مهاجرت تحصیلی موناکو

رشته فیزیک در موناکو

رشته فیزیک در موناکو

رشته فیزیک در موناکو فقط در مدارس این کشور به صورت مقدمه ای و پایه ارائه می شود. این کشور برنامه فیزیک را در سطح دانشگاهی ارائه نمی کند. لذا دانشجویان این کشور که علاقه مند به رشته فیزیک هستند به کشور همسایه فرانسه مراجعه می کنند. موناکو یک کشور کوچک در جنوب فرانسه است. زبان رسمی در این کشور فرانسوی است. تنها 1 دانشگاه در این کشور وجود دارد که در برنامه های مدیریت و تجارت تمرکز دا

موناکو یکی از کشورهای ثروتمند و گران است. طبق توصیه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت چنانچه قصد تحصیل رشته فیزیک در موناکو را دارید می توانید به فکر تحصیل در کشورهای همسایه موناکو باشید. جهت بررسی تحصیل رشته های مختلف در کشور موناکو و یا سایر کشورها می توانید به صورت تخصصی با کارشناسان ما در این باره صحبت کنید و بهترین تصمیم را برای مهاجرت خود بگیرید.

اشتغال در موناکو

متاسفانه در کشور موناکو تقاضای زیادی برای فیزیکدانان وجود ندارد. چر که این کشور کوچک تبدیل به منطقه ای مرفه شده و بیشتر دارای شرکت های سرمایه گذاری و استارت آپ است. لذا بیشتر از مهندسین فناوری و مدیران بازرگانی استفاده می شود. در هر حال استثنا در همه جا وجود دارد. چنانچه دارای علم فیزیک باشید می توانید به عنوان یک معلم، محقق و پست های دیگر مشغول به کار شیوید. میزان حقوق ماهیانه کار خوشبختانه در موناکو بالاست. البته هزینه زندگی در آن نیز گران است.

طبق بررسی های انجام شده یک فیزیکدان در کشور موناکو به صورت متوسط 8320€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند. البته این در حالی است که کم ترین میزان حقوق اعلام شده در رشته فیزیک در کشور موناکو حدود 4500€ (یورو) می باشد و بیشترین حالت حدود 1220€ (یورو) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک برای کار در موناکو را مشاهده کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل رشته فیزیک در موناکو (یورو)

درباره رشته فیزیک در موناکو

به طور رسمی هیچ تلاشی برای تشویق افراد در موناکو برای تبدیل شدن به یک فیزیکدان انجام نمی شود. از طرف دیگر دانشجویان خیلی راحت می فهمند که اگر می خواهند محقق شوند باید مشکلات جدی را پشت سر بگذارند. موناکو کشوری کوچک است که دارای موقعیت های تحقیقاتی بسیار کمی است. برای اینکه بتوانند برای این مناصب با سایر متخصصین در خارج رقابت کنند، آنها باید سال ها برای تحصیلات دانشگاهی مجبورند به خارج از کشور بروند. مطالعات و موقعیت های دکترا به منظور کسب تجربه در زمینه های جدید تحقیقاتی است. امید یک فیزیکدان برای یک کار جالب در کشور موناکو بسیار اندک است.. اکثر فیزیکدانی که در سال های اخیر تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رسانده اند، یا فیزیک را رها کرده اند و در زمینه های دیگر کار می کنند، یا به عنوان فیزیکدان تجربی کار می کنند.

فقط تعداد اندکی از فیزیکدانان که سعی می کنند زندگی خانوادگی عادی و همچنین شغلی داشته باشند موفق هستند. در هر صورت دانشجویان بومی موناکو برای تحصیل و اخذ تخصص به کشورهای دیگر می روند. برخی از کارهای تحقیقاتی بسیار خوب در فیزیک شامل فیزیک اتمی، فیزیک آماری، اخترفیزیک و فیزیک هسته ای است.

تحصیل رشته فیزیک در موناکو

موناکو 10 مدرسه دولتی اداره می کند، از جمله 7 کودکستان و دبستان. یک مدرسه متوسطه، کالج چارلز سوم یکی از موسسه هایی که آموزش های عمومی و فنی را ارائه می دهد. این مدرسه همچنین یک لیسانس برای آموزش های شغلی و هتل را ارائه می دهد. همچنین 2 مدرسه خصوصی فرقه ای با کمک بلاعوض وجود دارد:

  • موسسه François d’Assise Nicolas Barré
  • Ecole des Sœurs Dominicaines

همچنین یک مدرسه بین المللی به نام International School of Monaco می باشد که می توان در آن دوره های علمی مختلف از جمله درس فیزیک را آموزش دید. در زمینه آموزش عالی در موناکو فقط 1 دانشگاه واقع شده است. این دانشگاه، دانشگاه بین المللی موناکو (IUM) نام دارد که یک موسسه انگلیسی زبان متخصص در زمینه آموزش تجارت است. دانشگاه بین المللی موناکو کلیه دوره ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و بازرگانی هم به صورت تمام وقت و هم به صورت نیمه وقت وجود دارد. جهت اخذ ویزای تحصیلی موناکو این مقاله را مطالعه کنید.

در جدول زیر می توانید شرایط تحصیل رشته فیزیک در موناکو را مشاهده می کنید:

مقطعامکان تحصیل رشته فیزیک
متوسطهدارد
دانشگاهیندارد

تحصیل رشته فیزیک در موناکو

گرایشات فیزیک برای کار در موناکو

رشته فیزیک یکی از رشته های بنیادین است که گرایشات مختلفی دارد. فیزیک انرژی بالا بخشی است که تحقیقات در مورد ذرات بنیادی و فعل و انفعالات آنها را انجام می دهد، هم در توسعه مدل های نظری و هم در پروژه های آزمایشی. فیزیک پلاسما، فعل و انفعال تابش با ماده تحقیقاتی را در مورد فیزیک پلاسما، تله های اتمی، پلاسمای اخترفیزیکی، شیمی پلاسمای ژئوفیزیک، جوهای سیاره و نجوم انجام می دهد. این بخش بخشی از تیم محققان آزمایشگاه علوم مریخ ناسا (کنجکاوی) است که به دنبال بقایای مواد آلی در مریخ است. بخش نظریه جاذبه و میادین در مواردی مانند مدل های کیهان شناسی در نسبیت عام، جنبه های کلاسیک و کوانتومی سیاهچاله ها و اشیا گسترده، فیزیک ریاضی، فیزیک آماری، سیستم های پیچیده، فیزیک مولکولی در میدان های مغناطیسی و هندسه غشاهای بیولوژیکی تحقیقاتی را تولید می کند.

بخش شیمی اشعه و شیمی رادیویی تحقیقاتی را در مورد اثرات تشعشعات یونیزان در مولکول های ماکرولیم و تشکیل بلورهای مایع پلیمری، ماکرومولکول ها، واکنش های نوسانی، نانو فیلم ها، مواد نانو و علوم نانو محاسباتی انجام می دهد. این بخش همچنین تحقیقاتی در مورد شرایط پری بیوتیک در زمین بدوی به روشی آزمایشی و همچنین خصوصیات نوری، حرارتی و شیمیایی موادی که در معرض تابش ذرات باردار و فوتون ها هستند را تولید می کند. علاوه بر این بخش ها، بخش های دیگر متنوعی وجود دارد که دانشجویان می توانند در کشورهای مختلف تخصص آن را پیدا کنند و در موناکو بر روی آن کار کنند. جهت بررسی سایر رشته ها در موناکو مانند رشته اقتصاد در موناکو می توانید مطالب مفیدی را در این باره در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیدا کنید. همچنین برای اطلاع از فرایند مهاجرت می توانید از ما کمک بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *