مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته فیزیولوژی در ژاپن

رشته فیزیولوژی در ژاپن

تحصیل رشته فیزیولوژی در ژاپن با توجه به سیستم آموزش عالی این کشور که از کیفیت بالایی برخوردار است یک انتخاب عالی برای مهاجرت می باشد. دلایل زیادی وجود دارد که شما را قانع به تحصیل در این کشور کند. اولین و مهم ترین آن تجربه فرهنگی است. این کشور کاملا در فرهنگ آسیای شرقی ریشه دارد. اما آن ها از فرهنگ غربی و آمریکایی نیز تأثیر زیادی دارند. اما علاوه بر این، شما یک فرهنگ این کشور واقعا منحصر به فرد دارید که به هیچ چیز دیگری شباهت ندارد. فرهنگ پاپ این کشور جوانان زیادی را در سراسر جهان جذب می کند.

بسیاری از دانشجویان هنگام خواندن مانگای ژاپنی اولین شخصیت های هیراگانا خود را یاد گرفتند و ابتدا هنگام تماشای انیمه در معرض زبان گفتاری قرار گرفتند. J-pop، Cosplay و مد این کشور همگی مانند فرهنگ سنتی تر با سامورایی ها، معابد و داستان های باستانی جذابیت زیادی دارند. این کشور همچنین یک جامعه کاملا سنتی است که در آن تقاضای شغل با دست نوشته می شود و حقوق اغلب به صورت نقدی پرداخت می شود. کارهای ساده ای که می توانید در بسیاری از کشورها به صورت آنلاین انجام دهید ممکن است نیاز به مراجعه شخصی به یک دفتر در این کشور داشته باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با نگارش این مقاله اطلاعات لازم درباره رشته فیزیولوژی در ژاپن را در اختیار شما قرار خواهد داد.

معرفی دانشگاه های رشته فیزیولوژی در ژاپن

دانشگاه های این کشور تمامی مقاطع تحصیلی را ارائه می دهند. در جدول زیر طول دوره هر یک از مقاطع را مشاهده می کنید:

مقطعطول دوره
کارشناسی4 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکترابین 3 تا 4 سال

سال تحصیلی از آپریل آغاز می شود و در ماه مارس به پایان می رسد و از اواسط تیر تا ابتدای سپتامبر تعطیلات تابستانی و از اواخر دسامبر تا اوایل ژانویه تعطیلات زمستانی به پایان می رسد. عالی ترین دانشگاه ها دانشگاه توهوکو، دانشگاه کیوتو و دانشگاه توکیو می باشند. اکثر برنامه ها به زبان ژاپنی تدریس می شوند اما امروزه دانشگاه ها اغلب برخی از برنامه ها را به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند. اما در مقطع کارشناسی معمولا فقط چند برنامه با تمرکز بر مطالعات بین المللی یا علوم اجتماعی ارائه می دهند.

برترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته فیزیولوژی در ژاپن عبارتند از:

  • دانشگاه ناگویا
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو
  • دانشگاه شوا
  • دانشگاه پزشکی ساپورو
  • دانشگاه توهوکو
  • دانشگاه اوزاکا
  • دانشگاه کیو
  • دانشگاه نیهون

نمودار زیر رتبه آن ها را در سطح جهانی در QSWorld نشان می دهد:

رتبه دانشگاه های فیزیولوژی در ژاپن

فرصت های شغلی رشته فیزیولوژی در ژاپن

رشته فیزیولوژی در ژاپن، یک حوزه نسبتا وسیع از علوم است. فیزیولوژیست ها می توانند به معنای واقعی کلمه هر نوع زندگی را مطالعه کنند برای مثال:

  • آمیب های تک سلولی و ویروس ها
  • انسان
  • گورخرها
  • درختان Giant Redwood

اگر فردا بیگانگان بر روی زمین فرود بیایند، شاخک هایی در هوا پرت شوند و حرف های بیهوده ای بزنند، فیزیولوژیست ها اولین افرادی هستند که در مطالعه آن ها را آغاز می کنند. در نتیجه، اکثر فیزیولوژیست ها در یک زمینه خاص مهارت دارند که عبارتند از:

  • فیزیولوژی بالینی
  • فیزیولوژی ویروس
  • فیزیولوژی ورزشی
  • فیزیولوژی حیوانات یا گیاهان

تمرکز اصلی این مشاغل در تحقیقات است. فیزیولوژیست ها سیستم ها و فرآیندهای بیولوژیکی را بررسی می کنند که به انسان ها، حیوانات، گیاهان و موجودات دیگر امکان عملکرد صحیح و عملکرد موثر را می دهد. زمینه های کلیدی مطالعه شامل سیستم های تنفسی، عضلانی، تولید مثل و هضم است. فیزیولوژیست ها در انواع شرکت های خصوصی و سازمان های دولتی از شرکت های دارویی، NHS، تولیدکنندگان مواد غذایی و وزارت دفاع گرفته تا دانشگاه ها، آژانس های تحقیقاتی علمی، سازمان های ورزشی حرفه ای و پناهگاه های حیوانات به کار گرفته می شوند.

حقوق ماهیانه کار در ژاپن برای فیزیولوژیست ها در نمودار زیر آمده است. ارقام به ین ژاپن می باشند:

حقوق ماهیانه فیزیولوژیست در ژاپن

هزینه تحصیل رشته فیزیولوژی در ژاپن

بسته به اینکه شما در یک شهر بزرگ مانند توکیو یا یک دهکده کوچک روستایی در خارج از کشور تحصیل می کنید، به یک دانشگاه خصوصی یا دولتی می روید، یا در دانشگاه یا در یک آپارتمان زندگی می کنید، هزینه کلی براساس انتخاب شما متفاوت خواهد بود. صرف نظر از برچسب قیمت، اگر رویای یادگیری فرهنگ این کشور را دارید، تحصیل در خارج از کشور ساده ترین راه برای انجام آن است.

هزینه تحصیل در ژاپن به اندازه هزینه های ایالات متحده و انگلستان نیست. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه ها مختلف برای سال اول در جدول زیر نشان داده شده است:

نوع دانشگاههزینه به دلار
دانشگاه ملی7200$
دانشگاه دولتی محلی9700$
دانشگاه خصوصی14400$

علاوه بر این، برنامه های بورسیه تحصیلی و برنامه های معافیت یا کاهش شهریه از سایر کشورها گسترده تر است. هزینه های مدرسه سال اول تحصیلی شامل هزینه پذیرش، شهریه، هزینه استفاده از تجهیزات، از جمله موارد دیگر است. شایان ذکر است که که هزینه پذیرش فقط برای سال اول پرداخت می شود.

هزینه تحصیل رشته فیزیولوژی در ژاپن

کار حین تحصیل در ژاپن

در ویزای دانشجویی، با مجوز کار، می توان تا 28 ساعت در هفته کار کرد. در طول تعطیلات طولانی مدت تعیین شده در مدارس حداکثر 8 ساعت در روز می باشد. توجه داشته باشید که تعطیلاتی مانند تعطیلات تابستانی و بهاری مدنظر بوده و تعطیلات رسمی مدنظر نمی باشد. در ویزای تعطیلات کاری (فقط برای کشورهای خاص واجد شرایط)، می توانید هر تعداد ساعت که می خواهید کار کنید. اگرچه هدف اصلی شما کار نیست. تقریبا 76% دانشجویان بین المللی با بودجه خصوصی در این کشور به صورت نیمه وقت کار می کنند. آنها به طور متوسط در هر ماه 518$ (دلار) درآمد کسب می کنند. صرفا به کار نیمه وقت بستگی دارد. تأمین کلیه هزینه های مدرسه و هزینه های زندگی غیرممکن است. حتما یک برنامه مالی مناسب تهیه کنید تا دیگر نیازی به درآمد حاصل از کار نیمه وقت نداشته باشید.

برخی از مشاغل پاره وقت در این کشور شامل:

  • تحویل فست فود
  • کارکنان نظافت هتل
  • راننده
  • مرتب سازی و بسته بندی
  • معلم انگلیسی برای بزرگسالان و بچه ها

عزیزانی که قصد مهاجرت به ژاپن دارند، می توانند سایر مقالات مربوط به این کشور را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه نمایند یا با مشاوران این موسسه تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *