دسته بندی نشده

رشته فیزیولوژی در رومانی

رشته فیزیولوژی در رومانی

امکان تحصیل رشته فیزیولوژی در رومانی در دانشگاه های برجسته این کشور و در نهایت کار پس از تحصیل برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. این کشور، کشوری در جنوب شرقی اروپا است. این کشور بین بالکان و اروپای شرقی قرار دارد. بنابراین با اوکراین، مولداوی، بلغارستان، صربستان و مجارستان و دریای سیاه همسایه است. طبق استانداردهای اروپا، رومانی یک کشور بزرگ است. این بدان معنی است که چیزهای زیادی برای کاوش، دیدن و انجام وجود دارد. بسیاری از دانشجویان بین المللی خود را در پایتخت بخارست می یابند. اما، برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، دانشجویان همچنین می توانند خود را در جای دیگری پیدا کنند. تیمیموآرا، کلوژ-ناپوکا و ایاچی همه شهرهایی هستند که تعداد زیادی دانشجو دارند. و زندگی شبانه و تجربیات مطالعه را باید مطابقت دهید. در حقیقت، تیمیوآرا حتی در سال 2023 پایتخت فرهنگی اروپا خواهد بود.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله موارد زیر را بررسی کرده است:

  • دانشگاه های رشته فیزیولوژی در رومانی
  • حقوق ماهیانه فیزیولوژیست ها در این کشور
  • هزینه تحصیل و کار دانشجویی در این کشور

معرفی دانشگاه های رشته فیزیولوژی در رومانی

دانشگاه پزشکی و داروسازی ایولیو هاشیگانو کلوژ-ناپوکا، رشته فیزیولوژی در رومانی را ارائه می دهد. دانشگاه پزشکی و داروسازی ایولیو هاشیگانو در کلوژ-ناپوکا، قدیمی ترین موسسه آموزش پزشکی در ترانسیلوانیا است. ادامه دانشکده پزشکی که در سال 1919 به عنوان بخشی از دانشگاه برتر داچیا تاسیس شد. تحصیلات عالیه در کلوژ-ناپوکا از سال 1581 آغاز شد. زندگی دانشگاه به تدریج توسعه یافت و رشته ها و تخصص های مختلف تحصیلی را ترسیم کرد.

در این میان، دارو سهم اساسی داشته است. این دانشگاه دارای بیش از 6000 دانشجوی ملی و بین المللی، 2400 پزشک مقیم، 93 دانشجوی كارشناسی ارشد، 700 داوطلب دكتری و همچنین بیش از 1100 معلم و محقق است. این دانشگاه توسط وزارت آموزش به عنوان «دانشگاه پیشرفته تحقیق و آموزش» طبقه بندی می شود. روند بولونیا در دانشکده قابل درک و اعمال است. سیستم اعتبارات قابل انتقال اروپا (ECTS) و ضمیمه دیپلم برای چندین سال با موفقیت ارائه شده است.

جدول زیر مختصری از برنامه فیزیولوژی در این دانشگاه را ارائه می دهد:

پارامترتوضیحات
رشته هاداروسازی و فیزیولوژی
زبانانگلیسی و فرانسوی
شهریه6000€ (یورو) در هر سال

فرصت های شغلی رشته فیزیولوژی در رومانی

نمودار زیر حقوق ماهیانه کار در رومانی را برای پروفسور فیزیولوژی نشان می دهد:

حقوق ماهیانه فیزیولوژیست در رومانی

یک زمینه خوب در رشته فیزیولوژی در رومانی راه را برای طیف گسترده ای از مشاغل و تحصیلات تکمیلی باز می کند. بسیاری از فارغ التحصیلان فیزیولوژی در حرفه های دارویی یا مرتبط با پزشکی اشتغال مستقیم پیدا می کنند. به طوری که، از دانش و مهارت های علمی که در طول دوره تحصیل آموخته اند استفاده می کنند.

تعدادی از فارغ التحصیلان در شرکت های بیوتکنولوژی و دارویی کار می کنند. برخی دیگر به عنوان نمایندگی فروش شرکت هایی که داروهای مورد نیاز پزشکی پزشکی و معرف ها و تجهیزات علوم زیستی را برای آزمایشگاه های تحقیق و آموزش تهیه می کنند استخدام شده اند. نقش های ویژه ای در سرویس های بهداشتی وجود دارد که از اهمیت خاصی برای فیزیولوژی مانند فیزیولوژیست دستگاه گوارش، فیزیولوژیست قلب و فیزیولوژیست ورزشی برخوردار هستند.

مشاغل مربوطه به فیزیولوژیست ها عبارتند از:

  • فیزیولوژیست ورزشی
  • محقق علمی
  • مربی فیزیولوژی هوافضا
  • فیزیولوژیست قلب
  • مدرس
  • معلم علوم
  • نماینده فروش پزشکی
  • تضمین کیفیت
  • آنالیزور آزمایشگاه دارویی
  • مهندس اعتبار سنجی
  • رژیم درمانی

هزینه رشته فیزیولوژی و زندگی در رومانی

هزینه زندگی و تحصیل در رومانی بستگی به رشته تحصیلی شما و ملیت شما دارد. اگر اهل این کشور، اتحادیه اروپا، EEA یا سوئیس هستید، در مقایسه با خارج از کشور کمتر خواهد بود. هزینه آن بین 2400$ تا 6040$ (دلار) است. برنامه هایی مانند پزشکی و مهندسی عموما در انتهای بالاتر این محدوده قرار دارند. قبل از ورود به این کشور، اکثر مدارس از شما می خواهند حداقل یک ترم هزینه شهریه را واریز کنید. این ممکن است از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت باشد.

در مورد وام های دانشجویی، این وام ها در این کشور وجود ندارند. بسیاری از دانشجویان به پول های قبلی اعتماد می کنند یا وام های بانکی می گیرند. اگرچه برنامه وام دانشجویی برای صحبت کردن ندارد، این کشور تعداد زیادی بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. دانشجو بودن در بخارست یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید زندگی دانشگاهی را در آن تجربه کنید. تحصیلات ارائه شده بسیار خوب است. اگرچه، مانند لندن، پاریس یا آمستردام درجه یک نیست. با این حال، مقرون به صرفه بودن، قیمت آن است.

اگر آن ها را با دانشگاه های اروپای غربی مقایسه کنید، هزینه تحصیل در این کشور در ارزان ترین قیمت در نظر گرفته می شود. به طور کلی، هزینه های تحصیل برای خارجی ها غیر اتحادیه اروپا از 1000€ تا 5000€ (یورو) در سال خواهد بود. دوره های دانشگاه معمولا بسته به مشخصات آموزشی از 3 تا 4 سال طول می کشد. برخی از دانشگاه ها دوره های فقط انگلیسی را نیز ارائه می دهند. به طوری که، بیشتر برای مهاجران و مردم این کشور است که به دنبال کار در یک محیط چند ملیتی هستند.

هزینه رشته فیزیولوژی و زندگی در رومانی

کار حین تحصیل در رومانی

به عنوان یک دانشجوی بین المللی در این کشور، بدانید که به مجوز کار برای تحصیل در این کشور نیاز ندارید. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا مجاز به کار 4 ساعت در روز، بدون نیاز به درخواست مجوز کار می باشند. جداگانه اگر دوست دارید بیش از 4 ساعت در روز کار کنید، طبق قوانین رومانی باید درخواست اجازه کار دهید. دانشجویان اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس محدودیتی در تعداد ساعات کاری ندارند. با این وجود، در طول تحصیل کار تمام وقت توصیه نمی شود. در این کشور مشاغل نیمه وقت برای دانشجویان کاملا معمول است. رزومه و نامه انگیزشی خود را ایجاد کنید و ممکن است در پورتال های وب اختصاصی یا از طریق مرکز اطلاعات دانشگاه جستجو کنید.

دانشجویان خارجی اغلب به دلیل برنامه انعطاف پذیر این گزینه را انتخاب می کنند. بیشتر شرکت های مورد دسترسی، شرکت های برون سپاری یا مراکز تماس هستند که به کارمندانی با مهارت های مختلف زبانی از جمله تسلط به زبان های فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، انگلیسی و غیره نیاز دارند. هنگامی که شغلی پیدا کردید ، توصیه می شود تمام رسمیت ها را از قبیل قرارداد کار، تعداد روزهای تعطیلاتی که به شما تعلق می گیرد، پوشش بیمه و رژیم مالیاتی خود با کارفرمای خود تسویه کنید.

برخی از مشاغل پاره وقت عبارتند از:

مشاغل پاره وقت در رومانی

یکی از برترین موسسات مهاجرتی، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد که در زمینه تحصیلی، کار و سرمایه گذاری در خارج از کشور متخصصانی دارد که می توانند به متقاضیان مشاوره دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *