مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته فیزیک در نروژ

رشته فیزیک در نروژ

رشته فیزیک در نروژ به 2 زبان نروژی و انگلیسی ارائه می شود. اکثر دوره های فیزیک در مقطع کارشناسی در این کشور به زبان نروژی است. البته دوره های انگلیسی در برخی از دانشگاه های نروژ در رشته فیزیک در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. نروژ یکی از کشورهای برجسته شمال اروپا برای تحصیل است. با تحصیل و اخذ مدرک تحصیلی در رشته فیزیک می توانید در بازار کار این کشور وارد شوید. گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نگارش درباره رشته فیزیک در نروژ مطالب زیر را ارائه کرده اند.

کار در رشته فیزیک در نروژ

فیزیکدانان در زمینه های زیادی از امور مالی و بیمارستان ها گرفته تا شرکت های مهندسی و مدیریت دولتی استخدام می شوند. بعد از یک دوره تحصیلی، علاوه بر درک صحیح از فیزیک، آموزش قابل توجهی در زمینه روش های تحلیلی و تفکر و همچنین برنامه نویسی و استفاده از ابزارهای پیشرفته رایانه ای کسب کرده اید. چنین دانش و مهارت هایی برای درک و تجزیه و تحلیل پدیده ها و فرآیندهای موجود در طبیعت مهم است. بعلاوه دانش و بینش در فیزیک از نظر فناوری پیشرفته مدرن اساسی است و اقتصاددانان نیز مدل های ریاضی را از فیزیک بدست می آورند. بسیاری از مسیرهای شغلی باز خواهد بود. برخی از این مثالها شامل تحقیق و توسعه در بخش خصوصی و دولتی، مدیریت و مدیریت تحقیق، برنامه نویسی و توسعه در صنعت رایانه، فیزیکدانان پزشکی، علاوه بر آموزش و تدریس است.

پس از فارغ التحصیلی به دانش جامع فیزیک، تجربه استفاده از روش های تحلیلی و برنامه نویسی و استفاده از نرم افزار پیشرفته بدست خواهید آورد. این موارد در بازار کار به میزان فزاینده ای مورد نیاز است. دانش و مهارت های شما برای درک و تجزیه و تحلیل پدیده ها و فرآیندهای موجود در طبیعت مهم است. آنها همچنین در فناوری و اقتصاد مهم هستند. در حال حاضر یک فیزیکدان در کشور نروژ به صورت متوسط 1.2 میلیون NOK (کرون نروژ) در ماه حقوق دریافت می کنند که رقم بسیار مناسبی است. این در حالی است که کم ترین میزان آن 551000NOK (کرون نروژ) و بیشترین آن 1.9 میلیون NOK (کرون نروژ) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در نروژ را بررسی کنید:

حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در نروژ

تحصیل رشته فیزیک در نروژ

آموزش عالی در نروژ مبتنی بر تحقیق است و معمولاً در 3 سال تحصیلات کامل و گذرانده می شود. اکثر موسسات آموزش عالی دولتی هستند و مسئولیت کیفیت آموزش، تحقیق و انتشار دانش خود را بر عهده دارند. حدود 12.5% دانشجویان در آموزش عالی در موسسات خصوصی تحصیل می کنند. تحصیلات عالی با اتمام موفقیت آمیز 3 سال دبیرستان ادامه دارد. از سال 2001، برای افراد بالای 25 سال نیز می توان بر اساس ترکیبی مستند از صلاحیت های رسمی و غیررسمی (مدارک کامل)، امکان دسترسی فراهم کرد. آموزش عالی نروژ و روند بولونیا هدف ایجاد مناطق مشترک آموزش عالی اروپا تا سال 2010 است. امروز 46 کشور از مجموع 47 کشور اروپایی در این روند شرکت می کنند. در سال 2003 اصلاحاتی در آموزش عالی نروژ انجام شد.

اصلاحات کیفیت، ساختار درجه، سیستم درجه بندی و سیستم تضمین کیفیت را مطابق با فرآیند بولونیا معرفی کرد. ساختار درجه و سیستم درجه بندی از سال 2003 ساختار درجه متشکل از 1 مدرک لیسانس 3 ساله، یک دوره 2 ساله کارشناسی ارشد و 3 سال دکترا (PhD) است. موارد استثنا در این مدل شامل مدرک 2 ساله دانشگاه قدیمی مدرک کارشناسی ارشد 5 ساله متوالی، برنامه های حرفه ای 6 ساله، دوره های کارشناسی ارشد مدت 1 سال، دوره 4 ساله لیسانس در موسیقی و هنرهای نمایشی و برنامه های 4 ساله در آموزش معلمان است. همچنین سیستمی برای اعتبار بخشی نهادی معرفی شد که نتیجه آن این بود که برخی از کالج های دانشگاه تلاش خود را برای دانشگاه شدن آغاز کردند.

در جدول زیر می توانید دانشگاه های معتبر نروژ برای تحصیل رشته فیزیک در نروژ را مشاهده می کنید:

شهرنام موسسه
اسلودانشگاه اسلو
برگندانشگاه برگن
ترندهیمدانشگاه علم و تکنولوژی نروژ

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه اسلو نروژ

دانشگاه اسلو یکی از بهترین دانشگاه های منطقه برای تحصیل رشته فیزیک است. این رشته تحصیلی به شما این امکان را می دهد تا از بین طیف گسترده ای از موضوعات انتخاب کنید. شما می توانید در همه چیز از کوارک ها، تحقیقات سرطان و فن آوری گرفته تا فرآیندهای زمین شناسی و کیهان شناسی تخصص داشته باشید. می توانید به صورت آزمایشی، عددی یا نظری کار کنید یا هر 3 را با هم ترکیب کنید. مطالعه فیزیک در اصل مربوط به مطالعه قوانین اساسی طبیعت است. به عنوان یک دانشجوی فیزیک، مهمترین درس ها نحوه کشف، درک و توصیف قوانین اساسی طبیعت یا فعل و انفعالات مربوطه است. شما در حال مطالعه فرایندهای اساسی در طبیعت خواهید بود و همچنین در موضوعات مورد علاقه شما عمیق تر می شوید.

فیزیک پایه پیشرفت تکنولوژی است، مانند لامپ های LED، رایانه های کوانتومی یا سلول های خورشیدی. سایر رشته ها نیز با استفاده از فیزیک مانند تجهیزات پزشکی مانند CT ، MRI و غیره پیشرفت می کنند. ممکن است تصور شود که همه سوالات بزرگ فیزیک قبلاً پاسخ داده شده است، اما انتظار می رود در سال های آینده آزمایشات و مشاهدات جدید منجر به پیشرفت هایی در درک ما از آغاز جهان و کوچکترین عناصر سازنده جهان شود. کارکنان دانشگاهی آماده اند تا به شما در انتخاب برنامه درسی نظری و ایجاد یک پروژه برای شما کمک کنند. تحصیل رشته فیزیک در این دانشگاه در هر 3 مقطع ارائه می شود. شرایط اعزام دانشجو به نروژ را در این مقاله مطالعه کنید.

تحصیل کارشناسی ارشد فیزیک در دانشگاه اسلو نروژ

شما به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیک می توانید به توسعه هوش مصنوعی، فناوری نانو یا دارو یا حل مشکلات محیطی کمک کنید. تحصیل در فیزیک عمدتا در مورد کشف چیزها و پدیده های جدید است که ما هنوز نمی فهمیم و به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد در گروه فیزیک می توانید به طور بالقوه کاربردهای جدید و غیرقابل تصور فیزیک را کشف کنید. دانشجویان کارشناسی ارشد در اینجا می توانند بین رشته های زیر یکی را انتخاب کنند:

برنامهشرح
فیزیک بیولوژیکی و پزشکیدر اینجا فیزیکی را می بینید که در طیف گسترده ای از مشکلات مربوط به زیست شناسی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.
مواد، نانوفيزيك و تكنولوژي كوانتوماين يك رشته با كاربردهاي زياد مانند سلول هاي خورشيدي، ابررساناها و رايانه هاي كوانتومي است.
فیزیک هسته ای و ذراتاین زمینه تحقیقاتی کوچکترین عناصر سازنده جهان و نیروهای وارد بر آنها را مطالعه می کند.
علم تعلیم و تربیت فیزیکفیزیک تعلیمی عبارت است از آموزش و یادگیری در فیزیک و چگونگی تناسب فیزیک در جامعه.
فیزیک و فناوری فضاییدر اینجا شما معمولاً با تجزیه و تحلیل داده های ماهواره ها و موشک های صوتی یا توسعه فناوری مورد استفاده در ماهواره ها کار خواهید کرد.
فیزیک نظریدر اینجا شما با سوالات نظری عمومی در زمینه هایی مانند فیزیک هسته ای و ذرات، کیهان شناسی و پدیده های کوانتومی برای سیستم های بزرگ کار خواهید کرد.

در صورت تمایل فرصت هایی برای نوشتن پروژه خود با یکی از موسسات تحقیقاتی در منطقه اسلو یا برخی از شرکت های منتخب وجود دارد. این می تواند موسسه تحقیقات دفاعی نروژ، موسسه فناوری انرژی، SINTEF یا بیمارستان دانشگاه اسلو باشد.

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه برگن نروژ

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه برگن نروژ

فیزیک و فناوری یکی از 8 موسسه ای است که به دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی دانشگاه برگن Bergen نروژ تعلق دارند. در حال حاضر دارای یک هیئت علمی دائمی حدود با 8 مقام استاد یا دانشیار دوم، 30 کارمند فنی-اداری و 30 محقق و فوق دکترا است. این موسسه تقریباً 80 دانشجوی دکترا، 130 دانشجوی کارشناسی ارشد و 250 دانشجوی کارشناسی دارد. سالانه به طور متوسط ​​15 دکترا و 55 مدرک کارشناسی ارشد اعطا می کند. برنامه کارشناسی ارشد فیزیک در فیزیک و فیزیک کاربردی ارائه می شود. این برنامه برای دانشجویان با علاقه به فیزیک و رشته های مرتبط، که قصد صلاحیت تحقیق، توسعه یا تدریس را دارند و افرادی که تحصیل در فیزیک مورد نیاز است یا یک مزیت محسوب می شود، هدف دارد. در برنامه کارشناسی ارشد فیزیک می توانید از بین تخصص های زیر انتخاب کنید:

  • آکوستیک
  • فیزیک تجربی هسته ای و ذرات
  • فناوری اندازه گیری و فیزیک نانو
  • فیزیک پزشکی
  • میکرو الکترونیک
  • اپتیک
  • فیزیک ذرات
  • فیزیک فضایی
  • فیزیک اتمی، هسته ای و ذرات نظری

تحصیل فیزیک پزشکی در دانشگاه برگن نروژ

در طول دهه های گذشته، پیشرفت فنی فوق العاده ای در زمینه فناوری پزشکی و تجهیزات مورد استفاده در تشخیص و درمان وجود داشته است. این پیشرفت همچنین تقاضا برای صلاحیت میان رشته ای در کلینیک ها و همچنین تلاش بیشتر در تحقیقات را افزایش داده است. برنامه کارشناسی ارشد با هدف درک کامل دانش از فیزیک دانشجو ارائه می شود که پایه و اساس تشخیص و درمان پزشکی مدرن را تشکیل می دهد. پایان نامه کارشناسی ارشد شامل کارهای نظری و یا تجربی است و اغلب با مدل سازی ترکیب می شود. افراد شایع در موارد تشخیصی مانند MRI ، PET، سونوگرافی یا CT یا پرتودرمانی خواهند بود. این ممکن است شامل ابزار دقیق، شبیه سازی رایانه ای فرایندهای فیزیکی، بهینه سازی تصویر، تجزیه و تحلیل داده های بیمار یا فانتوم یا محاسبات با کارایی بالا باشد.

دانشجو با توجه به انجام کارهای مستقل علمی مربوط به پروژه های موجود در گروه تحقیق راهنمایی دریافت خواهد کرد. تأکید فراوان بر آموزش دانشجو برای ارزیابی کار یا نتایج تحقیق خود و دیگران و همچنین ارائه شفاهی و کتبی کار و ادبیات علمی خود است.

کارشناسی ارشد فیزیک در دانشگاه علم و فناوری نروژ

با داشتن یک مدرک کارشناسی ارشد فیزیک، شما در بازار کار، در بخش های دولتی و خصوصی، در زمینه های مرتبط با تحقیق، مشاوره، مهندسی و آموزش شانس کاریابی خواهید داشت. در فیزیک، سعی می شود اسرار طبیعت را از عالم خرد ذرات ابتدایی گرفته تا عالم اخترفیزیک فاش شود. بین این دو حالت موضوعات زیادی وجود دارد، از بیوفیزیک در سطح سلولی و تحقیقات پزشکی گرفته تا ایجاد درک جدید در زمینه هایی مانند فناوری نانو و آب و هوا. در حال حاضر، این مناطق و بسیاری از زمینه های دیگر در حال پیشرفت هستند که می توانید هنگام مطالعه فیزیک آنها را بیاموزید. این همان چیزی است که هنگام تحصیل در فیزیک خواهید آموخت:

  • شما زمینه و تجربه لازم برای مدل سازی، تجزیه و تحلیل و حل مسائل پیشرفته فیزیک را خواهید داشت.
  • شما قادر خواهید بود از روش های پیشرفته نظری و یا تجربی استفاده کنید، از جمله استفاده از روشهای عددی و شبیه سازی.
  • شما یاد خواهید گرفت که از چندین رشته دانش استفاده کنید و از آنها استفاده کنید.
  • شما یاد خواهید گرفت که به طور انتقادی و مستقل روش ها و نتایج تحقیق را ارزیابی و ارزیابی کنید.
  • شما توانایی توسعه و تجدید صلاحیت علمی را خواهید داشت. به طور مستقل، از طریق دوره ها یا از طریق مطالعات دکترا در فیزیک یا رشته های مرتبط.
  • شما قادر خواهید بود به مناطق جدیدی که نیاز به یک رویکرد تحلیلی و ابتکاری دارند وارد شوید.
  • شما یاد خواهید گرفت که چگونه موضوع و نتایج را برای متخصصان و مخاطبان گسترده تر منتشر کنید.

شرایط اخذ اقامت نروژ از طریق تحصیل توسط گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *