBERCV، مرکز شبکه های تحقیقاتی زیست پزشکی در بیماری های قلبی عروقی است.

این گروه در بخش های زیر همکاری می کند:

  • آسیب ایسکمی-پرفیوژن مجدد: مکانیسم های محافظت از قلب، تهویه ایسکمیک و بازسازی.
  • بیماری عروق کرونر قلب: عوامل ژنتیکی دخیل، عوامل تعیین کننده در عوارض ترومبوتیک و مطالعات فاکتور پیش آگهی.
  • بیماری‌های آئورت: عوامل تعیین‌کننده در اتساع آئورت، ناهنجاری‌های بیومکانیک آئورت در سندرم مارفان و روش‌های جدید برای گرفتن تصاویر.
  • بیماری های قلبی مادرزادی یا خانوادگی: تعیین عوامل ژنتیکی و مطالعات فاکتور پیش آگهی

این گروه تحقیقاتی در CIBERESP، کنسرسیوم شبکه های تحقیقاتی زیست پزشکی در زمینه اپیدمیولوژی و بهداشت عمومی شرکت می کند. بر جنبه های زیر تمرکز دارد:

  • مطالعه اثربخشی
  • مقرون به صرفه بودن عملیات قلبی عروقی
  • تحقیقات در نتایج سلامت
  • روش های تحقیق بالینی

برای اعزام دانشجو به اسپانیا می توانید شرایط خود را با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

سوالات متداول در مورد رشته قلب و عروق در اسپانیا

در این قسمت از مقاله به چندین سوال شما در مورد رشته قلب و عروق در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • دانشگاه های مناسب جهت تحصیل رشته قلب و عروق در اسپانیا کدامند؟ دانشگاه خودمختار بارسلونا- دانشگاه بارسلونا- دانشگاه مادرید
  • میزان درآمد متخصصان قلب و عروق در اسپانیا چقدر است؟ درآمد متخصصان در قلب و عروق از 4000€ (یورو) تا 15000€ (یورو) متغیر است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *