مهاجرت تحصیلی به کویت

رشته فیزیولوژی در کویت

رشته فیزیولوژی در کویت

رشته فیزیولوژی در کویت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. کویت امروز کشوری توسعه یافته با امکانات خوب پزشکی و تحقیقاتی است. این کشور کوچک دارای تعدادی دانشگاه است که برنامه های مختلف از جمله برنامه های پزشکی و علوم بهداشتی را ارائه می کنند. دانشگاه کویت یکی از دانشگاه های برجسته این کشور است که رشته فیزیولوژی را به دانشجویان بومی و خارجی ارائه می کند. چنانچه فرصت تحصیل رشته فیزیولوژی در کویت را پیدا کردید می توانید پس از تحصیل در این کشور با یافتن کار اقامت خود را تمدید کنید. کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند راهنما و پشتیبان شما برای مهاجرت باشند.

تحصیل رشته فیزیولوژی در کویت

با اخذ مدرک تحصیلی در رشته فیزیولوژی در کشور کویت زمینه لازم برای اخذ پیشنهاد کاری در این رشته پس از تحصیل را بدست می آورید. کویت در سال های اخیر از نظر آموزش نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است و در صدد افزایش کیفیت و همکاری با موسسات معتبر در جهان است. تحصیل رشته فیزیولوژی در کویت به زبان عربی و انگلیسی در دانشگاه کویت و مراکز همکار ارائه می شود. با اخذ پذیرش از دانشگاه در کویت می توانید مجوز لازم برای اقامت از طریق تحصیل را بیابید.

در جدول زیر از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته فیزیولوژی در کویت ذکر شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه کویت
2مرکز علوم بهداشتی کویت

درآمد مشاغل فیزیولوژی در کویت

همانطور که می دانید واحد پول کشور کویت یکی از با ارزش ترین ارزها در جهان است. لذا با کار در این کشور می توانید حقوق بسیار بالایی کسب کنید. البته یافتن کار در کویت آسان نیست. برای مهاجرت کاری به این کشور نیاز به یک کفیل خواهید داشت. همچنین دولت کویت برای ارائه مجوز اقامت سختگیری های بیشتری را اخیرا انجام می دهد. در هر صورت حقوق ماهیانه کار در کویت برای یک فیزیولوژیست به صورت متوسط به میزان 3050KWD (دینار کویت) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 36700KWD (دینار کویت) در سال است. همچنین در کم ترین میزان، حقوق ماهیانه کار در کویت برای یک فیزیولوژیست در حدود 1590KD (دینار کویت) و حداکثر 4670KWD (دینار کویت) می باشد. در زمان انتشار این مقاله هر 1000KWD (دینار کویت) برابر با 3223$ (دلار) می باشد.

میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیولوژی در کشور کویت در نمودار زیر آورده شده است:

حقوق ماهیانه مشاغل فیزیولوژی در کویت تحصیل فیزیولوژی در مرکز علوم سلامت کویت

فیزیولوژی مطالعه نحوه کار بدن است. این شامل مطالعه ارگانیسم کامل و پاسخ های آن به شرایط مختلف فیزیولوژیکی، پاتوفیزیولوژیک و محیطی، کار اندام های جداگانه و همچنین شامل فرایندهایی است که در سلول های منفرد انجام می شود. گروه فیزیولوژی بخشی از دانشکده پزشکی است و یکی از بزرگترین گروه های علوم پایه با 15 کادر علمی، 6 کادر علمی پشتیبانی، 11 کادر فنی و تعداد زیادی دانشجوی تحصیلات تکمیلی است (15-20). بخشی از گروه فیزیولوژی واحد مهندسی پزشکی با 3 عضو هیات علمی و یک کارمند پشتیبانی است.  اعضای هیئت علمی گروه فیزیولوژی، برنامه های تحقیقاتی فعال را شامل طیف گسترده ای از موضوعات با تأکید بر موارد زیر انجام می دهند:

  • فیزیولوژی قلب و عروق علوم اعصاب
  • غدد درون ریز مولکولی و تولید مثل
  • فیزیولوژی ورزشی
  • تغذیه و فیزیولوژی کلیه
  • استفاده از سلول های بنیادی
  • و تصویربرداری بیولوژیکی.

برنامه رشته فیزیولوژی در مرکز علوم سلامت کویت

هدف اصلی برنامه آموزش دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد است. این بخش در آموزش دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی ثبت نام شده در فازهای 1 و 2 دانشکده پزشکی شرکت می کند، که شامل دوره زیست شناسی در سال 1، بلوک بنیادی در سال 2 و فیزیولوژی یا پاتوفیزیولوژی سیستم های اندام در 8 ماژول در طول سال های 3 و 4 است علاوه بر این، چندین دوره فیزیولوژی را به دانشجویان مقطع کارشناسی که در دانشکده بهداشت متفقین و دانشکده داروسازی ثبت نام کرده اند، ارائه می دهد. این مرکز 2 برنامه تحصیلات تکمیلی تمام وقت و دکتری در فیزیولوژی و به 2 برنامه تحصیلات تکمیلی بین دپارتمانی کارشناسی ارشد در علوم پزشکی و کارشناسی ارشد در زیست شناسی مولکولی را ارائه می کند.

قسمت دوم برنامه تحقیق در علوم پزشکی پایه و کاربردی است که با هدف کشف مکانیسم های مختلف پاتوفیزیولوژیک درگیر در پاتوژنز بیماری هایی که یک چالش خاص برای منطقه خلیج فارس را نشان می دهند، انجام می شود. هدف اصلی ارائه دانش جامع و معاصر دانشجویان در مورد عملکردها و مقررات سیستم های فیزیولوژیکی انسان در سلول، اندام و کل بدن است. در پایان دوره های مختلفی که ارائه می شود دانشجویان باید بتوانند:

  • نقش و اصول اساسی اساسی سیستم های مختلف بدن را در تنظیم محیط داخلی درک کنند.
  • بفهمند که چگونه سیستم های مختلف بدن به عملکردهای خود دست می یابند و این عملکردها چگونه تنظیم و بهم وابسته اند.
  • مقادیر طبیعی پارامترهای مهم فیزیولوژیکی را به یاد بیاورند و آنها را تفسیر کنند.
  • تأثیرات فرآیندهای پاتوفیزیولوژیک را بر عملکردهای بدن یا اندام ها و جبران های فیزیولوژیکی تشخیص دهند.

برنامه رشته فیزیولوژی در مرکز علوم سلامت کویت

دانشکده پزشکی دانشگاه کویت

دانشکده پزشکی دانشگاه کویت معتبرترین دانشگاه این کشور برای تحصیل رشته های پزشکی در کویت است. برنامه درسی جدید این دانشکده در درجه اول به خودآموزی و آموزش دانشجویان در مهارت های بالینی در مراحل اولیه متمرکز است. هر بخش از برنامه درسی جدید اهداف مشخصی را برای توسعه مهارت های رفتاری مبتنی بر کسب دانش، مهارت و کاربردهای بالینی دارد. دانشکده برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در آناتومی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، آسیب شناسی، فیزیولوژی، پزشکی هسته ای، بهداشت کودکان و داروسازی ارائه می دهد. علاوه بر این، گروه ها برنامه دکترای خود را در میکروبیولوژی، فیزیولوژی و آسیب شناسی ارائه می دهند. دانشکده برنامه کارشناسی ارشد جدیدی را در علوم زیست پزشکی تدوین کرده است تا به دانشجویان پزشکی در دانشکده پزشکی اجازه دهد کارشناسی ارشد داشته باشند.

با اتمام دوره این برنامه به موازات سال های بالینی آنها اجرا می شود. دانشکده در مرحله تأسیس دکترا است. برنامه در رشته های بالینی در حال حاضر پیشنهادی برای ایجاد دکترا به دانشگاه ارائه شده است. برنامه کارشناسی ارشد بهداشت عمومی (MPH) در آخرین مراحل تصویب از دانشگاه کویت است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله ای مجزا مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کویت را شرح داده اند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *