مهاجرت تحصیلی گرجستان

رشته فیزیولوژی در گرجستان

تحصیل رشته فیزیولوژی در دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

رشته فیزیولوژی در گرجستان همانند بسیاری از رشته های علوم و پزشکی ارائه می شود. گرجستان یکی از کشورهای نزدیک به ایران است. این کشور از گزینه های تحصیل در خارج از کشور است. علاقه مندان به تحصیل رشته فیزیولوژی در گرجستان می توانند در مقاطع مختلف تحصیلی برنامه های مربوط به این رشته را پیدا کنند. زبان تحصیل در این کشور گرجی است و برخی از برنامه ها نیز به زبان انگلیسی ارائه می شود. در ادامه این مقاله همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی درباره برنامه ها و دانشگاه های گرجی ارائه کننده رشته فیزیولوژی در گرجستان را ارائه کرده اند.

تحصیل رشته فیزیولوژی در گرجستان

اخذ مدرک تحصیلی در رشته فیزیولوژی در کشور گرجستان از کارشناسی گرفته تا مقاطع تکمیلی امکان پذیر است. گرجستان در رابطه با پذیرش دانشجویان خارجی سخت گیری نمی کند و پذیرای دانشجویان بین المللی است. با دریافت نامه پذیرش از دانشگاهی معتبر در گرجستان می توانید ویزای تحصیلی این کشور را برای تحصیل رشته فیزیولوژی و یا سایر رشته مورد نظر اقدام کنید. یکی از نکات مثبت تحصیل در گرجستان هزینه پایین تحصیل و زندگی است. البته این کشور عضو اتحادیه اروپا نیست و داشتن ویزای آن امتیازات زیادی ندارد. در هر صورت برای تحصیل رشته فیزیولوژی در گرجستان باید دانشگاه های ارائه کننده این رشته را بشناسید.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده رشته فیزیولوژی جهت تحصیل در گرجستان معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1موسسه فیزیولوژی بریتاشویلی
2دانشگاه دولتی ایوان جاواخیشویلی تفلیس
3دانشگاه پزشکی تفلیس

درآمد مشاغل فیزیولوژی در گرجستان

مشاغل رشته فیزیولوژی مانند سایر رشته های متنوع هستند. با تسلط به زبان گرجی کار شما برای پیدا کردن کار پس از تحصیل رشته فیزیولوژی در گرجستان راحت تر خواهد بود. در هر صورت با کار در این کشور در رشته فیزیولوژی حقوق ماهیانه کار به صورت متوسط به میزان 14500GEL (لاری گرجستان) در ماه خواهد بود. این میزان مبلغی بالغ بر 174000GEL (لاری گرجستان) در سال است. همچنین در کم ترین میزان، حقوق ماهیانه کار در گرجستان برای یک فیزیولوژیست در حدود 3500GEL (لاری گرجستان) و حداکثر 25500GEL (لاری گرجستان) می باشد. در زمان انتشار این مقاله هر 14500GEL (لاری گرجستان) برابر با 323$ (دلار) می باشد.

میزان درآمد برخی از مشاغل رشته فیزیولوژی در کشور گرجستان در نمودار زیر آورده شده است:

حقوق ماهیانه مشاغل فیزیولوژی در گرجستان

تحصیل فیزیولوژی در موسسه فیزیولوژی بریتاشویلی گرجستان

موسسه فیزیولوژی بریتاشویلی، آکادمی علوم گرجستان توسط دانشمند برجسته ایوان بریتاشویلی در سال 1935 تاسیس شد. این موسسه در سال 1941 در ساختار آکادمی علوم گرجستان گنجانده شد. گروه های تحقیقاتی این موسسه:

  • نوروبیولوژی چرخه خواب-بیداری
  • مغز و اعصاب فیزیولوژی حافظه
  • نوروفیزیولوژی
  • فیزیولوژی مخچه
  • فیزیولوژی سلول های عصبی
  • فیزیولوژی و آسیب شناسی گردش خون مغزی
  • ارتباط متقابل نیمکره های مغز
  • نورومورفولوژی
  • فیزیولوژی عمومی قشر مغز
  • نوروآندوکرینولوژی
  • روانشناسی فیزیولوژی
  • فیزیولوژی سیستم
  • نوروشیمی
  • غشاشناسی

پژوهش در این موسسه شامل موارد زیر است:

  • مکانیسم های سیستمی – مولکولی سازماندهی حافظه و یادگیری، نقض آنها و جستجوی راه های اصلاح.
  • مطالعه تجربی عدم تقارن عملکردی نیمکره های مغز و ارزش تشخیصی آن.
  • مکانیسم های عصب شناختی چرخه خواب-بیداری، مطالعه برخی بیماری های روانشناختی مرتبط با تخلفات این چرخه و راه های اصلاح آنها.
  • سازماندهی سیستمیک – سلسله مراتبی مغز و بررسی مبانی مورفو عملکردی آن در هنجار و آسیب شناسی.
  • آشکار سازی پایه های عصبی زیست شناختی توسعه سو مصرف مواد مخدر و ابزار اصلاح آن.
  • مکانیسم های تنظیم جریان خون مغزی، آشکار کردن راه های پیشگیری و اصلاح موارد نقض آنها.

تحصیل رشته فیزیولوژی در دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

دپارتمان دانشگاه فیزیولوژی در ژانویه 1919 در دانشگاه دولتی تفلیس تاسیس شد و در کلیه دانشکده های دانشگاه در رشته فیزیولوژی خدمت می کرد. اولین رئیس کرسی، استاد وارلام مصشویلی بود. از پاییز 1919 کرسی توسط استاد ایوان بریتاشویلی هدایت می شد که در حالی که هنوز در اودسا کار می کرد برای این سمت انتخاب شد. در سال 2006 این کتاب تقریباً اولین کتاب درسی فیزیولوژی انسانی به زبان گرجی تهیه و منتشر شد که توسط پروفسور ایرین کواچادزه و کارکنان بخش ویرایش شده بود و برای پزشکان آینده تدوین شده بود و اولین تلاش برای پر کردن خلا چند دهه بود.

در سال 2008، نسخه دوم، به روز شده و تکمیل شده کتاب درسی، در سال 2009 و بعداً در سال 2013 کتاب درسی با قالب جدید “مبانی فیزیولوژی انسان” منتشر شد. لازم به ذکر است که دانشجویان در سال 2009 “فیزیولوژی انسانی” را به عنوان بهترین کتاب درسی اعلام کردند. در سال 2014 نسخه جدید، تکمیل شده و به روز شده این کتاب درسی منتشر شده است و بخش پنجم آن در حال آماده سازی است.

تحصیل رشته فیزیولوژی در دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان

مرکز بین المللی علم و فناوری (ISTC) در گرجستان

مرکز بین المللی علم و فناوری (ISTC) یک سازمان بین دولتی است که دانشمندان را با همتایان خود و سازمان های تحقیقاتی در کشورهای دیگر ارتباط می دهد. دولت های عضو فعلی شامل ارمنستان، اتحادیه اروپا، گرجستان، ژاپن، قزاقستان، قرقیزستان، نروژ، تاجیکستان و ایالات متحده هستند. دانشمندان از نزدیک به 100 کشور در فعالیت های ISTC شرکت کرده اند. این مرکز پروژه های علمی بین المللی را تسهیل می کند و به جامعه علمی و بازرگانی جهانی کمک می کند. تحت توافق نامه مرکز بین المللی علوم و فناوری (ISTC) که در سال 2015 امضا شد و اکنون توسط همه اعضا تصویب شده است، ISTC در سطح جهانی از مقر خود در نور سلطان قزاقستان فعالیت می کند.

ISTC در ابتدا با توافق بین المللی در نوامبر 1992 به عنوان یک برنامه منع گسترش سلاح های هسته ای در مسکو تأسیس شد. ISTC تلاش های بسیاری از دولت ها، سازمان های بین المللی و صنایع بخش خصوصی را هماهنگ می کند و فرصت های جدیدی را برای اشتغال پایدار و مسالمت آمیز در اختیار دانشمندان کشورهای مشترک المنافع (CIS) و گرجستان و سایر کشورها قرار می دهد. اعضای کنونی ISTC ارمنستان، اتحادیه اروپا، گرجستان، ژاپن، قزاقستان، جمهوری کره، قرقیزستان، نروژ، تاجیکستان و ایالات متحده هستند. فعالیت های ISTC در 2 دسته گسترده قرار دارد:

  • پروژه های تحقیقاتی، دانشمندان را در توسعه علوم و فناوری جدید (S&T) به کار می گیرد.
  • و برنامه های تکمیلی، که شامل کارگاه های آموزشی و سایر رویدادها برای ادغام دانشمندان در S&T جهانی و جوامع صنعتی است.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله ای مجزا شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در گرجستان را شرح داده اند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *